Presidents/senaat verkiezingen 2020

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Katlheen
Majoor
Majoor
Berichten: 1885
Lid geworden op: 08 okt 2005 15:56

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Katlheen » 13 jan 2021 18:15

De scheidslijn tussen privaat bedrijf en politieke speler wordt inderdaad erg dun op deze manier. Vandaag is het deze "clown", maar wie zal het morgen zijn? Gezien het feit dat er een aantal zeer grote spelers zijn en verder niet, wordt het wel lastig. Kijk ook maar wat ze met Parler doen, die worden ook de nek omgedraaid. Ik ben vaak zeer kritisch op de EU, maar in deze hoop ik toch dat ze de poot stijf houden en dit soort grote techgiganten tegen houden. Voor mijn part boycotten ze die handel, verbieden ze het, of leggen ze gewoon miljarden boetes op. Dat laatste is wellicht wel lekker om de mensen hier te ondersteunen overigens. En als Google zo moreel wil doen, dan moeten ze ook maar eens fatsoenlijk belasting gaan betalen:
https://nos.nl/artikel/2364154-belastingontwijking-google-leverde-nederland-ruim-25-miljoen-euro-op.html
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Mortlach » 13 jan 2021 18:43

Katlheen schreef:De scheidslijn tussen privaat bedrijf en politieke speler wordt inderdaad erg dun op deze manier. Vandaag is het deze "clown", maar wie zal het morgen zijn?


Ik begrijp niet dat men net doet alsof er nog nooit iemand van Twitter is geknikkerd. Voor ons gewone stervelingen is dat zo gebeurd hoor. Ook wel eens 'waarschuwingen' van Facebook gehad als een berichtje net even te scherp was in de veroordeling van bepaalde kapitalistische praktijken. Dus zo gek is dat allemaal niet.

Voor Trump is al die jaren een uitzondering gemaakt omdat hij zo'n prominent politiek figuur is, maar gelukkig is opruien en aanstichten tot een coup blijkbaar de grens voor de techbedrijven. Het is natuurlijk ook niet zo alsof dit allemaal uit het niets komt. Maandenlang is Trump al bezig geweest met onrust stoken en leugens verspreiden dat de verkiezingen gestolen zijn, dat patroon is voor de meeste mensen wel duidelijk.

Ik ben dus niet zo heel erg bang voor het hellend vlak, en al helemaal niet als je "oplossing" is Trump gewoon zijn gang te laten gaan. Wie zal het morgen zijn? Hopelijk de volgende persoon die de regering omver probeert te werpen.

Gezien het feit dat er een aantal zeer grote spelers zijn en verder niet, wordt het wel lastig. Kijk ook maar wat ze met Parler doen, die worden ook de nek omgedraaid.


Groot gelijk ook. Ik zie zo nu en dan wel eens screenshots voorbij komen en daar wordt dus ook gewoon opgeroepen tot genocide, waarbij ik accepteer dat alleen de schokkenste berichten worden uitgelicht, maar dat is voor mij voldoende. Denk je dan echt dat Google en Apple tralala gaan zeggen en "ach, het gebeurt wel op ons platform, maar we staan er niet achter dus dan is het oké"
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Katlheen
Majoor
Majoor
Berichten: 1885
Lid geworden op: 08 okt 2005 15:56

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Katlheen » 13 jan 2021 19:27

Dat er mensen verwerpelijke dingen roepen wil nog niet zeggen dat het hele platform maar weg moet. Wat je wel van een platform mag verwachten, is dat men voldoende modereert om uitspraken die in strijd zijn met de wet, te verwijderen.
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Mortlach » 13 jan 2021 19:47

Katlheen schreef:Dat er mensen verwerpelijke dingen roepen wil nog niet zeggen dat het hele platform maar weg moet. Wat je wel van een platform mag verwachten, is dat men voldoende modereert om uitspraken die in strijd zijn met de wet, te verwijderen.


Precies! En dat was Parler opgedragen. En dat wenste Parler te negeren. En dan grijpen de providers op een gegeven moment in.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Katlheen
Majoor
Majoor
Berichten: 1885
Lid geworden op: 08 okt 2005 15:56

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Katlheen » 13 jan 2021 21:13

En hoe lang mag een verwerpelijk bericht blijven staan? Oproepen tot geweld zoals we met BLM hebben gezien eerder dit jaar bleven blijkbaar ook lang genoeg staan om een zooitje ongeregeld de straat op te krijgen. En Parler censureert wel, maar niet zoals de techgiganten met algoritmes 24/7. Dan moeten providers ook naar andere techgiganten en platforms transparant zijn en duidelijk opdragen binnen hoeveel tijd een bepaalde post weg moet zijn. Dan weet je als platform precies waar je aan toe bent en is er een gelijk speelveld voor alle platformen. Voorkomt een hoop gevoel van willekeur. En ja, op Parler zitten ongetwijfeld een hoop mensen die niet sporen, maar dat vind ik ook van volk wat zich inlaat met Indymedia en aanverwante sites/clubjes. Duidelijkheid is dus geboden!
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Mortlach » 13 jan 2021 21:41

Katlheen schreef:En hoe lang mag een verwerpelijk bericht blijven staan? Oproepen tot geweld zoals we met BLM hebben gezien eerder dit jaar bleven blijkbaar ook lang genoeg staan om een zooitje ongeregeld de straat op te krijgen.


Die vergelijkingen met BLM continu... Zien anderen ook dat demonstreren op straat niet hetzelfde is als het Capitool bestormen en politici terroriseren? Kunnen we het er op zijn minst over eens zijn dat geen gelijke gevallen zijn?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Katlheen
Majoor
Majoor
Berichten: 1885
Lid geworden op: 08 okt 2005 15:56

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Katlheen » 13 jan 2021 23:01

Nee, hele binnensteden overhoop gooien, plunderen, afbranden en mensen molesteren/vermoorden. Winkels aan gruzelementen, overheidsgebouwen aanvallen en in brand (proberen te) steken. Lijkt mij wel degelijk van dezelfde categorie. "Demonstreren" is wat beide kanten niet fatsoenlijk hebben gedaan.
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor elbert » 14 jan 2021 12:37

Mortlach schreef:Die vergelijkingen met BLM continu... Zien anderen ook dat demonstreren op straat niet hetzelfde is als het Capitool bestormen en politici terroriseren? Kunnen we het er op zijn minst over eens zijn dat geen gelijke gevallen zijn?
In de media en door politici werd het het afgelopen jaar nog veel sterker verteld: volgens hun is sommig geweld niet zo erg en valt het zelfs toe te juichen, terwijl het andere geweld natuurlijk wel erg is.
Politiek geweld is fout, behalve als het ons uitkomt.

Nee, fout, of het nu van links of van rechts komt, politiek geweld is altijd fout. Dat geldt voor antifa en het geldt voor bestormers van het Capitool.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

de passant
Sergeant
Sergeant
Berichten: 322
Lid geworden op: 15 okt 2014 12:16

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor de passant » 15 jan 2021 15:23

elbert schreef:In de media en door politici werd het het afgelopen jaar nog veel sterker verteld: volgens hun is sommig geweld niet zo erg en valt het zelfs toe te juichen, terwijl het andere geweld natuurlijk wel erg is.
Politiek geweld is fout, behalve als het ons uitkomt.

Nee, fout, of het nu van links of van rechts komt, politiek geweld is altijd fout. Dat geldt voor antifa en het geldt voor bestormers van het Capitool.

Als je nog niet door hebt wat er vorige week woensdag gebeurd is , misschien kan dit je dan duidelijk maken
https://youtu.be/0J2-bByLEGs?t=2

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Veendam » 15 jan 2021 17:20

de passant schreef:Als je nog niet door hebt wat er vorige week woensdag gebeurd is , misschien kan dit je dan duidelijk maken
https://youtu.be/0J2-bByLEGs?t=2


Ja dat komt van CNN. die is helemaal pro Biden en anti Trump.
Advies: Kijk ook eens naar Fox news en Real America's voice en maak dan een afweging, of nog beter, wacht gewoon even de uitkomst van de onderzoeken af.

Gebruikersavatar
Prisma23
Kapitein
Kapitein
Berichten: 800
Lid geworden op: 02 aug 2016 19:29
Locatie: Republiek der Verenigde Nederlanden
Contacteer:

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Prisma23 » 15 jan 2021 17:32

nog een leerzaam stukje van Nederlandse bodem...
https://www.youtube.com/watch?v=0U6VsnHJkiA

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Mortlach » 15 jan 2021 18:35

Veendam schreef:Ja dat komt van CNN. die is helemaal pro Biden en anti Trump.
Advies: Kijk ook eens naar Fox news en Real America's voice en maak dan een afweging, of nog beter, wacht gewoon even de uitkomst van de onderzoeken af.


Waren dat je nieuwbronnen die je vertelden dat Pelosi was gearresteerd?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Veendam » 15 jan 2021 18:52

Mortlach schreef:Waren dat je nieuwbronnen die je vertelden dat Pelosi was gearresteerd?


Nee hoor.

Heb ik trouwens niet gezegt, maar ze zou zijn gearresteerd heb ik gezegt.
Een waardeoordeel heb ik er dus niet aangehangen maar gewoon gezet wat ik gehoord had.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Mortlach » 15 jan 2021 19:22

Veendam schreef:Nee hoor.

Heb ik trouwens niet gezegd, maar ze zou zijn gearresteerd heb ik gezegd.
Een waardeoordeel heb ik er dus niet aangehangen maar gewoon gezet wat ik gehoord had.


Jaja. Lekker gemakkelijk. Nergens verantwoordelijkheid voor nemen. Zelfs zoiets kleins als zeggen "O, dit was blijkbaar niet waar" is al te veel gevraagd? Veendam is gewoon een doorgeefluik?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Marnix » 15 jan 2021 20:36

Veendam schreef:Nee hoor.

Heb ik trouwens niet gezegt, maar ze zou zijn gearresteerd heb ik gezegt.
Een waardeoordeel heb ik er dus niet aangehangen maar gewoon gezet wat ik gehoord had.


Ik heb ook gehoord dat de aarde plat is, God niet bestaat maar het spaghettimonster wel, de tweede wereldoorlog niet echt was en de kampen niet bestonden. En nog meer onzin.

Het lijkt me niet zo vreemd dat we hier van elkaar mogen verwachten dat we wat we horen even controleren op of het waar is of niet, voor we het aan iedereen gaan doorvertellen. En geen onzin en leugens aan anderen proberen wijs te maken omdat we het toevallig op een of andere dubieuze site gelezen hebben.

Zoals je inmiddels weet klopte het voor geen meter dus let de volgende keer even op voor je onzin van anderen de wereld in slingert ;-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten