Moderators: Memmem, Moderafo's
benefietdiner schreef:Zo even naar de preek van dominee Zwartbol geluisterd:
https://www.ad.nl/gouda/predikant-vrees ... ~a009e058/
Predikant vreest voor meer doden door coronavaccin: ‘Het is Gods hand’
Wat zou de uitwerking zijn? Ik vrees, maar zeg niet dat het zo is, maar ik vrees dat er na vaccinaties meer doden zullen vallen dan door het hele coronavirus. Mensen die gevaccineerd zijn worden ziek, en goed ziek. Dat is ook de werkelijkheid. Het is Gods hand.”
StillAwake schreef:Ik heb alleen het fragment wat op AD.nl stond gehoord, maar had niet de indruk dat hij in dezen wist waar hij het over had.
Mortlach schreef:Geen idee waar hij dit vandaan haalt.
Het zou kunnen dat hij doelt op de oversterfte die niet alleen in Nederland (maar ook in andere landen) wordt gesignaleerd en die niet 1 op 1 op covid kan worden teruggevoerd. De grote vraag is: waardoor komt dat?Mortlach schreef:Geen idee waar hij dit vandaan haalt.
Volgens mij is dit eerder een kwestie dat de vaccins na verloop van tijd minder effectief worden, dan dat deze gevallen door het vaccin zelf komen. Mensen worden ziek door COVID, niet door het (in dit geval falende) vaccin.benefietdiner schreef:hier had hij het over.
Uitbraak coronavirus in zorgcentrum in Almere.
Volgens Zorggroep Almere is grofweg 90 procent van de ouderen in De Kiekendief gevaccineerd tegen het coronavirus.
https://www.skipr.nl/nieuws/uitbraak-co ... in-almere/
gravo schreef:Eerst was het kaas, maar nu zijn het knollen voor citroenen!
En wat is dat toch met al die gekke hulpwerkwoorden van vriend Zwartbol:
"Hoeveel zieken dat er komen te zijn...."
En dan dat geschreeuw.![]()
gravo
Chaya schreef:Dat is de cultuur van die kerk, de gemeenteleden zijn dat gewend.![]()
benefietdiner schreef:Zo even naar de preek van dominee Zwartbol geluisterd:
https://www.ad.nl/gouda/predikant-vrees ... ~a009e058/
Predikant vreest voor meer doden door coronavaccin: ‘Het is Gods hand’
Wat zou de uitwerking zijn? Ik vrees, maar zeg niet dat het zo is, maar ik vrees dat er na vaccinaties meer doden zullen vallen dan door het hele coronavirus. Mensen die gevaccineerd zijn worden ziek, en goed ziek. Dat is ook de werkelijkheid. Het is Gods hand.”
In de preek:
Ook degene die gevaccineerd zijn worden ziek geliefde en die worden goed ziek In Almere is er een verzorgingshuis 26 bewoners 24 medewerkers 50 man bij elkaar en ze zijn volledig gevaccineerd en ze zijn alle 50 ziek dus geliefde Dat is ook de werkelijkheid
elbert schreef:Die oude en zieke mensen kunnen ook besmet worden door hun gevaccineerde medemensen. Dan kun je wel zeggen: "ja, maar de kans is dan kleiner", maar dat effect is maar heel tijdelijk en dus beperkt. Daar komt nog eens bij dat veel gevaccineerde mensen zich minder kwetsbaar wanen en dus minder zich aan andere coronaregels houden, met als gevolg dat ze eerder in contact komen met andere mensen, wat de kans op besmettingen vergroot.
Een nieuwe Zweedse studie onder meer dan anderhalf miljoen mensen geeft aan dat na 6 maanden de vaccins niet meer beschermen tegen besmettingen. In dat geval beschermen ze dus ook niet tegen overdracht.
Dus het argument: "die jongeren moeten zich laten vaccineren om de ouderen te beschermen" is sowieso dubieus, waarbij ook nog eens zo is dat met name mannen onder de 30 meer kans hebben op ziekte door het vaccin (hartkwalen) dan door corona zelf. Het is geen goed idee om jongeren op te offeren om ouderen te beschermen. Een vaccin neem je per slot van rekening vooral voor jezelf, niet voor een ander.
Dat een persoonlijke keuze tijdelijke consequenties heeft, is te verdedigen als de consequenties daadwerkelijk tijdelijk zijn en als die consequenties ook rationeel te verdedigen zijn.
Over de tijdelijkheid heb ik mijn twijfels. Over de rationaliteit niet: het is niet rationeel. Bijvoorbeeld: is het rationeel als iemand die gevaccineerd is en besmet, toch een eetgelegenheid mag binnenstappen met een groen QR vinkje, maar iemand die immuniteit heeft, maar niet gevaccineerd is, dat niet mag? Sterker nog: iemand die natuurlijke immuniteit heeft, krijgt van de regering vooralsnog geen groen QR vinkje, ook al hebben 150 Tweede Kamerleden erom gevraagd.
Volgens mij is dat helemaal niet rationeel. Daarom zorgen sommige maatregelen voor terecht ongenoegen wat mij betreft.
Nu snap ik wel dat we in een onvolmaakte wereld leven met onvolmaakte maatregelen, maar dit zijn toch dingen die echt rechtgezet moeten worden.
Antoon75 schreef:Wat ook mogelijk is dat veel verpeegkundigen het niet zien zitten om een spuit te nemen, thuisblijven dus, ook stres door die vaccinatie drang op hen kan meespelen.
Dt zij het zo druk hebben weet ik verder ook niet, maar omdat ik als civiel medewerken bekend ben met hun weet ik van hun urenlange koffie drinken en kletsen, waarbij duidelijk gezegd dat het natuurlijk niet overal eender, en zij onder verantwoording leven, ik ben er ook al jaren uit, ongeveer 30 jaar
gravo schreef:Eerst was het kaas, maar nu zijn het knollen voor citroenen!
En wat is dat toch met al die gekke hulpwerkwoorden van vriend Zwartbol:
"Hoeveel zieken dat er komen te zijn...."
En dan dat geschreeuw.![]()
gravo
Marnix schreef: Lokale uitzonderingen daargelaten sluit het beeld in veel ziekenhuizen aan bij de cijfers van het RIVM. Zo zegt een woordvoerder van het Acute Zorgnetwerk Noord-Nederland, waar de ziekenhuizen in de Noordelijke provincies bij aangesloten zijn, dat "het grote merendeel" van de opgenomen coronapatiënten in het gebied niet is gevaccineerd.
Hetzelfde beeld is terug te zien in het Flevoziekenhuis in Almere en het Isala Ziekenhuis in Zwolle. Van de 32 coronapatiënten in Zwolle heeft 80 tot 90 procent geen prik tegen COVID-19 gehad. "Dus het landelijke beeld dat vooral ongevaccineerde mensen in het ziekenhuis en op de ic belanden zien ook wij terug."
MoesTuin schreef:Gelukkig geeft Zwartbol hij zelf ook aan dat hij het ook niet weet en zeker weet of het waar is wat hij zelf verkondigd.....
Kan hij beter zijn mond maar houden.
Mortlach schreef:Dat blijkt helaas niets uit te maken. Een van de meest frustrerende zaken aan complotdenkers is dat ze vaak niks zéggen, ze "stellen vragen" of doen uitspraken als "ik weet het ook niet hoor, maar..." Dat soort pseudo-nuancerende preambules versterkt dat effect alleen maar, zo blijkt in de praktijk.
Het kwaad is op dat moment al geschied; de twijfel is gezaaid en het vertrouwen in instituten is weer dat kleine beetje verder geërodeerd....
Terug naar “Psychologie & Gezondheid”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten