Sars, Mers, Corona...

Moderators: Memmem, Moderafo's

hans0166
Kapitein
Kapitein

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor hans0166 » 10 jul 2021 14:52

eventjes slikken... 10.345 nieuwe besmettingen erbij in een dag... amper twee weken geleden rond de 500 ...

Erik1960
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Erik1960 » 10 jul 2021 15:16

hans0166 schreef:eventjes slikken... 10.345 nieuwe besmettingen erbij in een dag... amper twee weken geleden rond de 500 ...

Ja, behoorlijk slikken. De afgelopen 2 dagen nam de procentuele stijging aardig af, maar dit is weer een klapper hoor. Ik hoop echt dat er ergens de komende dagen een afvlakking te zien zal zijn en daarna natuurlijk ook een daling.
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 10 jul 2021 17:28

Mortlach schreef:Vandaag voel ik het wel een beetje, moet ik zeggen. De spierpijn in mijn rug kan ik me in ieder geval niet herinneren van de eerste keer, dus dat lijkt nieuw. Aan de andere kant, als het daar bij blijft, heb ik niks te klagen.

Bijwerkingen hielden gelukkig niet te lang aan. vandaag alweer stukken beter!
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Erik1960
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Erik1960 » 10 jul 2021 18:16

Mortlach schreef:Bijwerkingen hielden gelukkig niet te lang aan. vandaag alweer stukken beter!

Mooi! Van mijn tweede (AZ) geen bijwerkingen ervaren. Van de eerste een (slapeloze) nacht beetje koud icm gloeiend warme voeten gehad. Postuum excuses aan mijn moeder gemaakt, die vroeger altijd klaagde over warme voeten.
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)

Haaibaai
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Haaibaai » 10 jul 2021 18:32

Bijwerkingen hielden gelukkig niet te lang aan. vandaag alweer stukken beter!

En jij denkt dat je nu beschermd ben met die lichaamsvreemde stoffen in je lichaam .......niet dus.
HET GOEDE HET WARE HET SCHONE.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 10 jul 2021 18:55

Haaibaai schreef:En jij denkt dat je nu beschermd ben met die lichaamsvreemde stoffen in je lichaam .......niet dus.

Vaccinontkenner!!! :lol: :mrgreen:
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Erik1960
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Erik1960 » 10 jul 2021 19:19

Marnix schreef:Vaccinontkenner!!! :lol: :mrgreen:

Ja; en die informatie op de site van rivm waar je kunt zien in welke leeftijdsgroepen nu de positieve testen worden gescoord is natuurlijk ook fake.
Vandisselontkenner!!!! :mrgreen: :mrgreen: [-X

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 10 jul 2021 19:40

Haaibaai schreef:En jij denkt dat je nu beschermd ben met die lichaamsvreemde stoffen in je lichaam .......niet dus.

Het is een beetje lastig je serieus te nemen. Was jij niet degene die ik tot 3 keer toe heb gevraagd om uit te leggen hoe virussen zich normaal gesproken vermenigvuldigen, waarna de stilte oorverdovend was? Als je zelfs die basale kennis niet hebt, is je verdere inbreng in dit onderwerp ook niet echt de bandbreedte waard.

Erik1960
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Erik1960 » 10 jul 2021 19:50

Mortlach schreef:Het is een beetje lastig je serieus te nemen. Was jij niet degene die ik tot 3 keer toe heb gevraagd om uit te leggen hoe virussen zich normaal gesproken vermenigvuldigen, waarna de stilte oorverdovend was? Als je zelfs die basale kennis niet hebt, is je verdere inbreng in dit onderwerp ook niet echt de bandbreedte waard.

Nee, dat vroeg je aan Lydia :-)
Maar voor de rest klopt het aardig.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 10 jul 2021 21:33

Nog maar even een artikeltje over jongeren en corona, voor mensen die stellen dat jongeren er nauwelijks last van hebben en waarom zouden ze zich dan moeten laten vaccineren:

https://nos.nl/artikel/2388817-jongeren ... e-infectie
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Haaibaai
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Haaibaai » 10 jul 2021 21:37

Mortlach schreef:Het is een beetje lastig je serieus te nemen. Was jij niet degene die ik tot 3 keer toe heb gevraagd om uit te leggen hoe virussen zich normaal gesproken vermenigvuldigen, waarna de stilte oorverdovend was? Als je zelfs die basale kennis niet hebt, is je verdere inbreng in dit onderwerp ook niet echt de bandbreedte waard.

Wij denken dat je de verkeerde voor hebt goed lezen voortaan wel zo verstandig. [-X
HET GOEDE HET WARE HET SCHONE.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 11 jul 2021 11:48

Haaibaai schreef:Wij denken dat je de verkeerde voor hebt goed lezen voortaan wel zo verstandig. [-X

Ach, excuus. Hoewel, het is toch een beetje van hetzelfde laken een pak...

ben db bd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor ben db bd » 11 jul 2021 11:58

Mortlach schreef: Het is een beetje lastig je serieus te nemen. Was jij niet degene die ik tot 3 keer toe heb gevraagd om uit te leggen hoe virussen zich normaal gesproken vermenigvuldigen, waarna de stilte oorverdovend was? Als je zelfs die basale kennis niet hebt, is je verdere inbreng in dit onderwerp ook niet echt de bandbreedte waard.

Mijnheer Mortlach, ik schaam mij voor uw vrijmoedigheid. Wat is uw expertise? Waarop bent u gepromoveerd, waaruit uw aangenomen bevoegdheid blijkt? Durf eens door te komen achter uw nickname vandaan?! Dit lees ik van gesmade doch bevoegde zijde:
Uit een grootschalige peiling van de Association of American Physicians and Surgeons (AAPS) onder medische professionals komt naar voren dat meer dan 60% weigert zich tegen Covid-19 te laten vaccineren, omdat ze dat a) onnodig vinden, en b) ervan overtuigd zijn dat deze als vaccins verpakte experimentele gentherapie injecties meer kwaad dan goed doen. Het onderzoek toont aan dat de officiële verklaring dat 96% van het medische personeel inmiddels is gevaccineerd, van geen kant klopt. In Portugal heeft een rechter bevestigd dat het echte aantal Covid-19 doden niet ruim 17000 (vergelijkbaar met Nederland), maar slechts 152 bedraagt. Dat betekent dat meer dan 99% in werkelijkheid ergens anders aan is gestorven.

AAPS uitvoerend directeur dr. (dit is een beschermde titel hè?) Jane Orient reageerde dat:
‘het verkeerd is iemand die een shot weigert een anti-vaxxer te noemen. Er zijn bijna geen artsen die ‘anti-antibiotica’ of ‘anti-chirurgie’ zijn. Daarentegen zijn ze allemaal tegen behandelingen waarvan ze denken dat die onnodig zijn en meer kwaad dan goed doen, of die inadequaat zijn getest.’

Zullen we zo nog een uurtje doorgaan?

hans0166
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor hans0166 » 11 jul 2021 12:41

ben db bd schreef:Dit lees ik van gesmade doch bevoegde zijde:

Uit een grootschalige peiling van de Association of American Physicians and Surgeons (AAPS) onder medische professionals komt naar voren dat meer dan 60% weigert zich tegen Covid-19 te laten vaccineren, omdat ze dat a) onnodig vinden, en b) ervan overtuigd zijn dat deze als vaccins verpakte experimentele gentherapie injecties meer kwaad dan goed doen.

Ik zou even verdiepen wat die AAPS is... dat is niet wat jij suggereert maar een conservatief clubje gelieerd aan een kant die nogal..eh... anti veel en pro erg rare dingen is ..(oa hydroxychloroquine).

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 11 jul 2021 13:43

ben db bd schreef:Mijnheer Mortlach, ik schaam mij voor uw vrijmoedigheid. Wat is uw expertise? Waarop bent u gepromoveerd, waaruit uw aangenomen bevoegdheid blijkt? Durf eens door te komen achter uw nickname vandaan?! Dit lees ik van gesmade doch bevoegde zijde:

Sorry, kan dat ook in het Nederlands? Die Taale Kanaaaans is mij iegelijk vreemd mogen worden gevallen.

AAPS uitvoerend directeur dr. (dit is een beschermde titel hè?) Jane Orient reageerde dat:

Zullen we zo nog een uurtje doorgaan?

Ik las het en dacht meteen hetzelfde als was Hans zei. Dubieus clubje dat de statistieken gewoon verzint. Doctor is dan wel een beschermde titel maar als je doctor in de musicologie bent, hecht ik weinig meer waarde aan je mening over virussen dan wanneer je bouwvakker bent.

Maar goed, leg me dat nou eens uit van die gentherapie. Je draagt het aan als argument, dus dan is het toch redelijkerwijs aan te nemen dat je je eigen argumenten ook begrijpt. Ik hoor het graag.

Terug naar “Psychologie & Gezondheid”