Sars, Mers, Corona...

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 27 nov 2021 20:16

:wink:
lammetje schreef:Duidelijk te merken dat je geen idee hebt wat autisme en bijbehorende sensitiviteit met je doen in zo'n situatie.

Het gaat niet om luchtjes die op school hangen, het gaat om het mondkapje wat je ruikt. En inderdaad, een normaal mens ruikt niks aan zo'n kapje, maar hij wel.

En thuis houden is in zijn geval geen probleem. Hij loopt bijna een jaar voor op zijn klasgenoten wat leerstof betreft dus dat stukje tot het voorjaar kan hij makkelijk missen. Kan hij mij mooi helpen met de verbouwing van ons huis.


Of je haalt een vrijstelling bij de huisarts want als het niet kan weet die dat ook wel. School is ook een sociale aangelegenheid en ook op die manier goed, niet alleen om kennis op te doen. We hebben niet voor niets leerplicht in ons land. En er worden ook niet voor niets medische uitzonderingen gemaakt op het dragen van mondkapjes.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Dorpeling
Luitenant
Luitenant
Berichten: 682
Lid geworden op: 14 mei 2018 19:14

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Dorpeling » 27 nov 2021 21:47

Marnix schreef:Je verdraait de boel totaal. Een virus dat niet belemmerd wordt gaat net zo goed muteren. En veel sneller nog. De kans op mutatie is er als er besmettingen plaatsvinden. Het virus “denkt” niet: hey er zijn vaccins, laat ik eens kijken hoe ik die kan omzeilen. De kans op mutaties is niet groter als er gavaccineerd is. Daarom riep men vorig jaar ook: we moeten niet alelen onzelf vaccineren maar ook vaccins naar de derde wereld sturen anders krijg je daar mutaties en heb je hier ook weer een probleem. Maar doe nou niet alsof dit juist door het vaccin komt. Vaccinatie zorgt niet voor meer mutaties maar voor minder. De variant komt niet voor niets uit het zuiden van Afrika en niet uit een land met een hoge vaccinatiegraad.

Genoeg hierover gediscussieerd inmiddels, kan met bron komen als deze waarin een arts-microbioloog aangeeft dat het na een eerste ­vaccinatie soms moeilijk kan zijn om bescherming tegen een ander virustype op te wekken vanwege ‘original antigenic sin’ (OAS), zie https://www.bd.nl/brabant/pleidooi-bete ... ogle.nl%2F . Maar als je alleen wil lezen wat je zelf geloofd zal er wel het een en ander op aan te merken zijn.. zoals gewoonlijk. Prima hoor.. maar dan niet zeggen dat IK de boel verdraai.
lammetje schreef:(..)En thuis houden is in zijn geval geen probleem. Hij loopt bijna een jaar voor op zijn klasgenoten wat leerstof betreft dus dat stukje tot het voorjaar kan hij makkelijk missen. Kan hij mij mooi helpen met de verbouwing van ons huis.

School weet daar toch van? Dan kun je toch in overleg gaan dat testen en mondkapjes dragen geen optie is?


Vluchten weren is al te laat, mutatie zit echt al overal. Misschien is het zelfs goed nieuws:
https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/Buiten ... d=msedgntp
Als dat het geval is, rond laten gaan dan!
En als het geen goed nieuws is en mensen toch zieker worden, zijn we terug bij af. Dan zeg ik (nog een keer) investeer in die zorg! Rond gaan zal het dan ook doen, geen houden meer aan als het veel besmettelijker blijkt.

Wel naief trouwens, ''van Ranst vraagt zich af hoe het mogelijk is dat de besmette reizigers in het vliegtuig zijn geraakt. Men moet toch een negatieve PCR-test kunnen voorleggen?'' Duh, welkom in de echte wereld waar mensen met een groen vinkje de hele wereld over mogen reizen. Niet verder vertellen hoor.. die QR code werkt niet echt dus. Maar vooral volhouden hoor!
Zie het Lam Gods, Dat de zonde der wereld wegneemt! Joh. 1:29

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 27 nov 2021 23:53

Dorpeling schreef:Genoeg hierover gediscussieerd inmiddels, kan met bron komen als deze waarin een arts-microbioloog aangeeft dat het na een eerste ­vaccinatie soms moeilijk kan zijn om bescherming tegen een ander virustype op te wekken vanwege ‘original antigenic sin’ (OAS), zie https://www.bd.nl/brabant/pleidooi-bete ... ogle.nl%2F . Maar als je alleen wil lezen wat je zelf geloofd zal er wel het een en ander op aan te merken zijn.. zoals gewoonlijk. Prima hoor.. maar dan niet zeggen dat IK de boel verdraai.


Er wordt nergens in dat virus gezegd dat mutaties ontstaan als het gevolg van vaccinatie. Mutaties ontstaan door veel besmettingen. Wat je kan krijgen (en dat wordt in het artikel beschreven) is dat een mutatie die ontstaat (ondat er veel besmettingen zijn en mutaties kopieerfoutjes zijn die bij vel besmettingen makkelijker ontstaan, dominant wordt omdat de andere besmettingen door vaccinatie beter worden tegengehouden en deze mutatie minder goed.

Maar dat is een heel ander verhaal dan het ontstaan van mutaties in de schoenen schuiven van de vaccins. Dat is preken voor eigen parochie en ik kan 100 linkjes plaatsen waarin wordt uitgelegd dat de mutaties ontstaan door besmettingen en dat minder vaccineren juist leidt tot meer kans op mutaties of zoals je zei, dat het hierop wachten was, dat de mutaties ontstaan omdat het virus belemmerd wordt. De mutaties was net zo goed ook ontstaan als er niet gevaccineerd was, de kans op meer mutaties was alleen maar groter geweest.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1466
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor hans0166 » 28 nov 2021 09:48

Dorpeling schreef:rond laten gaan dan!


ja hoor, laat de zorg maar lekker ontploffen, er sterven al mensen aan de uitgestelde zorg, dank zij.... jawel... moge duidelijk zijn.
Van mij mogen de bewust ongevaccineerden in een schuur gelegd worden, maar de anderen wel de chemo of ander behandling krijgen.

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Veendam » 28 nov 2021 13:51

gravo schreef:Voordat ik inga op je uitnodiging om je op je blauwe ogen te geloven, zie ik liever dat je op het weerwoord van Marnix en Mortlach reageert. Verwijzingen naar wetenschappelijke artikelen zijn daarbij natuurlijk altijd welkom.

Waar je het in één alinea hebt over Gommers en cherry picking lijkt me dat jouw verwijzing naar wat Gommers heeft gezegd nu juist een schoolvoorbeeld was van cherry picking. Kortom, mijn vertrouwen in jouw wetenschappelijke attitude heeft al een flinke knauw opgelopen.

Je kunt ook gewoon zeggen dat je wetenschappers zeer hoog hebt zitten, zolang ze maar de in jouw ogen gewenste dingen zeggen. Maar of dat nu behoort tot de " elementaire wetenschap basisprincipes" lijkt me de vraag.

gravo


In Thelancet is er meerdere malen over geschreven. Kost tijd, leest soms moeilijk maar is maar net of je die tijd er in wilt steken.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 28 nov 2021 15:13

Veendam schreef:In Thelancet is er meerdere malen over geschreven. Kost tijd, leest soms moeilijk maar is maar net of je die tijd er in wilt steken.


Bron?! En niet “is wel eens ergens geschreven hoor”.

Het feit dat je ondanks meerdere verzoeken geen bronnen noemt / kan noemen zegt voldoende.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 28 nov 2021 15:15

hans0166 schreef:ja hoor, laat de zorg maar lekker ontploffen, er sterven al mensen aan de uitgestelde zorg, dank zij.... jawel... moge duidelijk zijn.
Van mij mogen de bewust ongevaccineerden in een schuur gelegd worden, maar de anderen wel de chemo of ander behandling krijgen.


Gelukkig heb jij het in dit land niet voor het zeggen met je onchristelijke praatjes.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor lammetje » 28 nov 2021 17:22

Marnix schreef:Gelukkig heb jij het in dit land niet voor het zeggen met je onchristelijke praatjes.


Hij doet aan 'cherry picking' want dorpeling schreef er een link bij. Als deze mutatie besmettelijker is maar tegelijkertijd minder ernstig verloopt, rond laten gaan dan. Dan krijg je geen extra ziekenhuis opnames maar juist natuurlijke immuniteit zonder ernstig verloop.
Wat ik me dan wel afvraag, ben je immuun voor varianten :-k denk dat dat heel erg per persoon verschillend is.

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor lammetje » 28 nov 2021 17:25

Marnix schreef::wink:

Of je haalt een vrijstelling bij de huisarts want als het niet kan weet die dat ook wel. School is ook een sociale aangelegenheid en ook op die manier goed, niet alleen om kennis op te doen. We hebben niet voor niets leerplicht in ons land. En er worden ook niet voor niets medische uitzonderingen gemaakt op het dragen van mondkapjes.


Ik begrijp de opmerking over sociale aangelegenheid maar voor hem is het zwaar, zo'n schooldag. En gezien autisme niet te genezen is, moet je ermee leren omgaan. En dat lukt aardig, maar voor hem geen probleem om even een paar weken bij te komen.

Maar ik ben niet de enige, er zijn veel brand brieven naar school gegaan om niet mee te gaan met de test en mondkapjes maatregel. Ben benieuwd wat ze ermee doen.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 28 nov 2021 18:09

lammetje schreef:Hij doet aan 'cherry picking' want dorpeling schreef er een link bij. Als deze mutatie besmettelijker is maar tegelijkertijd minder ernstig verloopt, rond laten gaan dan. Dan krijg je geen extra ziekenhuis opnames maar juist natuurlijke immuniteit zonder ernstig verloop.
Wat ik me dan wel afvraag, ben je immuun voor varianten :-k denk dat dat heel erg per persoon verschillend is.


Als het vaccin niet werkt, werkt je immuniteit er dus ook niet tegen. Het zijn voor je lichaam op dat moment dus twee verschillende ziekten. En je kunt niet het ene rond laten gaan maar het andere niet.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1466
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor hans0166 » 28 nov 2021 20:25

Marnix schreef:Gelukkig heb jij het in dit land niet voor het zeggen met je onchristelijke praatjes.


noem jij het dan maar christelijk om bewust ongevaccineerd een groot deel van van de IC bedden bezet te houden terwijl een heleboel andere dringende zaken, die bij uitstel doden tot gevolg hebben, niet doorgaat.

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Veendam » 28 nov 2021 20:41

hans0166 schreef:noem jij het dan maar christelijk om bewust ongevaccineerd een groot deel van van de IC bedden bezet te houden terwijl een heleboel andere dringende zaken, die bij uitstel doden tot gevolg hebben, niet doorgaat.


In absolute getalen liggen er meer gevaccineerden op de IC dan ongevaccineerden.
Je zou dus ook kunnen zeggen dat gevaccineerden juist de IC bedden bezet houden, wat in absolute aantallen dus gewoon een keiharde waarheid is.
Zo kan je ook leverpatienten weigeren omdat ze een bed bezet houden anders, omdat ze zelf drank gehad hebben hun hele leven, rokers weigeren omdat ze bewust roken en dus dan een bed bezet houden van niet rokers.

Ik denk niet dat we deze kant op moeten met verschil maken tussen beweegredenen en verleden van mensen.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor StillAwake » 28 nov 2021 21:20

hans0166 schreef:noem jij het dan maar christelijk om bewust ongevaccineerd een groot deel van van de IC bedden bezet te houden terwijl een heleboel andere dringende zaken, die bij uitstel doden tot gevolg hebben, niet doorgaat.

Iedereen heeft het recht op domme beslissingen, maar domme beslissingen hebben gevolgen.

Overigens heb ik inmiddels een hoop vaccinweigeraars uit behoudend christelijke kringen gesproken (ook via dit forum), maar nog niet 1 persoon gehoord die daadwerkelijk weigerde om het in God's hand te leggen.

Wel redenen als:
-de overheid liegt
-corona bestaat niet
-op Facebook zeggen ze...
-ik heb nergens last van want ben geen risicogroep
-ons soort mensen doet dat niet

Misschien is vaccinatieplicht nog niet zo'n slecht idee...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 28 nov 2021 21:22

hans0166 schreef:noem jij het dan maar christelijk om bewust ongevaccineerd een groot deel van van de IC bedden bezet te houden terwijl een heleboel andere dringende zaken, die bij uitstel doden tot gevolg hebben, niet doorgaat.


Ik zeg niet dat dat christelijk is maar jouw oproep van kwaad met kwaad vergelden is dat evenmin. En daar heb ik moeite mee. Dus je kan ervan vinden wat je wil maar de reactie “laat ze allemaal maar creperen” is minstens zo fout. En dan kan je je niet roepen “ja maar die anderen zijn ook fout dus mag ik het ook”
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor StillAwake » 28 nov 2021 21:26

Veendam schreef:In absolute getalen liggen er meer gevaccineerden op de IC dan ongevaccineerden.
Je zou dus ook kunnen zeggen dat gevaccineerden juist de IC bedden bezet houden, wat in absolute aantallen dus gewoon een keiharde waarheid is.

Ik denk dat jijzelf ook wel weet dat het onzin is wat je hier schrijft.
Maar het maakt het wel lastig om de rest van wat je schrijft serieus te blijven nemen...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten