StillAwake schreef: Ik had het niet over de dwangregels, maar over het gegeven dat (correct me if I'm wrong) je voor je vakantie gratis wilde kunnen testen, terwijl die testen daar niet voor bedoeld waren, dat je het prima vond dat voetbalstadions dicht waren, maar met verve de openstelling van kerken verdedigde, en dat je een predikant die daar echt hele vuile dingen over zei te vuur en te zwaard verdedigde. Of de maatregelen het collectief belang dienden stond daar los van.
Natuurlijk zijn er mensen die liever neit wilden vechtne. Net zoals in WOll niet iedereen stond te springen om het verzet in te gaan, en clubs als NSB ook gewoon pro-Duitse leden hadden.
De overgrote meerderheid van de Oekraïners daarentegen ziet de Russen liever gaan dan komen.
Eigenlijk moet ik hier niet op ingaan, maar ik kan het niet laten. Je begrijpt nog steeds het belang van een kerkdienst niet boven een voetbalwedstrijd? En de predikant waarvan de tekst geknipt en uit z'n verband gehaald werd? Ik heb me nooit laten testen voor een vakantie trouwens. Wel omdat ik anders m'n kind op de parkeerplaats van het zwembad moest aankleden. In de winter.
Nou, ik begrijp nog steeds niet dat jij het prima vond dat ongevaccineerden minder rechten verdienden, achteraan moesten sluiten voor een ICbed en dat men best ontslag mocht krijgen als ze geen vaccinatie willen. Sterker nog, je eigen werknemer ontslagen hebt om die reden.
Wat betreft de rest, dus eigenlijk stel je Oekrainers die niet willen vechten gelijk met NSBers of lafaards. Duidelijk. En Russen die niet willen vechten zijn helden zeker?
Misschien hebben ze van beide kanten gewoon geen doodswens en zien ze het niet zitten om als kanonnenvoer gebruikt te worden. Zolang je veilig achter een scherm kunt blijven zitten is oordelen makkelijk.