Mijn zoon is homo

Moderators: Memmem, Moderafo's

ben db bd
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1264
Lid geworden op: 02 okt 2013 16:04

Re: Mijn zoon is homo

Berichtdoor ben db bd » 04 sep 2021 20:33

De priester had nog een mooi citaat bij het einde van de dienst: ‘de letter doodt, maar de Geest maakt levend’.

Ja, hij zou van gravo kunnen zijn, toch? In bepaalde goede gevallen ben ik het daar helemaal mee eens. Doch al jaren vraag ik elders waar die letter an sich geschrapt moet worden, i.p.v. dat de toepassing genuanceerd kan zijn. De Heere Jezus schrapte er ook geen één.
Maar de duivel is ook een geest, weten we nog? En die geest wordt er in onze maatschappij plaatselijk bepaald niet minder op, vind ik.
Kijk, ik bedoel hier allerminst waxinelichtje nog mee te plagen, maar omdat er hier m.i. best veel meelezers zijn met toch nog wél grote rimpels bij de militante LHBGIenz. bewegingen, houd ik toch de vrijmoedigheid om uitwassen te mogen duiden.

Heeft het nieuws over de grote openbare demonstratie in Duitsland met de eis dat dierenliefde ook aan deze reeks toegevoegd moet worden, jullie ook reeds bereikt? ik schrijf dierenliefde volstrekt niet tussen aanhalingstekens hoor, want die kan hartstikke echt zijn, toch?
Maar toen ik dat ooit nog wel durfde doen, toen het homohuwelijk nog wettelijk erkend moest worden, heb ik wel eens voorzichtig gevraagd of ik dan alstublieft ook met mijn lieve willige witte wollige schaapje naar het stadhuis mocht komen.
Dat was in mijn tijd gestoeld op de wet van gelijke behandeling van homoseks en dierenseks, beiden verboden, en bestialiteit genoemd.
Nou, die tijden zijn inmiddels veranderd, begrijp ik, vandaar die voor mij wel brutale eis van ook in het rijtje geplaatst te moeten worden.
Kan ik er wat aan doen dat ik vind dat glijbanen ( behoudens bij M.C. Escher) omlaag gaan?

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Mijn zoon is homo

Berichtdoor Mortlach » 04 sep 2021 21:19

ben db bd schreef:Heeft het nieuws over de grote openbare demonstratie in Duitsland met de eis dat dierenliefde ook aan deze reeks toegevoegd moet worden, jullie ook reeds bereikt?


Het enige wat ik daar over kan vinden, zijn berichten uit 2013, nadat de wetten tegen bestialiteit juist door de overheid waren versterkt. In 2016 is de wet door het Duitse hof nogmaals bekrachtigt.

Ik begrijp dus totaal niet welk punt je probeert te maken. In geen enkel land waar LGBTQ+-ers gelijke behandeling hebben, is bestialiteit in opmars. Dit is dus gewoon angstaanjagerij die nergens op is gebaseerd.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Erik1960
Sergeant
Sergeant
Berichten: 496
Lid geworden op: 03 jan 2021 11:45
Locatie: Waer iemand duisent vreugden soek

Re: Mijn zoon is homo

Berichtdoor Erik1960 » 04 sep 2021 21:43

ben db bd schreef:Ja, hij zou van gravo kunnen zijn, toch?

Ik wil Gravo geen millimeter tekort doen, maar het is een citaat van Paulus in zijn 2e brief aan de Corinthiers.
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Mijn zoon is homo

Berichtdoor meribel » 05 sep 2021 10:00

Erik1960 schreef:Ik wil Gravo geen millimeter tekort doen, maar het is een citaat van Paulus in zijn 2e brief aan de Corinthiers.

Nou hebben gravo en paulus best overeenkomsten :lol: :wink:

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Mijn zoon is homo

Berichtdoor Marnix » 05 sep 2021 14:00

Erik1960 schreef:Scheelt enorm veel was…


De was die is en komen zal :mrgreen:
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
gravo
Majoor
Majoor
Berichten: 2017
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:20

Re: Mijn zoon is homo

Berichtdoor gravo » 05 sep 2021 17:16

meribel schreef:Nou hebben gravo en paulus best overeenkomsten :lol: :wink:

Behalve dan dat je Paulus met een hoofdletter schrijft en gravo met een kleine letter.

gravo
'Von Gott wissen wir nichts. Aber dies Nichtwissen ist Nichtwissen von Gott'
(Franz Rosenzweig, Der Stern der Erlösung)

Gebruikersavatar
dingo
Mineur
Mineur
Berichten: 192
Lid geworden op: 11 mar 2014 18:24
Contacteer:

Re: Mijn zoon is homo

Berichtdoor dingo » 08 sep 2021 16:58

waxinelichtje schreef:Goedendag allen,

Al heel lang geleden heb ik hier een nickname aangemaakt. Nu ben ik zover om mijn topic te openen.

Mijn kind is homo.

Hij is oprecht Christen.
Hij is sociaal.
Hij heeft een relatie.

En ik denk dat hij binnenkort ook voor de familie en omgeving "uit de kast komt".

Wat gaat er nu gebeuren?

Komt het door onze opvoeding?

Bestaat hij straks niet meer voor de familie?

Hoeveel haat gaat hij straks krijgen?

Wat kan ik doen? Naar mijn mening niets, behalve hem liefhebben.

Fijn dat hij jou in ieder geval in vertrouwen genomen heeft. Vaak durven kinderen dat niet en soms ook terecht maar in de meeste gevallen heeft de omgeving zoiets van hèhè vertel je het eindelijk. Dat hij homo is heeft niets met de opvoeding te maken dat hij je vertrouwt wel dus dat heb je goed gedaan. Het zou kunnen dat de familie zich afkeert maar op het moment dat het iemand betreft die je kent, wordt het een stuk moeilijker om diegene weg te duwen.

Hij gaat ongetwijfeld haat over zich heen krijgen maar zelfs dat is tegenwoordig een stuk minder openlijk dan het geweest is.

Met liefhebben doe je wat je kan.
Because there are rules does not mean the game is fair.

Gebruikersavatar
Cicero
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3394
Lid geworden op: 01 okt 2004 14:06
Locatie: Holland

Re: Mijn zoon is homo

Berichtdoor Cicero » 08 sep 2021 20:13

ben db bd schreef:De Heere Jezus schrapte er ook geen één.

Jawel hoor:
Marcus 7:18-23

18 Jezus zei: ‘Dat zouden jullie moeten begrijpen! Alles wat je eet, gaat van buiten naar binnen. Dat is bekend. 19 Het komt niet in je hart terecht, maar in je maag. En ten slotte verdwijnt het in het riool. Jullie snappen toch wel dat eten een mens niet onrein kan maken?’ Zo liet Jezus zien dat je alles mag eten.
20 Jezus zei verder: ‘Een mens wordt onrein van de dingen die uit hem naar buiten komen. 21-23 Want alle slechte dingen die een mens doet, komen uit zijn eigen hart: slechte gedachten, verboden seks, moord, belediging, trots en domheid. En ook vreemdgaan, stelen, graaien, liegen, gemeen zijn, jaloers zijn op anderen, en je nergens voor schamen. Al die slechtheid maakt een mens onrein.’

Dus Jezus schafte een hele hoop regeltjes af volgens Marcus; alle spijswetten nota bene.

ben db bd
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1264
Lid geworden op: 02 okt 2013 16:04

Re: Mijn zoon is homo

Berichtdoor ben db bd » 09 sep 2021 17:08

Dus Jezus schafte een hele hoop regeltjes af volgens Marcus; alle spijswetten nota bene.

ik ben nu moe en onzeker, maar waren dat geen menselijke regeltjes, die de Heere Jezus afschafte?
ik zit met Petrus en het laken vol onreine dieren. Paulus(?) laat er m.i. toch wel enkele over: het verstikte en van bloed, of zoiets?
ik herinner mij dat hij wel adviseerde in de Romeinenbrief om ons aan te passen aan mensen met moeite om zomaar alles te eten, toch?

Gebruikersavatar
Cicero
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3394
Lid geworden op: 01 okt 2004 14:06
Locatie: Holland

Re: Mijn zoon is homo

Berichtdoor Cicero » 09 sep 2021 17:39

ben db bd schreef:ik ben nu moe en onzeker, maar waren dat geen menselijke regeltjes, die de Heere Jezus afschafte?
ik zit met Petrus en het laken vol onreine dieren. Paulus(?) laat er m.i. toch wel enkele over: het verstikte en van bloed, of zoiets?
ik herinner mij dat hij wel adviseerde in de Romeinenbrief om ons aan te passen aan mensen met moeite om zomaar alles te eten, toch?

Het is heel eenvoudig hoor, waarom wil je alles nou weer zo complex maken? Gewoon lezen wat er staat.

In de wet van Mozes wordt pagina's lang opgesomd wat je wel en niet mag eten. Al deze goddelijke wetten knikkert Jezus overboord: Hij verklaarde alle voedsel rein.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Mijn zoon is homo

Berichtdoor Marnix » 10 sep 2021 15:52

Cicero schreef:Het is heel eenvoudig hoor, waarom wil je alles nou weer zo complex maken? Gewoon lezen wat er staat.

In de wet van Mozes wordt pagina's lang opgesomd wat je wel en niet mag eten. Al deze goddelijke wetten knikkert Jezus overboord: Hij verklaarde alle voedsel rein.


En aan Petrus wordt dat nogmaals bevestigd en verdiept (door aan te tonen dat die verandering weer wijst op het evangelie dat niet alleen meer voor de Joden is maar ook voor de niet-Joden).
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8204
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mijn zoon is homo

Berichtdoor Lalage » 15 okt 2021 17:16

Op NPO is nu een mooie documentaire te zien met een homoseksuele man die uit een reformatorische familie komt. Zijn ouders heeft hij jarenlang niet gezien en toen hebben ze hem weer verwelkomd. Hij gaat in de docu ook langs bij zijn oude school (Pieter Zandt) en ik vind het zo knap hoe hij daar in gesprek gaat! Ook erg goed dat die docenten als doel hebben om de school veiliger te maken voor homoseksuele leerlingen, ook al staan ze niet achter het praktiseren ervan.

https://www.npostart.nl/hemel-hel-regenboog/POMS_S_EO_16660304

(als dit beter in een ander topic hoort, dan mag het uiteraard worden verplaatst)

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Mijn zoon is homo

Berichtdoor Optimatus » 28 apr 2022 15:13

Erik1960 schreef:Scheelt enorm veel was…


En de koffer is een stuk minder zwaar.

@waxinelichtje: Hoe is het nu?
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

waxinelichtje
Verkenner
Verkenner
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 nov 2019 21:46

Re: Mijn zoon is homo

Berichtdoor waxinelichtje » 19 okt 2023 14:25

Hallo,

een tijd geleden dat ik dit topic heb geopend. De reacties heb ik gelezen, reageren lukt niet meer omdat ik mijn inloggegevens kwijt was. Nu ben ik er weer.

Met de zoon gaat het goed, met ons ook. Het is en blijft toch altijd wat lastig voor ons als ouders. Een van onze andere kinderen kan er absoluut niet mee om gaan dat broer homo is. Tot op het hatelijke, dat is ontzettend moeilijk. Bijv. met mijn verjaardag een etentje, wat gezellig had moeten zijn en in ruzie is geëscaleerd

Erik1960
Sergeant
Sergeant
Berichten: 496
Lid geworden op: 03 jan 2021 11:45
Locatie: Waer iemand duisent vreugden soek

Re: Mijn zoon is homo

Berichtdoor Erik1960 » 19 okt 2023 15:23

waxinelichtje schreef:Hallo,

een tijd geleden dat ik dit topic heb geopend. De reacties heb ik gelezen, reageren lukt niet meer omdat ik mijn inloggegevens kwijt was. Nu ben ik er weer.

Met de zoon gaat het goed, met ons ook. Het is en blijft toch altijd wat lastig voor ons als ouders. Een van onze andere kinderen kan er absoluut niet mee om gaan dat broer homo is. Tot op het hatelijke, dat is ontzettend moeilijk. Bijv. met mijn verjaardag een etentje, wat gezellig had moeten zijn en in ruzie is geëscaleerd
Op eieren lopen dus.. is dat wat je bedoelt met 'blijft toch altijd wat lastig voor ons als ouders'? Of bedoel je daar wat anders mee.
En goed om te lezen dat het met je zoon en jullie goed gaat. Nu die 'een van onze andere kinderen nog'. Waar wringt het voor hem/haar?
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten