Sars, Mers, Corona...

Moderators: Memmem, Moderafo's

Dorpeling
Luitenant
Luitenant
Berichten: 682
Lid geworden op: 14 mei 2018 19:14

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Dorpeling » 07 apr 2021 22:31

StillAwake schreef:Ik dacht dat ik in het centrum van het nieuws zat...
Zat op het Suezkanaal.
Bijtanken was misschien het woord niet, maar voor iedereen beter dat ik een paar dagen weg was...

Wel weer bijgetankt in de zin van nieuwe indrukken, maar heb nog niet vaak onder deze tijdsdruk gewerkt...

Dat was dan een bijzondere ervaring, heel wat anders dan werken vanachter je laptop op een zolderkamertje! En je was idd wel ff onderdeel van het voorpaginanieuws .. en wij hier maar wachten op onze pakjes! :lol:
Mag je nu vaker weer zo'n reis maken? (hopelijk niet voor een dwarsliggend bootje..)

De hele maatschappij raakt overbelast en ontwricht door alle regels. In die zin is het dus heel begrijpelijk dat het voor jullie hele gezin goed was. Ik kijk ook enorm uit naar het moment dat alles weer 'normaal' wordt.


Bizar overigens dat er helemaal niets gedaan werd aan coronaregels toen we naar Egypte vlogen.
Op het vliegveld een teststraat, maar ik mocht gewoon doorlopen...

Helemaal geen test? Ook niet hier in Nld voor je wegging? :shock:
Zie het Lam Gods, Dat de zonde der wereld wegneemt! Joh. 1:29

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 07 apr 2021 23:24

Colibri schreef:Helaas gaat vaccineren niet helpen, andere maatregelen en modellen trouwens ook niet.
De overheid is nu net al Don Quichot en aan het vechten tegen windmolens en dat gevecht gaan ze echt niet winnen. De hoofdoorzaak van de crisis in de zorg komt hoofdzakelijk door de vergrijzing.


En mensen maar denken dat het aan het virus lag...


We zullen de komende jaren enorme tekorten gaan zien in IC en ziekenhuisbedden. Wat we nu zien is helaas nog maar het begin. Het zorggebruik van mensen van 65-plussers neemt namelijk toe met een factor twee tot vier. De behandeltijd per patiënt, het aantal opnames na een bezoek aan de spoedeisende hulp, de verblijfsduur in het ziekenhuis en het beroep op vervolgzorg nemen daarbij eveneens toe met de leeftijd. Dit speelt in de gehele westerse wereld en in China. Hoe een virus ook heet, elk virus gaat nu direct zorgen voor een enorme druk op de zorg. Er zullen milder jaren zijn maar over het algemeen zullen in de zomer met heel warm weer en in de winter met een willekeurig virus heel veel mensen tegelijk gaan overlijden en zullen de ziekenhuizen vollopen. 2018 was ook zo’n jaar dat de zorg het niet aan kon.


2018 was dan ook een behoorlijk uitzonderlijk griepjaar en niet iets wat je als regel kunt gaan nemen. Wel een reden om dus lekker elk jaar je griepprik te gaan halen trouwens.

Alleen het opschalen van ziekenhuis capaciteit kan het iets verlichten. Met vaccineren en lock downs doe je dus niets tegen de vergrijzing en dat kan ook niet. Wat er nu gebeurt is vrij kansloos en de komende jaren kunnen we de Replay knop aanzetten en zullen we weer overvolle IC’s zien. De vaccinatiecampagne gaat hier niets aan veranderen. Denk dus niet dat dit over is zodra je bent gevaccineerd of dat je dit voor de zorg doet.


Dat is weer zo'n redenatie waar ik niks van begrijp. "Omdat in de toekomst X, hoef je het probleem dat NU speelt niet aan te pakken"? Omdat de auto in de toekomst ooit een keer een lekke band gaat krijgen, hoef ik er nu geen brandstof in te gooien (of op te laden als je een moderne auto hebt). Zo'n wonderlijke redenatie.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 07 apr 2021 23:29

Marnix schreef:Klinkt heel mooi maar als er bijvoorbeeld geen garantie is dat een probleem opgelost wordt (een mens is geen fiets, ff smeren, onderdelen vervangen en alles werkt weer) gaat men niet zo snel zeggen: je hoeft pas te betalen als het probleem is opgelost. Zo werkt dat in het bedrijfsleven trouwens ook niet. En als dat al zou gebeuren zouden er heel hoge tarieven worden gevraagd om dat risico te dekken. Of ze zeggen gewoon: in dat geval gaan we je niet behandelen want de kans bestaat dat de behandeling niet aanslaat.


Of je hebt iets ongeneeslijks maar waar jaren mee te leven valt. Diabetes of zo...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 08 apr 2021 00:01

Zucht. Heel Ontario (gebied zo groot als Frankrijk en Duitsland bij elkaar (14 miljoen mensen, ruimte zat hier!) gaat weer 4 weken op slot. Thuisblijfbevel van kracht en alle winkels dicht behalve essentiële zaken (eten, medicijnen, etc). Lastig zo met het zich op de finish, maar we staan sinds vandaag op de registratielijst voor een vaccin dus hopelijk komt dat er deze maand nog van.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor lammetje » 08 apr 2021 06:05

Mortlach schreef:Uit dat antwoord:
"Tot slot: het virus zal verder muteren. De vraag is hoe lang de vaccins effectief blijven. Mogelijk keert vaccinatie jaarlijks terug. De vraag over het wel of niet vaccineren blijft dus actueel. Wat dat betreft hoeft u dus niet perse nu de keuze te maken en kunt u dus nog afwachten of er meer bijwerkingen bekend worden."

De logica hierachter heeft nog niemand mij kunnen uitleggen. Omdat het virus mogelijk muteert, hoef je niet NU je te laten vaccineren want straks is er misschien een mutant waartegen het vaccin niet werkt. Vat ik dat zo goed samen?

Maar die mutant bestaat dan toch NAAST het oorspronkelijke virus? Waarom zou je je niet NU beschermen omdat er STRAKS misschien wat gebeurt. Straks is die mutant er en dan loop je toch 2 keer zo veel risico? Een bijkomend punt is dat als mensen nu gevaccineerd raken, de kans op het ontstaan van mutanten drastisch afneemt, want dat is simpelweg een functie van het aantal besmettingen.

En wat betreft de langetermijneffecten... Men doet net alsof het Softenon is waarbij men langdurig actieve stoffen innam. Ja, dan is de kans op langetermijneffecten wel wat groter. Nu krijg je 1- of 2-malig een milliliter saline met wat mRNA ingespoten wat je lichaam in 48 uur weer opruimt. Ik zou niet weten wat zelfs maar het mechanisme zou zijn om bijwerkingen op lange termijn te veroorzaken.



De logica hierachter is dat je mensen iets gaat inspuiten wat ze niet nodig hebben. En gewoon gezond mens heeft minder kans op complicaties door corona dan de kans op bijwerkingen van een vaccin. Dus waarvoor zou je een vaccin nemen? Niet voor over 3 jaar nog beschermd te zijn zoals bij polio, pokken etc.
Mijn halve dorp heeft het gehad, alle jonge mensen milde klachten. Er zijn een paar ouderen (70 plus) overleden en een enkele 60 plusser in het ziekenhuis.

En jij zegt dat er geen mechanisme inzit wat op langer termijn nog iets kwaads doet. Daar denkt een grote groep mensen anders over. Ook huisartsen en hoger opgeleiden in deze branche.

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8794
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor elbert » 08 apr 2021 08:46

Prisma23 schreef:De lijn van 2 april pas prima binnen de onzekerheid van de lijn van 19 maart (het licht gekleurde gebied). Dus past alles binnen de onzekerheden die bij het gebruikte model horen. Dat vind ik nu juist zo te prijzen bij de weergave van deze "voorspellingen", het aangeven welke onzekerheden het model heeft.
Op zich is dat juist, maar onzekerheidsmarges die zo'n beetje alles coveren, dus van "het virus is weg" tot "de ziekenhuizen kunnen het niet meer aan" zijn eigenlijk compleet waardeloos. Dat is dus wat de grafiek van 19 maart zegt. In het ideale geval wil je kleine onzekerheidsmarges waar 99% zeker de werkelijkheid binnen valt.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 08 apr 2021 09:29

lammetje schreef:De logica hierachter is dat je mensen iets gaat inspuiten wat ze niet nodig hebben. En gewoon gezond mens heeft minder kans op complicaties door corona dan de kans op bijwerkingen van een vaccin. Dus waarvoor zou je een vaccin nemen? Niet voor over 3 jaar nog beschermd te zijn zoals bij polio, pokken etc.
Mijn halve dorp heeft het gehad, alle jonge mensen milde klachten. Er zijn een paar ouderen (70 plus) overleden en een enkele 60 plusser in het ziekenhuis.


Bron? Volgens mij is de kans op veel last van corona / lange nasleep veel groter dan serieuze klachten na het krijgen van een vaacin. Ik ken een hoop mensen in mijn omgeving en op het werk die weken tot maanden lang klachten hebben gehouden na een coronabesmetting. Alemaal onder de 60, meestal ruim daaronder. Gezonde mensen, sportieve / actieve mensen. En ik ken niemand die ingeent is en er meer dan wat spierpijn of twee dagen rillerigheid aan heeft overgehouden.

En ja, de kans is nog steeds groot dat als je het krijgt, je er weinig last van hebt. Week ziek, misschien wat langer snel moe en dan is het wel weer klaar. Maar er is best een serieuze groep die lang klachten houdt, sommigen zelfs heel lang. De kans dat je overlijdt aan pokken of mazelen of blijvende schade overhoudt aan polio was ook niet zo groot. Met er stierven desondanks wel duizenden mensen per jaar door... of ze werden voor de rest van hun leven getekend. En door vaccins gebeurt dat nu niet meer. Lijkt me de invenstering dus meer dan waard.

https://www.ad.nl/binnenland/tienduizen ... ~a588bc90/
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor lammetje » 08 apr 2021 11:43

Marnix schreef:Bron? Volgens mij is de kans op veel last van corona / lange nasleep veel groter dan serieuze klachten na het krijgen van een vaacin. Ik ken een hoop mensen in mijn omgeving en op het werk die weken tot maanden lang klachten hebben gehouden na een coronabesmetting. Alemaal onder de 60, meestal ruim daaronder. Gezonde mensen, sportieve / actieve mensen. En ik ken niemand die ingeent is en er meer dan wat spierpijn of twee dagen rillerigheid aan heeft overgehouden.

En ja, de kans is nog steeds groot dat als je het krijgt, je er weinig last van hebt. Week ziek, misschien wat langer snel moe en dan is het wel weer klaar. Maar er is best een serieuze groep die lang klachten houdt, sommigen zelfs heel lang. De kans dat je overlijdt aan pokken of mazelen of blijvende schade overhoudt aan polio was ook niet zo groot. Met er stierven desondanks wel duizenden mensen per jaar door... of ze werden voor de rest van hun leven getekend. En door vaccins gebeurt dat nu niet meer. Lijkt me de invenstering dus meer dan waard.

https://www.ad.nl/binnenland/tienduizen ... ~a588bc90/


Bron is mijn eigen omgeving en ervaring. Ik geloof zeker dat de klachten na corona heftig kunnen zijn, maar ik geloof ook zeker dat de kans op langer termijn bijwerkingen heftiger zijn dan ze ons vertellen. En gezien ik niet bang ben voor deze ziekte, maar wel 'bang' ben voor iets wat gemaakt is door mensen, iets onnatuurlijks, zie ik niet in wat het voordeel is van een vaccin voor jonge, gezonde mensen.
Iets heel anders dan corona: maar dat is ook de reden dat ik bepaald voedsel laat staan. Bewerkt voedsel is ronduit slecht. Wat mij betreft staat dat bijna gelijk aan de inhoud van een vaccin en bepaalde medicijnen. We leven in een welvaart qua voedsel, drinken, maar het zal mij niks verbazen dat je, doordat je niet gezond eet en drinkt, ook langer klachten hebt en zieker wordt van oa corona. Maar ook kanker, diabetes, hart en vaatziekten. En dan is de vraag wat is gezond. De ene vind boterhammen gezond. Ik zeg niet dat het ongezond is maar tis zeker niet goed voor je om iedere dag te eten. En het leuke is, ik heb een vrij groot netwerk wat bepaalde voedingsstijlen heeft. Gedeelte van deze groep heeft zich niet aan regels gehouden zoals mondkapjes, thuis werken en afstand houden. En echt waar, lijkt wel vreemd, maar bij hen in de familie gewoon geen besmettingen. Wel een aantal getest ivm werk/school. Maar meestal negatief en zij die positief waren hadden niet meer dan een lichte verkoudheid en geen restverschijnselen.
Tis misschien ook hoe je ermee omgaat. Gooi je er meteen paracetamol in of laat je je lichaam (eerst) zelf vechten? Gezond leven is zoveel meer dan sporten, fruit en groente eten.

En ja, misschien heb ik het eerder geschreven maar er zijn meerdere cliënten overleden binnen een maand na het toedienen van een vaccin. Zonder aanwijsbare oorzaak, ouderdom, algehele achteruitgang. In ons dorp hoorde ik deze week van iemand met trombose nav astrazeneca vaccin, gelukkig nog wel in leven. Dus is het wel de oplossing?

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Chaya » 08 apr 2021 11:50

lammetje schreef:De logica hierachter is dat je mensen iets gaat inspuiten wat ze niet nodig hebben. En gewoon gezond mens heeft minder kans op complicaties door corona dan de kans op bijwerkingen van een vaccin. Dus waarvoor zou je een vaccin nemen? Niet voor over 3 jaar nog beschermd te zijn zoals bij polio, pokken etc.
Mijn halve dorp heeft het gehad, alle jonge mensen milde klachten. Er zijn een paar ouderen (70 plus) overleden en een enkele 60 plusser in het ziekenhuis.

En jij zegt dat er geen mechanisme inzit wat op langer termijn nog iets kwaads doet. Daar denkt een grote groep mensen anders over. Ook huisartsen en hoger opgeleiden in deze branche.

Ik heb inmiddels een oproep gehad, maar ik laat hem voorbijgaan. Ik heb geen keuze en ik zou het A.Z. vaccin dan krijgen.
Ik volg al het nieuws hieromtrent op de voet.
Ook wil ik geen vaccin dat op foetale cellen is getest.
Dus voorlopig wacht ik tot ik een keuze heb en er veel meer bekend is over de risico's op de lange termijn.
Natuurlijk ben ik me bewust van de risico's.
Maar ik ben opgevoed met de wetenschap: Gedenk te sterven. Er is slechts één schrede tussen ons en de dood.
Mijn leven ligt in Gods Hand. Dat maakt niet zorgeloos, maar dat geeft wel vertrouwen. Want Hij weet wat goed voor mij is.
Ik hoop in dat vertrouwen te leven en dat gaat soms met vallen en opstaan ja.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4539
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor naamloos » 08 apr 2021 12:21

Chaya schreef:Ik heb inmiddels een oproep gehad, maar ik laat hem voorbijgaan. Ik heb geen keuze en ik zou het A.Z. vaccin dan krijgen.
Ik volg al het nieuws hieromtrent op de voet.
Ook wil ik geen vaccin dat op foetale cellen is getest.
Dus voorlopig wacht ik tot ik een keuze heb en er veel meer bekend is over de risico's op de lange termijn.
Natuurlijk ben ik me bewust van de risico's.
Maar ik ben opgevoed met de wetenschap: Gedenk te sterven. Er is slechts één schrede tussen ons en de dood.
Mijn leven ligt in Gods Hand. Dat maakt niet zorgeloos, maar dat geeft wel vertrouwen. Want Hij weet wat goed voor mij is.
Ik hoop in dat vertrouwen te leven en dat gaat soms met vallen en opstaan ja.
Maar die redenering kun je toch evengoed toepassen als je wél een vaccin neemt.
God weet dan wel of het goed voor je is of je wel of geen bijwerkingen krijgt.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 08 apr 2021 12:56

lammetje schreef:Bron is mijn eigen omgeving en ervaring. Ik geloof zeker dat de klachten na corona heftig kunnen zijn, maar ik geloof ook zeker dat de kans op langer termijn bijwerkingen heftiger zijn dan ze ons vertellen. En gezien ik niet bang ben voor deze ziekte, maar wel 'bang' ben voor iets wat gemaakt is door mensen, iets onnatuurlijks, zie ik niet in wat het voordeel is van een vaccin voor jonge, gezonde mensen.
Iets heel anders dan corona: maar dat is ook de reden dat ik bepaald voedsel laat staan. Bewerkt voedsel is ronduit slecht. Wat mij betreft staat dat bijna gelijk aan de inhoud van een vaccin en bepaalde medicijnen. We leven in een welvaart qua voedsel, drinken, maar het zal mij niks verbazen dat je, doordat je niet gezond eet en drinkt, ook langer klachten hebt en zieker wordt van oa corona. Maar ook kanker, diabetes, hart en vaatziekten. En dan is de vraag wat is gezond. De ene vind boterhammen gezond. Ik zeg niet dat het ongezond is maar tis zeker niet goed voor je om iedere dag te eten. En het leuke is, ik heb een vrij groot netwerk wat bepaalde voedingsstijlen heeft. Gedeelte van deze groep heeft zich niet aan regels gehouden zoals mondkapjes, thuis werken en afstand houden. En echt waar, lijkt wel vreemd, maar bij hen in de familie gewoon geen besmettingen. Wel een aantal getest ivm werk/school. Maar meestal negatief en zij die positief waren hadden niet meer dan een lichte verkoudheid en geen restverschijnselen.
Tis misschien ook hoe je ermee omgaat. Gooi je er meteen paracetamol in of laat je je lichaam (eerst) zelf vechten? Gezond leven is zoveel meer dan sporten, fruit en groente eten.

En ja, misschien heb ik het eerder geschreven maar er zijn meerdere cliënten overleden binnen een maand na het toedienen van een vaccin. Zonder aanwijsbare oorzaak, ouderdom, algehele achteruitgang. In ons dorp hoorde ik deze week van iemand met trombose nav astrazeneca vaccin, gelukkig nog wel in leven. Dus is het wel de oplossing?


Ik kijk dan liever naar de feiten dan naar ervaringen want ik denk dat die toch snel gekleurd zijn. Ook bij mij zal dat zo zijn, vanuit wat je al denkt zal je bij bepaalde dingen in je omgeving toch snel denken: "Zie je wel". Dus beste is dan om naar de feiten te kijken en dan ben ik het met de overgrote meerderheid van de experts eens dat het middel niet erger is dan de kwaal, integendeel.

In landen als Israel en Engeland kan je zien wat het effect is op de samenleving.

Misschien een beetje cru maar stel dat 1 op de 400000 gevaccineerden overlijdt. Dan zijn dat er 40 op de hele bevolking. Waarschijnlijk is het minder want vooral oudere mensen zijn al gevaccineerd maar goed. Dat is minder dan dat er per dag aan corona overleden voor het vaccinatieprogramma begon. De kans om aan corona te overlijden is, zelfs als je jong en gezond bent nog steeds vele maken groter dan dat je door een prik overlijdt. Dat iets dat "door de natuur" is bedacht is daarom minder gevaarlijk is dan iets dat door mensen is bedacht is natuurlijk niet steekhoudend. Want ziekten zijn natuurlijk en behandelingen van ziekten niet. Pokken en mazelen zijn "natuurlijk" en vaccins waardoor wereldwijs jaarlijks miljoenen mensenlevens gered worden daartegen niet. Ze zijn door mensen uitgevonden. In je kraambed overlijden is natuurlijk, dat dit veel minder gebeurt komt door zorg / behandelingen die mensen hebben ontwikkeling. Daarbij uitscheuren is ook natuurlijk, dat weer repareren is menselijk. Enorme kiespijn hebben, een ontsteking in je wortelkanaal, botten breken, het zit allemaal in de natuur. Wat de tandarts doet of een arts die je in het gips zet zijn voorbeelden van menselijk ingrijpen die ervoor zorgen dat je sneller beter word, het beter geneest. En zo kan ik nog uren doorgaan.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor lammetje » 08 apr 2021 13:21

Marnix schreef:Ik kijk dan liever naar de feiten dan naar ervaringen want ik denk dat die toch snel gekleurd zijn. Ook bij mij zal dat zo zijn, vanuit wat je al denkt zal je bij bepaalde dingen in je omgeving toch snel denken: "Zie je wel". Dus beste is dan om naar de feiten te kijken en dan ben ik het met de overgrote meerderheid van de experts eens dat het middel niet erger is dan de kwaal, integendeel.

In landen als Israel en Engeland kan je zien wat het effect is op de samenleving.

Misschien een beetje cru maar stel dat 1 op de 400000 gevaccineerden overlijdt. Dan zijn dat er 40 op de hele bevolking. Waarschijnlijk is het minder want vooral oudere mensen zijn al gevaccineerd maar goed. Dat is minder dan dat er per dag aan corona overleden voor het vaccinatieprogramma begon. De kans om aan corona te overlijden is, zelfs als je jong en gezond bent nog steeds vele maken groter dan dat je door een prik overlijdt. Dat iets dat "door de natuur" is bedacht is daarom minder gevaarlijk is dan iets dat door mensen is bedacht is natuurlijk niet steekhoudend. Want ziekten zijn natuurlijk en behandelingen van ziekten niet. Pokken en mazelen zijn "natuurlijk" en vaccins waardoor wereldwijs jaarlijks miljoenen mensenlevens gered worden daartegen niet. Ze zijn door mensen uitgevonden. In je kraambed overlijden is natuurlijk, dat dit veel minder gebeurt komt door zorg / behandelingen die mensen hebben ontwikkeling. Daarbij uitscheuren is ook natuurlijk, dat weer repareren is menselijk. Enorme kiespijn hebben, een ontsteking in je wortelkanaal, botten breken, het zit allemaal in de natuur. Wat de tandarts doet of een arts die je in het gips zet zijn voorbeelden van menselijk ingrijpen die ervoor zorgen dat je sneller beter word, het beter geneest. En zo kan ik nog uren doorgaan.


Laatste klopt natuurlijk, maar dan ben je echt ziek. Ik heb corona gehad, niets aan over gehouden, niet eens echt ziek geweest. Dus geef me dan 1 goede reden om het vaccin te halen. Voor anderen vind ik geen goede reden. Zij die kwetsbaar zijn, bang zijn, halen het zelf dus waarom zou ik me dan laten inspuiten met iets wat ik niet wil? Als je ziek bent heb je geen keuze, nu wel.

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor lammetje » 08 apr 2021 13:23

naamloos schreef:Maar die redenering kun je toch evengoed toepassen als je wél een vaccin neemt.
God weet dan wel of het goed voor je is of je wel of geen bijwerkingen krijgt.


Natuurlijk is dat zo, je kunt het alle kanten op toepassen. Zo neemt de één uit de kerk biddend het besluit het wel te doen, de ander niet. Lijkt me goed om elkaar daarin ook vrij te laten. En ik heb niet het idee dat dat met vaccineren ook daadwerkelijk gebeurd. Alleen de opmerking van Hugo de jonge al...

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 08 apr 2021 14:29

lammetje schreef:Laatste klopt natuurlijk, maar dan ben je echt ziek. Ik heb corona gehad, niets aan over gehouden, niet eens echt ziek geweest. Dus geef me dan 1 goede reden om het vaccin te halen. Voor anderen vind ik geen goede reden. Zij die kwetsbaar zijn, bang zijn, halen het zelf dus waarom zou ik me dan laten inspuiten met iets wat ik niet wil? Als je ziek bent heb je geen keuze, nu wel.


In jouw geval is het iets anders omdat je al ziek bent geweest maar wanneer je dat niet weet weet je ook niet zeker of je er last van krijgt en hoeveel. Ik verwees al even naar andere vaccins zoals die van pokken en mazelen. En zo zijn er meer voorbeelden. Ook daarbij geldt dat de meeste kinderen prima daar zonder zouden kunnen. Ze zouden hooguit een paar dagen ziek zijn en dat is het. Maar desondanks zou dat voor een kleine groep niet gelden en onder aan de streep kostte dat jaarlijks in totaal toch nog honderden tot duizenden kinderen hun leven of liepen ze blijvend letsel op. Door vaccins en het feit dat een overgrote meerderheid er voor koos daar gebruik van te maken worden er dus veel levens gered. De enige doden aan mazelen de afgelopen 25 jaar vielen bij uitbraken van mazelen op plekken waar de vaccinatiegraad te laag was (de meesten bij uitbraken in de Biblebelt en 1 in antroposofische kringen. En dat is zo zinloos als het zo eenvoudig voorkomen had kunnen worden.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8794
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor elbert » 08 apr 2021 15:34

Marnix schreef:Misschien een beetje cru maar stel dat 1 op de 400000 gevaccineerden overlijdt. Dan zijn dat er 40 op de hele bevolking. Waarschijnlijk is het minder want vooral oudere mensen zijn al gevaccineerd maar goed. Dat is minder dan dat er per dag aan corona overleden voor het vaccinatieprogramma begon. De kans om aan corona te overlijden is, zelfs als je jong en gezond bent nog steeds vele maken groter dan dat je door een prik overlijdt.
Als je jong en gezond bent, is de kans dat je aan COVID-19 overlijdt, nagenoeg 0. Volgens mij zijn vrijwel alle doden door COVID-19 in Nederland 60-plussers.
Als het gevaar van trombose door het AstraZenica reeel is, dan wil ik de leeftijdsverdeling weleens zien, maar volgens mij is dat meer leeftijdsonafhankelijk dan van COVID-19. Dus dan kan vaccinatie weleens gevaarlijker zijn dan het virus, afhankelijk van je leeftijd.
Ik heb zelf het virus gehad, maar voor mij (ik ben 50-minner en verder gezond) was dat een kleinigheidje. In mijn familie is trombose daarentegen weldegelijk een issue (ik heb familieleden die daarmee op de IC hebben gelegen) en daarom ga ik geen onnodig risico nemen door me met AstraZenica te laten vaccineren.
Als je 60-plusser bent, is het allemaal heel simpel: laat je vaccineren tegen COVID-19. Dat is dan het verstandigste om te doen. Hoe jonger je bent, hoe meer je erover na kunt en moet denken, vind ik.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

cron