Sars, Mers, Corona...

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor StillAwake » 06 jan 2021 15:42

lammetje schreef:Maar wees eerlijk. Dat hele filmpje van de eerste vaccinatie is toch echt een lachertje
Punt 1,toeschouwers zonder mondkapje en volgens mij ook minder dan 1,5 meter afstand onderling.
Punt 2, ze zegt dat ze haar ouderen wil beschermen maar dat staat nog ter discussie want je zou zelf niet of minder ziek worden.
Punt 3,deze gaat volgens mij in je spier. Om te bepalen hoe dik je vel is "Je kunt zien hoe dik je huid is door door een huidplooi te nemen, dat is de dubbele dikte van je huid. Daar moet je doorheen en dan moet je nog 1 centimeter door je spier heen. De naald gaat dus niet zo diep"
Maar dit checken ze helemaal niet. Iedere naald is dezelfde lengte... Dus de kans is groot dat hij niet eens goed zit. Dit is overigens bij alle injecties die intramusculair gaan. Een best groot percentage wordt niet goed gegeven.

En wees eerlijk, hoe groot is het percentage van zieke mensen die daadwerkelijk opgenomen moet worden tov die thuis kunnen uitzieken. Laat de risico groepen dat vaccin maar halen als ze dat graag willen. Als je zelf een goede gezondheid hebt, goede conditie, goed gewicht, dan kun je dit virus echt wel aan.

Kans is overigens nog groot ook dat je, als je het vaccin hebt gehad, besmet bent maar zonder klachten uiteraard gewoon gaat werken (je weet immers niet dat je besmet bent) je de hele afdeling besmet #-o nee dat is lekker voor je bewoners, haal die vaccinatie maar, dan kunnen we straks de huizen sluiten en zijn we meteen van de vergrijzing af.

Het filmpje van de eerste vaccinaties was wellicht niet heel gelukkig gemaakt, maar je mag toch aannemen dat de mensen die daar staan te prikken weten hoe dat werkt.
Aan de andere kant: mij hebben ze al weet ik hoevaak gevaccineerd (ik heb veel gereisd naar landen waar dat een vereiste was), en in de travelcinic is nog nooit gekeken hoe dik mijn huid was door een huidplooi te meten. Nu heb ik natuurlijk ook geen huidplooien :-oo , maar alle keren is er gewoon een prik in mijn bovenarm (NL) of bovenbeen (N) gezet.
En aangezien ik een paar keer best beroerd geweest ben van de prik denk ik toch dat ze raak geweest zijn ;-).

Indertijd werd aangegeven dat handen schudden niet meer mocht, en direct na de aankondiging ging Rutte "in de fout".
Persoonlijk denk ik dat dat een bewuste actie geweest is om het filmpje wat beter bekeken te laten worden, maar het effect was wel dat iedereen meteen wist hoe het dus wel gemoeten had.
Wellicht is hierbij iets vergelijkbaars aan de hand?
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor irmo » 06 jan 2021 16:02

lammetje schreef: Ik vind die opmerking dat je het voor je cliënt doet echt niet terecht.



Maar dat is toch altijd zo? Buj elke vaccinatiecampagne hoor ik in mijn omgeving " ja maar dat doe je toch gewoon 'eventjes'?" Verder dan dat strekt de inhoud meestal niet hoor....waarom zou dat nou anders zijn dan?

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 06 jan 2021 17:38

Veendam schreef:Zo simpel, jij oordeelt op de persoon en luisteren naar wat ze zeggen doe je dan dus ook niet eens meer.
Deze emeritus hoogleraar heeft een behoorlijke staat van dienst maar hij zegt wat anders da wat jij graag wil horen en vind jij de andere honderden die wat roepen wel experts, maar die zijn niet emeritus hoogleraar met een staat van dienst zoals deze man dus heeft.

Het is net zoals Timmermans zei voor hij bij de EU zat: Kijk deze stapel dossiers die geschreven is door mensen die ook vinden wat ik zeg, en dat andere stapeltje is dus onzin. Wetenschap is onderzoeken en naar de feiten kijken en niet naar wat het grootste stapeltje is van mensen die er over hebben geschreven en allemaal hetzelfde zeggen zonder diepgaand eigen onderzoek.


Wist je dat Isaac Newton diep in de alchemie zat? Einstein heeft zich zijn leven lang verzet tegen de kwantummechanica. Omdat ze geniaal zijn en grondlegger van een bepaald wetenschapsgebied, betekent niet dat ze er niet soms ook helemaal naast kunnen zitten.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor irmo » 06 jan 2021 17:39

Mortlach schreef:Wist je dat Isaac Newton diep in de alchemie zat? Einstein heeft zich zijn leven lang verzet tegen de kwantummechanica. Omdat ze geniaal zijn en grondlegger van een bepaald wetenschapsgebied, betekent niet dat ze er niet soms ook helemaal naast kunnen zitten.



Wat is er mis met alchemie? Ik wil nog steeds in mijn keuken goud maken, als ik dat ooit voor mekaar krijg :D

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 06 jan 2021 17:43

lammetje schreef:En die overdraagbaarheid weten ze niet 100% zeker. De kans is kleiner maar niet weggenomen.


Is dat niet genoeg dan? Waarom die vreemde eis van 100% garantie? Als de overdraagbaarheid afneemt, dooft het virus sneller uit binnen de populatie. Dat lijkt me de moeite waard!
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor irmo » 06 jan 2021 17:46

Marnix schreef:- wanneer was die bloedtest en waar had je geen antistoffen tegen? Corona? En ben je wel getest in die eerste golf? (Omdat dat toen veel minder gebeurde)


Ik heb na alle vaccins van het RVP een bloedtest gehad een week later. En voor alles was de uitslag dat het niets gedaan heeft. Ik ben getest in de eerste golf, dus ik heb corona al gehad. Ik heb geen behoefte om nu als proefkonijn te gaan dienen voor mensen met een afwijking in de vaccins maar je moet je toch maar inenten en dan kijken we wel wat er gebeurt groep.En als je je dan waardeloos voelt, ja jammer dan. Die houding staat me echt tegen.

Marnix schreef:- als het bij jou niet werkt, bij bijna iedereen wel dus 70% immuniteit krijgen is niet zo’n probleem mits voldoende mensen meewerken. Vaccins werken namelijk landelijk / mondiaal gezien wel.


Leuk, maar daar heb ik dus niks aan. Ik hou er niet van om afhankelijk te zijn van een ander, en al helemaal niet wat betreft mijn gezondheid.

Marnix schreef:- fatsoenlijke info over vaccin en het waarom zijn er voldoende te vinden, daar wordt veel aandacht aan besteed de laatste taam jd op radio, tv, in de media en online


Mwooah. Ik vind het echt tegenvallen. Een paar artikeltjes in de krant, een tvprogramma hier en daar en dat is het dan wel. Op de site van het RIVm schieten ze in mijn ogen in ieder geval al te kort.

Marnix schreef:- waar lees je dat de werking van het vaccin 3 maanden is? Welk vaccin? Ik heb hele andere dingen gelezen dus ben benieuwd naar je bronnen.


Ik meen dat ik dat in de volkskrant had gelezen. Ik kan het artikel niet meer terugvinden, dus ik heb geen linkje voor je, sorry.


StillAwake schreef:Voor wat betreft het eerste: als jij iemand bent bij wie vaccins niet werken: dat kan, en komt inderdaad voor. Aan de andere kant: de meeste vaccins zorgen er niet voor dat je permanent antistoffen in je bloed hebt, maar dat er een "bouwtekening" voor de antistoffen door je lichaam wordt gemaakt en opgeslagen.

Je laatste opmerking: onzin. Ten eerst is het nonsens om te spreken van "het vaccin" omdat er inmiddels meerdere vaccins van meerdere ontwikkelaars in omloop zijn.
Ik heb jaren geleden mijn gele koorts vaccin moeten herhalen (was namelijk maar 10 jaar geldig), maar achteraf hoorde ik van het EMC dat de laatste vaccinatie (bij mij dus weer 10 jaar geldig) als hij drie weken later gezet zou zijn (nieuwe regels per 1 januari) hij levenslang geldig zou zijn.
Zodoende: ze durven voor een vaccin te garanderen dat hij een bepaalde periode werkt. En dat moet aangetoond zijn. En een vaccin wat drie maanden op de markt is en zich in die tijd bewezen heeft is dus bewezen voor 3 maanden.
Als niemand er meer ziek van wordt zal hij over een jaar beschouwd worden als "geldig voor een jaar", en over 10 jaar krijgt hij het predicaat "10 jaar geldig". Dat is hoe het werkt, en niemand heeft tot nog toe geclaimd dat een driemaandelijkse herhaling noodzakelijk is (op wat viruswaanzin figuren en anti-vaxxers na)



Ja, ik spreek gewoon over het vaccin omdat ik geen zin heb in die hele mondvol, en het toch duidelijk is wat ik bedoel denk ik. En dankje. Dat laatste zetten ze er natuurlijk niet bij in de krant ;)

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Cellijnen geaborteerde kinderen gebruikt voor corona vaccin

Berichtdoor Veendam » 06 jan 2021 18:04

Marnix schreef:Ik heb al uitgelegd dat je bij een ethische discussie goed en kwaad soms moet afwegen. Kleren kan je prima boycotten want er zijn voldoende alternatieven en het boycot kost geen mensenlevens. Jouw keuze om niet te vaccineren wel (als anderen dezelfde keuze maken). Met die keuze breng je het leven van de baby niet terug, je ontneemt er mogelijk wel anderen het leven mee. Lijkt me ethisch totaal geen juiste beslissing, ik snap niet hoe je geweten dat wel goed kan vinden.

Maar goed het wordt een cirkeltje zo. Ik heb in ieder geval uitgelegd waarom in (christen en tegen abortus) net als de meeste andere christenen, wel voor dit vaccin zijn en tzt zonder gewetensnood me laat inenten.


Wat ik steeds niet snap is dat mensen die gevaccineerd zijn bang zijn dat ze iets oplopen door iemqand die niet gevaccineerd is.
Dan zou je toch beschermd zijn maar waarom dan nog ook veroordelingen dat het levens van anderen zou kosten als iemand zich niet zou laten vaccineren.

Laat ieder voor zich maar bepalen of ze dat willen of niet en als je van mening bent dat je niet beschermd bent tegen iemand die geen vaccin gehad heeft wat is dan de reden van je vaccinatie ?

Ik weet niet of "de meeste andere christenen" er wel zo over denken als wat je aangeeft.

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor lammetje » 06 jan 2021 18:25

Mortlach schreef:Is dat niet genoeg dan? Waarom die vreemde eis van 100% garantie? Als de overdraagbaarheid afneemt, dooft het virus sneller uit binnen de populatie. Dat lijkt me de moeite waard!


Omdat ik geen rotzooi in mijn lijf wil als ik daar zelf weinig aan heb. Sorry maar als iedereen zich gewoon aan de leefgewoonten had gehouden zoals in de Bijbel geadviseerd (heb ik het niet over de spijswetten maar over goed voor jezelf zorgen, je lichaam als tempel...) dan zouden we nu niet zich kampen met bepaalde ziektes, overgewicht en een ongezonde conditie (geen...)
Als iedereen zich iets meer zou inzetten daarop dan zouden er 50% minder opnames, mogelijk 80% zelfs, zijn. Dat anderen ongezond willen leven en dan maar een ongezonde vaccinatie gaan halen moeten zij weten. Voor hen die niet door eigen toedoen in de risicogroep vallen begrijp ik het heel goed. En daarom wil ik het ook best overwegen maar ik vind het verder de omgekeerde wereld

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 06 jan 2021 18:47

lammetje schreef:Omdat ik geen rotzooi in mijn lijf wil als ik daar zelf weinig aan heb.


Welke rotzooi heb je het over? Er zit meer rotzooi (kwik) in je broodje zalm of tonijn. Mensen doen net alsof ze een net-niet-dodelijke hoeveelheid cyankali krijgen ingespoten.

Sorry maar als iedereen zich gewoon aan de leefgewoonten had gehouden zoals in de Bijbel geadviseerd (heb ik het niet over de spijswetten maar over goed voor jezelf zorgen, je lichaam als tempel...) dan zouden we nu niet zich kampen met bepaalde ziektes, overgewicht en een ongezonde conditie (geen...)


Ja, dan hadden we ook nog in tenten geleefd. Verder is het natuurlijk gewoon een illusie. Alsof iedereen in het verleden zo gezond was. Natuurlijk heeft elke periode zijn eigen ziekten. Nu is het obesitas, suikerziekte en hart- en vaatziekten; vroeger was het cholera, pokken, de pest, scheurbuik, etc.

Als iedereen zich iets meer zou inzetten daarop dan zouden er 50% minder opnames, mogelijk 80% zelfs, zijn. Dat anderen ongezond willen leven en dan maar een ongezonde vaccinatie gaan halen moeten zij weten. Voor hen die niet door eigen toedoen in de risicogroep vallen begrijp ik het heel goed. En daarom wil ik het ook best overwegen maar ik vind het verder de omgekeerde wereld


Nu zijn het al 'ongezonde vaccinaties'; waar haal je dat vandaan? Nogmaals, broodje zalm, dat is pas ongezond!
Laatst gewijzigd door Mortlach op 06 jan 2021 18:48, 1 keer totaal gewijzigd.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Pcrtje
Majoor
Majoor
Berichten: 1920
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:48

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Pcrtje » 06 jan 2021 18:47

Al een tijdje lees ik alleen mee, maar nu voel ik toch even de behoefte om te reageren.

lammetje schreef:Omdat ik geen rotzooi in mijn lijf wil als ik daar zelf weinig aan heb. (...) en dan maar een ongezonde vaccinatie gaan halen.
Maar wat is dan precies 'de rotzooi'? Hoezo is de vaccinatie ongezond?

lammetje schreef:Sorry maar als iedereen zich gewoon aan de leefgewoonten had gehouden zoals in de Bijbel geadviseerd (heb ik het niet over de spijswetten maar over goed voor jezelf zorgen, je lichaam als tempel...) dan zouden we nu niet zich kampen met bepaalde ziektes, overgewicht en een ongezonde conditie (geen...)
Als iedereen zich iets meer zou inzetten daarop dan zouden er 50% minder opnames, mogelijk 80% zelfs, zijn.
Het is zeker zo dat we meer dan de helft van onze ziekenhuizen zouden kunnen opheffen als mensen een gezondere leefstijl erop na zouden houden. Echter, daar voorkom je niet álle ziekten mee. Juist een ziekte zoals COVID/corona zou nog steeds op kunnen duiken als we met z'n allen de in de Bijbel geadviseerde leefgewoonten zouden naleven. Dit virus is geen COPD dat in verreweg de meeste gevallen door roken veroorzaakt wordt en dus een ziekte die eenvoudig voorkomen had kunnen worden.
"Een libelle zweeft over het water..."

Gebruikersavatar
Pcrtje
Majoor
Majoor
Berichten: 1920
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:48

Re: Cellijnen geaborteerde kinderen gebruikt voor corona vaccin

Berichtdoor Pcrtje » 06 jan 2021 18:50

Veendam schreef:Wat ik steeds niet snap is dat mensen die gevaccineerd zijn bang zijn dat ze iets oplopen door iemqand die niet gevaccineerd is.
Dan zou je toch beschermd zijn maar waarom dan nog ook veroordelingen dat het levens van anderen zou kosten als iemand zich niet zou laten vaccineren.
Omdat je na een inenting weliswaar immuun bent (m.a.w. je kunt de ziekte niet krijgen of in ieder geval niet in die heftigheid), maar de ziekteverwekker nog wel bij je kunt dragen en op anderen kunt overdragen.
"Een libelle zweeft over het water..."

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Cellijnen geaborteerde kinderen gebruikt voor corona vaccin

Berichtdoor Mortlach » 06 jan 2021 18:57

Veendam schreef:Wat ik steeds niet snap is dat mensen die gevaccineerd zijn bang zijn dat ze iets oplopen door iemqand die niet gevaccineerd is.
Dan zou je toch beschermd zijn maar waarom dan nog ook veroordelingen dat het levens van anderen zou kosten als iemand zich niet zou laten vaccineren.


Als jij doodziek in het ziekenhuis ligt omdat je je weigerde te laten vaccineren en een IC-bed bezet houdt dat iemand anders nodig heeft voor iets waar ze niks aan konden doen (auto-ongeval bijvoorbeeld), ja, dan heb ik daar gevoelens bij.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor lammetje » 06 jan 2021 19:06

Pcrtje schreef:Al een tijdje lees ik alleen mee, maar nu voel ik toch even de behoefte om te reageren.

Maar wat is dan precies 'de rotzooi'? Hoezo is de vaccinatie ongezond?

Het is zeker zo dat we meer dan de helft van onze ziekenhuizen zouden kunnen opheffen als mensen een gezondere leefstijl erop na zouden houden. Echter, daar voorkom je niet álle ziekten mee. Juist een ziekte zoals COVID/corona zou nog steeds op kunnen duiken als we met z'n allen de in de Bijbel geadviseerde leefgewoonten zouden naleven. Dit virus is geen COPD dat in verreweg de meeste gevallen door roken veroorzaakt wordt en dus een ziekte die eenvoudig voorkomen had kunnen worden.


Klopt, deze ziekte is anders dan copd maar tegelijkertijd ook met minder heftig verloop als je er een gezonde levensstijl op na houdt.

Verder ga ik niet in discussie wat er gezond of ongezond is al vaccinaties. Er is de afgelopen tijd heel veel over geschreven. Dit wordt iedere keer door jullie van tafel geveegd omdat jullie daar niet in geloven. Ik wel. En gelukkig ben ik vrij in wat ik kan en mag geloven. En ook vrij in wel of geen vaccinaties. Al vind het merendeel hier dat je het dan iig voor een ander moet doen, als jullie het zo belangrijk vinden en als de vaccins zo goed zijn, waarom is mijn bijdrage dan nodig? Waarom zijn jullie bang om ziek te worden terwijl je gevaccineerd bent? Die vaccins zijn toch zo goed? Dan hoeft het niet uit te maken wat ik doe. Blijkbaar werken ze toch niet zo goed als menigeen denkt.

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Cellijnen geaborteerde kinderen gebruikt voor corona vaccin

Berichtdoor Veendam » 06 jan 2021 19:44

Pcrtje schreef:Omdat je na een inenting weliswaar immuun bent (m.a.w. je kunt de ziekte niet krijgen of in ieder geval niet in die heftigheid), maar de ziekteverwekker nog wel bij je kunt dragen en op anderen kunt overdragen.


Alleen op anderen dan die die enting gehad hebben bedoel je ?

Bij de presentatie van het pfizer vaccin zeiden ze namelijk ook dat ook al ben je gevaccineerd dan kan je nog steeds het virus overdragen naar anderen, dus wat is de meerwaarde dan ?

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Cellijnen geaborteerde kinderen gebruikt voor corona vaccin

Berichtdoor Veendam » 06 jan 2021 19:46

Mortlach schreef:Als jij doodziek in het ziekenhuis ligt omdat je je weigerde te laten vaccineren en een IC-bed bezet houdt dat iemand anders nodig heeft voor iets waar ze niks aan konden doen (auto-ongeval bijvoorbeeld), ja, dan heb ik daar gevoelens bij.


Oh, dus jij bent zo van eigen schuld dat je er zelf ligt dan moet je maar je plek afstaan ?
Ze suggereerden ook dat Wilders dat gezegt zou hebben.

Maak je ook verschil dan of iemand de veroorzaker is van een auto ongeluk of een slachtoffer ?


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten