Presidents/senaat verkiezingen 2020

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Mortlach » 09 jan 2021 21:29

pindas83 schreef:Mooi dat die mannetjes worden opgepakt, het is niet chique om zo je gelijk proberen te halen .

Trump gevaarlijk? Niet gevaarlijker dan de agenda die Biden in petto heeft voor de US denk ik. Waarschijnlijk drinken ze vanavond een bourbonnetje samen en lachen ze het plebs uit. Verdeel en heers was het toch?


Dan denk ik niet dat je veel van de persoonlijkheden van zowel Biden als Trump hebt begrepen. De eerste is een belichaming van integriteit, de tweede van het tegenovergestelde.

Ook vind ik het frappant dat je denkt dat de agenda van Biden minstens zo gevaarlijk voor de VS is. Minstens zo gevaarlijk als tot een dictatuur vervallen? Omdat hij klimaatverandering erkent en de maatschappelijke problemen erkent?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor StillAwake » 09 jan 2021 22:02

Cicero schreef:Het is ook geen grap.

Na een mislukte coup door de president van de USA en zijn terroristische meute is het de democratische instituties geraden een ferm geluid te laten horen met bijbehorende maatregelen, anders geef je het signaal dat je hiermee weg kunt komen. Dus iedereen die hierbij betrokken is moet zoveel mogelijk voor het gerecht gebracht worden.

Maar wat zie je elbert hier doen?
- Het relativeren van het contrast tussen de reactie op BLM en op de extreemrechtse terroristen.
- Meteen naar de Democraten wijzen en zeggen dat Pelosi een coup gaat plegen.
- Fantaseren over allerlei machtsgrepen die de Democraten gaan doen (terwijl sommige ervan gewoon voortvloeien uit het feit dat ze nu eenmaal de meerderheid hebben en dus hun plannen mogen uitvoeren, exact zoals de Republikeinen gedaan hebben).
- Huilen over het afnemen van de vrijheid van meningsuiting terwijl iemand alleen van een privaat platform gegooid wordt.

Dit is het gedrag van extreemrechts: altijd de conversatie omdraaien en naar (verzonnen) misdaden van anderen wijzen, omdat men daarmee de eigen kwaadaardigheid kan goedpraten.

Het hoeft niet te verbazen, want extreemrechts en refo hebben altijd affiniteit gehad en refo's en democratische waarden gaan niet zo goed samen.

En vertonen veel democratisch gezinde forummers niet exact hetzelfde gedrag?
Volledig met je eens dat Trump een malloot is, maar ook Biden is de Messias niet.
En inderdaad: refo en extreemrechts is bijna synoniem, maar daarmee is de term refo-facist nog steeds niet gerechtvaardigd.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor StillAwake » 09 jan 2021 22:19

Mortlach schreef:Dan denk ik niet dat je veel van de persoonlijkheden van zowel Biden als Trump hebt begrepen. De eerste is een belichaming van integriteit, de tweede van het tegenovergestelde.

Ook vind ik het frappant dat je denkt dat de agenda van Biden minstens zo gevaarlijk voor de VS is. Minstens zo gevaarlijk als tot een dictatuur vervallen? Omdat hij klimaatverandering erkent en de maatschappelijke problemen erkent?

Alles beter dan Trump, maar Biden als belichaming van integriteit zou ik nou ook niet willen zeggen.
Dan had ik liever Sanders gezien.

En voor wat betreft klimaatverandering: je hebt absoluut gelijk.
Voor wat betreft de maatschappelijk problemen: je hebt gelijk, maar tussen erkennen en oplossen zit een hoop in!
Ik wens de man alle succes van de wereld, en hoop dat hij het beter doet dan Trump (en daarmee ligt de lat niet hoog...).
Maar aan persoonsverheerlijking doen is nooit verstandig.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Mortlach » 09 jan 2021 22:39

StillAwake schreef:Alles beter dan Trump, maar Biden als belichaming van integriteit zou ik nou ook niet willen zeggen.
Dan had ik liever Sanders gezien.

En voor wat betreft klimaatverandering: je hebt absoluut gelijk.
Voor wat betreft de maatschappelijk problemen: je hebt gelijk, maar tussen erkennen en oplossen zit een hoop in!
Ik wens de man alle succes van de wereld, en hoop dat hij het beter doet dan Trump (en daarmee ligt de lat niet hoog...).
Maar aan persoonsverheerlijking doen is nooit verstandig.


Nee, goed, Biden is natuurlijk ook weer geen heilige. Dat bedoelde ik er niet mee te zeggen. Maar ik heb er wel alle vertrouwen in dat hij oprecht is, niet regeert uit eigenbelang of winstbejag, dat 'de gewone burger' hem aan het hart gaat; alle dingen die Trump absoluut niet is.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor StillAwake » 09 jan 2021 22:56

Mortlach schreef:Nee, goed, Biden is natuurlijk ook weer geen heilige. Dat bedoelde ik er niet mee te zeggen. Maar ik heb er wel alle vertrouwen in dat hij oprecht is, niet regeert uit eigenbelang of winstbejag, dat 'de gewone burger' hem aan het hart gaat; alle dingen die Trump absoluut niet is.

Dan ben ik het met je eens.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Veendam » 09 jan 2021 23:13

Nieuws vanuit de VS:
Meerdere aanhoudingen in de VS, ook Pelosi zou zijn aangehouden naar aanleiding van belastend materiaal op haar laptop.
Vrouw die is doodgeschoten is niet doodgeschoten door politie maar door Democratisch senator Chuck Schumer.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Mortlach » 09 jan 2021 23:17

Veendam schreef:Nieuws vanuit de VS:
Meerdere aanhoudingen in de VS, ook Pelosi zou zijn aangehouden naar aanleiding van belastend materiaal op haar laptop.
Vrouw die is doodgeschoten is niet doodgeschoten door politie maar door Democratisch senator Chuck Schumer.


LOL, geloof je het zelf?

Ben wel redelijk benieuwd naar de bronnetjes. Direct van Qanon gehoord zeker?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor pindas83 » 09 jan 2021 23:39

Mortlach schreef:Dan denk ik niet dat je veel van de persoonlijkheden van zowel Biden als Trump hebt begrepen. De eerste is een belichaming van integriteit, de tweede van het tegenovergestelde.

Ook vind ik het frappant dat je denkt dat de agenda van Biden minstens zo gevaarlijk voor de VS is. Minstens zo gevaarlijk als tot een dictatuur vervallen? Omdat hij klimaatverandering erkent en de maatschappelijke problemen erkent?


Ja dat zeg jij, meer dan je denkt is voor de bühne.
Ik vind Beiden? niet helemaal geschikt voor de job.
Dictatuur is het nooit geweest hoor. Klimaatagenda wordt inderdaad geen pretje, maar ja..gaan maar alvast sparen, we zullen zien!

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Mortlach » 10 jan 2021 00:14

pindas83 schreef:Ja dat zeg jij, meer dan je denkt is voor de bühne.


Daar geloof ik dus niks van. Ik zei al, ik geloof dat Biden oprecht is.

Dictatuur is het nooit geweest hoor.


Dat had het woensdag toch zo ineens kunnen worden.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23544
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Marnix » 10 jan 2021 00:18

Veendam schreef:Nieuws vanuit de VS:
Meerdere aanhoudingen in de VS, ook Pelosi zou zijn aangehouden naar aanleiding van belastend materiaal op haar laptop.
Vrouw die is doodgeschoten is niet doodgeschoten door politie maar door Democratisch senator Chuck Schumer.


Haha ja tuurlijk, Pelosi is gearresteerd maar geen enkele newssite meldt het natuurlijk want dat durven ze niet. Zelfs Newsmax niet. Dat we Pelosi gewoon weer aan het werk gaan zien heeft vast ook een reden. Je bent het zicht op de werkelijkheid af en toe ook even kwijt he dat je alles wat je op dubieuze sites leest zo gelooft... maar gaat er geen lampje branden als Pelosi helemaal niet gearresteerd blijkt te zien, maandag gewoon weer gaat werken, de laptop in kwestie gewoon een presentatielaptop was. Oh en kort geleden voorspelde je nog dat Trump vermoedelijk gewoon weer president zou worden, gebeurt ook niet. Wel eens het idee gehad om na te denken of je bronnen wel zo betrouwbaar zijn?
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Mortlach » 10 jan 2021 00:52

Mortlach schreef:LOL, geloof je het zelf?

Ben wel redelijk benieuwd naar de bronnetjes. Direct van Qanon gehoord zeker?


Aangezien Twitter nog niet is geïmplodeerd, ga ik er maar van uit dat dat 'nieuws' ergens uit de koker van een crackverslaafde kwam of zo.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor StillAwake » 10 jan 2021 11:11

Veendam schreef:Nieuws vanuit de VS:
Meerdere aanhoudingen in de VS, ook Pelosi zou zijn aangehouden naar aanleiding van belastend materiaal op haar laptop.
Vrouw die is doodgeschoten is niet doodgeschoten door politie maar door Democratisch senator Chuck Schumer.

Klopt!
En Elvis leeft ook nog, de maanlandingen hebben plaatsgevonden in Arizona, de moord op Kennedy is gepleegd door Bert en Ernie, de Nobelprijzen voor de vrede, de geneeskunde en de natuurkunde ga aan dit jaar alle drie naar Pierre Capel en Willem Engel en de aarde is plat.

Ik neem aan dat ik zo een goede samenvatting gegeven heb van de nieuwsbronnen die jij leest?
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Mortlach » 10 jan 2021 16:07

Weet je waar ik me op dit moment groen en geel aan erger? Die oproepen tot 'nationale eenheid' en 'dat we naar elkaar moeten luisteren'. Gek dat je de rechtse mensen/Republikeinen daar nooit over hoorde toen BLM aan het demonstreren was. En verder ben ik niet zo heel erg geïnteresseerd in wat Camp Auschwitz Guy allemaal te zeggen heeft, als ik heel eerlijk ben.

Het feit dat we 2 haarbreedtes verwijderd waren van een livestream van een massa-executie van Amerikaanse politici, daar stappen bepaalde mensen wel heel gemakkelijk overheen. Maar nee, we moeten er natuurlijk wel voor waken dat we de boel niet verder opjutten hoor...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor pindas83 » 10 jan 2021 21:52

Mortlach schreef:Weet je waar ik me op dit moment groen en geel aan erger? Die oproepen tot 'nationale eenheid' en 'dat we naar elkaar moeten luisteren'. Gek dat je de rechtse mensen/Republikeinen daar nooit over hoorde toen BLM aan het demonstreren was. En verder ben ik niet zo heel erg geïnteresseerd in wat Camp Auschwitz Guy allemaal te zeggen heeft, als ik heel eerlijk ben.

Het feit dat we 2 haarbreedtes verwijderd waren van een livestream van een massa-executie van Amerikaanse politici, daar stappen bepaalde mensen wel heel gemakkelijk overheen. Maar nee, we moeten er natuurlijk wel voor waken dat we de boel niet verder opjutten hoor...



Maak je niet dik. Je woont toch in Canada? Daar geldt deze oproep niet voor.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Mortlach » 10 jan 2021 23:55

pindas83 schreef:Maak je niet dik. Je woont toch in Canada? Daar geldt deze oproep niet voor.


Ik stel me nu zo voor dat een voorouder van Pinda83 dit eind 1923 na de Bierkellerputsch ook tegen iemand in Polen of Oostenrijk zou zeggen.


En helaas lopen in er Canada ook van dit soort heikneuters rond. Dat beperkt zich, nogmaals helaas, niet tot onze zuiderburen.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten