Sars, Mers, Corona...

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 14 mei 2021 14:28

lammetje schreef:Ik las net een berichtje op LinkedIn over het vaccineren. Ambulance verpleegkundige die aangeeft dat er zeker wel veel mensen na hun eerste of tweede prik schadelijke bijwerkingen ondervinden en in acute nood komen. Maar dat dit niet in de media verteld wordt (mag worden?)

Zou iemand dit nu echt verzinnen en een nep account hebben aangemaakt? Er komen natuurlijk heel veel reacties. Ook van verzorgenden in de thuiszorg /vp huizen die aangeven dat er veel ouderen na hun vaccinatie zijn overleden aan zogenaamde algehele achteruitgang. Dit is wat ik ook zelf heb gezien, dus dat geloof ik wel meteen.

En dan krijgt manlief vandaag zijn uitnodiging om het vaccin te halen. 36 jaar oud en valt niet in de risicogroep... Hij is wel onder behandeling in het ziekenhuis, mogelijk dat het daarom al zo vroeg is :-k


Die doofpot is altijd direct een alarmbel voor mij. Zo van "ze willen niet dat je dit weet, maar..." en trouwens, voor de media is het een goudmijn om dit soort nieuws te brengen naast het feit dat journalisten ook gewoon ethische richtlijnen hebben. Denk je echt dat als alle kranten weten dat de bevolking gevaar loopt, ze dit NIET zouden melden?

Daarnaast zijn er in de VS 150 miljoen prikken gezet. Als de mensen echt bij bosjes zouden omvallen, dan zouden we dat echt wel horen en niet via gerenommeerde nieuwssite LinkedIn.

Mijn partner en ik krijgen vandaag onze eerste prik. Moderna. Ik kan niet wachten.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor meribel » 14 mei 2021 15:04

ajl schreef:Ik sprak deze week 2 IC vpk. Een uit Rotterdam en een uit Apeldoorn. Daar liggen de IC's vol met 20-, 30- en 40 jarigen ( aan de beademing) zonder medische voorgeschiedenis.

Wat ik minder laatste weken wel afvraag is waarom ze eerst de ouderen vaccineren. Ik begrijp wel dat zij een risico lopen, maar ik denk dat het risico van de werkenden in Nederland veel groter is. Deze groep loopt het meeste risico door schoolgaande kinderen, werk, mantelzorg etc.


het risico van 20 -40 jarigen is niet groter...ja ze zijn zeker ook vertegenwoordigd op de ic...maar als er 100 30 jarigen of 100 80 jarigen corona krijgen verloopt het voor veel meer van de 80 jarigen heel naar.

EN vergeet niet dat er enorme druk op de ziekenhuiszorg is maar er zeker in het voorjaar ook onmenselijke druk op de verpleeghuizen was ( waar de werkdruk altijd al een tandje hoger is dan in het ziekenhuis ) De maatregelen om daar infecties te voorkomen waren ook extreem ingrijpend op de kwaliteit van hun leven..niet te vergelijken met de werkenden. En het leven wat ze nog resten is al veel korter.
Dus dat ze zijn begonnen met 80 jarigen vind ik heel goed uit te leggen

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor meribel » 14 mei 2021 15:05

Mortlach schreef:Die doofpot is altijd direct een alarmbel voor mij. Zo van "ze willen niet dat je dit weet, maar..." en trouwens, voor de media is het een goudmijn om dit soort nieuws te brengen naast het feit dat journalisten ook gewoon ethische richtlijnen hebben. Denk je echt dat als alle kranten weten dat de bevolking gevaar loopt, ze dit NIET zouden melden?

Daarnaast zijn er in de VS 150 miljoen prikken gezet. Als de mensen echt bij bosjes zouden omvallen, dan zouden we dat echt wel horen en niet via gerenommeerde nieuwssite LinkedIn.

Mijn partner en ik krijgen vandaag onze eerste prik. Moderna. Ik kan niet wachten.



doofpot is ook niet waar, op Lareb.nl is simpel op te zoeken hoe het verloop is:

Overlijdens

Tot nu toe zijn er 320 meldingen van overlijden na coronavaccinatie. De meeste meldingen gingen over het vaccin van Pfizer/BioNTech (Comirnaty). Dit is het meest gebruikte coronavaccin en tevens het vaccin dat vooral in de ouderenpopulatie gebruikt wordt.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 14 mei 2021 15:06

Het is wel bijzonder dat om de complotten te geloven je een heleboel zaken moet aannemen:

- De overheid is corrupt en kwaadaardig en probeert de burgers om te brengen. Verkiezingen maken niks uit, want ALLE politici zijn zo. OOK op lokaal niveau.
- De pers is corrupt en kwaadaardig en werkt samen met de overheid om dit allemaal te verzwijgen, tegen de eigen ethische gedragscode in, en ondanks dat overheid en pers elkaar vaak bijten.
- Medische instituten (ziekenhuizen e.d.) weten het ook maar zeggen ook niks.
- Individuele artsen zijn corrupt en kwaadaardig en gebruiken hun platform op sociale media niet om het drama van de daken te schreeuwen.
- De naasten van de mensen die overlijden zeggen ook niks.

Het gaat hier dus om (tien)duizenden mensen die allemaal om wat voor reden dan ook bereid zijn over lijken te gaan. En dat is alleen in Nederland. Hetzelfde geldt voor ALLE landen wereldwijd. Miljoenen mensen moeten bij dit complot betrokken zijn.

Dit is wat je moet geloven als je denkt dat een anonieme bron via een networking-site als LinkedIn de grote klokkenluider is. Dat er NIEMAND dapper genoeg is om zijn/haar baan te riskeren om duizenden levens te redden. Mijn geloof is niet groot genoeg om dat te kunnen geloven!

Er is een keer onderzoek gedaan naar doofpotten/geheimen en er blijkt een direct verband te bestaan tussen hoeveel mensen een geheim weten en hoe snel het openbaar wordt. Dit kennen we allemaal in het klein want we weten allemaal hoe roddelen werkt. Zodra tante Mien iets weet wat ze niet zou mogen doorvertellen, weet het hele dorp het! Het idee dat tienduizenden mensen allemaal actief samenwerken om zo'n geheim te bewaren, is bizar.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 14 mei 2021 15:13

meribel schreef:Overlijdens

Tot nu toe zijn er 320 meldingen van overlijden na coronavaccinatie.


Post hoc, ergo proctor hoc. Correlation does not equal causation. En meer van die termen. Omdat iemand NA een vaccinatie overlijdt, betekent niet dat ze DOOR die vaccinatie zijn overleden. Het ironische is dat ik de tegenstanders van het hele gebeuren nog hoor roepen dat ze zelfs slachtoffers van auto-ongelukken meerekenden als corona-dode als die persoon toevallig corona had... maar hier zou dat ineens niet meer zo zijn?

Een melding maken kan volgens mij gemakkelijk; ik heb de eerste paar stappen net doorlopen en kan gewoon zelf wat invullen. Uiteraard niet doorgezet want zo ben ik niet. Maar geen verificatie, geen onderzoek door een medicus, niks. Tante Mien van 82 kreeg het vaccin vorige week en nu is ze dood. Dat moet dan dus wel door het vaccin komen! Zo kom je wel aan de 320 meldingen.


Edit: Wat trouwens ook heel vreemd is, is als het allemaal niet in de media mag komen, die gegevens van Lareb zo voor het grijpen liggen. We mogen niet weten hoe gevaarlijk het vaccin is, maar het gaat al weken over niks anders dan bloedproppen... Dat is toch tegenstrijdig?!
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor meribel » 14 mei 2021 15:32

dat staat er allemaal ook hoor, ik zal het hele kopje past copien


Tot nu toe zijn er 320 meldingen van overlijden na coronavaccinatie. Het gaat hierbij om 230 personen van 80 jaar of ouder, 66 personen tussen de 65 en 79 jaar en 23 personen onder de 65 jaar. Van één persoon is de precieze leeftijd niet bekend.

De meeste meldingen gingen over het vaccin van Pfizer/BioNTech (Comirnaty)(191 na de 1ste vaccinatie en 65 na de 2de vaccinatie). Dit is het meest gebruikte coronavaccin en tevens het vaccin dat vooral in de ouderenpopulatie gebruikt wordt. Bij 34 meldingen betrof het het vaccin van Moderna (21 na de 1ste vaccinatie en 13 na de 2de vaccinatie) en bij 25 meldingen het vaccin van AstraZeneca (Vaxzevria), waarvan één na de 2de vaccinatie. Bij 5 meldingen is het vaccin onbekend. Overlijden ná vaccinatie betekent niet dat een bijwerking van het vaccin de oorzaak is van het overlijden.

Bij veel meldingen was er meer informatie nodig over de oorzaak van overlijden, opgetreden bijwerkingen en onderliggende gezondheidsproblemen. Deze informatie is nagevraagd. Helaas is er bij meerdere meldingen nog steeds onvoldoende bekend voor een goed inzicht. In de meldingen met voldoende informatie, zijn bij een groot deel de gezondheidsproblemen de meest voor de hand liggende verklaring voor het overlijden. Bij een aantal meldingen hebben bijwerkingen mogelijk bijgedragen aan het verslechteren van een al kwetsbare gezondheidssituatie of sluimerende onderliggende conditie al dan niet door hoge leeftijd. Het gaat hier om bekende bijwerkingen van de coronavaccins zoals koorts, misselijkheid en algemene malaise. Een patiënt overleed na een uitgebreide trombose in combinatie met een laag aantal bloedplaatjes. Lareb heeft een overzicht gemaakt van overlijdens in de eerste 8 weken van de vaccinatiecampagne.




ik wil alleen zeggen dat er helemaal niets in de doofpot wordt gestopt en alles grondig onderzocht.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 14 mei 2021 16:03

meribel schreef:dat staat er allemaal ook hoor, ik zal het hele kopje past copien


Tot nu toe zijn er 320 meldingen van overlijden na coronavaccinatie. Het gaat hierbij om 230 personen van 80 jaar of ouder, 66 personen tussen de 65 en 79 jaar en 23 personen onder de 65 jaar. Van één persoon is de precieze leeftijd niet bekend.

De meeste meldingen gingen over het vaccin van Pfizer/BioNTech (Comirnaty)(191 na de 1ste vaccinatie en 65 na de 2de vaccinatie). Dit is het meest gebruikte coronavaccin en tevens het vaccin dat vooral in de ouderenpopulatie gebruikt wordt. Bij 34 meldingen betrof het het vaccin van Moderna (21 na de 1ste vaccinatie en 13 na de 2de vaccinatie) en bij 25 meldingen het vaccin van AstraZeneca (Vaxzevria), waarvan één na de 2de vaccinatie. Bij 5 meldingen is het vaccin onbekend. Overlijden ná vaccinatie betekent niet dat een bijwerking van het vaccin de oorzaak is van het overlijden.

Bij veel meldingen was er meer informatie nodig over de oorzaak van overlijden, opgetreden bijwerkingen en onderliggende gezondheidsproblemen. Deze informatie is nagevraagd. Helaas is er bij meerdere meldingen nog steeds onvoldoende bekend voor een goed inzicht. In de meldingen met voldoende informatie, zijn bij een groot deel de gezondheidsproblemen de meest voor de hand liggende verklaring voor het overlijden. Bij een aantal meldingen hebben bijwerkingen mogelijk bijgedragen aan het verslechteren van een al kwetsbare gezondheidssituatie of sluimerende onderliggende conditie al dan niet door hoge leeftijd. Het gaat hier om bekende bijwerkingen van de coronavaccins zoals koorts, misselijkheid en algemene malaise. Een patiënt overleed na een uitgebreide trombose in combinatie met een laag aantal bloedplaatjes. Lareb heeft een overzicht gemaakt van overlijdens in de eerste 8 weken van de vaccinatiecampagne.


Kijk, dat is een hoop context bij de "320 doden na vaccinatie!" Zie je zelf ook het verschil tussen dit bovenstaande plaatsen en wat je eerst plaatste?

En zie je ook hoe dit het idee dat er ergens een anonieme ambulancevpk waarvoor LinkedIn de enige manier is om dit naar buiten te brengen enigszins ondermijnt?

Sorry, ik zie nu net dat dat Lammetje was en niet jij. Excuses.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 14 mei 2021 23:30

Eerste shot Moderna is binnen. De ribosomen kunnen aan de slag met het RNA en stekels maken bij het leven!
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Chaya » 15 mei 2021 10:19

Volgens deze site is het aantal doden na vaccinatie, zelfs hoger.
https://www.frontnieuws.com/wat-is-het- ... rftecijfer
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor meribel » 15 mei 2021 11:49

Chaya schreef:Volgens deze site is het aantal doden na vaccinatie, zelfs hoger.
https://www.frontnieuws.com/wat-is-het- ... rftecijfer


het is wel een ehh....'bijzondere' site

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Chaya » 15 mei 2021 12:46

meribel schreef:het is wel een ehh....'bijzondere' site

Ik zag een link op CIP staan. #-o
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 15 mei 2021 13:04

Haha magneten die aan gevaccineerden blijven kleven, overdracht van schadelijke stoffen in het vaccin via huiscontact en ademhaling. Een hele hoop onzin na elkaar. Raar dat dit zo wordt overgenomen door CIP.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Chaya » 15 mei 2021 14:00

Marnix schreef:Haha magneten die aan gevaccineerden blijven kleven, overdracht van schadelijke stoffen in het vaccin via huiscontact en ademhaling. Een hele hoop onzin na elkaar. Raar dat dit zo wordt overgenomen door CIP.

Lachen toch :lol:

Nee stond niet van CIP zelf, maar in een van de reakties:
https://cip.nl/85324-meer-dan-de-helft- ... =2021May15
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 15 mei 2021 14:53

Marnix schreef:Haha magneten die aan gevaccineerden blijven kleven, overdracht van schadelijke stoffen in het vaccin via huiscontact en ademhaling. Een hele hoop onzin na elkaar. Raar dat dit zo wordt overgenomen door CIP.


Als iemand zo bang is voor overdracht van schadelijke stoffen door ademhaling, zetten ze maar een mondkapje op :-)
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 15 mei 2021 19:36

Mortlach schreef:Eerste shot Moderna is binnen. De ribosomen kunnen aan de slag met het RNA en stekels maken bij het leven!


Tot nu toe alleen een beetje een pijnlijke plek rond de injectielocatie, maar de 5G-ontvangst is geweldig! De naald die ze gebruikten was echt piepklein; het is een wonder dat ze er een microchip doorheen wisten te krijgen.... :wink:
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten