Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Op- en aanmerkingen over (onderdelen van) RefoWeb kun je hier plaatsen.

Moderators: henkie, Moderafo's

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor benefietdiner » 18 aug 2021 11:06

Erik1960 schreef:Je had beter alles achterwege kunnen laten. Al was het maar omdat je je eigen stelling in deze reactie zelf ontkracht.
Verder is je oorspronkelijke stelling niet alleen racistisch en beledigend tegen de islam en moslims, maar ook tegen mensen die daadwerkelijk lijden aan of onder deze stoornis.

Prima als je het toch als stoornis wil benoemen maar een narcist lijd niet onder narcist zijn zo ook de moslim gemeenschap niet want een narcist heeft niet door dat hij narcist is en krijgt dit ook nooit in te zien.

Erik1960
Sergeant
Sergeant
Berichten: 496
Lid geworden op: 03 jan 2021 11:45
Locatie: Waer iemand duisent vreugden soek

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Erik1960 » 18 aug 2021 11:26

benefietdiner schreef:Prima als je het toch als stoornis wil benoemen maar een narcist lijd niet onder narcist zijn zo ook de moslim gemeenschap niet want een narcist heeft niet door dat hij narcist is en krijgt dit ook nooit in te zien.

Narcisme is prominent aanwezig in de DSM-V. Ik kan je bezwaar tegen het woord ‘stoornis’ dan ook alleen maar uitleggen als een niet-willen horen. Wellicht dat een narcist niet dat stempel op zichzelf plakt, maar een narcist lijdt vanzelfsprekend ook zelf onder zijn stoornis.
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)

Gebruikersavatar
gravo
Majoor
Majoor
Berichten: 2017
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:20

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor gravo » 18 aug 2021 11:40

Dit gesprek roept alleen maar ruis op. Volgens mij is dit niet het topic waarin controversiële discussies moeten worden doorgezet.
Graag een helder besluit van de moderator over het geconstateerde pijnpunt!
Het zou fijn zijn als we onze uitingen tot die tijd opschorten.

gravo
'Von Gott wissen wir nichts. Aber dies Nichtwissen ist Nichtwissen von Gott'
(Franz Rosenzweig, Der Stern der Erlösung)

Gebruikersavatar
henkie
Beheerder
Berichten: 3648
Lid geworden op: 10 sep 2002 15:05

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor henkie » 18 aug 2021 15:00

Ik vind het op het randje. Het is m.i. in elk geval wat onvriendelijk en helpt de discussie zeker niet.

Wat vooral opmerkelijk is, is dat we een schrijver van Geenstijl in ons midden hebben of dat het stuk gekopieerd is van die website. :mrgreen:

Dus linksom of rechtsom...het is verwijderd.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Marnix » 18 aug 2021 16:04

henkie schreef:Ik vind het op het randje. Het is m.i. in elk geval wat onvriendelijk en helpt de discussie zeker niet.

Wat vooral opmerkelijk is, is dat we een schrijver van Geenstijl in ons midden hebben of dat het stuk gekopieerd is van die website. :mrgreen:

Dus linksom of rechtsom...het is verwijderd.


Bedankt. Ietwat onvriendelijk is een licht understatement, omdat dit niet op een groepje extremisten of orthodoxen of wat dan ook gericht is maar op een hele bevolkingsgroep. Misschien wel goed om op dit vlak iets duidelijker richtlijnen te hebben over wat wel en niet is toegestaan want ik kom wel steeds vaker extreem rechts racisme tegen hier. En ik vind ook dat hier veel besproken moet kunnen worden maar wel op een nette manier. En dat facisme hier geen plek zou moeten hebben.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Lydia63
Sergeant
Sergeant
Berichten: 357
Lid geworden op: 02 mei 2021 15:51

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Lydia63 » 23 aug 2021 16:25

Dag moderatie, ik heb 'n vraag waarom hanteert u niet uw eigen samen gestelde regels in het speciale topic gedeelte van dit forum?

Ik citeer:

[Religie] - Algemeen]

[Religie] - Bijbel en Dogmatiek]

[Religie] - Geloof & Leven]


In een aantal Religie-fora hanteren we strengere voorwaarden voor deelname:

* De bijbel dient erkend te worden als onfeilbaar woord van God.
* Respect voor de reformatorische belijdenis.
* Instemming met de apostolische geloofsbelijdenis.


vriendelijke groet Lydia.
Mijn plan met jullie staat vast - spreekt de HEER. Ik heb jullie geluk voor ogen, niet jullie ongeluk: ik zal je een hoopvolle toekomst geven.

Gebruikersavatar
henkie
Beheerder
Berichten: 3648
Lid geworden op: 10 sep 2002 15:05

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor henkie » 23 aug 2021 20:30

Beste Lydia,

Dan was jij er al niet meer actief geweest, vermoed ik ;-)
viewtopic.php?p=2124897#p2124897 (De Drie-eenheid is toch echt onderdeel van de apostolische geloofsbelijdenis).

We zijn inderdaad niet zo streng vanwege praktische overwegingen. Als het een fatsoenlijke discussie is op basis van een algemene christelijke basis laten we het meestal op z'n beloop.

Gebruikersavatar
Lydia63
Sergeant
Sergeant
Berichten: 357
Lid geworden op: 02 mei 2021 15:51

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Lydia63 » 24 aug 2021 09:13

henkie schreef:Beste Lydia,

Dan was jij er al niet meer actief geweest, vermoed ik ;-)
viewtopic.php?p=2124897#p2124897 (De Drie-eenheid is toch echt onderdeel van de apostolische geloofsbelijdenis).

We zijn inderdaad niet zo streng vanwege praktische overwegingen. Als het een fatsoenlijke discussie is op basis van een algemene christelijke basis laten we het meestal op z'n beloop.


Beste Henkie, ik lees geen Drie eenheid leer in de Apostolische geloofsbelijdenis, anders zou ik deze nooit hebben beaamt.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Apostolis ... belijdenis

Verder bedankt voor de toelichting. :wink:
Mijn plan met jullie staat vast - spreekt de HEER. Ik heb jullie geluk voor ogen, niet jullie ongeluk: ik zal je een hoopvolle toekomst geven.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Chaya » 24 aug 2021 12:57

henkie schreef:We zijn inderdaad niet zo streng vanwege praktische overwegingen. Als het een fatsoenlijke discussie is op basis van een algemene christelijke basis laten we het meestal op z'n beloop.

Te vaak, bedoel je.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Marnix » 24 aug 2021 14:48

Chaya schreef:Te vaak, bedoel je.


Dat is jouw invulling, wat jij vindt... niet wat Henkie bedoelt. :-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Lydia63
Sergeant
Sergeant
Berichten: 357
Lid geworden op: 02 mei 2021 15:51

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Lydia63 » 24 aug 2021 17:32

Marnix schreef:Dat is jouw invulling, wat jij vindt... niet wat Henkie bedoelt. :-)


Ik vind jou best wel 'n amicale gast Marnix, :D al moet ik het toch van mijn hart dat je schijnbaar woordvoerder voor vele wil zijn op dit fora vanwaar deze neiging? :-k
Mijn plan met jullie staat vast - spreekt de HEER. Ik heb jullie geluk voor ogen, niet jullie ongeluk: ik zal je een hoopvolle toekomst geven.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Marnix » 24 aug 2021 19:01

Lydia63 schreef:Ik vind jou best wel 'n amicale gast Marnix, :D al moet ik het toch van mijn hart dat je schijnbaar woordvoerder voor vele wil zijn op dit fora vanwaar deze neiging? :-k


Ik loop hier gewoon al een poosje rond en dan snap je de discussie die hier op de achtergrond speelt. Een deel wil graag veel ruimte voor diversiteit en een (inmiddels klein) deel ziet liever een forum met vooral ruimte binnen de reformatorische grondbeginselen. Dat was hier de discussie. Henkie geeft aan dat hij wil dat er ruimte is voor het eerste, Chaya wil dat niet en zegt dat Henkie vast wat anders bedoelt. Dus daar ging ik even op in.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Chaya » 24 aug 2021 19:08

Marnix schreef: Henkie geeft aan dat hij wil dat er ruimte is voor het eerste, Chaya wil dat niet en zegt dat Henkie vast wat anders bedoelt. Dus daar ging ik even op in.

Het gaat niet over wat Chaya wil, maar doordat er allerlei winden van leer toegestaan worden, zijn er veel waardevolle forummers verdwenen.
Er is geen werkelijk verschil meer tussen open en besloten forum.
Ik schaam me soms voor mensen die langssurfen hier.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Lydia63
Sergeant
Sergeant
Berichten: 357
Lid geworden op: 02 mei 2021 15:51

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Lydia63 » 24 aug 2021 20:24

Marnix schreef: Een deel wil graag veel ruimte voor diversiteit en een (inmiddels klein) deel ziet liever een forum met vooral ruimte binnen de reformatorische grondbeginselen.


Des ondanks begrijp ik die behoefte van dat kleine deel, het betreft toch ook maar 'n klein deel van het forum?
Op de rest van het forum is toch ruimte genoeg voor diversiteit?
Persoonlijk zou ik liever in contact willen komen met het kleine deel, dank voor jou woordvoerderschap, Henkie zal vast met vakantie zijn :D
Mijn plan met jullie staat vast - spreekt de HEER. Ik heb jullie geluk voor ogen, niet jullie ongeluk: ik zal je een hoopvolle toekomst geven.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Marnix » 24 aug 2021 21:22

Hm ja, in ben alleen benieuwd of er dan wel zoveel was overgebleven. Forummen is tegenwoordig wat minder in trek en ik vraag me af of er nog genoeg animo was geweest als het gesloten deel was beperkt tot de gereformeerden (wat natuurlijk best een poos het geval is geweest)

Lydia63 schreef:Des ondanks begrijp ik die behoefte van dat kleine deel, het betreft toch ook maar 'n klein deel van het forum?
Op de rest van het forum is toch ruimte genoeg voor diversiteit?
Persoonlijk zou ik liever in contact willen komen met het kleine deel, dank voor jou woordvoerderschap, Henkie zal vast met vakantie zijn :D


Ik kan je wel naar een ander forum verwijzen waar ik te licht voor ben bevonden ;-)
Laatst gewijzigd door Marnix op 25 aug 2021 08:32, 1 keer totaal gewijzigd.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”


Terug naar “RefoWeb”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten