Sars, Mers, Corona...

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor irmo » 15 mei 2021 20:42

Mortlach schreef:Tot nu toe alleen een beetje een pijnlijke plek rond de injectielocatie, maar de 5G-ontvangst is geweldig! De naald die ze gebruikten was echt piepklein; het is een wonder dat ze er een microchip doorheen wisten te krijgen.... :wink:



Ze kunnen veel tegenwoordig :wink:

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor MoesTuin » 15 mei 2021 22:23

:muhahaha:
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor elbert » 21 mei 2021 13:57

Vandaag een pleidooi van artsen/immunologen om niet iedereen te vaccineren. Dat je ouderen en kwetsbaren moet vaccineren is evident, maar ook jongeren en gezonde mensen? Het is nog maar de vraag of dat zo verstandig is.
Hier is trouwens het artikel in Nature waarnaar het krantenbericht verwijst. COVID-19 gaat volgens dit stuk niet verdwijnen en zal in nieuwe varianten jaarlijks terugkomen, maar de impact ervan zal wel minder worden.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

ben db bd
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1264
Lid geworden op: 02 okt 2013 16:04

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor ben db bd » 21 mei 2021 14:04

Ze kunnen veel tegenwoordig :wink:
en dit n.a.v.:
Tot nu toe alleen een beetje een pijnlijke plek rond de injectielocatie, maar de 5G-ontvangst is geweldig! De naald die ze gebruikten was echt piepklein; het is een wonder dat ze er een microchip doorheen wisten te krijgen.... :wink:
enz.
ik verwonder mij over de sfeer waarin de discussie inzake corona en dan nog meer de vaccinatie wordt gevoerd op een RefoWeb.
'Tegenstanders niet geduld', lees ik als kop boven een christelijke alinea in het magazine AMEN. Wat is dat toch steeds herkenbaar!
"Tussen eind december 2020 en eind april 2021 zijn er 3.362 doden geregistreerd na het ontvangen van het Covid-vaccin.
Dat zijn meer doden na vaccinatie dan van alle vaccinaties bij elkaar in de periode van 1997 tot 2013"
zo schrijft Tucker Carlson van Fox News. "No questions allowed" lees ik naast een foto van hem boven het artikel.
PKN: extra kerkdienst voor gevaccineerden
De PKN ziet "de eredienst en gastvrijheid" als essentiële onderdelen van het gemeente zijn. (.....) Door deze extra diensten worden niet-gevaccineerden niet benadeeld, vind de KPN. "Hiermee sluit je dus geen mensen uit, maar steeds meer mensen in." Knap gespeeld hè? :(
Nog knapper gespeeld vind ik deze:
De projectgroep adviseert kerkenraden een discussie over wel of niet vaccineren te vermijden

Ja, no questions allowed, denk ik dan als complotgekkie, (wel samen met duizenden anderen, hier niet op het forum actief, hoor)
met christelijke groet, wappie ben

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 21 mei 2021 14:25

ben db bd schreef:ik verwonder mij over de sfeer waarin de discussie inzake corona en dan nog meer de vaccinatie wordt gevoerd op een RefoWeb.
'Tegenstanders niet geduld', lees ik als kop boven een christelijke alinea in het magazine AMEN. Wat is dat toch steeds herkenbaar!


Tja, als die tegenstanders met de meest onzinnige zaken aankomen - weet je nog dat er een tijd was dat mensen moesten worden gewaarschuwd vooral geen bleek te drinken/injecteren - dan worden ze weggelachen inderdaad.

zo schrijft Tucker Carlson van Fox News. "No questions allowed" lees ik naast een foto van hem boven het artikel.


Tja, wat die pratende aambei te vertellen heeft, interesseert me niet zo heel veel. Dat is een professionele onruststoker die erbij gebaat is de bevolking zo veel mogelijk op te ruien. Dat jij hem aanhaalt, is dan wel weer tekenend.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 21 mei 2021 15:10

ben db bd schreef:en dit n.a.v.:
enz.
ik verwonder mij over de sfeer waarin de discussie inzake corona en dan nog meer de vaccinatie wordt gevoerd op een RefoWeb.
'Tegenstanders niet geduld', lees ik als kop boven een christelijke alinea in het magazine AMEN. Wat is dat toch steeds herkenbaar!
zo schrijft Tucker Carlson van Fox News. "No questions allowed" lees ik naast een foto van hem boven het artikel.
De PKN ziet "de eredienst en gastvrijheid" als essentiële onderdelen van het gemeente zijn. (.....) Door deze extra diensten worden niet-gevaccineerden niet benadeeld, vind de KPN. "Hiermee sluit je dus geen mensen uit, maar steeds meer mensen in." Knap gespeeld hè? :(
Nog knapper gespeeld vind ik deze:
Ja, no questions allowed, denk ik dan als complotgekkie, (wel samen met duizenden anderen, hier niet op het forum actief, hoor)
met christelijke groet, wappie ben


Of die cijfers kloppen is sterk de vraag. Want als mensen plotseling overlijden (wat kan als je oud bent) wordt al snel gezegd: zie je wel, net twee weken terug een prik gekregen. Dat dit meer is dan bij andere vaccinaties is niet raar want de meeste vaccins werden aan baby’s gegeven, wanneer werden alle ouderen massaal gevaccineerd? Niet he…. :roll:

Dat men in de overgangsfase naar een normale samenleving nu waarin een deel van de bevolking is ingeënt en een deel niet de ingeënte mensen extra privileges geeft is niet zo gek, dat heeft gewoon met veiligheid te maken. Je wil geen nieuwe uitbraken dus ben je terughoudend maar geef je waar men antistoffen heeft meer mogelijkheden dan bij wie dat niet zo is. Dat is helaas niet anders, als voldoende mensen ingeënt zijn en de ziekenhuizen leeg kan je dat weer loslaten.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor lammetje » 21 mei 2021 15:49

De ic opnames lopen terug. Er zouden veel jonge mensen liggen, die nog niet zijn/worden gevaccineerd. Er zijn versoepelingen. Nog steeds is de categorie 20 tot 40 jarigen niet aan de beurt voor vaccinatie. Maar wel loopt het aantal zh opnames terug.

Hoe kan dat nu. Als de ic vol zou liggen met 20, 30 en 40 jarigen, zou er nu toch geen terugloop zijn van ziekenhuis opnames? Want er is geen volledige lockdown. Er zijn steeds meer mensen van deze leeftijd weer op kantoor aan het werk. Winkels zijn weer open. Ik hoor steeds meer mensen over verjaardagen vieren, afspreken met vrienden en familieleden etc. En ik geloof niet dat dat alleen in ons kleine dorpje is...

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor StillAwake » 21 mei 2021 16:06

ben db bd schreef:ik verwonder mij over de sfeer waarin de discussie inzake corona en dan nog meer de vaccinatie wordt gevoerd op een RefoWeb.
'Tegenstanders niet geduld', lees ik als kop boven een christelijke alinea in het magazine AMEN. Wat is dat toch steeds herkenbaar!
Daar heb je denk ik op zich wel gelijk in. Tegenstanders van vaccineren dulden hun tegenstanders niet omdat die in hun optiek niet "kritisch" kunnen denken, voorstanders van vaccinatie luisteren niet naar tegenstanders omdat die zelden (lees: nooit) met andere argumenten komen dan verhalen van horen-zeggen, en hun kennis voornamelijk van facebook en youtube halen.
ben db bd schreef: zo schrijft Tucker Carlson van Fox News. "No questions allowed" lees ik naast een foto van hem boven het artikel.
En waar haalt Carlson die getallen vandaan?
No questions allowed kan ook betekenen dat hij werkelijk geen idee heeft wat hij roeptoetert, en liever geen vragen krijgt omdat hij eigenlijk niet door de mand wil vallen.
Vooralsnog heb ik geen enkele onderbouwing van deze getallen gevonden, en heb ik Carlson eigenlijk nog nooit iets horen zeggen waar hij langer dan 2 secondern over had nagedacht.
ben db bd schreef: De PKN ziet "de eredienst en gastvrijheid" als essentiële onderdelen van het gemeente zijn. (.....) Door deze extra diensten worden niet-gevaccineerden niet benadeeld, vind de KPN. "Hiermee sluit je dus geen mensen uit, maar steeds meer mensen in." Knap gespeeld hè? :(
En wat klopt er niet dan?
ben db bd schreef:
Nog knapper gespeeld vind ik deze:
Discussies over vaccineren kun je inderdaad beter uit de weg gaan, omdat de meeste anti-vaxxers niet heel veel verder komen dan het spuien van hun domheid.
Figuren als Tucker Carlson, Willem Engel en Lange Frans zijn geen van allen mensen die om hun denkvermogen bekend staan, en mensen die deze onzin als zoete koek slikken zijn waarschijnlijk nog minder intelligent.
ben db bd schreef:Ja, no questions allowed, denk ik dan als complotgekkie, (wel samen met duizenden anderen, hier niet op het forum actief, hoor)
met christelijke groet, wappie ben

Het staat je vrij om een wappie te zijn, maar ik ben nog geen wappies tegengekomen die echt argumenten hadden. Sterker nog: de meeste wappies die ik tot nog toe gesproken heb (digitaal) geven er blijk van dat hun IQ, als je hem in temperatuur uitdrukt, voldoende is voor een elfstedentocht in augustus.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor StillAwake » 21 mei 2021 16:14

lammetje schreef:De ic opnames lopen terug. Er zouden veel jonge mensen liggen, die nog niet zijn/worden gevaccineerd. Er zijn versoepelingen. Nog steeds is de categorie 20 tot 40 jarigen niet aan de beurt voor vaccinatie. Maar wel loopt het aantal zh opnames terug.

Hoe kan dat nu. Als de ic vol zou liggen met 20, 30 en 40 jarigen, zou er nu toch geen terugloop zijn van ziekenhuis opnames? Want er is geen volledige lockdown. Er zijn steeds meer mensen van deze leeftijd weer op kantoor aan het werk. Winkels zijn weer open. Ik hoor steeds meer mensen over verjaardagen vieren, afspreken met vrienden en familieleden etc. En ik geloof niet dat dat alleen in ons kleine dorpje is...

Ik snap je punt niet: wat heeft de gemiddelde leeftijd op de IC te maken met het aantal ziekenhuisopnamen buiten de IC?
De IC zal logischerwijs achter de reguliere opnames aanijlen, met als logisch gevolg dat de IC's ook langzaam leger zullen worden.

De meest kwetsbare groepen zijn inmiddels beschermd door een vaccin, en de groep die nu nog niet gevaccineerd is komt gemiddeld genomen minder snel in een ziekenhuis terecht (laat staan op de IC).
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 21 mei 2021 16:19

Precies. Jonge mensen komen minder snel in Het ziekenhusi terecht en wat je dus ziet is dat

1. het aantal opnames en de bezetting op de IC langzaam aan het dalen is
2 de gemiddelde leeftijd van de mensen die wel in het ziekenhuis / IC terechtkomen ook aan het dalen is.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor lammetje » 21 mei 2021 18:03

Marnix schreef:Precies. Jonge mensen komen minder snel in Het ziekenhusi terecht en wat je dus ziet is dat

1. het aantal opnames en de bezetting op de IC langzaam aan het dalen is
2 de gemiddelde leeftijd van de mensen die wel in het ziekenhuis / IC terechtkomen ook aan het dalen is.


Als dat zo is waarom dan massaal vaccineren? Het daalt nu ook, zonder dat al die jonge mensen hun vaccin hebben

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor lammetje » 21 mei 2021 18:06

ajl schreef:Ik sprak deze week 2 IC vpk. Een uit Rotterdam en een uit Apeldoorn. Daar liggen de IC's vol met 20-, 30- en 40 jarigen ( aan de beademing) zonder medische voorgeschiedenis.

Wat ik minder laatste weken wel afvraag is waarom ze eerst de ouderen vaccineren. Ik begrijp wel dat zij een risico lopen, maar ik denk dat het risico van de werkenden in Nederland veel groter is. Deze groep loopt het meeste risico door schoolgaande kinderen, werk, mantelzorg etc.


Dit dus, als de ic en zh opnames teruglopen, zonder dat deze doelgroep het vaccin heeft gehad :-k

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor meribel » 21 mei 2021 18:33

lammetje schreef:
Als dat zo is waarom dan massaal vaccineren? Het daalt nu ook, zonder dat al die jonge mensen hun vaccin hebben
lammetje schreef:Als dat zo is waarom dan massaal vaccineren? Het daalt nu ook, zonder dat al die jonge mensen hun vaccin hebben


Vorig voorjaar daalde het ook en in de zomer was waren de cohort afdelingen dicht en paste de patienten op de sluiskamers
Nu vaccineren we door in de hoop dat het dit najaar niet opnieuw stijgt

Haaibaai
Sergeant
Sergeant
Berichten: 441
Lid geworden op: 14 apr 2021 21:13

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Haaibaai » 21 mei 2021 20:52

Als iedereen zich nou is gewoon aan de regels zou houden had men er al lang van af geweest.Zo moeilijk is het allemaal niet.
HET GOEDE HET WARE HET SCHONE.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 21 mei 2021 21:16

lammetje schreef:Als dat zo is waarom dan massaal vaccineren? Het daalt nu ook, zonder dat al die jonge mensen hun vaccin hebben


Dat is een vrije keuze. Het daalt in de zomer maar als je nu stopt met vaccineren wordt het na de zomer weer drukker in de ziekenhuizen, krijg je weer een hoop besmettingen. De piek zal niet zo hoog zijn, zeker in het sterftecijfer niet maar je moet dan blijven testen, in quarantaine als je besmet bent, afstand houden als je verkouden bent enz. En er zullen nog steeds veel mensen last hebben van corona want je weet niet wie er nauwelijks last van heeft en wie er flink ziek van wordt, langdurig moe etcetera. Waarom zou ik me niet laten vaccineren als het zo eenvoudig te voorkomen is?
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten