Presidents/senaat verkiezingen 2020

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Marnix » 07 jan 2021 11:02

elbert schreef:Dat klopt niet. "Trump is een onwettige president die weet dat hij de verkiezingen in 2016 heeft gestolen", aldus Hillary Clinton in 2019.
Dat klinkt niet als iemand die erin berust heeft.
Ze deed eigenlijk hetzelfde als Trump nu doet, alleen was ze er sneller mee om te zeggen dat zij niet gewonnen had, mede op aandringen van Obama toendertijds, zoals ze beschrijft in haar boek "What happened?" uit 2017. Maar berusten en het echt erkennen, nee. Het is natuurlijk wel zo dat de ontkenning bij Trump nog een paar graadjes erger en openlijker is.


Donald Trump direct na de verkiezingen gefeliciteerd door Clinton. De dag na de verkiezingen erkende ze de nederlaag en riep ze haar stemmers op tot het aanvaarden van het resultaat.

'We moeten dit resultaat aanvaarden: Donald Trump is onze president.' Met die woorden gaf de democratische presidentskandidate Hillary Clinton woensdagmiddag haar nederlaag publiek toe. 'We zijn Trump een open geest verschuldigd. Ik hoop dat hij een succesvolle president voor alle Amerikanen wordt', voegde ze eraan toe. 'Ik weet hoe ontgoocheld jullie zijn, want ik ben het ook', zei een duidelijk aangedane Hillary tegen haar campagnemedewerkers in de ballroom van een hotel in New York. 'Dit is pijnlijk en dat zal ook nog even duren. Maar deze campagne draaide nooit om één persoon, of zelfs één verkiezing, maar om het land waarvan we houden.'


Dat er dan toch wat linkse idioten gaan rellen is triest maar valt Clinton niet te verwijten. Trump doet het vier jaar later totaal anders, weigert de verkiezingsuitslag te accepteren, zijn nederlaag te erkennen, Biden te feliciteren, roept zijn volgelingen op dat ook niet te doen. Als er dan dit soort wantoestanden ontstaan is hij wel degelijk schuldig daaraan. En dat besef begint zelfs in de Republikeinse partij wat meer door te dringen. Maar het is natuurlijk onzin dat ik deze mening alleen maar heb omdat ik in Europa vooral van een pro-democratisch, anti-Trump-geluid word voorzien. Dat was vooral mijn punt.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor StillAwake » 07 jan 2021 11:12

Marnix schreef:Ja, zoiets is voor zo'n narcist wel voorspelbaar. Een van de slechtste presidenten ooit (als je naar de algemene polls kijkt) maar ˜Trump ziet zichzelf natuurlijk als de beste president die Amerika ooit heeft gehad. Amerika weer groot gemaakt? De rest van de wereld denkt daar totaal anders over, de beelden die gisteren de wereld over gingen bewijzen het tegenovergestelde. Het is te hopen dat het wat dit betreft ook bij één termijn blijft, ik denk dat als hij in 2024 weer mee wil doen, dat ook binnen eigen partij voor veel verdeeldheid gaat zorgen nav Trumps optreden de laatste anderhalve maand. Beter Pence dan naar voren schuiven, respect voor hoe die man de afgelopen uren gehandeld heeft.

Ik ga er vanuit dat hij in 2024 weer mee wil doen.
Maar ik denk niet dat hij dan door alle voorverkiezingen heenkomt.
Wat dat betreft heeft Pence zich eerder op pole-position gesitueerd voor de republikeinse voorverkiezingen!

Overigens wel heel bijzonder om te zien dat Trump in zowel het lijstje met slechtste presidenten ooit als het lijstje met beste presidenten hoog scoort. (lijstje stond een paar maand geleden (nog voor de verkiezingen) in Aftonbladet, ik kan het alleen zo gauw niet meer vinden)
Blijkbaar zijn de meningen beide kanten op nogal uitgesproken #-o
Ergens wel te verwachten omdat hij erg uitgesproken was, en iedereen gedwongen werd een mening over de man te vormen.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

tulp
Sergeant
Sergeant
Berichten: 380
Lid geworden op: 30 apr 2006 14:42

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor tulp » 07 jan 2021 11:15

StillAwake schreef:Besef wel dat toen Trump verkozen werd juist de "tokkies" onder de democraten riepen dat de verkiezingen gestolen waren, en dat er toen ook rellen uitbraken waarbij doden vielen.
Dat dat niet bij het Capitool was, en dat dat in de meeste Europese landen als weinig nieuwswaardig werd gezien (wat dat betreft is het best beangstigend hoe "pro-democraten" onze (West-)Europese media is.

Conclusie: dit soort idioten heb je aan beide kanten van de lijn...


Ja dat realiseer ik me en je hebt dit soort idioten aan beide kanten van de lijn.
Toch doet dat niks af aan wat ik schreef. Ik vind de polarisatie en de invloed van algoritmen in combinatie met Trump beangstigend.
Hij manipuleert zonder expliciet genoeg te zijn om hem erop aan te spreken, waardoor hij de vermoorde onschuld speelt en veel mensen niet zien of aanvoelen wat er onderhuids gebeurt. Dat beangstigt me en ik snap heel goed dat mensen dat niet begrijpen. Het is iets waar je blijkbaar een antenne voor hebt of niet.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor StillAwake » 07 jan 2021 11:17

Marnix schreef:Donald Trump direct na de verkiezingen gefeliciteerd door Clinton. De dag na de verkiezingen erkende ze de nederlaag en riep ze haar stemmers op tot het aanvaarden van het resultaat.

Dat klopt, maar ze heeft al die tijd (in elk geval tot de inauguratie) benadrukt dat zij de Popular Vote had, en dat zij eienlijk de wettige president was.
Ze heeft zich neergelegd bij de verkiezingsuitslag, maar nooit toegegeven dat Trump wettig verkozen was.
Hetzelfde met Al Gore (die eveneens de Popular Vote had).
Wel heeft ze haar achterban opgeroepen zich neer te leggen bij de gang van zaken, benadrukt dat het verkiezingssysteem waardoor zij verloor niet klopte, Trump gefeliciteerd, en verklaard dat ze hoopte dat hij een goede president zou zijn voor alle Amerikanen.

Ze heeft nooit volmondig toegeven dat Trump de wettige president was, en in de aanloop naar de recentste verkiezingen heeft ze hem zelfs een illegale president genoemd.

Nogmaals: ik wil haar gedrag op geen enkele wijze vergelijken met de reactie van Trump, maar ook aan haar wijze van verliezen zaten wat rafelrandjes.
Laatst gewijzigd door StillAwake op 07 jan 2021 11:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor StillAwake » 07 jan 2021 11:20

tulp schreef:Ja dat realiseer ik me en je hebt dit soort idioten aan beide kanten van de lijn.
Toch doet dat niks af aan wat ik schreef. Ik vind de polarisatie en de invloed van algoritmen in combinatie met Trump beangstigend.
Hij manipuleert zonder expliciet genoeg te zijn om hem erop aan te spreken, waardoor hij de vermoorde onschuld speelt en veel mensen niet zien of aanvoelen wat er onderhuids gebeurt. Dat beangstigt me en ik snap heel goed dat mensen dat niet begrijpen. Het is iets waar je blijkbaar een antenne voor hebt of niet.

Hier sluit ik me volledig bij aan, maar plaats wel de kanttekening dat het er uiteindelijk om gaat wat de Amerikaanse burgers van hem denken, en niet wat wij van hem denken.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Marnix » 07 jan 2021 11:24

StillAwake schreef:Mijn stelling (en niet alleen de mijne) is dat Europa, ongeacht de kandidaat, overwegend op de hand is van de democratische kandidaat. Dat was al zo toen het tussen Gore en Bush ging, en dat is alle verkiezingen zo geweest.
Dat is vooral de media, maar ook de Europese politiek, omdat de democratische partij nu eenmaal het meest in de lijn van de Europese politiek valt.

Helemaal niet erg, maar het geeft wel een enigszins gekleurd beeld.

Groot verschil met 4 jaar geleden is dat de verliezende kandidaat geen president was. Obama trad hoe dan ook af, zijn periode zat erop.
De rellen die toen ontstonden werden in Europa wat onderbelicht. Dat is althans mijn indruk omdat ik indertijd in Shanghai zat, waar juist die rellen enorm werden uitvergroot (en als je het over niet-objectieve media hebt: China is een groot voorbeeld van hoe het echt NIET moet).
Overigens gaat het nu om "Trump-Fans", waar het indertijd om "Teleurgestelde demonstranten" ging (het dilemma: wanneer noem je iemand een opstandeling, wanneer een vrijheidsstrijder.
Wanneer een terrorist, wanneer een rebel. Het blijkt keer op keer moeilijk te zijn om dergelijke termen zonder bijsmaak te gebruiken.

Dat Trump een heel kwalijke rol gespeeld heeft: volledig met je eens. En het wordt inderdaad tijd dat Trump het veld ruimt.
Het is te idioot voor woorden dat hij de uitslag blijft aanvechten, en blijft roepen dat hij bestolen is. En daarmee anderen aanzet tot dit soort acties.
Als hij echt dermate narcistisch is dat hij echt gelooft bestolen te zijn (waar ik niet eens van zou opkijken) kan ik me aan de andere kant ook wel weer voorstellen dat hij nog steeds niet erkent verslagen te zijn.

Dat de sociale media Trump geblokkeerd hebben vind ik dan ook wel weer te ver gaan. Daarmee geven bedrijven als Twitter en Facebook aan dat ze in feite bij machte zijn om censuur door te voeren, tot op het hoogste niveau. Best eng wat er met die macht gedaan kan worden in het huidige tijdperk.

Volledig met je eens dat de leider van de idioten een groter gevaar is dan de idioten zelf, zeker als de man in het Witte Huis woont. Dat Trump een idioot is ben ik dan ook volledig met je eens.
Toch blijft mijn stelling staan dat de gemiddelde Europeaan een vertekend beeld heeft van de Amerikaanse politiek. Van de wereldpolitiek eigenlijk. Demonstranten die in Rusland tegen de verkiezingsuitslag strijden worden door ons gezien als geestverwanten, terwijl hetzelfde in de VS gebeurt, en we er ineens anders naar kijken.
De media (wereldwijd) slagen er vrijwel nooit in om echt onbevooroordeeld te kijken, omdat het vrijwel nooit lukt om je eigen culturele, politieke en sociale bagage af te leggen (en voor de duidelijkheid: de anti-main-steam-media op youtube en dergelijke zijn nog veel gekker, voor het geval ik hiermee als een complotter overkom :lol:)

Trump is gek, maar wellicht moeten we ons afvragen waarom zo'n grote groep inderdaad achter hem blijft staan.
Waardoor zo'n grote groep het vertrouwen in de democratie verloren heeft.
Waarom zoveel mensen voor die man door het vuur gaan.
Waarom zo'n grote groep echt ronduit bang is voor Biden.

Het is te makkelijk om een paar miljoen mensen weg te zetten als hersenloze tokkies. Wellicht is dit het begin van het einde van het tweepartijensysteem. Laten we dat hopen, dan heeft deze tijd onbedoeld alsnog nut gehad in het vervolg van de Amerikaanse democratie!


Ojectief zijn en blijven is inderdaad altijd lastig. Overigens werden termen als relschoppers / misdadigers etcetera nu ook door een deel van de Republikeinen gebruikt... Lijkt me wel redelijk objectief, ook al vond Ivanka Trump dat het patriotten waren.

Of dit het einde van het tweepartijensysteem is, ik weet het niet. Als er al meer partijen waren zou de Republikeinse Partij nu wel kunnen scheuren in een rechter Pro-Trump-Partij en een wat gematigder Republikeinse partij zoals we die van vroeger nog wel kennen. Maar de Democraten blijven gewoon groot en zolang er niets verandert in de rest van het politieke systeem zullen de Republikeinen wel beseffen dat ze elkaar nodig hebben, als je de Democraten hebt en de Republikeinse Partij en een Pro-Trump-Partij zijn ze in ieder geval bij iedere presidentsverkiezing kansloos en ook bij het kiezen voor het Senaat / Huis van Afgevaardigden wordt het dan vaak lastig.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Marnix » 07 jan 2021 11:25

StillAwake schreef:Dat klopt, maar ze heeft al die tijd (in elk geval tot de inauguratie) benadrukt dat zij de Popular Vote had, en dat zij eienlijk de wettige president was.
Ze heeft zich neergelegd bij de verkiezingsuitslag, maar nooit toegegeven dat Trump wettig verkozen was.
Wel heeft ze haar achterban opgeroepen zich neer te leggen bij de gang van zaken, Trump gefeliciteerd, en verklaard dat ze hoopte dat hij een goede president zou zijn voor alle Amerikanen.


Precies en als Trump dat ook gewoon had gedaan was het Capitool gisteren nooit bestormd. Dan waren er inderdaad hier en daar wat relletjes met idioten geweest net als 4 jaar geleden en daar was het dan bij gebleven.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

tulp
Sergeant
Sergeant
Berichten: 380
Lid geworden op: 30 apr 2006 14:42

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor tulp » 07 jan 2021 11:29

StillAwake schreef:Hier sluit ik me volledig bij aan, maar plaats wel de kanttekening dat het er uiteindelijk om gaat wat de Amerikaanse burgers van hem denken, en niet wat wij van hem denken.

Natuurlijk gaat het om wat de Amerikaanse burgers van hem denken. Amerika is écht een ander land met een andere cultuur.
Als je er woont, kom je er achter in hoeveel subtiele dingen dat merkbaar is.

Als wat in Amerika gebeurt in Amerika blijft, denk ik: zoek het uit met z'n allen!
Maar (o.a.) door het internet is de invloed van wat in Amerika gebeurt niet beperkt tot Amerika alleen.
Nou ja, je doet er hier niks aan, afwachten maar hoe het verder gaat.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor StillAwake » 07 jan 2021 11:29

Marnix schreef:Ojectief zijn en blijven is inderdaad altijd lastig. Overigens werden termen als relschoppers / misdadigers etcetera nu ook door een deel van de Republikeinen gebruikt... Lijkt me wel redelijk objectief, ook al vond Ivanka Trump dat het patriotten waren.

Of dit het einde van het tweepartijensysteem is, ik weet het niet. Als er al meer partijen waren zou de Republikeinse Partij nu wel kunnen scheuren in een rechter Pro-Trump-Partij en een wat gematigder Republikeinse partij zoals we die van vroeger nog wel kennen. Maar de Democraten blijven gewoon groot en zolang er niets verandert in de rest van het politieke systeem zullen de Republikeinen wel beseffen dat ze elkaar nodig hebben, als je de Democraten hebt en de Republikeinse Partij en een Pro-Trump-Partij zijn ze in ieder geval bij iedere presidentsverkiezing kansloos en ook bij het kiezen voor het Senaat / Huis van Afgevaardigden wordt het dan vaak lastig.

Klopt. Wat dat betreft gijzelt een tweepartijensysteem zichzelf.
Eigenlijk zou er een onafhankelijke derde partij moeten opstaan, die als een soort middenpartij zou gaan fungeren. Risico is daarbij wel dat beide grote partijen voor een meerderheid bij de kleine derde partij moeten aankloppen (omdat ze elkaar ronduit haten), en die derde groep dan ineens eng veel macht krijgt.
Iets dergelijks is in het Engelse tweepartijensysteem uiteindelijk ook het begin van het einde geweest, maar heeft wel geresulteerd in een periode van instabiliteit.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor StillAwake » 07 jan 2021 11:33

tulp schreef:Natuurlijk gaat het om wat de Amerikaanse burgers van hem denken. Amerika is écht een ander land met een andere cultuur.
Als je er woont, kom je er achter in hoeveel subtiele dingen dat merkbaar is.

Als wat in Amerika gebeurt in Amerika blijft, denk ik: zoek het uit met z'n allen!
Maar (o.a.) door het internet is de invloed van wat in Amerika gebeurt niet beperkt tot Amerika alleen.
Nou ja, je doet er hier niks aan, afwachten maar hoe het verder gaat.

Ik heb nooit in Amerika gewoond (ben er zelfs niet heel vaak geweest), maar de keren dat ik er was viel me op dat het een totaal andere maatschappij is dan die wij gewend zijn.
Ik heb veel gereisd, en in vier landen gewoond (incl. Nederland), maar heb wel ontdekt dat de Europese maatschappij feitelijk nergens anders terugkomt (Al kwam Nieuw Zeeland redelijk dichtbij).
Toch moeten we de invloed van Amerika op Europa niet uitvlakken. We hebben er hoe dan ook mee te maken. Zeker in een steeds verder globaliserende wereld.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor StillAwake » 07 jan 2021 11:39

Marnix schreef:Precies en als Trump dat ook gewoon had gedaan was het Capitool gisteren nooit bestormd. Dan waren er inderdaad hier en daar wat relletjes met idioten geweest net als 4 jaar geleden en daar was het dan bij gebleven.

Geheel mee eens. We zijn het sowieso over het algemeen op hoofdlijnen wel eens geloof ik :lol:
Maar ook die relletjes van 4 jaar geleden hebben doden geëist. Die relletjes afdoen als "hier en daar" is in mijn ogen dan ook gevaarlijk.
En als ik de beelden gisteren zag was het grootste deel van de "bestormers" meer van het type "dagjesmens", en stomverbaasd hoever ze mochten doorlopen. Ergens heeft ook de beveiliging gefaald...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Chaya » 07 jan 2021 11:42

Marnix schreef:Precies en als Trump dat ook gewoon had gedaan was het Capitool gisteren nooit bestormd. Dan waren er inderdaad hier en daar wat relletjes met idioten geweest net als 4 jaar geleden en daar was het dan bij gebleven.

Het blijkt ook nu weer dat de man geen vredestichter of mediator is.
Door zijn reacties stookte hij het vuurtje verder op.
De mensen staan al op scherp, ook vanwege corona, dan blijft hij hangen in dat kiezersbedrog.
Dan zie je toch dat hij duidelijk een probleem heeft? Als je zo lang erin blijft hangen en keer op keer is aangetoond dat je het fout hebt.
Dat is niet normaal!
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor elbert » 07 jan 2021 11:46

StillAwake schreef:Het klopt dat Clinton uiteindelijk nooit heeft toegegeven verslagen te zijn.
Wel feliciteerde ze Trump relatief snel (wat door haar achterban werd opgepakt als "berusten in haar verlies").
Ook Al Gore heeft nooit toegegeven verloren te hebben.
Toch hebben beiden hun achterban nooit (verkapt) opgeroepen tot geweldpleging en dergelijke idioterie.
Clinton heeft 4 jaar geleden geweigerd de rellen te veroordelen (wat eveneens kwalijk is), maar heeft niet getracht olie op het vuur te gooien.

In die zin is van de drie slechte verliezers van de afgelopen jaren (Gore, Clinton, Trump) Trump de enige die in de aanloop naar de inauguratie nog steeds op militante wijze zijn gelijk tracht te halen.

Volledig met je eens dat Clinton 4 jaar geleden ook erg veel moeite had bij het erkennen van haar verlies, maar de rol die Trump speelt vergelijken met haar gedrag toen gaat te ver.
Daar ben ik het mee eens, alhoewel de "linkse idioten" zoals Marnix ze noemt wel door kopstukken de Democratische partij zijn aangespoord of geinspireerd tot geweld. Je hoort dit niet in de Nederlandse media, maar het is toch echt allemaal zo gezegd en vertoond.

Het is te hopen dat leiders van beide partijen dit soort retoriek die direct of indirect oproepen tot geweld, vanaf nu achterwege laten.
StillAwake schreef:Of dit het einde van het tweepartijensysteem is, ik weet het niet.
Het Amerikaanse kiessysteem met de winner-takes-all toekenning van verkozen posities zorgt ervoor dat er eigenlijk weinig anders dan een tweepartijenstelsel kan zijn. Immers: met meer dan 2 partijen is het veel moeilijker om het Congres te domineren of om een presidentsverkiezing te winnen (waarbij je 270 kiesmannen moet halen). Je krijgt dus 2 grote partijen met elk hun eigen vleugels. Het nadeel is natuurlijk dat die beide partijen elkaar op leven en dood bestrijden in plaats van samenwerken in het landsbelang.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor StillAwake » 07 jan 2021 11:50

elbert schreef:Daar ben ik het mee eens, alhoewel de "linkse idioten" zoals Marnix ze noemt wel door de Democratische partij zijn aangespoord tot geweld. Je hoort dit niet in de Nederlandse media, maar het is toch echt allemaal zo gezegd.

Het is te hopen dat leiders van beide partijen dit soort retoriek die direct of indirect oproepen tot geweld, vanaf nu achterwege laten.

Dat klopt deels. Ze zijn door bepaalde elementen in de partij aangespoord. Niet zozeer door de partij zelf.
In die zin vergelijkbaar met wat nu gebeurd, met dit verschil dat Clinton het nooit aangezwengeld heeft, en Trump wel.
En dat laatste is een behoorlijk elementair verschil.

Afgezien van Pelosi zit er bij de Democraten niemand met een dergelijke militante houding hoog in de boom. Al zou ik bij de Republikeinen naast Trump ook zo gauw geen vergelijkbare figuren kunnen noemen.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor elbert » 07 jan 2021 11:56

StillAwake schreef:Dat klopt deels. Ze zijn door bepaalde elementen in de partij aangespoord. Niet zozeer door de partij zelf.
In het filmpje komen nogal wat Democratische kopstukken voorbij: Pelosi, Harris, Biden, Waters enz. Niet elke uitspraak is even militant, maar het gaat om de som der delen hier.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten