StillAwake schreef:Buiten het seizoen is het inderdaad wat anders.
Maar dan zou ik nog steeds liever een uur langer rijden en me in de ardennen neervleien...
Maar ik denk niet dat ik ooit nog (afgezien van familiebezoek en werk) in Nederland zal komen, dus ik vermoed ook niet dat ik de andere eilanden ooit nog zal bezoeken...
Hm oke. Ik ga niet zo vaak in Nederland op vakantie maar ik zou net zo lief een week naar een waddeneiland gaan als naar de Ardennen. Het is er buiten het hoogseizoen prachtig, afwisselend en rustgevend. Overigens maakt het qua reistijd niets uit. Het is voor mij 3 uur uur rijden naar Spa en een uur en 45 minuten naar Harlingen en dan is het 1,5 uur varen naar het Terschelling en heb je overstaptijd, tijd om op het eiland ergens naartoe te gaan dus ik ben eerder in de Ardennen dan op een waddeneiland, Texel uitgesloten maar ik geef de voorkeur aan de Friese eilanden. Maar ik snap dat als je in Noorwegen woont, je niet in Nederland en zeker ook niet naar een waddeneiland op vakantie gaat.
ajl schreef:Dat laatste kan ik mij voorstellen. Ik ben op alle Waddeneilanden geweest en Terschelling sprong er wat mij betreft echt uit. Schier en Vlieland vond ik saai, Ameland een bejaardeneiland en Texel te druk.
Elke dag op pad met de auto is niet mijn manier van vakantie vieren. Een paar keer een stadje in de buurt vind ik prima, maar zeker niet elke dag hele stukken rijden. Dat vinden wij echt afschuwelijk. Afgelopen jaar viel het mij ook op. Mensen die van heinde en verre komen aanrijden en dan hun vervuilende bolide onder aan de berg zetten, zuchtend het stuk naar het 1e restaurant lopen en dan weer gaan zitten. Wat dat betreft zijn wij wellicht wat primitiever. Wij hebben nu een camping in Zwitserland op het oog waar we de tent neer willen zetten, vervolgens ene paar dagen omhoog willen trekken en slapen in berghutten en dan weer afdalen naar de camping. Verder willen we ook veel activiteiten in de buurt van de camping gaan doen. in ieder geval zo min mogelijk de auto gebruiken.
Zwitserland is prachtig maar het is er absurd duur. Zeker als je activiteiten wil gaan doen (los van gewoon de bergen in wandelen). Met een kabelbaan omhoog met het gezin kost een vermogen (je bent met gemak 100 euro kwijt voor een retourtje) en even wat eten is ook enorm prijzig, nog veel meer dan in Nederland. En de supermarktprijzen natuurlijk niet te vergeten. Het zou kunnen als je heel basic vakantie houdt, bijvoorbeeld inderdaad vooral wandelen in de natuur maar met jongere kinderen is het absoluut een no-go. Als ik naar de bergen wil ga ik voorlopig wel naar andere landen. Oostenrijk is goed te betalen, zeker met de regiokaarten die je overal hebt. Slovenie / Frankrijk of Noord-Italie is ook prima. Maar Zwitserland laat ik even links liggen. Helaas want het us prachtig maar in de andere alpenlanden is het ook mooi.
Wat de auto betreft, je kan ook prima de auto wel gebruiken op vakantie zonder vervolgens in het eerste restaurant neer te ploffen. Wij rijden vaak naar een mooie plek toe en gaan vanaf daar wandelingen maken. Ook de kids (nu 3 en 6) klauter volop mee in te bergen, rotsen, enzovoorts. Maar je kan vaak niet hele wandelingen doen vanaf de camping en als je een stukje rijdt kan je lopen naar een mooie waterval, door een schlucht, om een meer, naar een uitzichtpunt etcetera etcetera. Dus daar heb je dan de auto gewoon even voor nodig.