Sars, Mers, Corona...

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor irmo » 27 jul 2021 22:03

In Amerika is hier en daar weer de pest uitgebroken. Gezellig, gaan we leuk de volgende crisis in? Dan hebben we pas echt wat om ons te verheugen.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 27 jul 2021 23:12

irmo schreef:In Amerika is hier en daar weer de pest uitgebroken. Gezellig, gaan we leuk de volgende crisis in? Dan hebben we pas echt wat om ons te verheugen.


Dat zal allicht meevallen. Overdracht door vlooien is een stuk lastiger dan door de lucht en met moderne antibiotica is het goed te behandelen.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor ajl » 28 jul 2021 07:00

Mortlach schreef:Dat zal allicht meevallen. Overdracht door vlooien is een stuk lastiger dan door de lucht en met moderne antibiotica is het goed te behandelen.


Daarbij speelt dit in de VS al jaren. Net zoals het ook nog steeds voorkomt in Azië en Afrika.

ben db bd
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1264
Lid geworden op: 02 okt 2013 16:04

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor ben db bd » 28 jul 2021 12:55

uit Xandernieuws: Dat de huidige corona plandemie al zeker 20 tot 30 jaar werd voorbereid en diverse ‘generale repetities’ kreeg (zoals in 2009 met de Mexicaanse griep), is de wat beter geïnformeerde internetter inmiddels wel bekend. Dat in een tekenfilm die uit de jaren ’30 afkomstig zou zijn al exact werd gewaarschuwd voor wat sinds 2020 wordt uitgevoerd – namelijk de oprichting van een ‘Nieuwe Wereld Orde’ dictatuur via een geplande ‘pandemie’ en verplichte vaccinaties waarmee een deel van de wereldbevolking wordt uitgeroeid en een ander deel onvruchtbaar wordt gemaakt – zal voor de meesten een verrassing zijn. Zelfs mondkapjes komen erin voor als massa-conditioneringsmiddel. Enz., enz.

Wat een zegen is dat toch, dat zulke logische informatie nog steeds gedeeld kan worden op internet. Ondanks dat ik mij vrijmoedig reken onder de beter geïnformeerde internetters, schrik ik hier toch ook nog wel van hoor. Wat ik ook zo gunstig vind is dat ik in de diverse christelijke magazines ook steeds zulke eerlijke comploterkenningen lees. Dan trek ik toch een rimpeltje over de leidende 'smaakmakers' hier op het forum hoor.
Er ligt hier een 'Zoeklicht' op tafel, waar ik al op de eerste bladzijde als ik hem open sla lees:
De Tweede Kamer vroeg aan Mark Rutte wat hij met Build Back Better bedoelde. Van zijn antwoord werd de Kamer niet veel wijzer.
Uit de Griekse mythologie kennen we de uitdrukking 'Als een feniks uit de as herrijzen'. Daar wordt mee aangegeven dat iets tot bloei komt, na eerst volledig te zijn afgebroken. Dat is de achterliggende gedachte van Build Back Better. Uit de as van de coronacrisis bouwt de mens een betere wereld. Het gaat over duurzaamheid, immigratie, diversiteit, afschaffing van cashgeld, overdracht van soevereiniteit. Hierbij maakt de mens de aloude fout om dit naar eigen inzicht te willen doen en in eigen kracht en vooral zonder God.
Wat is het heerlijk en belangrijk dat Gods kinderen elkaar steeds weer mogen wijzen op het profetisch Woord. Het is goed en zelfs een Bijbelse opdracht om te letten op de tekenen van de tijd en deze te onderkennen. enz.

In de nieuwe 'Middernachtsroep' lees ik onder 'Verenigd door het vaccin?'
In mei werd het grote standbeeld van Christus de Verlosser in Rio de Janeiro verlicht met de tekst 'Vaccins redden'.
Onder deze woorden - die zich over de borst en armen uitstrekten - stond kleiner geprojecteerd: 'Door het vaccin verenigd'. enz.

Van de hand van prof. Bob de Wit (instituut Clingendael, Nyenrode Business Universiteit) lees ik in AMEN o.a.:
"De COVID-19 crisis is een actuele rial-life case van de door Klaus Schwab gewenste toekomstige maatschappelijke wereldorde, waarin internationale organisaties de regie nemen. In februari 2020 meldde de WHO dat in Wuhan een uiterst dodelijk en besmettelijk virus de wereld zou overspoelen. Het WEF heeft de pandemie aangegrepen om de Great Reset te versnellen". enz., enz.

Ach, zo is er gemakkelijk een boek vol aan te halen en op de alternatieve media, juist ook de christelijke, is er genoeg te vinden. Kijk maar.
(ps: de onderstrepingen zijn van mij, ben)
Laatst gewijzigd door ben db bd op 30 jul 2021 12:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor lammetje » 28 jul 2021 21:01

Prisma23 schreef:Je slaat de spijker op de kop. Onze reactie op de pandemie begon zo mooi, aandacht voor de kwetsbaren en applaus voor de werkers in de zorg. Nu zijn we weer vervallen tot bot neoliberaal individualisme. Ieder voor zich en Hugo voor ons allen. Iedereen doet wat goed is in zijn eigen ogen. Alle solidariteit is verdwenen. Daarom is het goed dat deze huisartsen de bible-belt-wappies de wind uit de zeilen proberen te nemen. Om blijvend de kwetsbaren te beschermen moet wat mij betreft vaccinatie verplicht worden. Iedereen die niet meedoet wordt uitgesloten van onze samenleving en moet de kosten voor medische zorg gewoon zelf betalen. Ideaal zou zijn om het vaccin door het drinkwater te mengen, helaas kan dit om technische redenen niet. Dan krijgen wij weer samenleving zoals het door God bedoeld is, zorg voor de kwetsbaren. En dus niet de Lamech-stijl van “dat maak ik zelf wel uit.”


Medische zorgkosten zelf betalen prima, maar dan moet iedereen dat die door verkeerde voeding, te weinig beweging etc etc in het ziekenhuis komt ook hé...!

Zorg voor de kwetsbaren doe ik iedere dag. Nouja, gelukkig heb ik ook nog een paar keer vrij, bijna iedere dag dan. En inderdaad, zonder vaccin. Nog niemand besmet hoor, ik wel door hun 1, 5 jaar geleden. Omdat ze geen afstand hielden 8-[ en ook niet wachtte tot ik mijn beschermende kleding aanhad.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 28 jul 2021 21:02

ben db bd schreef:Wat een zegen is dat toch, dat zulke logische informatie nog steeds gedeeld kan worden op internet. Ondanks dat ik mij vrijmoedig reken onder de beter geïnformeerde internetters, schrik ik hier toch ook nog wel van hoor. Wat ik ook zo gunstig vind is dat ik in de diverse christelijke magazines ook steeds zulke eerlijke comploterkenningen lees. Dan trek ik toch een rimpeltje over de leidende 'smaakmakers' hier op het forum hoor.
Er ligt hier een 'Zoeklicht' op tafel, waar ik al op de eerste bladzijde als ik hem open sla lees:


Man, man, man, nou, dit is onweerlegbaar hoor. Vroeger heeft iemand al eens bedacht dat er in de toekomst iets zou gebeuren. Dan moet het wel waar zijn. Hoe het kan dat deze persoon dit in 1930 al wist, geen idee. Heeft die persoon ook gewaarschuwd voor WO2 of was dat toch iets minder belangrijk?

Weet je, het is zowat een literair genre, die toekomstscenario's. Er zijn ontelbare aantallen mensen die van alles en nog wat hebben voorspeld. En als je poel dus maar groot genoeg is, zal er allicht wel iets tussenzitten dat lijkt te kloppen. Maar omdat daar dan op te wijzen en te zeggen "Kijk! Ze hebben het voorspeld!"... tja... Dat is als zeggen dat je de winnende lotto-nummers altijd al 'wist' nadat je hebt gewonnen. Dat er een schare aan stakkers is die niet gewonnen hebben, dat laten we dan voor het gemak maar even weg.

Het is ook bijzonder grappig dat de samenzweerders zo bang zijn voor de New World Order. Man, regeringen zijn net competent genoeg om het eigen land te besturen; denk je nou echt dat er een politieke organisatie komt die de HELE WERELD gaat runnen? Wat een vertrouwen moet je dan wel niet hebben?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 28 jul 2021 21:12

Voor de twijfelaars de fact check:

https://www.reuters.com/article/factche ... SL1N2P325Z

Blijkt een in elkaar geknutseld filmpje te zijn. Het viel me al op dat "Euthanize" verkeerd was gespeld als "Euthaize", maar verder blijken de beelden en het geluid ook uit verschillende fimpjes te zijn gehaald en als een soort Frankenstein weer in elkaar gezet...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 28 jul 2021 22:42

Ja de zoveelste poging om alles wat verandert verdacht te maken want veranderingen zijn voor sommige mensen soms wat eng. Voelt voor ze als een nieuwe wereldorde :-)

lammetje schreef:Medische zorgkosten zelf betalen prima, maar
dan moet iedereen dat die door verkeerde voeding, te weinig beweging etc etc in het ziekenhuis komt ook hé...!

Zorg voor de kwetsbaren doe ik iedere dag. Nouja, gelukkig heb ik ook nog een paar keer vrij, bijna iedere dag dan. En inderdaad, zonder vaccin. Nog niemand besmet hoor, ik wel door hun 1, 5 jaar geleden. Omdat ze geen afstand hielden 8-[ en ook niet wachtte tot ik mijn beschermende kleding aanhad.


Prima als er goede voorlichting is en een goed betaalbaar gezond alternatief. Voor corona is die er wel. En als jij het niet vaccineren op één lijn wil trekken met consequent ongezond eten: goed punt. Waarom ben je dan wel zo tegen ongezond eten maar niet voor vaccineren?
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor meribel » 29 jul 2021 08:36

Medische zorgkosten zelf betalen slaat natuurlijk helemaal nergens op.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 29 jul 2021 14:17

meribel schreef:Medische zorgkosten zelf betalen slaat natuurlijk helemaal nergens op.


Inderdaad. Zo werkt ons solidariteitsstelsel gelukkig niet. Want dan kun je alles wat gevaarlijk is wel gaan verbieden. "Ski-vakantie? Dat gebroken been behandelen betaal je maar lekker zelf." Laten we dat maar niet doen.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor lammetje » 29 jul 2021 21:09

Marnix schreef:Ja de zoveelste poging om alles wat verandert verdacht te maken want veranderingen zijn voor sommige mensen soms wat eng. Voelt voor ze als een nieuwe wereldorde :-)



Prima als er goede voorlichting is en een goed betaalbaar gezond alternatief. Voor corona is die er wel. En als jij het niet vaccineren op één lijn wil trekken met consequent ongezond eten: goed punt. Waarom ben je dan wel zo tegen ongezond eten maar niet voor vaccineren?


Bepaalde overeenkomsten zie ik wel. Bij ongezond eten zijn er mogelijk op wat langere termijn consequenties. Dat heb je mogelijk bij vaccinatie ook. En de andere kant, er is voldoende alternatief betaalbaar eten. Ons boodschappen budget is echt niet veel hoger dan iemand die ongezonder eet. Wij hanteren overigens de 30/70 regel dus niet alles wat ik in m'n mond stop is gezond. En dat hoeft ook niet.

Daarnaast ben ik niet tegen vaccinatie, maar wel tegen de hele wereld vaccineren ondanks het echt nog steeds een tijdelijk goedgekeurd vaccin is. En de langetermijn bijwerkingen echt nog steeds niet bekend zijn. En de langetermijn werking ook niet. Ik sprak eergisteren een assistent van de huisarts. Er komen de laatste tijd best veel mensen met stress klachten zoals hartkloppingen en extreme vermoeidheid. Volledig gevaccineerd. Met de vraag of het daardoor komt. Dat mag de huisarts uitzoeken, maar voor haar was het wel de reden om ook nog even te wachten.
Ik vind het prima als ze kwetsbare mensen vaccineren, net zoals de griepprik.

ben db bd
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1264
Lid geworden op: 02 okt 2013 16:04

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor ben db bd » 30 jul 2021 11:53

zomaar een paar regels uit de inmiddels kilometers onwelgevallige informatie, welke hier wel ontkend wordt, maar nog nooit weerlegd is:
Researchers van de ‘Virus Watch’ divisie van de University College Londen (UCL) zijn tot de conclusie gekomen dat de Covid-19 vaccins al na 6 weken hun veronderstelde beschermende werking verliezen. Dat betekent dat iedere gevaccineerde iedere 2 of 3 maanden nieuwe ‘booster shots’ zal moeten krijgen, waarmee het ‘vaccinabonnement’ dat we ruim een jaar geleden voorspelden, realiteit wordt.
Bloedonderzoek wijst keer op keer uit dat de vaccins de rode bloedcellen veranderen en beschadigen, waardoor die gaan klonteren. Bij de meeste gevaccineerden duurt het enige maanden tot hooguit enkele jaren voordat zij hier ernstige gevolgen van beginnen te ondervinden.

Hoeveel bevoegde instanties hebben nu reeds melding gemaakt van die gevaarlijke bloedpropjes? En wij maar blijven wegkijken? Mag hoor.

Dorpeling
Luitenant
Luitenant
Berichten: 682
Lid geworden op: 14 mei 2018 19:14

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Dorpeling » 30 jul 2021 15:19

Die bloedpropjes blijven een risico. Van de week nog iemand gesproken vanuit het ziekenhuis; spontaan komen veel mee mensen met een hersenbloeding. Waar het eerst om 1 per week ging ofzo, zijn het er nu elke dag een paar.. 'toeval' ?

In verpleeghuizen vormt gevaccineerd personeel inmiddels een risico.
https://www.msn.com/nl-nl/gezondheid/me ... li=BBoPEwG
Zie het Lam Gods, Dat de zonde der wereld wegneemt! Joh. 1:29

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 30 jul 2021 16:30

ben db bd schreef:zomaar een paar regels uit de inmiddels kilometers onwelgevallige informatie, welke hier wel ontkend wordt, maar nog nooit weerlegd is


Sorry hoor, maar "Xandernieuws" IS de weerlegging. Als de eerste 100 keer dat je iets van die site plukt, het om leugens blijkt te gaan, kun je echt niet gaan lopen piepen dat we de 101ste keer de moeite niet meer nemen om te controleren of het déze keer misschien wél echt waar is. Maar blijf de site vooral bezoeken, vinden de adverteerders bijzonder prettig!

Maar goed, je wilt weerlegging? De eerste vaccins zijn in april 2020 gezet bij de testgroep. Dat is ondertussen dus 16 MAANDEN geleden. En die groep werd echt niet ingespoten en daarna weer in het wild losgelaten zonder vervolgonderzoek. Maar goed, jij denkt natuurlijk dat juist omdat we niks horen, het wel waar MOET zijn want de media houdt de boel verborgen, nietwaar?

En denk je nou echt dat als de grote farmaceutische bedrijven ergens een kans zagen om NOG MEER geld te verdienen, ze die kans zouden laten liggen?

Daarnaast is allang bekend dat antistoffen afnemen. Ik zal het je sterker vertellen: dat gebeurt na een infectie met het echte Coronavirus OOK! Of denk je nou echt dat je lichaam continu antistoffen gaat aanmaken voor elke infectieziekte die je ooit hebt gehad? Gelukkig bestaat het menselijke afweersysteem wel uit ietsjes meer dan alleen antistoffen. Maar dat weet Xander natuurlijk niet. Of wel, en dan staat hij je gewoon bewust leugens te verkopen en Ben db bd loopt er met open ogen in... En hop, weer een paar centen aan advertentieopbrengst binnen bij Xander; de schoorsteen moet daar uiteraard ook blijven roken.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

ben db bd
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1264
Lid geworden op: 02 okt 2013 16:04

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor ben db bd » 30 jul 2021 22:51

Mortlach schreef:
Sorry hoor, maar "Xandernieuws" IS de weerlegging. Als de eerste 100 keer dat je iets van die site plukt, het om leugens blijkt te gaan, kun je echt niet gaan lopen piepen dat we de 101ste keer de moeite niet meer nemen om te controleren of het déze keer misschien wél echt waar is.

Als dat zo was zou u m.i. gelijk hebben. Maar u kunt zeker wel 10 stuks van die 101 leugens met name weerleggen! in afwachting dus.
Begin maar bij mijn laatste 3 postings.....
Overigens lees ik ook de 1234e 'boodschap' van de mainstream hoor en dat doet X. en al die anderen ook. Daarom ook die reacties.
Let er trouwens op dat alles wat X. schrijft uit de pen van grote terzake kundigen komt. Dus zomaar liegen kan allang niet meer zonder gepakt te worden door de ambtelijke nepnieuwszoekers. U weet inmiddels ook wel hoe hoge boetes op fake meldingen staan, toch?
En op mogelijk onwelgevallige herkenningen komt dat verbod ook weten we samen, omdat dat reeds onderweg is en de bigmedia dat al grotelijks toepassen. Maakt u wel eens studie van hoe vaak berichten worden gewist bij de mediamachthebbers?

Maar goed, je wilt weerlegging? De eerste vaccins zijn in april 2020 gezet bij de testgroep. Dat is ondertussen dus 16 MAANDEN geleden. En die groep werd echt niet ingespoten en daarna weer in het wild losgelaten zonder vervolgonderzoek. Maar goed, jij denkt natuurlijk dat juist omdat we niks horen, het wel waar MOET zijn want de media houdt de boel verborgen, nietwaar?

Het wezenloze voor mij is dat u best redelijk van de klachten af weet, maar uw ogen daarvoor sluit. Van mij mag dat hoor als ik de mijne maar open mag houden voor een maatschappij die zeer terecht steeds meer in opstand komt.
En natuurlijk geloof ik wel in de vervolgonderzoeken. Maar hoe de uitslagen worden gemanipuleerd, om de goegemeente te misleiden, daar schaam ik mij voor. ik kom cijfers tegen van tot 90% verkrachte cijfers, maar ik durf dat niet zomaar over te nemen, omdat ik hoop dat onze mainstream voorlichters toch nog niet zo rot zijn als wat ik verneem.
En wéér weerlegt u niet met cijfers en feiten. En tegengesproken heeft u al steeds. Dat maakt toch geen indruk?

En denk je nou echt dat als de grote farmaceutische bedrijven ergens een kans zagen om NOG MEER geld te verdienen, ze die kans zouden laten liggen?
Dus pakken ze van de bigfarma die kansen constant, waar ik dan wel de cijfers van tegenkom bij de nog vrije media.

Daarnaast is allang bekend dat antistoffen afnemen

Daarmee erkent u de oorzaak waarom we een vaccinabonnement tegemoet kunnen zien met bijbehorend onderdrukkend paspoort.
Zijn we het hier eindelijk een beetje met malkander eens?


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten