Sars, Mers, Corona...

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor irmo » 24 jan 2021 17:47

Marnix schreef:Welja, praat het gewoon goed wat daar gebeurt. Je ontkent Corona niet maar je ontkent wel wat er gebeurt als er geen maatregelen zijn. Of je hebt gewoon geen idee. Alsof iemand dit soort maatregelen voor de lol neemt ipv met tegenzin omdat het echt noodzakelijk is. En dat zelfs partijen die geen voorstander zijn, dat wel inzien. Net als in allerlei andere landen. Omdat de experts wereldwijd wel snappen dat het niet anders kan. Je hebt echt geen idee wat de gevolgen zijn als we weer lekker gaan versoepelen omdat jij en een paar anderen het niet begrijpen. Maar als er dan een medicijn komt waardoor we van die regels af kunnen komen is dat natuurlijk ook weer niet goed.... overal tegen zijn gaat dan ook niet helpen, integendeel. Gelukkig hebben we experts die hierover beslissen en vertrouwt de meerderheid in ons land eerder daarop dan op een kritisch onderbuikgevoel.

En dan kom jij als politie wordt bekogeld met stenen, vuurwerk, er een corona teststraat in de brand wordt gestoken, ME en Marechaussee moeten optreden, de Burgermeester
een noodverordening moet afkondigen etecetra niet verder als “het is niet mijn stijl maar ik snap het wel, moeten ze maar niet proberen corona te bestrijden”. Want je gelooft wel in corona maar niet in maatregelen om de gevolgen te beperken en niet in medicijnen om het op te lossen. Nogmaals, alsof die regels er voor de lol zijn... en die teststraten. Dat is zodat we zo goed mogelijk door de pandemie heen komen... met types zoals in Urk en jij die dat prima lijkt te vinden zou het een veel grotere ramp geworden zijn. Maar ja je hebt altijd betweters die het alleen maar erger maken en gelukkig hebben die het niet voor het zeggen.



Ik denk dat jij iets beter moet lezen wat er geschreven wordt. Als mensen maar genoeg het idee krijgen dat ze belazerd worden en onzinnig regeltjes opgebonden krijgen worden ze daar heel recalcitrant van. Hier is de eerste persooon uit wanhoop van het weekend voor de trein gesprongen, vind je dat een beter alternatief? Is dat het dan wel waard?

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23582
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 24 jan 2021 17:50

:cry:
pindas83 schreef:Ik keur het helemaal niet goed, dat zei ik toch; het is mijn stijl niet, het is NIET goed, maar ik vind het niet onbegrijpelijk. Dat heb ik gezegd.
Verder hoef je niet zo lelijk te doen hoor als iemand een andere visie heeft dan jij. Ik respecteer jouw mening ook.


Sorry, ik vind het niet erg als iemand ergens anders over denkt totdat hun denken gevaarlijk wordt. Als iedereen doet en denkt zoals jij hier heeft corona nog veel meer impact (doden, economisch, bezetting zorg etcetera) en komen we er ook nog eens veel later vanaf.

En verder, dat je gedrag zoals op Urk of door Viruswaanzin niet onbegrijpelijk vindt, vind ik ook zorgwekkend. Als wereldwijd een enorme groep experts / topwetenschappers besluiten nemen die ze niet leuk vinden maar wel nodig vinden en iedereen die het beter denkt te weten klaagt dat het onnodig is en begrijpelijk dat mensen zich er tegen verzetten met geweld / slopen van dingen heb ik daar geen respect voor. Het enige geluid wat daar past is afkeuring en onbegrip. Er is niets wat dat gedrag goedpraat. Hoe wil je Nederland ten tijde van zo’n vreselijke pandemie nog meer naar de afgrond helpen....
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23582
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 24 jan 2021 17:59

irmo schreef:Ik denk dat jij iets beter moet lezen wat er geschreven wordt. Als mensen maar genoeg het idee krijgen dat ze belazerd worden en onzinnig regeltjes opgebonden krijgen worden ze daar heel recalcitrant van. Hier is de eerste persooon uit wanhoop van het weekend voor de trein gesprongen, vind je dat een beter alternatief? Is dat het dan wel waard?


Rare vraag, natuurlijk niet. Doden als het gevolg van corona zijn altijd erg, welke kant ook op. Ik weet niet of corona voor die persoon de reden was maar het is altijd triest. Maar wat is je alternatief? Geen maatregelen en dan 3x zoveel coronadoden? Dat zijn er nog veel meer. Maar het punt is dat mensen eerst zelf verzinnen dat ze gewoon belazerd worden en denken het zelf veel beter te weten, vervolgens gaan ze geluiden zoeken van gelijkgestemden en zo creeeren ze zelf een schijnwerkelijkheid waarin ze bevestiging van eigen gelijk weer gaan zoeken. totdat ze er op een gegeven moment van overtuigd zijn dat er gewoon onzinnige redenen worden bedacht omdat men het leuk vindt om de burgers onder de duim te houden. Gelukkig begrijpt het overgrote deel van Nederland dat gewoon en mopperen ze wel eens, zetten wel eens vraagtekens ergens bij maar is er ondertussen heel veel draagvlak voor de regels omdat men snapt dat het niet anders kan. Ipv constant op het beleid te zeiken, wat hier al maanden gebeurt.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Prisma23
Kapitein
Kapitein
Berichten: 802
Lid geworden op: 02 aug 2016 19:29
Locatie: Republiek der Verenigde Nederlanden
Contacteer:

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Prisma23 » 24 jan 2021 19:40

Erik1960 schreef:Dat is wel een heel uitvoerige manier om te vertellen dat je het met me eens bent ;-)

Korte versie : +1 :)

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor pindas83 » 24 jan 2021 20:22

Marnix schreef::cry:

Sorry, ik vind het niet erg als iemand ergens anders over denkt totdat hun denken gevaarlijk wordt. Als iedereen doet en denkt zoals jij hier heeft corona nog veel meer impact (doden, economisch, bezetting zorg etcetera) en komen we er ook nog eens veel later vanaf.

En verder, dat je gedrag zoals op Urk of door Viruswaanzin niet onbegrijpelijk vindt, vind ik ook zorgwekkend. Als wereldwijd een enorme groep experts / topwetenschappers besluiten nemen die ze niet leuk vinden maar wel nodig vinden en iedereen die het beter denkt te weten klaagt dat het onnodig is en begrijpelijk dat mensen zich er tegen verzetten met geweld / slopen van dingen heb ik daar geen respect voor. Het enige geluid wat daar past is afkeuring en onbegrip. Er is niets wat dat gedrag goedpraat. Hoe wil je Nederland ten tijde van zo’n vreselijke pandemie nog meer naar de afgrond helpen....


Typisch weer dit. Nu ben ik een ineens een gevaar voor de maatschappij. “Als iedereen doet en denkt als jij?”
Wat geeft jou het recht om mij te veroordelen over wat ik denk en doe? Ik houd me gewoon aan de voorschriften en loop netjes in de pas maar ik ben het er niet mee eens. Dat mag dus niet van jou en dát is pas gevaarlijk.

Verder weet ik niks van Viruswaanzin waar je nu ineens mee op de proppen komt en ik distantieer me daar van.
‘Onbegrijpelijk’ had ik misschien beter kunnen vervangen door ‘niet verwonderlijk’ en dat is gewoon realistisch.
Je bent wel heel naïef als je denkt dat al die maatregelen geen opstand gaat opleveren onder sommigen. En nogmaals; ik keur het niet goed, maar ik sta er niet van te kijken.

En houd aub op met doen alsof ik zou vinden dat je helemaal niks zou moeten doen en alles gewoon laten waaien. Dat is pertinent niet waar maar wel lekker makkelijk natuurlijk.

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor pindas83 » 24 jan 2021 20:45

Erik1960 schreef:Ik denk dat je Urkers hiermee veel teveel eer bewijst. Want het ongemak en onvrede (in allerlei gradaties en in allerlei richtingen) leeft in heel Nederland. Maar steeds staan de Urkers vooraan om politie aan te vallen, branden te stichten, geweld te plegen. Ik denk dat er niet meer of minder dan een gezagscrisis op Urk heerst. Opvoeders hebben een klimaat laten ontstaan en voortbestaan waarin het gewoon is geworden (en misschien wordt het achter de schermen zelfs toegejuicht?) het recht in eigen hand te nemen.


Ik wil er alleen maar mee zeggen dat je op je vingers kunt uittellen dat dit soort dingen gaat gebeuren. Vandaag in Eindhoven en Amsterdam ook grote onlusten.
Dat wil niet zeggen dat ik er blij van wordt, helemaal niet zelfs maar ik sta er niet van te kijken..

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor irmo » 24 jan 2021 21:01

Marnix schreef:Rare vraag, natuurlijk niet. Doden als het gevolg van corona zijn altijd erg, welke kant ook op. Ik weet niet of corona voor die persoon de reden was maar het is altijd triest. Maar wat is je alternatief? Geen maatregelen en dan 3x zoveel coronadoden? Dat zijn er nog veel meer. Maar het punt is dat mensen eerst zelf verzinnen dat ze gewoon belazerd worden en denken het zelf veel beter te weten, vervolgens gaan ze geluiden zoeken van gelijkgestemden en zo creeeren ze zelf een schijnwerkelijkheid waarin ze bevestiging van eigen gelijk weer gaan zoeken. totdat ze er op een gegeven moment van overtuigd zijn dat er gewoon onzinnige redenen worden bedacht omdat men het leuk vindt om de burgers onder de duim te houden. Gelukkig begrijpt het overgrote deel van Nederland dat gewoon en mopperen ze wel eens, zetten wel eens vraagtekens ergens bij maar is er ondertussen heel veel draagvlak voor de regels omdat men snapt dat het niet anders kan. Ipv constant op het beleid te zeiken, wat hier al maanden gebeurt.



Zo dan. Begrijp je nou echt niet waar ik vandaan kom of wil je me gewoon wegzetten als idioot?

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor lammetje » 24 jan 2021 22:04

Demonstraties oké, het ergens niet mee eens zijn ook.

Maar dit geweld tegen politie is echt te ziek voor woorden.

Wat mij betreft gebruikt de politie wat meer geweld tegen dit soort gasten. Winkels plunderen... Dit gaat niet meer over maatregelen hè... Kom op zeg, ik schaam me voor deze Nederlanders. En alles filmen op die manier dat zij goed zijn en de politie uitlokt :-&

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23582
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 24 jan 2021 22:12

Ik heb geen idee (behalve Spanje maar dat zal je niet bedoelen) en ik wil je ook niet neerzetten als idioot.

Ik reageerde op "Als mensen maar genoeg het idee krijgen dat ze belazerd worden en onzinnig regeltjes opgebonden krijgen worden ze daar heel recalcitrant van." De regels zijn niet onzinnig en mensen worden niet belazerd. Dat is het punt juist, dat mensen dat denken... Iets met een pandemie....

pindas83 schreef:Typisch weer dit. Nu ben ik een ineens een gevaar voor de maatschappij. “Als iedereen doet en denkt als jij?”
Wat geeft jou het recht om mij te veroordelen over wat ik denk en doe? Ik houd me gewoon aan de voorschriften en loop netjes in de pas maar ik ben het er niet mee eens. Dat mag dus niet van jou en dát is pas gevaarlijk.

Verder weet ik niks van Viruswaanzin waar je nu ineens mee op de proppen komt en ik distantieer me daar van.
‘Onbegrijpelijk’ had ik misschien beter kunnen vervangen door ‘niet verwonderlijk’ en dat is gewoon realistisch.
Je bent wel heel naïef als je denkt dat al die maatregelen geen opstand gaat opleveren onder sommigen. En nogmaals; ik keur het niet goed, maar ik sta er niet van te kijken.

En houd aub op met doen alsof ik zou vinden dat je helemaal niks zou moeten doen en alles gewoon laten waaien. Dat is pertinent niet waar maar wel lekker makkelijk natuurlijk.


Niet verwonderlijk klinkt een stuk beter dan "begrijpelijk". Het is ook een stukje frustratie van maandenlang uitleggen waarom regels niet leuk zijn maar wel nodig tegenover mensen die roepen: Die regel is belachelijk, die regel is absurd, dit slaat nergens op, de regels zijn onzinnig, worden zonder reden ingesteld etcetera. Ik denk dat dat vanaf het begin van de tweede golf de tendens hier is. De pandemie is best heftig, duurt lang, heeft heel veel impact op iedereen en dat is ook voor iedereen pittig. Als we dan bij iedere regel van alle kanten weer gaan klagen, kritiek spuien etcetera kost dat alleen maar veel meer energie. We kunnen beter daar positief mee om proberen te gaan, elkaar te steunen waar nodig dan elkaar proberen mee te slepen in klagen over de regels en op degenen die de regels bedenken, die de lastige taak hebben om in deze pandemie al die moeilijke beslissingen te moeten nemen. Ik zou niet graag in hun schoenen staan, wat een hondenbaan hebben die momenteel.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23582
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 24 jan 2021 22:15

lammetje schreef:Demonstraties oké, het ergens niet mee eens zijn ook.

Maar dit geweld tegen politie is echt te ziek voor woorden.

Wat mij betreft gebruikt de politie wat meer geweld tegen dit soort gasten. Winkels plunderen... geweld tegen politie en journalisten. Dit gaat niet meer over maatregelen hè... Kom op zeg, ik schaam me voor deze Nederlanders. En alles filmen op die manier dat zij goed zijn en de politie uitlokt :-&


Helemaal mee eens. Wat een egoisten en hoop dat er hard wordt opgetreden tegen dit soort tuig. Je mag in ons land vreedzaam demonstreren maar daar heeft dit niets mee te maken. Het is maar een kleine groep maar ik schaam me inderdaad diep voor die mensen iin Amsterdam, Den Haag, Eindhoven, Urk, Arnhem etcetera.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor irmo » 24 jan 2021 22:31

lammetje schreef:Demonstraties oké, het ergens niet mee eens zijn ook.

Maar dit geweld tegen politie is echt te ziek voor woorden.

Wat mij betreft gebruikt de politie wat meer geweld tegen dit soort gasten. Winkels plunderen... Dit gaat niet meer over maatregelen hè... Kom op zeg, ik schaam me voor deze Nederlanders. En alles filmen op die manier dat zij goed zijn en de politie uitlokt :-&



Geweld lokt over het algemeen weer geweld uit, dus of dat nou zo'n goed idee is, ik weet het niet.

Marnix schreef:Ik heb geen idee (behalve Spanje maar dat zal je niet bedoelen) en ik wil je ook niet neerzetten als idioot.

Ik reageerde op "Als mensen maar genoeg het idee krijgen dat ze belazerd worden en onzinnig regeltjes opgebonden krijgen worden ze daar heel recalcitrant van." De regels zijn niet onzinnig en mensen worden niet belazerd. Dat is het punt juist, dat mensen dat denken... Iets met een pandemie....

Ik vind de regels voor een groot deel wel onzinnig. Het had hier niet op uit hoeven draaien namelijk. En het zou fijn zijn als we weer gaan accepteren dat de dood gewoon bij het leven hoort, ipv bij elk verkoudheidje te krijsen dat het zo errugg is....dan kan ik ook wel een pandemie maken.

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor irmo » 24 jan 2021 22:32

Marnix schreef:Helemaal mee eens. Wat een egoisten en hoop dat er hard wordt opgetreden tegen dit soort tuig. Je mag in ons land vreedzaam demonstreren maar daar heeft dit niets mee te maken. Het is maar een kleine groep maar ik schaam me inderdaad diep voor die mensen iin Amsterdam, Den Haag, Eindhoven, Urk, Arnhem etcetera.


En kijk, zijn we het toch ergens over eens :D :wink:

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 24 jan 2021 23:06

irmo schreef:En het zou fijn zijn als we weer gaan accepteren dat de dood gewoon bij het leven hoort, ipv bij elk verkoudheidje te krijsen dat het zo errugg is...


Waarom dan überhaupt nog een gezondheidszorg hebben? Als je sterft aan een blindedarmontsteking hoort dat toch gewoon bij het leven? Waarom voedselhulp sturen naar een land met hongersnood? Waarom hulp bieden als er een enorm gebied overstroomd? Waarom klagen dat de strenge maatregelen mensen tot zelfmoord drijven? Die dood hoort dan toch ook gewoon bij het leven? Waar maken mensen zich druk om dan?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23582
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 24 jan 2021 23:56

irmo schreef:Geweld lokt over het algemeen weer geweld uit, dus of dat nou zo'n goed idee is, ik weet het niet.


Ik vind de regels voor een groot deel wel onzinnig. Het had hier niet op uit hoeven draaien namelijk. En het zou fijn zijn als we weer gaan accepteren dat de dood gewoon bij het leven hoort, ipv bij elk verkoudheidje te krijsen dat het zo errugg is....dan kan ik ook wel een pandemie maken.


Dit bedoel ik dus. Die 2,13 miljoen doden, dat moeten we maar gewoon accepteren want de dood hoort bij het leven. En dat de maatregelen geschat 3x zoveel slachtoffers heeft voorkomen, tja. Wat zijn nou 6 miljoen doden, je moet gewoon accepteren dat de dood bij het leven hoort. Dat veel mensen dan puur overlijden omdat de ziekenhuizen geen extra mensen meer kunnen opnemen maakt blijkbaar niet uit. Ik snap niet wat daar zo onduidelijk aan is. Of hoe je op het idee komt dat wereldwijd al die landen die maatregelen bedenken omdat ze niet doorhebben wat jij wel doorhebt, dat de dood bij het leven hoort. Misschien moet je het Mortlach even vertellen die iemand kende die jong en fit was en stierf aan Corona. Of wat mensen die een ouder eraan hebben verloren die nog jaren had kunnen leven..... maar als je dan normaal geen thuisonderwijs mag en het nu wel kan, ja dan is de wereld opeens te klein....

Heel kortzichtig, gelukkig hebben we experts die deze beslissingen nemen die iets beter kunnen beoordelen of iets zonnig is of niet.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor irmo » 25 jan 2021 00:37

Jullie weten best dat ik het zo niet bedoeld heb. Als je je wil afreageren, ga lekker op een ander hakken.
Als je niks beters te vertellen hebt, laat dan maar zitten.


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten