Kerkgangers belagen journalisten

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Kerkgangers belagen journalisten

Berichtdoor Tante Pollewop » 28 mar 2021 13:45

Het is wel het weekend waarin reformatorische christenen niet zo positief in het nieuws komen.
Eerst al de gebeurtenissen op school en nu kerkgangers die journalisten belagen.
Zie ook deze link.

Het gedrag van deze kerkgangers is echt beneden alle peil. Vooral de minachting van de kerkganger in Urk die eerst een journalist aanrijdt, daarna zijn microfoon wegslaat en dan rokend de kerk in loopt is echt stuitend.

Ik ben benieuwd of Mark Rutte in dit geval ook gaat zeggen dat kerkgangers moeten oprotten.
Laatst gewijzigd door Tante Pollewop op 28 mar 2021 16:14, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Kerkgangers belagen journalisten

Berichtdoor benefietdiner » 28 mar 2021 15:54

Het is andersom ‘journalisten belagen kerkgangers’.
Journalisten zijn hier ophitsend bezig.
Als die journalisten echt wilde weten hoe het er aan toeging hadden ze een kerkdienst kunnen mee maken en daarvoor hoefde ze zelfs geeneens in de kerk aanwezig te zijn want in geval OGG van Krimpen aan den IJssel hadden ze het via kerkdienst gemist kunnen horen. https://kerkdienstgemist.nl/stations/13 ... 1840001391
Maar dat wilde ze niet ze willen ophitsen, het een schande voor de journalistiek waar niemand iets aan heeft.

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: Kerkgangers belagen journalisten

Berichtdoor Tante Pollewop » 28 mar 2021 16:13

benefietdiner schreef:Het is andersom ‘journalisten belagen kerkgangers’.
Journalisten zijn hier ophitsend bezig.
Als die journalisten echt wilde weten hoe het er aan toeging hadden ze een kerkdienst kunnen mee maken en daarvoor hoefde ze zelfs geeneens in de kerk aanwezig te zijn want in geval OGG van Krimpen aan den IJssel hadden ze het via kerkdienst gemist kunnen horen. https://kerkdienstgemist.nl/stations/13 ... 1840001391
Maar dat wilde ze niet ze willen ophitsen, het een schande voor de journalistiek waar niemand iets aan heeft.


Wat een nonsens.
Als een kerk tegen alle adviezen en regels die buiten de kerk gelden ingaat is dat nieuwswaardig en begrijp ik dat kerkgangers wordt gevraagd naar hun beweegredenen.

Dat er een journalist aangereden is, apparatuur weggeslagen is en een andere journalist aangevallen, is buiten alle perken. Wie dit vergoeilijkt heeft echt niet door wat de impact is van de media die hun werk niet kunnen doen.

Dus geweld is goed omdat een ander iets doet wat jou niet bevalt? Echt ongehoord en ongelooflijk dat je dat zegt.

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Kerkgangers belagen journalisten

Berichtdoor benefietdiner » 28 mar 2021 17:29

Tante Pollewop schreef:Dat er een journalist aangereden is, apparatuur weggeslagen is en een andere journalist aangevallen, is buiten alle perken. Wie dit vergoeilijkt heeft echt niet door wat de impact is van de media die hun werk niet kunnen doen. .


https://twitter.com/i/status/1376125948924456962
Hier zie je wat er gebeurd.
Politie staat erbij en grijpt ook niet in.
De onzin en opruiend gedrag van een journalist en niet van de kerkganger.

Erik1960
Sergeant
Sergeant
Berichten: 496
Lid geworden op: 03 jan 2021 11:45
Locatie: Waer iemand duisent vreugden soek

Re: Kerkgangers belagen journalisten

Berichtdoor Erik1960 » 28 mar 2021 17:48

benefietdiner schreef:https://twitter.com/i/status/1376125948924456962
Hier zie je wat er gebeurd.


Ik zie toch echt een automobilist die pardoes een parkeervak inrijdt waar een journalist staat. Volgens mij hebben we in Nederland de afspraak dat automobilisten geen voetgangers aanrijden.
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: Kerkgangers belagen journalisten

Berichtdoor Tante Pollewop » 28 mar 2021 18:13

benefietdiner schreef:https://twitter.com/i/status/1376125948924456962
Hier zie je wat er gebeurd.
Politie staat erbij en grijpt ook niet in.
De onzin en opruiend gedrag van een journalist en niet van de kerkganger.

Hoe kun je dit niet zien als gewelddadig ten opzichte van de journalist? Hoe kun je zo verblind zijn?

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Kerkgangers belagen journalisten

Berichtdoor Mortlach » 28 mar 2021 18:16

Het is lastig, want soms kunnen journo's mensen echt het bloed onder de nagels vandaan halen (zeker die van POWned), maar bek dichthouden en weglopen is echt het beste wat je in zo'n geval kunt doen. Nu doe je iets doms en is DAT ineens het nieuws in plaats van dat iemand een paar vragen tegen je rug aan roept. Ik heb er verder geen mening over. Mensen proberen aan te rijden is uiteraard not done, en die journo zal het er wel een beetje naar gemaakt hebben om zijn reportage een zwieper te geven.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: Kerkgangers belagen journalisten

Berichtdoor Tante Pollewop » 28 mar 2021 18:20

Geweld is onder geen enkele omstandigheid een antwoord, tenzij het om zelfverdediging gaat.

Met een SUV iemand aanrijden lijkt mij niet in die categorie vallen. En als je net komt aanrijden heb je nog helemaal geen vraag gehad van de journalist.
Het is gewoon wat het is: een geweldsdaad tegen iemand die terecht vragen stelt waarom je zoveel mensen bij elkaar brengt die elkaar kunnen besmetten.

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: Kerkgangers belagen journalisten

Berichtdoor Tante Pollewop » 28 mar 2021 18:22

Politie greep niet in om escalatie te voorkomen

Als het al zo ver is gekomen dat de politie bang wordt...

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Kerkgangers belagen journalisten

Berichtdoor Mortlach » 28 mar 2021 18:25

Tante Pollewop schreef:Geweld is onder geen enkele omstandigheid een antwoord, tenzij het om zelfverdediging gaat.


Inderdaad. Ik praat die actie dan ook niet goed.

Met een SUV iemand aanrijden lijkt mij niet in die categorie vallen. En als je net komt aanrijden heb je nog helemaal geen vraag gehad van de journalist.
Het is gewoon wat het is: een geweldsdaad tegen iemand die terecht vragen stelt waarom je zoveel mensen bij elkaar brengt die elkaar kunnen besmetten.


Mwa, dan ga je wel snel voorbij aan de ongelijkheid in die uitwisseling. Als de ene partij enorm veel mediatraining heeft gehad (omdat ze nu eenmaal journo zijn) en de andere niet, dan is het echt niet enkel 'terecht vragen stellen'. Dan is het alsof er een kat met zijn prooi loopt te spelen in de hoop op een (kansloze maar vermakelijke) reactie. Ik heb het nooit zo op met dat voxpoppen; als je commentaar wilt, dan ga je maar naar de woordvoerders van de organisatie maar dan ga je niet zomaar burgers lastigvallen.
Laatst gewijzigd door Mortlach op 28 mar 2021 18:38, 1 keer totaal gewijzigd.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: Kerkgangers belagen journalisten

Berichtdoor Tante Pollewop » 28 mar 2021 18:33

Ik vind dat die kerkgangers ook een verantwoordelijkheid hebben, namelijk niet naar de kerk gaan midden in een pandemie en de kerkdienst thuis volgen, wat prima mogelijk is.
Prima om dat te bevragen.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Kerkgangers belagen journalisten

Berichtdoor Mortlach » 28 mar 2021 18:38

Tante Pollewop schreef:Ik vind dat die kerkgangers ook een verantwoordelijkheid hebben, namelijk niet naar de kerk gaan midden in een pandemie en de kerkdienst thuis volgen, wat prima mogelijk is.
Prima om dat te bevragen.


An sich wel, en ik geef je nog gelijk ook wat die kerkgang betreft, maar zoals ik al zei, via de woordvoerder van die kerk.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Kerkgangers belagen journalisten

Berichtdoor benefietdiner » 28 mar 2021 19:41

SGP-raadslid na kerkrel: ‘Sensatiezoekende’ journalist moet ‘wegblijven’

Journalisten hadden weg moeten blijven bij de druk bezochte kerkdiensten vandaag. Ze komen slechts als ‘sensatiezoekers’. Dat stelt de fractievoorzitter van de SGP/ChristenUnie in de Zuid-Hollandse gemeente Nieuwkoop. Bij twee verschillende kerkdiensten werden vanochtend journalisten aangevallen door kerkgangers.
https://www.ad.nl/binnenland/sgp-raadsl ... a5ad736e8/

Helemaal eens met Elias van Belzen.

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: Kerkgangers belagen journalisten

Berichtdoor Tante Pollewop » 28 mar 2021 21:01

Nee, kerkgangers moeten geen journalisten aanvallen.

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Kerkgangers belagen journalisten

Berichtdoor benefietdiner » 28 mar 2021 21:18

Journalisten niet maar sensatiezoekende internetcowboys wel


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten