Presidents/senaat verkiezingen 2020

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Mortlach » 08 jan 2021 16:57

elbert schreef:Is het in het landsbelang om het land nog verder te verdelen door in de laatste minuten van Trumps presidentschap hem nog even af te zetten, omdat wraak zo goed voelt?


Wraak? Nee, de boodschap afgeven dat die Grondwet van hen het beschermen waard is. Als ze Trump gewoon laten zitten, kun je het net zo goed als pleepapier gebruiken.

Overigens geloof ik niet dat dat afzetten gaat gebeuren. Bij de vorige impeachmentpoging duurde het allemaal een maand of 3. Dus om nu in (effectief) 10 dagen dit voor elkaar te krijgen en daarbij ook nog de Republikeinen aan boord te krijgen (benodigd voor de tweederde meerderheid in de Senaat) is een fantasie.


Prima, laat ze vooral openlijk kenbaar maken dat ze weigeren de grondwet te beschermen.

De Republikeinen kunnen simpelweg zeggen: "sorry, we zijn in reces, kom op 21 januari maar weer terug". En als ze dat niet zeggen, duurt het even voordat een gezamenlijk comitee van Huis en Senaat is gevormd. Bovendien zal de regering Trump zeggen dat ze tijd nodig hebben om zich voor te bereiden op de verdediging enz. enz. Snelle impeachment is een contradictio in terminis, tenzij beide partijen er een showproces in Sovjetstijl van willen maken. De Democraten zullen dat wel willen, de Republikeinen zeker niet.


Dat kunnen ze inderdaad zeggen. En dat zegt dan voldoende.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Mortlach » 08 jan 2021 17:00

Katlheen schreef:De "moslim" ban was vooral opgezet omdat er geen goed zicht is/was op de herkomst van migranten en dan gaat het met name over de betrouwbaarheid van de documenten waarmee ze reisden. Dat veel van de landen op de lijst "islamitiche" landen zijn wil niet perse zeggen dat het een gevalletje "anti moslim" is. Daarnaast, als Financial Crime Officer herken ik al direct een hele zwik landen die (zwaar) gesanctioneerd zijn door de EU/OFAC, dus zo heel raar vind ik het ook niet. Verder, de grootste moslimlanden staan niet op die lijst. Ik zie geen restricties op Indonesië bijvoorbeeld, of Saudi Arabië.
Strikter beleid tov deze landen was al onder Obama ingezet, Trump heeft het verder uitgebreid dan wel toegepast.

Maar goed, nog 2 weken en dan is Trump verdwenen. Ik ben benieuwd wat er onder Biden allemaal gaat gebeuren.


Het kwam uit de koker van Stephen Miller. Dat alleen al is voor mij voldoende niet te twijfelen aan de racistische motieven.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

de passant
Sergeant
Sergeant
Berichten: 322
Lid geworden op: 15 okt 2014 12:16

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor de passant » 08 jan 2021 21:53

elbert schreef:Is het in het landsbelang om het land nog verder te verdelen door in de laatste minuten van Trumps presidentschap hem nog even af te zetten, omdat wraak zo goed voelt?
Heeft niets met wraakzucht te maken , maar alles met rekening houden met een figuur die helemaal de weg kwijt is
uit trouw:"Voorzitter van het Huis van Afgevaardigden Nancy Pelosi had vrijdag contact had met de militaire leiding. Ze wilde weten of die kan voorkomen dat hij op het laatste moment een oorlog begint of opdracht geeft tot het afvuren van kernwapens.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Mortlach » 09 jan 2021 00:40

Twitter heeft - eindelijk - Trump ook permanent geband. Facebook/Instagram deden dat gisteren al. Eindelijk zijn megafoon afgepakt.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1472
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor hans0166 » 09 jan 2021 07:37

de passant schreef:HNancy Pelosi


alsof die "mevrouw" (klinkt aardiger dan mijn eerste woord voor haar) ook maar iets gedaan heeft om de kloof in de VS te overbruggen of slechten .. maar nee verscheuren van een tekst in het openbaar. Stel je voor dat iemand als bijvoorbeeld Arib de troonrede verscheurt terwijl de koning net opstaat na het voorlezen.
Die Amerikaanse verdeeldheid wordt niet opgelost, ook niet met Biden. Het zit in alle lagen. De "elite" heeft zo'n beetje de helft van het land vergeten en achtergelaten. Zolang ze dat niet aanpakken gaat het alleen maar erger worden.

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8816
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor elbert » 09 jan 2021 09:43

de passant schreef:Heeft niets met wraakzucht te maken , maar alles met rekening houden met een figuur die helemaal de weg kwijt is
uit trouw:"Voorzitter van het Huis van Afgevaardigden Nancy Pelosi had vrijdag contact had met de militaire leiding. Ze wilde weten of die kan voorkomen dat hij op het laatste moment een oorlog begint of opdracht geeft tot het afvuren van kernwapens.
1. Pelosi heeft helemaal niets te zeggen over kernwapens. Lees hier meer over: https://www.thedrive.com/the-war-zone/3 ... he-reality. Wat er feitelijk aan de hand is, is dat Pelosi haar eigen coup aan het uitvoeren is: https://www.wsj.com/articles/a-coup-of- ... 1610148740. Ze maakt dus misbruik van haar eigen positie.
2. Trump is helemaal niet van plan om kernwapens te gebruiken. Sterker nog: hij is de afgelopen 4 jaar geen enkele oorlog begonnen. Dus de gedachte dat hij voor de lol of uit wraak een kernoorlog zal beginnen die uiteindelijk ook zijn golfbaan in glas zal veranderen, is onzin. Trump mag een narcist zijn, fysieke oorlogen voeren is niet zijn ding.
Mortlach schreef:Wraak? Nee, de boodschap afgeven dat die Grondwet van hen het beschermen waard is. Als ze Trump gewoon laten zitten, kun je het net zo goed als pleepapier gebruiken.
Het gaat de Democraten niet om de grondwet, het gaat om de macht en om de uitoefening daarvan. Een vleugellamme president ga je niet met 11 dagen te gaan nog impeachen, tenzij je andere motieven hebt dan de grondwet. Dat blijkt onder andere hieruit:
Mortlach schreef:Twitter heeft - eindelijk - Trump ook permanent geband. Facebook/Instagram deden dat gisteren al. Eindelijk zijn megafoon afgepakt.
Ooit van het First Amendment gehoord?

Wat we zien is dat er momenteel een grote zuivering plaatsvindt op sociale media:
- vele duizenden accounts zijn de afgelopen dag alleen al geschorst of opgeheven. Dat zijn niet alleen mensen uit de regering Trump, maar ook zijn volgers of mensen met onwelgevallige (uitsluitend conservatieve) meningen. Vaak wordt de simpele reden gegeven dat die gebruikers de "terms of service" hebben gebroken, maar zonder dat te specificeren.
- Google en Apple hebben de Parler app van hun app store verwijderd of gaan dat vandaag doen. Veel social media gebruikers zijn naar die app overgestapt omdat daar geen moderatie is. Het doel is duidelijk: de techbedrijven willen niet alleen hun gebruikers controleren, maar ook de gebruikers van eventuele concurrerende bedrijven.
- CNN heeft dit te zeggen over Tucker Carlson van Fox News: ""He is part of the illness, a propagandist, a liar, a parasite." Kortom: reken maar dat ook TV persoonlijkheden en TV zenders weggewerkt zullen worden.
- Democratische parlementsleden roepen niet alleen om het opstappen van Trump, maar ook van sommige Congresleden, waaronder de senatoren Ted Cruz en Josh Hawley. Niet alleen democratische parlementsleden doen dat, ook Joe Biden vergeleek deze senatoren met "nazi-propagandisten". Cruz is te vergelijken met Goebbels, volgens Biden.
- Biden komt met een wet tegen "domestic terrorism" en zal een task force in stellen "to root out all extremists". Nu de Democraten de macht hebben in beide kamers van het Congres, zal dat betekenen dat ze iedereen kunnen aanpakken die ze willen. De enige factor die dat in de weg staat, is het Supreme Court (waar conservatieven de meerderheid hebben), maar je zult de komende maanden zien dat de Democraten een wet zullen indienen om het aantal rechters daar fors te vergroten (zodat ze daar hun mannetjes en vrouwtjes kunnen parkeren), of om die rechters een beperkte zittingstermijn te geven.

Nu Trump geen machtsfactor meer is, moeten we kijken naar waar het gevaar nu vandaan komt. Niet meer van hem (want hij is echt vleugellam nu), maar naar degenen die nu hun kans schoon zien om alle macht naar zich toe te trekken.
Ik voorzie dat de Democraten proberen om zichzelf tot de enig mogelijke (of dominante) machtsfactor in de VS te maken, waarbij de VS dus uiteindelijk de facto een eenpartijstaat wordt, losjes gebaseerd op het Chinese model, met een strikte controle van sociale media. StillAwake is blij dat door Trump mogelijk het tweepartijenstelsel op de schop gaat. Nou, ik vind een tweepartijenstelsel altijd nog verre te verkiezen boven een eenpartijstelsel.
Ik denk ook dat deze overreactie van de Democraten het gevaar in zich draagt dat een burgeroorlog dichterbij komt. Want sommige Trump aanhangers zullen hun angsten bewaarheid zien en zullen zich gaan verzetten. We leven in gevaarlijke tijden.

Misschien is wat ik hierboven schrijf zwaar overdreven. Dat zou kunnen en dat hoop ik ook zeker. Ik wil er alleen maar mee aangeven dat er, nu Trump vertrekt, andere gevaren opdoemen die uiteindelijk gevaarlijker kunnen zijn dan Trump ooit geweest is.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Cicero
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3394
Lid geworden op: 01 okt 2004 14:06
Locatie: Holland

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Cicero » 09 jan 2021 11:53

elbert schreef:Ooit van het First Amendment gehoord?

Wat een ontiegelijk domme opmerking. Trump kan nog steeds zeggen wat hij wil en publiceren wat hij wil. Alleen niet op Twitter.

Gebruikersavatar
Cicero
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3394
Lid geworden op: 01 okt 2004 14:06
Locatie: Holland

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Cicero » 09 jan 2021 12:26

elbert schreef:
Misschien is wat ik hierboven schrijf zwaar overdreven.

Zeker. Je wilt vooral de aandacht afleiden van wat je christelijke terroristenvriendjes hebben aangejaagd en uitgespookt.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23578
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Marnix » 09 jan 2021 13:24

elbert schreef:1. Pelosi heeft helemaal niets te zeggen over kernwapens. Lees hier meer over: https://www.thedrive.com/the-war-zone/3 ... he-reality. Wat er feitelijk aan de hand is, is dat Pelosi haar eigen coup aan het uitvoeren is: https://www.wsj.com/articles/a-coup-of- ... 1610148740. Ze maakt dus misbruik van haar eigen positie.
2. Trump is helemaal niet van plan om kernwapens te gebruiken. Sterker nog: hij is de afgelopen 4 jaar geen enkele oorlog begonnen. Dus de gedachte dat hij voor de lol of uit wraak een kernoorlog zal beginnen die uiteindelijk ook zijn golfbaan in glas zal veranderen, is onzin. Trump mag een narcist zijn, fysieke oorlogen voeren is niet zijn ding.


Dat klopt Trunp gaat de afgelopen tijd steeds meer grenzen over en lijkt steeds minder toerekeningsvastbaar te worden. Ik ben ook geen fan van Pelosi maar ik snap wel dat men even extra oplettend is, een Trump is in het nauw blijkt rate sprongen te maken.

Het gaat de Democraten niet om de grondwet, het gaat om de macht en om de uitoefening daarvan. Een vleugellamme president ga je niet met 11 dagen te gaan nog impeachen, tenzij je andere motieven hebt dan de grondwet.


Onzin, naast het effectieve effect dat hij een paar dagen eerder weg is (wat inderdaad klei is) kan je er ook een signaal mee afgeven: ook al is het nog maar een paar dagen, als je als president buiten je boekje gaat hoor je niet op die plek en beschermen anderen de grondwet. Trump is een vijand van democratie (tenminste wanneer hij zelf niet wint), en de veiligheid van Amerika. Daarnaast snap ik dat iedere dag dat hij de machtigste man van Amerika is, dat ook een gevaar met zoch meebrengt dat hij daar (opnieuw) misbruik van maakt. Als laatste zorgt een impeachment ervoor dat hij ook geen 2e termijn kan krijgen. Genoeg goede redenen te verzinnen dus.


Dat blijkt onder andere hieruit:
Ooit van het First Amendment gehoord?

Wat we zien is dat er momenteel een grote zuivering plaatsvindt op sociale media:
- vele duizenden accounts zijn de afgelopen dag alleen al geschorst of opgeheven. Dat zijn niet alleen mensen uit de regering Trump, maar ook zijn volgers of mensen met onwelgevallige (uitsluitend conservatieve) meningen. Vaak wordt de simpele reden gegeven dat die gebruikers de "terms of service" hebben gebroken, maar zonder dat te specificeren.
- Google en Apple hebben de Parler app van hun app store verwijderd of gaan dat vandaag doen. Veel social media gebruikers zijn naar die app overgestapt omdat daar geen moderatie is. Het doel is duidelijk: de techbedrijven willen niet alleen hun gebruikers controleren, maar ook de gebruikers van eventuele concurrerende bedrijven.
- CNN heeft dit te zeggen over Tucker Carlson van Fox News: ""He is part of the illness, a propagandist, a liar, a parasite." Kortom: reken maar dat ook TV persoonlijkheden en TV zenders weggewerkt zullen worden.
- Democratische parlementsleden roepen niet alleen om het opstappen van Trump, maar ook van sommige Congresleden, waaronder de senatoren Ted Cruz en Josh Hawley. Niet alleen democratische parlementsleden doen dat, ook Joe Biden vergeleek deze senatoren met "nazi-propagandisten". Cruz is te vergelijken met Goebbels, volgens Biden.
- Biden komt met een wet tegen "domestic terrorism" en zal een task force in stellen "to root out all extremists". Nu de Democraten de macht hebben in beide kamers van het Congres, zal dat betekenen dat ze iedereen kunnen aanpakken die ze willen. De enige factor die dat in de weg staat, is het Supreme Court (waar conservatieven de meerderheid hebben), maar je zult de komende maanden zien dat de Democraten een wet zullen indienen om het aantal rechters daar fors te vergroten (zodat ze daar hun mannetjes en vrouwtjes kunnen parkeren), of om die rechters een beperkte zittingstermijn te geven.


Hier moeten ze inderdaad mee oppassen. Tegelijkertijd, Trump wakkert al tijden onregelmatigheden as. Op zijn Twitter-account, het grootste deel van zijn tweets moet al van waarschuwingen worden voorzien dat het bullcrap is maar dat helpt niet echt. Het is ook te sneu voor woorden dat de president van Amerika als een kleuter aangepakt moet worden maar we hebben deze week gezien wat hij anders uitwerkt.

Nu Trump geen machtsfactor meer is, moeten we kijken naar waar het gevaar nu vandaan komt. Niet meer van hem (want hij is echt vleugellam nu), maar naar degenen die nu hun kans schoon zien om alle macht naar zich toe te trekken.
Ik voorzie dat de Democraten proberen om zichzelf tot de enig mogelijke (of dominante) machtsfactor in de VS te maken, waarbij de VS dus uiteindelijk de facto een eenpartijstaat wordt, losjes gebaseerd op het Chinese model, met een strikte controle van sociale media. StillAwake is blij dat door Trump mogelijk het tweepartijenstelsel op de schop gaat. Nou, ik vind een tweepartijenstelsel altijd nog verre te verkiezen boven een eenpartijstelsel.
Ik denk ook dat deze overreactie van de Democraten het gevaar in zich draagt dat een burgeroorlog dichterbij komt. Want sommige Trump aanhangers zullen hun angsten bewaarheid zien en zullen zich gaan verzetten. We leven in gevaarlijke tijden.

Misschien is wat ik hierboven schrijf zwaar overdreven. Dat zou kunnen en dat hoop ik ook zeker. Ik wil er alleen maar mee aangeven dat er, nu Trump vertrekt, andere gevaren opdoemen die uiteindelijk gevaarlijker kunnen zijn dan Trump ooit geweest is.


Ik denk dat het inderdaad zwaar overdreven is. Natuurlijk zullen de democraten proberen van deze situatie (president, meerderhuis in Senaat en HvA) te profiteren zoals de Republikeinen dat de afgelopen 4 jaar ook hebben gedaan (wat niet altijd helemaal netjes ging zoals bij de aanstelling van de laatste Hoge Rechter wat ze 4 jaar eerder noooooit zouden doen. Maar ja dat is ook politiek..... maar ik denk dat het wel binnen de perken blijft. Niemand heeft er wat aan als het allemaal nog meer uit elkaar groeit, ook al heeft de huidige president op geen enkele manier geprobeerd daarin verbindend te zijn, integendeel. En natuurlijk worden er dan ook maatregelen genomen die Republikeinen of de Trump-flank niet leuk vinden. Zo werkt dat in een tweepartijensysteem.Die angst was er in 2016 ook en toen bleek het ook nog wel wat mee te vallen omdat een regering meer is dan de president of een flank binnen een partij en er aan beide kanten gelukkig ook nog genoeg mensen met fatsoen te vinden zijn :-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Mortlach » 09 jan 2021 16:59

elbert schreef:Ooit van het First Amendment gehoord?


Nee, vertel me daar eens over. En dan specifiek waarom het Twitter, een privaat bedrijf, zou verplichten een platform te bieden om andermans spraak te publiceren.

Wat we zien is dat er momenteel een grote zuivering plaatsvindt op sociale media:
- vele duizenden accounts zijn de afgelopen dag alleen al geschorst of opgeheven. Dat zijn niet alleen mensen uit de regering Trump, maar ook zijn volgers of mensen met onwelgevallige (uitsluitend conservatieve) meningen. Vaak wordt de simpele reden gegeven dat die gebruikers de "terms of service" hebben gebroken, maar zonder dat te specificeren.


Vervelend hè, die privébedrijven die hun eigen regeltjes mogen stellen. Alleen scholen in het bijzonder onderwijs zouden dat moeten mogen.

- Google en Apple hebben de Parler app van hun app store verwijderd of gaan dat vandaag doen. Veel social media gebruikers zijn naar die app overgestapt omdat daar geen moderatie is. Het doel is duidelijk: de techbedrijven willen niet alleen hun gebruikers controleren, maar ook de gebruikers van eventuele concurrerende bedrijven.
- CNN heeft dit te zeggen over Tucker Carlson van Fox News: ""He is part of the illness, a propagandist, a liar, a parasite." Kortom: reken maar dat ook TV persoonlijkheden en TV zenders weggewerkt zullen worden.


Wacht, was er nou freedom of speech, of niet? Of staat er in dat Amendement dat iedereen freedom of speech heeft behalve CNN?

- Democratische parlementsleden roepen niet alleen om het opstappen van Trump, maar ook van sommige Congresleden, waaronder de senatoren Ted Cruz en Josh Hawley. Niet alleen democratische parlementsleden doen dat, ook Joe Biden vergeleek deze senatoren met "nazi-propagandisten". Cruz is te vergelijken met Goebbels, volgens Biden.


Ja, dat krijg je een beetje als je de democratie omver probeert te werpen en de eerste 3 mensen in de line of succession probeert om te brengen (Pence, Pelosi, McConnel).

- Biden komt met een wet tegen "domestic terrorism" en zal een task force in stellen "to root out all extremists". Nu de Democraten de macht hebben in beide kamers van het Congres, zal dat betekenen dat ze iedereen kunnen aanpakken die ze willen. De enige factor die dat in de weg staat, is het Supreme Court (waar conservatieven de meerderheid hebben), maar je zult de komende maanden zien dat de Democraten een wet zullen indienen om het aantal rechters daar fors te vergroten (zodat ze daar hun mannetjes en vrouwtjes kunnen parkeren), of om die rechters een beperkte zittingstermijn te geven.


Ik meen me niet te herinneren dat je dezelfde bezwaren aanvoerde toen de Republikeinen het presidentschap en meerderheden in beide kamers hadden...
Laatst gewijzigd door Mortlach op 09 jan 2021 17:03, 1 keer totaal gewijzigd.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Mortlach » 09 jan 2021 17:00

Cicero schreef:Wat een ontiegelijk domme opmerking. Trump kan nog steeds zeggen wat hij wil en publiceren wat hij wil. Alleen niet op Twitter.


Of YouTube, of Reddit, of Facebook, of Instagram, of Shopify, of... :-)
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Mortlach » 09 jan 2021 19:13

Het blijkt dat poseren voor foto's terwijl je misdaden aan het plegen bent, niet erg bevordelijk is voor je vrijheid.

Een rits aan mensen is ondertussen door de FBI geïdentificeerd en opgepakt.

De man die met het katheder van Pelosi aan de haal ging, vermakelijk genoeg tot "Via Getty" gedoopt.
"Camp Auschwitz" man
De man die plastic zipties en wapens bij zich had
De man die met zijn laarzen omhoog achter het bureau van Pelosi zat.
Die man die zich als buffel had verkleed, Qanon Shaman geloof ik.

En dat zijn degenen die ik me zo herinner. Het hangt er een beetje van af waar ze allemaal precies voor zullen worden veroordeeld, maar ik vermoed dat ze niet wegkomen met minder dan 10 jaar cel.

Het ironische is trouwen wel dat iedereen die voor deelname aan deze opstand wordt veroordeeld zowel het stemrecht als het recht om wapens te bezitten kwijtraakt.... En dat vind ik hilarisch!


Verder over de mensen die denken dat Trump nu is 'uitgeschakeld'; die zijn te weinig bekend met kwaadaardig narcisme. Narcisten deëscaleren namelijk niet, die kunnen alleen maar verder escaleren. Trump is nu dus gevaarlijker dan ooit.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor pindas83 » 09 jan 2021 19:56

Cicero schreef:Zeker. Je wilt vooral de aandacht afleiden van wat je christelijke terroristenvriendjes hebben aangejaagd en uitgespookt.


Zeg Cizero kan jij niet beter een boekje gaan lezen ofzo ipv een beetje te zitten gallen en elbert in een kwaad daglicht proberen te zetten?
A. Dat lukt toch niet, iedereen hier die wel eens meeleest weet dat hij een integer persoon is en deugt.
B. Het is niet humoristisch anders had het nog een functie gehad.

Je zet jezelf te kakken maat, voor een intellectueel man, zoals jij jezelf profileert is dit best wat gênant.
Maar dat gezegd hebbend, de grens tussen genialiteit en waanzin kan flinterdun zijn.. toch? :D

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor pindas83 » 09 jan 2021 20:15

Mortlach schreef:Verder over de mensen die denken dat Trump nu is 'uitgeschakeld'; die zijn te weinig bekend met kwaadaardig narcisme. Narcisten deëscaleren namelijk niet, die kunnen alleen maar verder escaleren. Trump is nu dus gevaarlijker dan ooit.


Mooi dat die mannetjes worden opgepakt, het is niet chique om zo je gelijk proberen te halen .

Trump gevaarlijk? Niet gevaarlijker dan de agenda die Biden in petto heeft voor de US denk ik. Waarschijnlijk drinken ze vanavond een bourbonnetje samen en lachen ze het plebs uit. Verdeel en heers was het toch?
Het is allebei gewoon een drama, links of rechts, ze zoeken het maar uit ik verspil er geen energie aan. Het leidt alleen maar tot haat en nijd.

Gebruikersavatar
Cicero
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3394
Lid geworden op: 01 okt 2004 14:06
Locatie: Holland

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Cicero » 09 jan 2021 21:20

pindas83 schreef:Zeg Cizero kan jij niet beter een boekje gaan lezen ofzo ipv een beetje te zitten gallen en elbert in een kwaad daglicht proberen te zetten?
A. Dat lukt toch niet, iedereen hier die wel eens meeleest weet dat hij een integer persoon is en deugt.
B. Het is niet humoristisch anders had het nog een functie gehad.

Het is ook geen grap.

Na een mislukte coup door de president van de USA en zijn terroristische meute is het de democratische instituties geraden een ferm geluid te laten horen met bijbehorende maatregelen, anders geef je het signaal dat je hiermee weg kunt komen. Dus iedereen die hierbij betrokken is moet zoveel mogelijk voor het gerecht gebracht worden.

Maar wat zie je elbert hier doen?
- Het relativeren van het contrast tussen de reactie op BLM en op de extreemrechtse terroristen.
- Meteen naar de Democraten wijzen en zeggen dat Pelosi een coup gaat plegen.
- Fantaseren over allerlei machtsgrepen die de Democraten gaan doen (terwijl sommige ervan gewoon voortvloeien uit het feit dat ze nu eenmaal de meerderheid hebben en dus hun plannen mogen uitvoeren, exact zoals de Republikeinen gedaan hebben).
- Huilen over het afnemen van de vrijheid van meningsuiting terwijl iemand alleen van een privaat platform gegooid wordt.

Dit is het gedrag van extreemrechts: altijd de conversatie omdraaien en naar (verzonnen) misdaden van anderen wijzen, omdat men daarmee de eigen kwaadaardigheid kan goedpraten.

Het hoeft niet te verbazen, want extreemrechts en refo hebben altijd affiniteit gehad en refo's en democratische waarden gaan niet zo goed samen.


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Huisje_op_de_hei en 11 gasten