Marnix schreef:Mwah als ik dit zo lees is het wel goed om deze discussie nog eens met voorstanders te voeren. Allereerst, kansberekening is best een goed argument.
Ik weet niet of het zo bedoeld is, maar dat Mwah klinkt behoorlijk neerbuigend. Kansberekening is voor een christen NOOIT een goed argument.
Sterker nog, het is niet wat de Bijbel ons leert.
StillAwake schreef:maar de meeste mensen die zichzelf als "kritisch" profileren op dit gebied zijn juist de mensen die "slecht geinformeerde en slecht onderbouwde bonnnen" als de waarheid zijn gaan zien.
Ik zie mezelf niet als bezitter van DE waarheid. Daarom lees ik alle goede artikelen van voor- en tegenstanders van vaccineren.
En nogmaals, ik ben geen antivaxxer. En ik voer ook geen kruistocht daartegen.
Maar ik zet wel mijn kanttekeningen tegen het blinde opvolgen van notabene tegenstrijdige adviezen.
Ik ben absoluut geen fan van PowNed, maar dit stukje vond ik het lezen meer dan waard, o.m. vanwege dit:
"Het lijkt nu te gaan tussen de vaccinatiefanboys en -sceptici maar zit veel dieper. Het boeit niet of jij je laat vaccineren of niet, laat je twee keer prikken (of acht, kan mij het schelen) als je gelooft dat daarmee Corona de wereld uit wordt geholpen en laat mij met rust. Ik accepteer dat corona blijft, dat ik er ziek van kan worden en eraan kan sterven – maar de kans dat ik het niet krijg, is 98% groter dan wél. Ik vertik de waanzin van aan de lopende band testen, zoals Rutte het ook vertikt. Zijn vrijheid is niet afhankelijk van een prik, waarom zou de mijne dat wel zijn?"
https://www.powned.tv/artikel/tweedelin ... wNCvwoUwfI