voor twijfelende zoekende mensen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 01 apr 2004 21:25

caprice schreef:
Aragorn schreef:Nee, je moet ook niet vertrouwen op je verstand, maar met je verstand. Dus dat je, als je het gevoel even mist, met je verstand toch weet en mag aannemen wat God in Zijn Woord zegt.

Kon ik dat dan maar zo makkelijk.

Ja, ik zei er niet bij dat dat makkelijk was... :wink: Maja, misschien wil God je dat nu wel juist leren...

caprice

Berichtdoor caprice » 01 apr 2004 21:30

Aragorn schreef:
caprice schreef:
Aragorn schreef:Nee, je moet ook niet vertrouwen op je verstand, maar met je verstand. Dus dat je, als je het gevoel even mist, met je verstand toch weet en mag aannemen wat God in Zijn Woord zegt.

Kon ik dat dan maar zo makkelijk.

Ja, ik zei er niet bij dat dat makkelijk was... :wink: Maja, misschien wil God je dat nu wel juist leren...

Daarvoor is dan een heel mensenleven nodig.

joris

Berichtdoor joris » 01 apr 2004 21:33

hoezo? wie heeft je dat wijs gemaakt? je moet gewoon gaan doen wat God zegt en dan ben je klaar. Stap op het water en zet je stapjes, kijk naar Hem en geloof!

Lees eens deuteronomium 30 over je eigen keuze en verantwoordelijkheid.

caprice

Berichtdoor caprice » 01 apr 2004 21:38

joris schreef:hoezo? wie heeft je dat wijs gemaakt? je moet gewoon gaan doen wat God zegt en dan ben je klaar. Stap op het water en zet je stapjes, kijk naar Hem en geloof!

Je dwaalt toch steeds weer af?

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 01 apr 2004 21:48

caprice schreef:
joris schreef:hoezo? wie heeft je dat wijs gemaakt? je moet gewoon gaan doen wat God zegt en dan ben je klaar. Stap op het water en zet je stapjes, kijk naar Hem en geloof!

Als je een schaap bent van de Goede Herder, en je dwaald af door je eigen schuld. Dan denk je toch ook niet: is die goed Herder er wel voor mij. Weet je, die Goede Herder wacht altijd op jou en op zijn afgedwaalde schapen. En hij haalt ze ook weer terug als dat nodig is. Maar jij mag ook terug komen.

Volg de Herder en dan komt het goed!
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

caprice

Berichtdoor caprice » 01 apr 2004 21:49

hijwel schreef:
caprice schreef:

Als je een schaap bent van de Goede Herder, en je dwaald af door je eigen schuld. Dan denk je toch ook niet: is die goed Herder er wel voor mij. Weet je, die Goede Herder wacht altijd op jou en op zijn afgedwaalde schapen. En hij haalt ze ook weer terug als dat nodig is. Maar jij mag ook terug komen.

Volg de Herder en dan komt het goed!

Van die 100 waren er 99 rechtvaardigen die de bekering niet van node hadden. Waarom zou ik die ene zijn?

joris

Berichtdoor joris » 01 apr 2004 22:35

nee joh! er waren 99 schaapjes die inzagen dat ze bij de herder hoorden, en dat ene schaapje ging zijn eigen weg. Maar dat schaapje is niet zondiger dan die andere schaapjes!

Je gaat weer in je mechanisme terug, namelijk verdedigen dat je er echt niet bij hoort.

Geef eens een reactie op deut 30 zou ik zo zeggen.

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 01 apr 2004 22:57

Caprice, verlang je er naar om een kind van God te zijn?
Afbeelding
@mic: amic.filternet.nl

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 01 apr 2004 23:04

Als je komen tot Christus van Bunyan hebt liggen, lees eens hoofdstuk 10 en 11, ik denk dat je daar heel veel aan kunt hebben. Als je ze niet hebt zal ik van de week proberen ze ff te scannen als ik thuis ben.
Afbeelding

caprice

Berichtdoor caprice » 02 apr 2004 05:04

joris schreef:nee joh! er waren 99 schaapjes die inzagen dat ze bij de herder hoorden, en dat ene schaapje ging zijn eigen weg. Maar dat schaapje is niet zondiger dan die andere schaapjes!

Je gaat weer in je mechanisme terug, namelijk verdedigen dat je er echt niet bij hoort.

Dat zie je verkeerd.
Die 99 schapen waren farizeeërs die dachten dat ze wel bekeerd waren.
Eigengerechtigheid.

joris

Berichtdoor joris » 02 apr 2004 08:52

caprice schreef:
joris schreef:nee joh! er waren 99 schaapjes die inzagen dat ze bij de herder hoorden, en dat ene schaapje ging zijn eigen weg. Maar dat schaapje is niet zondiger dan die andere schaapjes!

Dat zie je verkeerd.
Eigengerechtigheid.
ja dat is de prediking die al die mensen in dat rotdenkmechanisme propt. VOlgens mij is dat een complete leugen.

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 02 apr 2004 09:09

Dat is de mooiste en enige manier van bekering. God is het die het in u werkt, beide het willen en het werken! Het is alleen vrije genade! Maar daarom moet een mens wel vragen of hij bekeerd mag worden. Die eis ligt er.

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 02 apr 2004 10:21

caprice schreef:

Dat zie je verkeerd.
Eigengerechtigheid.
Paulus dacht ook dat ie bekeerd was. Het verschil tussen die twee was dat Paulus geloofde in het zaligmakende offer van Christus, en ook wist dat hij die van node had. Als je daarin geloofd zit je aan de goede kant :wink:

als ik jouw posts lees heb je eigengerechtigheid al een poosje achter je gelaten, want anders was je niet zo op zoek
Afbeelding

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 02 apr 2004 14:02

Waarom wil je jezelf zo graag aanpraten dat jij bij die 99 hoort?

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 02 apr 2004 14:40

caprice schreef:Van die 100 waren er 99 rechtvaardigen die de bekering niet van node hadden. Waarom zou ik die ene zijn?

Ja op de pinsterdag kwamen er duizenden mensen tot geloof, waarom zou je daar niet bij horen. Weet je die 99 rechtvaardigen hadden God niet nodig, die hadden Jezus niet nodig om te betalen voor hun zonden. Nee ze konden dat zelf wel.

weet je: lees de bijbel eens als een brief van God aan jou. God spreekt persoonlijk tegen jou en mij, wat andere mensen zeggen tegen jou kan belangrijk zijn, maar luister eerst naar God!
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

Terug naar “Archief”