Sars, Mers, Corona...

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23581
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 10 jan 2021 00:49

pindas83 schreef:Tja ik vind dit toch een vorm van emotionele chantage..” je hoeft niet maar je hebt dan wel waarschijnlijk de dood van iemands oma op je geweten” ik ben daar minder gevoelig voor en wacht graag even af hoe jij er over pakweg 5 jaar bijzit Marnix :wink:


Snap ik maar zo bedoel ik het niet. Ik wil niet teveel nadruk op de emotie leggen (zoals in het voorbeeld van Dorpeling). Het is natuurlijk ook onzin om te zeggen: als je dit gaan je opa en oma / ouders dood want hoeft natuurlijk helemaal niet.

Ik bedoel het meer feitelijk. Als we van dit virus en ook van de consequenties van het virus (doden, langdurig zieken, alle beperkende maatregelen) willen afkomen moet er iets gebeuren want zelfs met een lockdown blijven de cijfers hoog. In de zomer is het allicht weer weinig maar daarna komt het gewoon weer terug. Het enige wat nu gaat helpen is een vaccin en genoeg mensen die dat willen nemen.

Emotioneel chanteren is zeggen: vaccinatiegraad bij mazelen moet 90-95 procent zijn, als jij dat niet doet ven je medeverantwoordelijk voor ieder kind dat aan deze ziekte overlijdt. Feitelijk: om het virus kwijt te raken moeten voldoende mensen zich laten inenten. Als iemand vraagt: “Waarom moet ik een gordel om” en de reactie is: “de kans dat je dan gewond raakt of dood gaat bij een ongeluk is een stuk lager” is dat ook gewoon een feit en dan kan je toch ook niet zeggen: dat is emotionele chantage want als ik het dus niet doe ga ik misschien wel dood. Kans is groot dat dat bij jou nooit het verschil tussen leven en dood gaat bepalen, ook al is die kans statistisch gezien is die kans wel groter, dat is meer mijn punt.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor lammetje » 11 jan 2021 11:18

Oké, lockdown 3 weken langer. Steun uitgebreid.

Maar wie gaat die steun betalen dan? Want winkels blijven zo niet bestaan hoor. Die steun stelt nog niet zoveel voor.

Dit virus laat zich niet tegenhouden door een lockdown en ik verwacht eigenlijk ook niet door een vaccinatie...
Ik vind het zo ontzettend jammer dat je niet kunt zien wat het aantal besmettingen was geweest als de scholen gewoon open waren en de winkels ook.
En dan voornamelijk het aantal besmetting in ziekenhuizen.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7928
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor StillAwake » 11 jan 2021 11:43

lammetje schreef:Oké, lockdown 3 weken langer. Steun uitgebreid.

Maar wie gaat die steun betalen dan? Want winkels blijven zo niet bestaan hoor. Die steun stelt nog niet zoveel voor.

Dit virus laat zich niet tegenhouden door een lockdown en ik verwacht eigenlijk ook niet door een vaccinatie...
Ik vind het zo ontzettend jammer dat je niet kunt zien wat het aantal besmettingen was geweest als de scholen gewoon open waren en de winkels ook.
En dan voornamelijk het aantal besmetting in ziekenhuizen.

Ik denk dat je blij moet zijn dat je niet gezien hebt wat het besmettingsaantal zou zijn zonder lockdown.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23581
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 11 jan 2021 12:01

We kunnen even kijken naar Londen met de Britse variant, waar men met kerst wat versoepelde...

https://nos.nl/artikel/2363661-noodtoes ... geput.html
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Dorpeling
Luitenant
Luitenant
Berichten: 682
Lid geworden op: 14 mei 2018 19:14

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Dorpeling » 11 jan 2021 12:10

Marnix schreef:Ik bedoel het meer feitelijk. Als we van dit virus en ook van de consequenties van het virus (doden, langdurig zieken, alle beperkende maatregelen) willen afkomen moet er iets gebeuren want zelfs met een lockdown blijven de cijfers hoog. In de zomer is het allicht weer weinig maar daarna komt het gewoon weer terug. Het enige wat nu gaat helpen is een vaccin en genoeg mensen die dat willen nemen.

Ik begrijp wat je bedoeld, toch sta ik niet achter dat geloof in een vaccin alleen.

lammetje schreef:Oké, lockdown 3 weken langer. Steun uitgebreid.

Maar wie gaat die steun betalen dan? Want winkels blijven zo niet bestaan hoor. Die steun stelt nog niet zoveel voor.

Dit virus laat zich niet tegenhouden door een lockdown en ik verwacht eigenlijk ook niet door een vaccinatie...
Ik vind het zo ontzettend jammer dat je niet kunt zien wat het aantal besmettingen was geweest als de scholen gewoon open waren en de winkels ook.
En dan voornamelijk het aantal besmetting in ziekenhuizen.

De scholen nog wat langer dicht, okee. Die paar weken redden we ook nog wel. Thuisonderwijs gaat online (voortgezet onderwijs) gelukkig iets soepeler dan in het voorjaar. Basisscholen wat rommeliger en ik kom zelf nergens aan toe. Maar goed, dat is te overzien.

Maar de winkels.. ik snap dat niet hoor. Ze werken toch al die tijd al met aantallen? Max 8 pers, zoveel mandjes/zoveel tasjes is gewoon wachten.
Supermarkten zitten vol met 150 mensen en ja, die moeten open blijven. Maar dat de grote aantallen besmettingen door de kleine winkels komen lijkt me stug. Die ondernemers gaan er echt aan onderdoor, financieel maar ook emotioneel. Dat moeten we toch niet willen!
Zie het Lam Gods, Dat de zonde der wereld wegneemt! Joh. 1:29

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor lammetje » 11 jan 2021 12:20

Internet heeft veel voordelen, maar veel wordt er ook niet gezegd. Die moet je tussen de regels door lezen. Geldt voor iets wat je hier schrijft maar zeker ook voor de nieuwsberichten over corona.

Ik denk niet dat er heel veel meer besmettingen en ziekenhuizen opnames zouden zijn als we deze laatste 3 weken anders hadden aangepakt.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7928
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor StillAwake » 11 jan 2021 13:27

lammetje schreef:Internet heeft veel voordelen, maar veel wordt er ook niet gezegd. Die moet je tussen de regels door lezen. Geldt voor iets wat je hier schrijft maar zeker ook voor de nieuwsberichten over corona.

Ik denk niet dat er heel veel meer besmettingen en ziekenhuizen opnames zouden zijn als we deze laatste 3 weken anders hadden aangepakt.

Want jij gelooft niet dat het virus verspreid via menselijk contact?
Of jij gelooft niet dat het intermenselijk contact drastisch is afgenomen door de lockdown?
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23581
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 11 jan 2021 14:03

Dorpeling schreef:Ik begrijp wat je bedoeld, toch sta ik niet achter dat geloof in een vaccin alleen.


Welke andere dingen gaan nog meer helpen om van het virus af te komen?


De scholen nog wat langer dicht, okee. Die paar weken redden we ook nog wel. Thuisonderwijs gaat online (voortgezet onderwijs) gelukkig iets soepeler dan in het voorjaar. Basisscholen wat rommeliger en ik kom zelf nergens aan toe. Maar goed, dat is te overzien.

Maar de winkels.. ik snap dat niet hoor. Ze werken toch al die tijd al met aantallen? Max 8 pers, zoveel mandjes/zoveel tasjes is gewoon wachten.
Supermarkten zitten vol met 150 mensen en ja, die moeten open blijven. Maar dat de grote aantallen besmettingen door de kleine winkels komen lijkt me stug. Die ondernemers gaan er echt aan onderdoor, financieel maar ook emotioneel. Dat moeten we toch niet willen!


Als je niet naar binnen mag ga je met z'n allen in de rij voor de deur staan. We kennen de beelden nog wel van black friday / de weekenden voor Sinterklaas? Steden als Amsterdam en Rotterdam die toen de winkels maar dicht deden want het was veel te druk in de binnensteden.

Natuurlijk wil je niet dat mensen failliet gaan maar je wil ook niet duizenden extra doden, zorg die verder wordt afgeschaald, ziekenhuizen die nee moeten zeggen (het punt waar ze in Londen nu echt bijna zitten). De pandemie dwingt gewoon tot het nemen van niet-leuke beslissingen, er moet soms gekozen worden tussen vervelende dingen, welke keuze je ook maakt, het heeft altijd impact. En de afweging die gemaakt moet worden is welke keuzes de minste impact hebben. Maar je kan moeilijk nu aankomen met "Ja maar dat heeft heel veel impact, dat moeten we toch niet willen?". Wat is dan je alternatief? Het terugdraaien van de lockdown zou verstrekkende gevolgen hebben.

lammetje schreef:Internet heeft veel voordelen, maar veel wordt er ook niet gezegd. Die moet je tussen de regels door lezen. Geldt voor iets wat je hier schrijft maar zeker ook voor de nieuwsberichten over corona.

Ik denk niet dat er heel veel meer besmettingen en ziekenhuizen opnames zouden zijn als we deze laatste 3 weken anders hadden aangepakt.


Ik denk het wel. Ik verwees al naar Londen waar de gevolgen van een soepeler beleid met kerst al zichtbaar zijn. Al men had gezegd: Jongens, kerst is belangrijk, dan mag je met 25 man bij elkaar komen en winkelen zoveel je wil, dan had je dat zeker teruggezien in de cijfers. Het virus verspreidt zich gewoon van mens op mens en hoe meer onderling contact er is, hoe groter het aantal besmettingen.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Dorpeling
Luitenant
Luitenant
Berichten: 682
Lid geworden op: 14 mei 2018 19:14

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Dorpeling » 11 jan 2021 15:43

Marnix schreef:Welke andere dingen gaan nog meer helpen om van het virus af te komen?

'Zo Ik den hemel toesluite, dat er geen regen zij of zo Ik den sprinkhaan gebiede, het land te verteren, of zo Ik de pest onder Mijn volk zende, en Mijn volk, over dewelke Mijn Naam genoemd wordt, zich verootmoedigt en bidt, en zich bekeren van hun boze wegen; zo zal Ik uit den hemel horen en hun zonden vergeven en hun land genezen. Nu zullen Mijn ogen open zijn en Mijn oren opmerkende op het gebed dezer plaats'.
Of geloof je daar niet meer in? Zou de God die hemel en aarde gemaakt heeft, dat niet kunnen? Hij wacht op het antwoord op Zijn roepstem.

De pandemie dwingt gewoon tot het nemen van niet-leuke beslissingen, er moet soms gekozen worden tussen vervelende dingen, welke keuze je ook maakt, het heeft altijd impact. En de afweging die gemaakt moet worden is welke keuzes de minste impact hebben. Maar je kan moeilijk nu aankomen met "Ja maar dat heeft heel veel impact, dat moeten we toch niet willen?". Wat is dan je alternatief? Het terugdraaien van de lockdown zou verstrekkende gevolgen hebben.

Jij bent overduidelijk niet een van de duizenden ondernemers (en hun talloze werknemers) die hierdoor geraakt worden. 'Verstrekkende gevolgen', 'minste impact'.. ja, voor wie eigenlijk? Zo lang het je zelf niet direct raakt, is het makkelijk om te zeggen 'dit moet gewoon nog even doorgaan zo'.

Het virus verspreidt zich gewoon van mens op mens en hoe meer onderling contact er is, hoe groter het aantal besmettingen.

Dus jij pleit voor een contactloze, koude en onpersoonlijke samenleving, no matter hoe lang dit gaat duren? Hoe? Zo het nu gaat? Nog maanden, wie weet jarenlang doorgaan en alles kapot laten gaan?
Zie het Lam Gods, Dat de zonde der wereld wegneemt! Joh. 1:29

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor lammetje » 11 jan 2021 16:22

StillAwake schreef:Want jij gelooft niet dat het virus verspreid via menselijk contact?
Of jij gelooft niet dat het intermenselijk contact drastisch is afgenomen door de lockdown?


Dat laatste

En dat eerste vraag ik me soms ook af. Alsof het door de wind verspreid wordt, gewoon omdat het zo snel gaat, zoveel besmettingen terwijl iedereen binnen hoort te zitten

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor lammetje » 11 jan 2021 16:34

Ik vraag me af hoe de situatie in Londen echt is. Wat ik mezelf dus afvraag - > Als het echt zo erg is als ze zeggen. Waarom heeft een ic verpleegkundige dan tijd voor een interview, foto etc? In Nederland in de vorige lockdown was het zo vreselijk druk. Maar er was wel tijd om met tv naar binnen te gaan. Enig idee hoeveel tijd dat kost? Iemand aankleden met camera's etc? Daarom geeft het mij soms het gevoel dat het sensatie is, paniek zaaien.

Maar goed, ik geef toe dat het wel degelijk een probleem is hoor! Ik zal niet zeggen dat corona niet bestaat. En ik vind ook zeker dat er maatregelen getroffen moeten worden. Maar ik zie ook wanhopige winkeliers. Dan vallen er misschien 10 minder corona doden, maar worden er wel 15 zelfmoorden gepleegt 8-[

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23581
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 11 jan 2021 16:52

lammetje schreef:Dat laatste

En dat eerste vraag ik me soms ook af. Alsof het door de wind verspreid wordt, gewoon omdat het zo snel gaat, zoveel besmettingen terwijl iedereen binnen hoort te zitten


Dat eerste dus vooral, het virus verspreidt zich niet door de wind. Dan zou het buiten juist gevaarlijk zijn en binnen niet.....

lammetje schreef:Ik vraag me af hoe de situatie in Londen echt is. Wat ik mezelf dus afvraag - > Als het echt zo erg is als ze zeggen. Waarom heeft een ic verpleegkundige dan tijd voor een interview, foto etc? In Nederland in de vorige lockdown was het zo vreselijk druk. Maar er was wel tijd om met tv naar binnen te gaan. Enig idee hoeveel tijd dat kost? Iemand aankleden met camera's etc? Daarom geeft het mij soms het gevoel dat het sensatie is, paniek zaaien.

Maar goed, ik geef toe dat het wel degelijk een probleem is hoor! Ik zal niet zeggen dat corona niet bestaat. En ik vind ook zeker dat er maatregelen getroffen moeten worden. Maar ik zie ook wanhopige winkeliers. Dan vallen er misschien 10 minder corona doden, maar worden er wel 15 zelfmoorden gepleegt 8-[


Ik denk niet dat je de cijfers helemaal goed weergeeft. In de eerste golf was er niet meer suicide, cijfers van de tweede golf zijn er nog niet. Dus 15x zelfdoding meer in niet realistisch. 10 extra coronadoden is wel realistisch, per dag dan wel, en hoe meer je vesoepelt, hoe weer dat er worden. Men verwacht dat zonder maatregelen het aantal doden wel eens zou kunnen verviervoudigen.

Wat je reactie op Londen betreft, triest. Je ontkent corona niet maar als in Londen de noodtoestand wordt uitgeroepen en jij komt niet verder dan "Nou het zal wel meevallen toch als je als IC-medewerker nog tijd hebt voor een interview. Dat wordt doorgaans grotendeels door communicatie-mensen geregeld zodat mensen er tenminste van doordrongen wordt dat het ernst is. Of zoals hier door een leidinggevende, niet door het verplegende personeel. Maar blijkbaar helpt dat niet echt bij jou want ach, zolang er nog mensen met de pers kunnen praten valt het allemaal wel mee toch. En als het allemaal niet zo erg is, waarom dan van die strenge maatregelen. Dat is dan toch ook nergens voor nodig. Dan snap ik dart de cijfers die je noemt ook wat vreemde verhoudingen hebben.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23581
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 11 jan 2021 17:09

Dorpeling schreef:'Zo Ik den hemel toesluite, dat er geen regen zij of zo Ik den sprinkhaan gebiede, het land te verteren, of zo Ik de pest onder Mijn volk zende, en Mijn volk, over dewelke Mijn Naam genoemd wordt, zich verootmoedigt en bidt, en zich bekeren van hun boze wegen; zo zal Ik uit den hemel horen en hun zonden vergeven en hun land genezen. Nu zullen Mijn ogen open zijn en Mijn oren opmerkende op het gebed dezer plaats'.
Of geloof je daar niet meer in? Zou de God die hemel en aarde gemaakt heeft, dat niet kunnen? Hij wacht op het antwoord op Zijn roepstem.


Ik geloof in God. Ik geloof alleen niet dat alle niet-christelijke Nederlanders massaal tot inkeer zullen komen en gaan bidden. Dat als eerste. Daarnaast geloof ik ook niet in bidden zonder werken. God geeft ons mogelijkheden om ziekte te bestrijden en in dit geval is een vaccin daarin de beste mogelijkheid die Hij ons geeft. Dus ja, laten we als christenen ook bidden en het van God verwachten. Maar als er dan een vaccin is mogen we daar ook gebruik van maken. Als we gaan bidden is het virus niet zomaar weg. Net als dat gelovigen allerlei andere ziekten kunnen krijgen. Als we alleen hadden gebeden tegen mazelen, pokken, honger etcetera was er op dat punt ook niet veel verbeterd. Bidden en dan aan het werk gaan, dat moeten we dan doen.


Jij bent overduidelijk niet een van de duizenden ondernemers (en hun talloze werknemers) die hierdoor geraakt worden. 'Verstrekkende gevolgen', 'minste impact'.. ja, voor wie eigenlijk? Zo lang het je zelf niet direct raakt, is het makkelijk om te zeggen 'dit moet gewoon nog even doorgaan zo'.


Klopt. En ik hoor ook niet tot de risicogroep dus ik denk dat ik er redelijk neutraal en objectief in sta. En als ik het dan heb over verstrekkende gevolgen en impact bedoel ik dat dus ook in algemene zin. Je baan verliezen of failliet gaan is erg, ook al zal je er in Nederland niet om verhongeren. Doodgaan aan corona of er een geliefde aan verliezen is verschrikkelijk.


Dus jij pleit voor een contactloze, koude en onpersoonlijke samenleving, no matter hoe lang dit gaat duren? Hoe? Zo het nu gaat? Nog maanden, wie weet jarenlang doorgaan en alles kapot laten gaan?


Ik vind het verschrikkelijk, ook al is er nog wel contact mogelijk met de mensen die je heel dierbaar zijn. Het gebrek aan fysiek contact en dichtbij iemand kunnen zijn is inderdaad kil. Maar als het alternatief is dat er tal van extra doden bijkomen is het toch de beste keuze. Ik moet even aan dat Vlaamse verzorgingstehuis denken waar Sinterklaas bij deze mensen langsging. Want ja, dat vinden ze zo leuk. Gewoon even kort bij de mensen langs, lekker warm en persoonlijk. Gevolg: 27 doden. Heb je dat liever dan? Terwijl de ziekenhuizen behoorlijk aan de max zitten en een nieuwe grote besmettingszorg ervoor zou zorgen dat er niet voldoende plek meer is voor alle zieken. Vind je het dan gepast om allemaal weer veel contact, warmte, persoonlijke omgaan etcetera te hebben? Misschien dan toch even een beetje afstand houden bij je bezoek, je beperken tot een kleine groep dierbaren en maar even niet knuffelen, hoe vervelend dat ook is. En hopen dat we snel allemaal ingeënt en immuun zijn zodat we weer volop elkaar kunnen ontmoeten en zo. Het gaat langzaam weer de goede kant op.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Dorpeling
Luitenant
Luitenant
Berichten: 682
Lid geworden op: 14 mei 2018 19:14

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Dorpeling » 11 jan 2021 18:24

Marnix schreef: Ik geloof alleen niet dat alle niet-christelijke Nederlanders massaal tot inkeer zullen komen en gaan bidden. Dat als eerste.

Ik ook niet. Maar God is wél machtig genoeg om het te bewerken!
Maar het punt is dat we niet zo bezig zijn met het leven hierna. 'Álles zal een mens geven voor zijn leven', dat zien we overal om ons heen gebeuren. Alles moet ervoor wijken. En wat er volgt op het leven, over de eeuwigheid, daar denkt men niet aan.
Net of het daarmee ook niet gebeuren zal, voor ieder mens komt er vroeg of laat een dag dat hij dit leven moet verlaten. Daar moesten we eens wat meer mee bezig zijn. Ik denk dat je dan toch wat minder vast gaat zitten aan dit leven.
En dat is waarom ik me weleens afvraag wat hierna nog komt. En óf er nog wel weer een roepstem komt.
God geeft ons mogelijkheden om ziekte te bestrijden en in dit geval is een vaccin daarin de beste mogelijkheid die Hij ons geeft. Dus ja, laten we als christenen ook bidden en het van God verwachten.

Bidden dus en het vervolgens van een vaccin verwachten. Maar goed, hier worden we het niet over eens. Hoeft ook niet.

Klopt. En ik hoor ook niet tot de risicogroep dus ik denk dat ik er redelijk neutraal en objectief in sta. En als ik het dan heb over verstrekkende gevolgen en impact bedoel ik dat dus ook in algemene zin. Je baan verliezen of failliet gaan is erg, ook al zal je er in Nederland niet om verhongeren. Doodgaan aan corona of er een geliefde aan verliezen is verschrikkelijk.

Er zijn mensen voor wie het hun levenswerk is, hun hele inkomen, dat waarmee ze hun gezin kunnen voeden, en waarbij ze ook nog eens de verantwoordelijkheid dragen voor vele werknemers voor wie dan ook weer hetzelfde geldt. Dat is niet zomaar opzij te schuiven met 'je zult er niet om verhongeren'. Je baan/bedrijf kwijtraken heeft méér gevolgen dan alleen wat minder luxe eten.
Ik behoor ook niet tot de risicogroep en ben ook totaal niet bang voor dit virus, ook al zitten we er op het moment als gezin middenin.
Maar dat wil niet zeggen dat ik de gevolgen ook 'redelijk neutraal en objectief' kan bekijken. Ik vind het verschrikkelijk voor al die mensen die de zoveelste domper en tegenslag krijgen, die er geen gat meer in zien en soms zelfs geen levenslust meer hebben. Het is om te janken, zoveel kopzorgen iemand kan hebben. Ik verwacht dat de gevolgen hiervan de (on)nodige doden met zich gaat meebrengen.

En hopen dat we snel allemaal ingeënt en immuun zijn zodat we weer volop elkaar kunnen ontmoeten en zo. Het gaat langzaam weer de goede kant op.

Dat hoop ik met je mee; bij voorkeur immuun dan. De goede kant.. dat is nog afwachten.
Eerlijk gezegd denk ik dat dit virus nog wel even blijft en al dan niet dmv een mutatie onschuldiger wordt, of niet.
Zie het Lam Gods, Dat de zonde der wereld wegneemt! Joh. 1:29

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor lammetje » 11 jan 2021 22:08

Iedereen voelt zijn eigen problemen het zwaarst. Als je in je omgeving weinig hebt meegemaakt aan ernstig zieken of overlijden maar je onderneming gaat failliet, je moet verhuizen etc...
Maar daarnaast hoor ik steeds meer mensen klagen over die verlenging. Veel mensen vragen zich af of het echt meerwaarde heeft. Ik zelf ook. Ik wil niet zeggen dat de situatie in Londen 'gewoon goed' is, maar ik vraag me wel af wat de waarheid is.

En 10 extra doden per dag omdat de winkels weer open zouden gaan, denk je dat echt? Sorry maar ik denk dat hoe strenger de lockdown, hoe meer mensen hun heil ergens anders zoeken. Lekker met elkaar naar buiten, in de auto etc etc


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten