2e kamer verkiezingen 2021

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Op welke partij heb je vandaag gestemd?

VVD
2
6%
PVV
3
9%
CDA
2
6%
D66
2
6%
GroenLinks
1
3%
SP
0
Geen stemmen
PvdA
0
Geen stemmen
ChristenUnie
6
17%
Partij voor de Dieren
1
3%
50PLUS
0
Geen stemmen
SGP
12
34%
DENK
0
Geen stemmen
FVD
3
9%
Bij1
0
Geen stemmen
JA21
1
3%
Code Oranje
0
Geen stemmen
Volt
1
3%
BBB
1
3%
Anders
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 35

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7924
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: 2e kamer verkiezingen 2021

Berichtdoor StillAwake » 13 feb 2021 17:56

Erik1960 schreef:Wat heeft de partner van Baudet te maken met zijn uitlatingen? Zoek een joodse partner als je antisemitisme wilt rondbazuinen? Trouwens, de integriteit van Rutte in twijfel trekken en dan uitkomen bij een stem op Van Haga vind ik een toonbeeld van politieke lenigheid. Mijn complimenten!

Overigens is Davide Heijmans nog minder Joods dan Eva Braun...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7924
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: 2e kamer verkiezingen 2021

Berichtdoor StillAwake » 13 feb 2021 18:00

elbert schreef:Er zijn een hoop politici die een betere opvolger van Rutte zijn momenteel dan Rutte. Rutte laten zitten betekent dat je een heleboel onverkwikkelijke zaken (incompetentie, machtsmisbruik, het structureel niet of verkeerd informeren van de Tweede Kamer, rassendiscriminatie enz. enz.) wel prima vindt. Zijn houdbaarheidsdatum is al ver overschreden en hoewel hij dat volgens beproefd recept probeert weg te lachen, of over appjes in een andere politieke partij begint (alsof er in de VVD dit soort appjes niet waren), zijn er inmiddels zoveel schandalen geweest waar hijzelf voor verantwoordelijk is, dat ik niet begrijp dat mensen niet op iemand met een wat schoner blazoen stemmen.
Of eigenlijk begrijp ik het wel: stemmen op Rutte geeft een bepaalde zekerheid. Het is de zekerheid van het kwaad dat je kent en dat te prefereren is boven het kwaad dat je vreest.
Maar dat is hoe dan ook ongezond. Daarom ben ik er wel voor om een maximumtermijn aan het ambt van premier te zetten, net zoals een Amerikaanse president ook maar 2 termijnen kan dienen. Dat voorkomt dat 1 persoon een te grote invloed krijgt in een land.
Als puntje bij paaltje komt, valt dat linkse blok weer uit elkaar. Dat is in het verleden al zo vaak gebeurd.

Maar we zitten voorafgaand aan de verkiezingen dus het bekende Haagse spelletje te spelen: wie gaat met wie? Niet over de vraag: wat willen we eigenlijk in dit land en hoe gaan we dat bereiken? Dat is pure armoede.
Maar aangezien Rutte dus regeren over rechts uitsluit, weten we wel wat hij wil: een regering met VVD, CDA, D66, CU en PvdA. Dat betekent concreet: meer klimaat- en stikstofbeleid, minder boeren, hogere belastingen, meer immigratie, meer woningnood, meer overdracht aan soevereiniteit aan de EU. En dan moet ik nog maar zien of we snel van corona af zijn, want wat dat betreft doet Nederland het bedroevend. Dus ik denk dat we ook meer werkloosheid en faillissementen aan het rijtje toe kunnen voegen.

Ik denk niet dat het een geschikt premier is, maar buiten Omtzigt ken ik geen politici die geschikter is.
Integere politici zijn schaars ( ik denk dat er op zijn hoogst 5 in de kamer zitten)
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: 2e kamer verkiezingen 2021

Berichtdoor Veendam » 13 feb 2021 18:03

Prisma23 schreef:Wat een belangstelling voor (extreem) rechts hier!
Even wat meer in balans brengen, uiteindelijk gaat het toch om gerechtigheid en rentmeesterschap!



Nee SP zou ik dus echt niet stemmen en het ligt er maar aan wat je onder gerechtigheid verstaat of je mee wilt in het SP verhaal.
Wat ik wel moet zeggen is dat ze goed is met debateren en wat dat betreft is ze wel een aanwinst voor de politiek, helemaal los van haar standpunten dan natuurlijk.

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1472
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: 2e kamer verkiezingen 2021

Berichtdoor hans0166 » 13 feb 2021 19:07

Prisma23 schreef:Wat een belangstelling voor (extreem) rechts hier!


we hebben helemaal geen extreem rechts in de Nederlandse Kamers.
Verder zou ik bij "links" héél erg voorzichtig zijn met m'n stem. Op een enkeling na (CU ) zijn ze bijna allemaal zeer kerk onvriendelijk.

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1472
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: 2e kamer verkiezingen 2021

Berichtdoor hans0166 » 13 feb 2021 19:18

StillAwake schreef: maar buiten Omtzigt ken ik geen politici die geschikter is.


Integer is Omtzigt zeker, maar een MP zit daar niet in. Hij is supergoed in details, maar een MP moet voornamelijk overzicht hebben. Omtzigt zou zichzelf constant in de weg zitten met z'n details. Hij is een perfect persoon voor de Kamer.
Als wij een president zouden kiezen zou mijn stem naar Arib gaan. En nee... ik ben geen pvda man :)

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7924
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: 2e kamer verkiezingen 2021

Berichtdoor StillAwake » 13 feb 2021 19:56

hans0166 schreef:we hebben helemaal geen extreem rechts in de Nederlandse Kamers.
Verder zou ik bij "links" héél erg voorzichtig zijn met m'n stem. Op een enkeling na (CU ) zijn ze bijna allemaal zeer kerk onvriendelijk.

Geen extreem rechts in onze kamers?
PVV's minder Marokkanen vergeten?
Partijprogramma van FvD gelezen?
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Prisma23
Kapitein
Kapitein
Berichten: 802
Lid geworden op: 02 aug 2016 19:29
Locatie: Republiek der Verenigde Nederlanden
Contacteer:

Re: 2e kamer verkiezingen 2021

Berichtdoor Prisma23 » 13 feb 2021 19:58

hans0166 schreef:we hebben helemaal geen extreem rechts in de Nederlandse Kamers.

Wel een beetje goed lezen hè, ik zeg alleen dat hier op RF veel belangstelling voor extreem rechts is en als je de Bijbelse boodschap van gerechtigheid, rentmeesterschap, zorg voor de zwakkeren (weduwen en wezen zegt de Heilige Schrift dan) wilt volgen je echt niet bij die egocentrische types moet zijn die alleen aan eigenbelang denken.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7924
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: 2e kamer verkiezingen 2021

Berichtdoor StillAwake » 13 feb 2021 19:59

hans0166 schreef:Integer is Omtzigt zeker, maar een MP zit daar niet in. Hij is supergoed in details, maar een MP moet voornamelijk overzicht hebben. Omtzigt zou zichzelf constant in de weg zitten met z'n details. Hij is een perfect persoon voor de Kamer.
Als wij een president zouden kiezen zou mijn stem naar Arib gaan. En nee... ik ben geen pvda man :)

Helemaal mee eens ( afgezien van Arib dan. Dan nog eerder Aboutaleb).
Maar we kiezen geen president helaas.
We zijn een monarchie, hoe jammer ik dat ook vind.
En zolang dat zo is snap ik niet wat enkelingen in een maximaal aantal termijnen zien...
Bovendien: Balkenende 1 heeft nog geen half jaar geduurd.
Tel je dat dan als termijn?
Laatst gewijzigd door StillAwake op 13 feb 2021 20:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7924
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: 2e kamer verkiezingen 2021

Berichtdoor StillAwake » 13 feb 2021 20:02

Prisma23 schreef:Wel een beetje goed lezen hè, ik zeg alleen dat hier op RF veel belangstelling voor extreem rechts is en als je de Bijbelse boodschap van gerechtigheid, rentmeesterschap, zorg voor de zwakkeren (weduwen en wezen zegt de Heilige Schrift dan) wilt volgen je echt niet bij die egocentrische types moet zijn die alleen aan eigenbelang denken.

Ergens niet onverwacht, omdat ook de SGP uit de refohoek komt. En als je leest hoe hun 'peetvader' Kersten tegen joden enerzijds en Hitler en consorten anderzijds aankeek is de band tussen extreem rechts en behoudend calvinistisch van alle tijden...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7924
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: 2e kamer verkiezingen 2021

Berichtdoor StillAwake » 13 feb 2021 20:04

hans0166 schreef:we hebben helemaal geen extreem rechts in de Nederlandse Kamers.
Verder zou ik bij "links" héél erg voorzichtig zijn met m'n stem. Op een enkeling na (CU ) zijn ze bijna allemaal zeer kerk onvriendelijk.

Hoe kerkvriendelijk is Baudet dan?
En Wilders?
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1472
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: 2e kamer verkiezingen 2021

Berichtdoor hans0166 » 13 feb 2021 20:33

StillAwake schreef:Hoe kerkvriendelijk is Baudet dan?
En Wilders?


oh ik wil de rechterzijde zeker niet uitsluiten, maar was meer een reactie gericht op de SP zoals betreffende forummer aandroeg.
Net zomin de pvda (ondanks mijn pro Arib post :wink: ) of SP, zal ook PVV of FvD mijn stem niet krijgen.
Volgens Stemwijzer kom ik uit bij een van de nieuwe partijen, maar ben de verplintering een beetje beu, dus denk dat ik strategisch ga stemmen.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7924
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: 2e kamer verkiezingen 2021

Berichtdoor StillAwake » 13 feb 2021 20:39

hans0166 schreef:oh ik wil de rechterzijde zeker niet uitsluiten, maar was meer een reactie gericht op de SP zoals betreffende forummer aandroeg.
Net zomin de pvda (ondanks mijn pro Arib post :wink: ) of SP, zal ook PVV of FvD mijn stem niet krijgen.
Volgens Stemwijzer kom ik uit bij een van de nieuwe partijen, maar ben de verplintering een beetje beu, dus denk dat ik strategisch ga stemmen.

Ik ga voor Omtzigt.
En besef dat dat indirect een stem op Rutte is.
Maar die wordt het denk ik toch wel...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Prisma23
Kapitein
Kapitein
Berichten: 802
Lid geworden op: 02 aug 2016 19:29
Locatie: Republiek der Verenigde Nederlanden
Contacteer:

Re: 2e kamer verkiezingen 2021

Berichtdoor Prisma23 » 13 feb 2021 21:04

hans0166 schreef:Verder zou ik bij "links" héél erg voorzichtig zijn met m'n stem. Op een enkeling na (CU ) zijn ze bijna allemaal zeer kerk onvriendelijk.


Tamelijk loze opmerking, zie bijvoorbeeld de Linker Wang.

Over de Linker Wang
De Linker Wang is de werkgroep voor religie en politiek van GroenLinks en staat voor politiek met compassie. De Linker Wang wil vanuit religieuze en levensbeschouwelijke bronnen de compassie met mens en leefomgeving omzetten in politiek handelen. We doen dat door te informeren en door gesprek te faciliteren.


https://www.linkerwang.nl/

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: 2e kamer verkiezingen 2021

Berichtdoor pindas83 » 13 feb 2021 21:28

elbert schreef:Er zijn een hoop politici die een betere opvolger van Rutte zijn momenteel dan Rutte. Rutte laten zitten betekent dat je een heleboel onverkwikkelijke zaken (incompetentie, machtsmisbruik, het structureel niet of verkeerd informeren van de Tweede Kamer, rassendiscriminatie enz. enz.) wel prima vindt. Zijn houdbaarheidsdatum is al ver overschreden en hoewel hij dat volgens beproefd recept probeert weg te lachen, of over appjes in een andere politieke partij begint (alsof er in de VVD dit soort appjes niet waren), zijn er inmiddels zoveel schandalen geweest waar hijzelf voor verantwoordelijk is, dat ik niet begrijp dat mensen niet op iemand met een wat schoner blazoen stemmen.
Of eigenlijk begrijp ik het wel: stemmen op Rutte geeft een bepaalde zekerheid. Het is de zekerheid van het kwaad dat je kent en dat te prefereren is boven het kwaad dat je vreest.
Maar dat is hoe dan ook ongezond. Daarom ben ik er wel voor om een maximumtermijn aan het ambt van premier te zetten, net zoals een Amerikaanse president ook maar 2 termijnen kan dienen. Dat voorkomt dat 1 persoon een te grote invloed krijgt in een land.
Als puntje bij paaltje komt, valt dat linkse blok weer uit elkaar. Dat is in het verleden al zo vaak gebeurd.

Maar we zitten voorafgaand aan de verkiezingen dus het bekende Haagse spelletje te spelen: wie gaat met wie? Niet over de vraag: wat willen we eigenlijk in dit land en hoe gaan we dat bereiken? Dat is pure armoede.
Maar aangezien Rutte dus regeren over rechts uitsluit, weten we wel wat hij wil: een regering met VVD, CDA, D66, CU en PvdA. Dat betekent concreet: meer klimaat- en stikstofbeleid, minder boeren, hogere belastingen, meer immigratie, meer woningnood, meer overdracht aan soevereiniteit aan de EU. En dan moet ik nog maar zien of we snel van corona af zijn, want wat dat betreft doet Nederland het bedroevend. Dus ik denk dat we ook meer werkloosheid en faillissementen aan het rijtje toe kunnen voegen.


Het ‘Build back better’ verhaal dus wanneer er een volgend kabinet Rutte komt. Omwille van Corona en straks het klimaat wordt de burger en het MKB uitgekleed, mooi vooruitzicht.

Ik baal ervan dat het enige echte tegengeluid op het huidige beleid van FVD komt. Ik ben geen fan van Baudet maar aan de andere kant... van de rest ook niet echt, alleen P. Omtzicht dan, die lijkt wel integer.

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: 2e kamer verkiezingen 2021

Berichtdoor Veendam » 13 feb 2021 22:35

StillAwake schreef:Hoe kerkvriendelijk is Baudet dan?
En Wilders?


Als ik het zo moet inschatten is Baudet niet kerkvriendelijk, maar Wilders op zich wel.


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten

cron