Sars, Mers, Corona...

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 29 okt 2021 21:10

benefietdiner schreef:Nauw....... dat is bepaald geen Gamaliël wijsheid want die deed dat wel in Handelingen 5:38-40 dat jij nog in de Bijbel geloofd met al die onderbuikgevoelens.


Ik kan daar wel wat teksten over valse profeten tegenover stellen die iets minder mild zijn. Als jij uit Handelingen 5 denkt op te maken dat de grootste onzin van de kansel mag klinken “want als het niet van God komt houdt het toch geen stand” lees je je Bijbel minstens zo selectief als dat je het coronanieuws volgt. En als het om een ander onderwerp was gegaan en de predikant had iets geroepen wat niet klopt en waar je het niet mee eens was was je vast niet met deze tekst aangekomen.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 29 okt 2021 21:19

Marnix schreef:Ik kan daar wel wat teksten over valse profeten tegenover stellen die iets minder mild zijn. Als jij uit Handelingen 5 denkt op te maken dat de grootste onzin van de kansel mag klinken “want als het niet van God komt houdt het toch geen stand” lees je je Bijbel minstens zo selectief als dat je het coronanieuws volgt. En als het om een ander onderwerp was gegaan en de predikant had iets geroepen wat niet klopt en waar je het niet mee eens was was je vast niet met deze tekst aangekomen.


Ook altijd makkelijk om situaties achteraf te beoordelen wanneer je al weet of profeten "echt" of "vals" waren...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor benefietdiner » 30 okt 2021 07:24

Mortlach schreef:Ook altijd makkelijk om situaties achteraf te beoordelen wanneer je al weet of profeten "echt" of "vals" waren...
Makkelijk ….. makkelijk …. Jou reactie als ongelovige begrijp ik maar Marnix als gelovige niet want dat is puur ongeloof. Een goed beleid (profeet) beperkt zich niet alleen tot het heden, maar strekt zich ook uit tot de toekomst. Regeren is vooruitzien, met een blik achterom.
Geloven is daar waar het weten ophoud. Als je het weet waarom zou je nog geloven. That's the point van geloven. Jij zegt ongelovig te zijn en kun je ook niet regeren. Marnix zegt gelovig te zijn en durft niet te regeren bang voor de foute uitkomst en dat is hypocriet.

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor MoesTuin » 30 okt 2021 08:33

Mortlach schreef: Een van de meest frustrerende zaken aan complotdenkers is dat ze vaak niks zéggen, ze "stellen vragen" of doen uitspraken als "ik weet het ook niet hoor, maar..." Dat soort pseudo-nuancerende preambules versterkt dat effect alleen maar, zo blijkt in de praktijk.

Het kwaad is op dat moment al geschied; de twijfel is gezaaid en het vertrouwen in instituten is weer dat kleine beetje verder geërodeerd...


zeer waar wederom Mortlach ( ook je andere bijdragen neem ik altijd tot me met veel genoegen omdat je het juiste tegenwicht aanbrengt in dit eigenlijk veelal vreselijke tot verdeeldheid aanzettende topic )
Ik heb daar persoonlijk veel aan....
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor MoesTuin » 30 okt 2021 08:51

lammetje schreef:Ik weet niet in welke hoek je precies werkt, maar zijn bij jou de ouderen ook niet bang? Ik merk echt weer angst, als het mij maar niet treft.... Wie is er nu ziek? Hoe gaat het met de zieken... Dat soort vragen. Mensen die weer minimaal buiten de deur komen. En gewoon gevaccineerd, maar wel bang dat ze het alsnog krijgen. Vind dat stukje van covid zorg misschien nog wel het ergste. De angst eromheen, je kunt het niet wegnemen

Verst geh zorg Lammetje.
dubbel complex voor hen....
Tuurlijk is er angst....maar als Team proberen we rust naar hen hierin uit te stralen met humor.
Dat werkt wel aardig.
Ondanks alle verdeeldheid wat dit onderwerp brengt in de maatschappij zijn we gelukkig binnen ons team waarin ook verschillende meningen zijn.....eensgezind in het te werken beleid....een lijn hierin.....en er is altijd ruimte hierover te sparren....maar in t werk zijn we een in de werkwijze naar de bewoners toe.
Dat werkt uitstekend.
Dat neemt ook angst gedeeltelijk weg...

Dit topic vind ik echt afschuwelijk overigens....ook de verdeeldheid hierin onder christenen.
Op Zondag zet ik op t werk nog weleens de TV aan kerkdienst...bewoners genieten daar wel van....was een dominee van cgk die in zn preek begon over dat hij er niet teveel woorden aan wilde wijden, maar toch op een irritante wijze erover begon dat er een mogelijk "great reset" aan de gang zou zijn nu....waar we nu in zouden zitten.....hij wist het niet helemaal zeker gaf hij ook aan...maar moge het ook zo zijn dat de grote verdrukking nu begonnen is....
Uitzending met beeld was het....dominee met een stalen gezicht hoog op de preekstoel met een onnatuurlijke stem geluid als een in de war geraakte storm alsof iemand aan zijn stembanden volume rukte telkens op preekstoel wild zwaaiend met armen met een bedrukte gemeente eronder...
Zo triest!
Na 2 minuten door gezappt ....
Wat staat men in kerken toch soms ver weg van de werkelijkheid....
Van de maatschappij...
God de Heer regeert...de enigste te vertrouwen...te aanbidden....mee te overleggen.....te dank zeggen Profeet in Geloof...


Het is net als Mortlach eerder aangaf tav complotdenkers binnen of buiten de kerken...wat ik in de reactie hierboven quote al.....
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
gravo
Majoor
Majoor
Berichten: 2017
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:20

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor gravo » 30 okt 2021 09:25

benefietdiner schreef:Makkelijk ….. makkelijk …. Jou reactie als ongelovige begrijp ik maar Marnix als gelovige niet want dat is puur ongeloof. Een goed beleid (profeet) beperkt zich niet alleen tot het heden, maar strekt zich ook uit tot de toekomst. Regeren is vooruitzien, met een blik achterom.
Geloven is daar waar het weten ophoud. Als je het weet waarom zou je nog geloven. That's the point van geloven. Jij zegt ongelovig te zijn en kun je ook niet regeren. Marnix zegt gelovig te zijn en durft niet te regeren bang voor de foute uitkomst en dat is hypocriet.

Naar mijn mening is hier verwarring over de betekenis van het begrip "profetie". Profetie is niet zomaar toekomstvoorspelling, maar het is een beoordeling van de eigen tijd op basis van een sterk inzicht in die tijd. Een inzicht dat anderen misschien niet hebben. Op basis van Bijbelse wijsheid wordt de aard en het wezen van ontwikkelingen doorzien en onthuld. Daaruit kan je ook afleiden welke kant het opgaat als die ontwikkelingen zich doorzetten.
Maar het is geen toekomstvoorspelling. Ook voor profetische uitspraken geldt: "met de kennis van dit moment".
Er zijn veel gelovigen die dat zogenaamde voorspellende element toch graag omarmen. Ik begrijp wel het belang daarvan. Als jij meer weet of meer kan weten dan andere mensen (doordat profeten jou de toekomst laten weten, of in het ideale geval door zelf een profeet te zijn en dus de enige met unieke of geheime informatie) dan heb je een machtige positie. Jij regeert immers met voorkennis.
Om die verkeerde visie op profetie vol te houden wordt naarstig gezocht naar Bijbelse profetieën, inclusief de succesvolle uitkomst van die "toekomstvoorspellingen". Dit de precieze vervulling van dat, en dat is de exacte uitkomst van dit. Enzovoorts.
De kunst is om het allemaal zo letterlijk en nauwkeurig mogelijk op elkaar te leggen. Om een argument te krijgen voor de stelling dat profetie toekomstvoorspelling is. Om daaraan vervolgens kracht te ontlenen voor huidige profetieën of profeten.

En wat betreft profetie en regeren. Dat is wel een goede combinatie. Wie de tijd goed kan lezen en de aard van ontwikkelingen goed kan doorgronden, kan betere keuzes maken. Regeren is inderdaad vooruitzien. En dat is niet louter voorbehouden aan gelovigen. Hoeveel profetische uitspraken, die getuigden van een diep inzicht in fundamentele verschuivingen, zijn niet gekomen van buiten gelovige kringen? Denk aan de al vroeg geuite waarschuwingen omtrent de aanslag op milieu, ecologie, klimaat, biodiversiteit en noem maar op. Je kunt niet zeggen dat al die ongelovige profeten daarin geen gelijk hadden.

Het enige wat fanatieke profetische toekomstvoorspellers uit christelijke kring daar vaak tegenover stellen is een dreigend Armageddon, de antichrist als grote vervolger, het Beest, oorlog, vernietiging en een eindtijd waarin alles teloorgaat. Regeren is vooruitzien, maar dat heeft dan zelfs voor een gelovige weinig zin meer.

Als profetie ons lam slaat en ons machteloos overlaat aan een verschrikkelijk, maar onvermijdelijk lot, heeft het ook weinig zin of betekenis meer.

Bijbels gezien hoort bij profetie namelijk ook altijd bekering, de mogelijkheid om het roer om te gooien en de juiste weg te gaan bewandelen.

Nou, dat komt in de kraam van de toekomstvoorspellers niet van pas. Die zien liever, net als Jona, dat ze gewoon gelijk krijgen en dat de stad wordt vernietigd. Liever dit dan dat er iets verandert (dat mensen zich bekeren) en God barmhartig is.

Een toekomstvoorspellers zit vast aan zijn voorspelling, een profeet ziet liever een kentering.

Kijk, dat is het verschil.

gravo
'Von Gott wissen wir nichts. Aber dies Nichtwissen ist Nichtwissen von Gott'
(Franz Rosenzweig, Der Stern der Erlösung)

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor benefietdiner » 30 okt 2021 10:44

Zo…. nauw…. dat is even een doordenkertje gravo. Nog eens overdenken.

Vicepremier en minister van Volksgezondheid Hugo de Jong regeert / profeteert ook met de coronavaccin. Prikken.. prikken zegt hij dat is de uitkomst van de pandemie en….. nu gaan we zien of het uitkomt.
Momenteel nog weinig van te zien maar tsja….

Gebruikersavatar
gravo
Majoor
Majoor
Berichten: 2017
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:20

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor gravo » 30 okt 2021 12:25

benefietdiner schreef:Zo…. nauw…. dat is even een doordenkertje gravo. Nog eens overdenken.

Vicepremier en minister van Volksgezondheid Hugo de Jong regeert / profeteert ook met de coronavaccin. Prikken.. prikken zegt hij dat is de uitkomst van de pandemie en….. nu gaan we zien of het uitkomt.
Momenteel nog weinig van te zien maar tsja….

Wat zou jouw beleid zijn als zich een pandemie voordoet die niet zo makkelijk te stoppen is?
Helemaal geen vaccins ontwikkelen? Alles rustig op z'n beloop laten? De gemoederen sussen en constant "komt goed" roepen?

Ik heb respect voor bestuurders die hun verantwoordelijkheid nemen wetend dat zij niet alles kunnen weten en het risico lopen op vergissingen.
Er staat altijd een heel leger betweters klaar om bestuurders op de vingers te tikken tijdens en na afloop van hun optreden, maar dan is mijn vraag toch terecht: wat zou jij dan gedaan hebben?
Maar ja, jij hebt de kennis van nu, die iemand als Hugo de Jonge natuurlijk niet had, toen hij moest beslissen.

gravo
'Von Gott wissen wir nichts. Aber dies Nichtwissen ist Nichtwissen von Gott'
(Franz Rosenzweig, Der Stern der Erlösung)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 30 okt 2021 12:27

:roll:
benefietdiner schreef:Zo…. nauw…. dat is even een doordenkertje gravo. Nog eens overdenken.

Vicepremier en minister van Volksgezondheid Hugo de Jong regeert / profeteert ook met de coronavaccin. Prikken.. prikken zegt hij dat is de uitkomst van de pandemie en….. nu gaan we zien of het uitkomt.
Momenteel nog weinig van te zien maar tsja….


Er valt niet met je over te praten als je duidelijk geen idee hebt wat een profeet / profetie is. Hugo de Jongen is geen profeet en hij profeteert ook niet.

Een profeet (Grieks: προφήτης, prophètès) is in religieus verband een persoon die boodschappen van een godheid doorgeeft

Hugo de Jonge voldoet op geen enkele manier aan die onschrijving. Een predikant wel. Zolang je die basiskennis, dat onderscheid tussen kerk en wereld, niet snapt heeft het weinig zin om hierover door te praten.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor benefietdiner » 30 okt 2021 13:36

Marnix schreef::roll:

Er valt niet met je over te praten als je duidelijk geen idee hebt wat een profeet / profetie is. Hugo de Jongen is geen profeet en hij profeteert ook niet.

Een profeet (Grieks: προφήτης, prophètès) is in religieus verband een persoon die boodschappen van een godheid doorgeeft

Hugo de Jonge voldoet op geen enkele manier aan die onschrijving. Een predikant wel. Zolang je die basiskennis, dat onderscheid tussen kerk en wereld, niet snapt heeft het weinig zin om hierover door te praten.

Ho ho ik zei ‘regeert’ en met een slash (=verbuiging) naar profeteert.
En laat mij dat dan maar volgens jou, niet weten wat een profeet is. Het is ook maar van welke kant je Wikipedia raadpleeg want die zeggen ook weldegelijk dat profeteert <> voorspellen betekent. Dat doet Hugo de Jong en zeker Mark Rutte. Weet je nog met de uitspraak van hem, zo tegen het voorjaar van dit jaar : 'ik zie het licht In het einde van de tunnel, nog even volhouden en dan zijn we er'. Was het maar waar dat het profeten waren en op God vertrouwde. Maar ze vertrouwen volledig op het vaccin en dat is hun god dat keur ik af.

Gebruikersavatar
gravo
Majoor
Majoor
Berichten: 2017
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:20

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor gravo » 30 okt 2021 13:47

benefietdiner schreef:Ho ho ik zei ‘regeert’ en met een slash (=verbuiging) naar profeteert.
En laat mij dat dan maar volgens jou, niet weten wat een profeet is. Het is ook maar van welke kant je Wikipedia raadpleeg want die zeggen ook weldegelijk dat profeteert <> voorspellen betekent. Dat doet Hugo de Jong en zeker Mark Rutte. Weet je nog met de uitspraak van hem, zo tegen het voorjaar van dit jaar : 'ik zie het licht In het einde van de tunnel, nog even volhouden en dan zijn we er'. Was het maar waar dat het profeten waren en op God vertrouwde. Maar ze vertrouwen volledig op het vaccin en dat is hun god dat keur ik af.

Ok, we maken géén gebruik van een vaccin. Maar wat dan te doen als er wereldwijd veel mensen ziek worden en sterven aan een virus?
Je mag best vanuit een religieuze overtuiging zeggen dat vertrouwen op een vaccin verkeerd is, omdat je dan teveel van zo'n vaccin (een god, zoals jij het zegt) verwacht.
Maar waar verwacht jij het dan van? En welk beleid zou jij dan voeren op grond van jouw overtuiging? Is er een alternatief?
(Ik bedoel uiteraard niet niks doen of de kwalijke gevolgen van de pandemie negeren of ontkennen.)

Misschien kom je niet in de situatie waarin deze indringende vraag echt beantwoord moet worden (omdat je bijvoorbeeld geen bestuurlijke verantwoordelijkheid draagt), maar dat wil nog niet zeggen dat die vraag niet heel terecht is.
Ik ben echt benieuwd welke alternatieven er zijn voor bestuurders die een probleem van een pandemie van deze orde op hun bord krijgen.
En hiermee dus ook benieuwd naar jouw antwoord.

gravo
'Von Gott wissen wir nichts. Aber dies Nichtwissen ist Nichtwissen von Gott'
(Franz Rosenzweig, Der Stern der Erlösung)

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 30 okt 2021 15:20

gravo schreef:Ok, we maken géén gebruik van een vaccin. Maar wat dan te doen als er wereldwijd veel mensen ziek worden en sterven aan een virus?
Je mag best vanuit een religieuze overtuiging zeggen dat vertrouwen op een vaccin verkeerd is, omdat je dan teveel van zo'n vaccin (een god, zoals jij het zegt) verwacht.
Maar waar verwacht jij het dan van? En welk beleid zou jij dan voeren op grond van jouw overtuiging? Is er een alternatief?
(Ik bedoel uiteraard niet niks doen of de kwalijke gevolgen van de pandemie negeren of ontkennen.)


Het is bekend dat dit - niks doen en het virus zijn loop laten - de eerste reactie van Trump was, tot Godzijdank adviseurs hem aan het verstand wisten te peuteren dat dat miljoenen, zo niet tientallen miljoenen doden zou betekenen voor de VS.

En als je naar landen als Brazilië kijkt, waar er vanuit de centrale overheid eigenlijk alleen tegenwerking was, dan zie je wat zoiets met een land doet. Aan de grafieken te zien moet er wat zijn verandert, want de curve heeft nu gelukkig/eindelijk een dalende trend.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 30 okt 2021 21:55

benefietdiner schreef:Ho ho ik zei ‘regeert’ en met een slash (=verbuiging) naar profeteert.
En laat mij dat dan maar volgens jou, niet weten wat een profeet is. Het is ook maar van welke kant je Wikipedia raadpleeg want die zeggen ook weldegelijk dat profeteert <> voorspellen betekent. Dat doet Hugo de Jong en zeker Mark Rutte. Weet je nog met de uitspraak van hem, zo tegen het voorjaar van dit jaar : 'ik zie het licht In het einde van de tunnel, nog even volhouden en dan zijn we er'. Was het maar waar dat het profeten waren en op God vertrouwde. Maar ze vertrouwen volledig op het vaccin en dat is hun god dat keur ik af.


Dat bedoel ik. Als je niet verder komt dan “profeteren = voorspellen” is er in deze discussie ook weinig licht aan het eind van de tunnel. Profeteren is voorspellen vanuit een reigieuze bron. Als ik voorspel dat Ajax vanavond gelijkspeelt is dat geen profetie. Als Rutte / De Jonge zeggen dat het vaccin enorm gaat helpen is dat ook geen profetie.

Verder probeer je telkens een religieuze draai aan de coronacrisis te geven in je eigen voordeel. Wij, de anti-vaxxers die op God vertrouwen versus hen, de mensen die in het vaccin geloven. Maar dat onderscheid is er niet. Er zijn hier tal van gelovigen die denken dat het vaccin bijdraagt aan de bestrijding van dit virus en toch in God geloven. En de meeste antivaxxers stellen helemaal niet hun vertrouwen op God maar hooguit in hun eigen imuunsysteem. Maar door te beweren dat jouw kamp op God vertrouwt en wie het niet met jou eens op mensen vertrouwt probeer je God voor je karretje te spannen.

We weten best dat we een seculiere regering hebben en bijvoorbeeld Wilders em Baudet en zo waar jij mee schermt zijn net zo goed ongelovig.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor benefietdiner » 31 okt 2021 08:11

gravo schreef:Ok, we maken géén gebruik van een vaccin. Maar wat dan te doen als er wereldwijd veel mensen ziek worden en sterven aan een virus?
Je mag best vanuit een religieuze overtuiging zeggen dat vertrouwen op een vaccin verkeerd is, omdat je dan teveel van zo'n vaccin (een god, zoals jij het zegt) verwacht.
Maar waar verwacht jij het dan van? En welk beleid zou jij dan voeren op grond van jouw overtuiging? Is er een alternatief?
(Ik bedoel uiteraard niet niks doen of de kwalijke gevolgen van de pandemie negeren of ontkennen.)

Misschien kom je niet in de situatie waarin deze indringende vraag echt beantwoord moet worden (omdat je bijvoorbeeld geen bestuurlijke verantwoordelijkheid draagt), maar dat wil nog niet zeggen dat die vraag niet heel terecht is.
Ik ben echt benieuwd welke alternatieven er zijn voor bestuurders die een probleem van een pandemie van deze orde op hun bord krijgen.
En hiermee dus ook benieuwd naar jouw antwoord.

gravo

Ik had exact het zelfde gedaan als Hugo de Jong met één uitzondering namelijk de C.

De minister getuigt Christen te zijn, politiek CDA. maar merk van die C = Christen totaal niets.

De minister getuigt: ‘de prik is vrijwillig maar niet vrijblijvend’. Dit is een Contradictio in terminis namelijk hetzelfde als verplicht.

Hier zit de bottelnek voor mij wat je als Christen anders moet doen.

Christelijke vrijheid betekend ‘uit de gebondenheid verlost’. De minister legt met die laatste woorden ‘niet vrijblijvend’ een slaven juk op tot verplichting van de vaccinatie.

Hugo de Jong zijn vrijzinnig humanistisch uitspraak in het ‘niet vrijblijvend’ is een standpunt in het vertrouw op de kracht van mensen en niet in de God van de C = Christus.

De vaccinatie prik hoort echt vrij in keuze te zijn en niet met voorwaarde gedompeld in een vrijzinnig humanistisch sausje (doe het voor een ander). Dit ‘niet vrijblijvend’ is de hersenpoort van de brain denkende en referentiekaders die ontzettend mooi klinken maar gebondenheid betekent om de prik verplicht met dwang te moeten nemen.

De verloste Christelijke vrijheid gaat gepaard met geloof, hoop en liefde, stelt mensen IN de ruimte UIT gebondenheid en niet meer in slavernij met een prik.

Dat is het verschil met minister benefietdiner :D en Huig de Jong.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 31 okt 2021 09:15

benefietdiner schreef:Ik had exact het zelfde gedaan als Hugo de Jong met één uitzondering namelijk de C.

De minister getuigt Christen te zijn, politiek CDA. maar merk van die C = Christen totaal niets.

De minister getuigt: ‘de prik is vrijwillig maar niet vrijblijvend’. Dit is een Contradictio in terminis namelijk hetzelfde als verplicht.

Hier zit de bottelnek voor mij wat je als Christen anders moet doen.

Christelijke vrijheid betekend ‘uit de gebondenheid verlost’. De minister legt met die laatste woorden ‘niet vrijblijvend’ een slaven juk op tot verplichting van de vaccinatie.

Hugo de Jong zijn vrijzinnig humanistisch uitspraak in het ‘niet vrijblijvend’ is een standpunt in het vertrouw op de kracht van mensen en niet in de God van de C = Christus.

De vaccinatie prik hoort echt vrij in keuze te zijn en niet met voorwaarde gedompeld in een vrijzinnig humanistisch sausje (doe het voor een ander). Dit ‘niet vrijblijvend’ is de hersenpoort van de brain denkende en referentiekaders die ontzettend mooi klinken maar gebondenheid betekent om de prik verplicht met dwang te moeten nemen.

De verloste Christelijke vrijheid gaat gepaard met geloof, hoop en liefde, stelt mensen IN de ruimte UIT gebondenheid en niet meer in slavernij met een prik.

Dat is het verschil met minister benefietdiner :D en Huig de Jong.


Het gaat bij “je hebt een keuze maar die heeft wel gevolgen” niet zozeer om de ingestelde gevolgen maar om feitelijke gevolgen wat betreft het virus. Hooguit zou je kunnen beweren dat gevolgen redelijk beperkt blijven omdat de meerderheid er wel voor kiest om zich wel te laten vaccineren. Gevolgen van niet vaccineren in algemene zin zijn vollere ziekenhuizen, meer maatregelen nodig om het virus onder controle te houden. Net als bij andere vaccins, als mensen massaal hun kinderen niet zouden laten vaccineren zouden er ook veel meer kinderen aan mazelen, polio enzovoorts overlijden. Dus dit soort keuzes hebben gewoon gevolgen. Maar goed je plaatst hier de meest wilde verhalen over het vaccin en waarom geen enkel jong persoon het zou moeten nemen, hooguit ouderen en zwakkeren maar je zou niets anders doen dan Hugo de Jonge dan consequenties hangen aan de keuze om niet te laten prikken?
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten