Moderators: johannes1, Moderafo's
meribel schreef:Nou de oudste heeft her nu het blijkt niet overgedragen. Rest van het gezin blijft negatief getest. En zelf mag ze dit weekend uit isilatie.
Vorig jaar november ik als enige, nu oudste als enige, nog 3 te gaan
meribel schreef:Nou de oudste heeft her nu het blijkt niet overgedragen. Rest van het gezin blijft negatief getest. En zelf mag ze dit weekend uit isilatie.
Vorig jaar november ik als enige, nu oudste als enige, nog 3 te gaan
meribel schreef:Een goede vriendin van me heeft het nu (via haar basisschool kind). Mijn broer in het gezin is het nu (via basisschool kind) Op mijn werk veel collega’s wiens basisschool kinderen het hebben (ja dan moet je gewoon doorwerken)
Tjonge wat gaat het hard voor mijn gevoel.
Jess schreef:Wij zijn ook nog steeds de dans ontsprongen. Geen corona gehad, geen quarantaine.
Vraag me nu nog af, hoe lang zal het nog duren? Maar ook, hoe moet het dan met boodschappen, je kan toch niet altijd van te voren voor 14 dagen spullen in huis hebben, of wie weet nog langer. Tuurlijk kan er iemand boodschappen voor je doen maar ik let altijd erg op de centen en die persoon misschien niet. Dan vind ik het ook zo wat om te zeggen: je moet kijken of dit of dat goedkoop is en nee, niet die soort gerookte kipfilet maar die andere enz. Online boodschappen bestellen heb ik slechte ervaringen mee. Je krijgt toch iets anders dan besteld of je moet ongeveer een week van te voren al bestellen.
Jess schreef:Ja ik woon op het platteland dus daar is het vaak een beetje anders dan in de stad.
Vriendin moest ook gewoon werken, ondanks haar zieke gezin. En hoorde zelfs van iemand dat al is ze positief getest maar heeft geen klachten dan moet ze gewoon komen werken in de zorg!![]()
Mijn puberts zijn inmiddels zo klaar met de regels, ik merk echt dat ze dwars worden. Geen mondkapjes willen dragen bijv. Heb gezegd dat het hun eigen verantwoording is. Ik ga geen boetes betalen en ze zoeken het maar uit.
Door mijn astma zou ik vrijstelling kunnen krijgen van mondkapje maar ik heb geen zin om met mijn zieligheden te koop te lopen. Gister kreeg ik het benauwd hoor. Het duurde erg lang bij de kassa, ik had mijn winterjas aan, de dochter had op haar gemak wat aan het uitzoeken geweest en ik legde bijna het loodje. Pfffffffft
meribel schreef:Als jezelf niet positief getest ben en in isolatie om een huisgenoot dan zou ik de boodschappen wel zelf doen. Bedenk dat als ik in isolatie om een huisgenoot maar zelf negatief dat ik in de zorg gewoon mag komen werken. Met mondmasker uiteraard en dan regelmatig dicht bij patienten sta. Nou dan kan je ook op anderhalve meter boodschappen doen met mondmasker
Maar als je zelf positief ben dan helaas rn toch maar een keertje online bestellen
ajl schreef:Volgens mij is de huidige richtlijn van het RIVM dat huisgenoten van iemand met corona sowieso in quarantaine moeten. De boodschappen zijn het punt niet. Ik heb de afgelopen jaar regelmatig een tasje bij mensen langs gebracht en ook online bestellen moet voor twee keer m.i. lukken. Ik bestel al anderhalf jaar meerdere keren in de maand mijn boodschappen. Ik vind echt echt ideaal.
ajl schreef:Wij wonen ook op loopafstand van een supermarkt, maar de weekboodschappen vind ik toch een aardig karwei.
Verder wacht ik met angst en beven de persconferentie af. Ik mocht pas weer sinds een maand naar kantoor en geniet daar enorm van. Ik kan mij niet motiveren om nog thuis te werken. Daarnaast staat de verjaardag van een van de kinderen op 8 december gepland. Vorig jaar is het afgeblazen en ik verwacht eerlijk gezegd dit jaar ook. Dat zou zo sneu zijn.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten