Moderators: Memmem, Moderafo's
Dorpeling schreef:Ik ben een tijdje offline geweest maar jongens, wat een minachting en betweterig gedrag hier. Iemand die nog voor zichzelf denkt maar wegzetten als trol, dom en belachelijk. Welkom in de control/angst/manipulatiemaatschappij van 2021! Het wordt er niet gezelliger op.
Over vaccineren van kinderen, geen haar op ons hoofd die daaraan denkt. Het middel is in dit geval erger dan de kwaal. In Amerika en Israel zijn ze al iets langer met het vaccineren van 12-17 jarigen bezig, maar ook bij 16-30 jarigen zijn de problemen gemeld van tientallen ontstekingen van hartspier en hartzakjes. De kans daarop is bij 12-17 jarigen 1 op de 15.000. En dat terwijl de kans om te overlijden aan Covid 1 op de 200.000 is.
Wat zou de beste keus voor je kind zijn?
Ik las dat er al veel jongvolwassenen de keus gemaakt hebben om zich te laten vaccineren. De reden bij minstens de helft: uitgaan en op vakantie kunnen.. Vorige week was ik bij de kapper, ontspon zich een hele discussie hieromtrent (hoe kan het ook anders als ik in de buurt ben) en daar klonk ook vooral dat argument. 'Ik ga over drie weken naar Spanje, gelukkig heb ik morgen de prikafspraak staan' etc. Gelukkig waren er ook nuchtere personen aanwezig die niet zo nodig naar Frankrijk of de disco hoefden en eerst maar even afwachten.
Maar goed, we hebben genoeg vrijwillige proefkonijnen dus straks niet lopen miepen hé!
ben db bd schreef:Ja, zo gaat de gevestigde orde ook met professor Pierre Capel om. Zo ging het in Zijn tijd reeds met onze Heiland, weten we nog?
Van Capel lees ik o.a.:
Allemaal gelogen? Dit is door jullie toch niet moeilijk te weerleggen, i.p.v. slechts uit te schelden?
Bij jongeren kun je dat heel goed met elkaar vergelijken. De kans om te overlijden aan Covid-19 voor jongeren is namelijk miniem. De kans op long-Covid is ook zeer klein.Marnix schreef:Overigens is het heel raar dat je de kans op myocarditis opeens gaat vergelijken met de kans om te overlijden aan Covid-19 en dan zegt dat het middel erger is dan de kwaal.
elbert schreef:Bij jongeren kun je dat heel goed met elkaar vergelijken. De kans om te overlijden aan Covid-19 voor jongeren is namelijk miniem. De kans op long-Covid is ook zeer klein.
Ik zie wel dat die kansen in de media tot grotere proporties worden opgeblazen dan in werkelijkheid het geval is. Voor mensen van mijn leeftijd is de kans op complicaties van COVID-19 al niet groot, laat staan voor jongeren met een dijk van een immuunsysteem.
Feitelijk is het zo dat die jongeren gevaccineerd worden vanwege de gezondheid van anderen (nl. ouderen), niet van henzelf. Daar zijn veel artsen en ethici een stuk minder enthousiast over dan politici.
De reden waarom we kinderen bijvoorbeeld een DKTP en BMR prik geven, is omdat de ziektes waartegen ze ingeent worden, een gevaar vormen voor henzelf (en dus niet voor 80 jarigen). Voor COVID-19 ligt dat echt anders.
elbert schreef:Bij jongeren kun je dat heel goed met elkaar vergelijken. De kans om te overlijden aan Covid-19 voor jongeren is namelijk miniem. De kans op long-Covid is ook zeer klein.
Ik zie wel dat die kansen in de media tot grotere proporties worden opgeblazen dan in werkelijkheid het geval is. Voor mensen van mijn leeftijd is de kans op complicaties van COVID-19 al niet groot, laat staan voor jongeren met een dijk van een immuunsysteem.
Feitelijk is het zo dat die jongeren gevaccineerd worden vanwege de gezondheid van anderen (nl. ouderen), niet van henzelf. Daar zijn veel artsen en ethici een stuk minder enthousiast over dan politici.
De reden waarom we kinderen bijvoorbeeld een DKTP en BMR prik geven, is omdat de ziektes waartegen ze ingeent worden, een gevaar vormen voor henzelf (en dus niet voor 80 jarigen). Voor COVID-19 ligt dat echt anders.
StillAwake schreef:Ik moet toegeven dat ik ook niet sta te springen om een vaccinatie van mijn kinderen, maar ik zal ze er vooral niet in sturen. Niet reichting prikken, niet richting niet prikken...
StillAwake schreef:het gaat hier om de kans op overlijden voor een specifieke risicogroep. En dan is die 1 op 100 die je claimt niet heel realistisch...
De 1 op 200.000 overigens ook niet.
Mortlach schreef:1.7 miljoen gevallen:17.000 doden, delen door elkaar, is toch echt 100:1. Natuurlijk zullen er wel allerlei andere factoren meespelen, maar 'ballpark' zit ik er toch dicht genoeg bij.
Terug naar “Psychologie & Gezondheid”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten