Sars, Mers, Corona...

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 05 jan 2021 19:41

Marnix schreef:Overigens is er verder niemand die beweert dat de Engelse variant minder klachten geeft. De Engelse ziekenhuizen lopen met de nieuwe variant juist in rap tempo vol. Uit onderzoeken blijkt dat de nieuwe variant veel besmettelijker is (R-waarde stijgt met 0,4 tot 0,7) en de klachten lijken gelijk te zijn aan de nu nog dominante variant.

Kortom, na “flatten the curve” nu met volle ziekenhuizen bedenken om mensen grootschalig aan het virus bloot te stellen is een heel dom idee. Helemaal als er net een vaccin is ontwikkeld waarmee mensen dezelfde mate van immuniteit kunnen krijgen zonder dat ze daar ernstig ziek van kunnen worden.



O, ik dacht te hebben gelezen dat het wel iets minder virulent was. Maar ja, als er met het eerste virus 100 besmettingen zijn met 10 ernstig zieken, en met het tweede virus 200 besmettingen en 16 ernstig zieken. (10:1 en 10:0,8 ) dan heb je inderdaad alsnog een zwaardere last op het gezondheidsstelsel hoewel er per 100 besmettingen inderdaad minder zieken zijn.

Mensen vrijwillig blootstellen zou ik niet per se dom noemen. Genocidaal misschien wel.

In bepaalde gebieden in de VS zijn de IC's letterlijk vol. Hopen maar dat je geen auto-ongeluk krijgt de komende tijd. Ook is de zuurstof op rantsoen dus als je al naar het ziekenhuis wordt gebracht, krijg je alleen zuurstof als je O2-verzadiging lager is dan 90% (normaal doen ze dat al bij minder dan 98%, geloof ik).
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23582
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 05 jan 2021 20:40

irmo schreef:Daar hebben ze niet de moeite voor genomen om dat uit te zoeken. Na de laatste keer heb ik een bloedtest gehad en het enige wat ik weet is dat er geen antistoffen waren aangemaakt. 0.0 nada. Dus het vaccin heeft niet gewerkt werd me verteld. Maar ik moest toch maar vooral het RVP blijven volgen want dat was zo goed voor de anderen want groepsimmuniteit is toch wel belangrijk. Hoe ze dat willen bereiken als het niet werkt is mij een raadsel. Waarom ik me dan moest blijven inenten als het bewezen niet werkt, ook geen idee. Of er een andere manier is, idem dito. Hoe het nu verder moet als ik toch ziek wordt, zou het niet weten. Sowieso een grondige en fatsoenlijke uitleg over de hele zaak, die krijg je niet. " U moet toch maar doen wat de rest doet mevrouw, dat is verstandig" en meer komt er niet uit.

Bovendien las ik gister dat de werking van het covid vaccin maar 3 maanden is en dat je dan weer opnieuw mag. Dat vind ik eigenlijk wel een beetje weinig moet ik zeggen. En de voorlichting naar het publiek toe, die vind ik tot nu toe ook bar slecht. Nog slechter dan bij de gewone vaccinaties.


- wanneer was die bloedtest en waar had je geen antistoffen tegen? Corona? En ben je wel getest in die eerste golf? (Omdat dat toen veel minder gebeurde)

- als het bij jou niet werkt, bij bijna iedereen wel dus 70% immuniteit krijgen is niet zo’n probleem mits voldoende mensen meewerken. Vaccins werken namelijk landelijk / mondiaal gezien wel.

- fatsoenlijke info over vaccin en het waarom zijn er voldoende te vinden, daar wordt veel aandacht aan besteed de laatste taam jd op radio, tv, in de media en online

- waar lees je dat de werking van het vaccin 3 maanden is? Welk vaccin? Ik heb hele andere dingen gelezen dus ben benieuwd naar je bronnen.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Veendam » 05 jan 2021 23:00

https://profs.library.uu.nl/index.php/profrec/getprofdata/202/7/78/0

Deze man die zal er toch wel wat meer van af weten dan een paar forum bezoekers of niet ?

Luister maar wat hij te zeggen heeft, maar als je je eigen standpunt wilt houden luister dan vooral niet.
En deze man willen ze niet horen want hij schopt de ingezette route van lockdown op lockdown door de was.

https://www.bitchute.com/video/6PqidbZyd5bH/

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23582
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 05 jan 2021 23:53

Veendam schreef:https://profs.library.uu.nl/index.php/profrec/getprofdata/202/7/78/0

Deze man die zal er toch wel wat meer van af weten dan een paar forum bezoekers of niet ?

Luister maar wat hij te zeggen heeft, maar als je je eigen standpunt wilt houden luister dan vooral niet.
En deze man willen ze niet horen want hij schopt de ingezette route van lockdown op lockdown door de was.

https://www.bitchute.com/video/6PqidbZyd5bH/


Ah ja die man van viruswaanzin,emeritus hoogleraar die wat dubieuze onderzoeken deed, die in de zomer riep dat het virus weg was en een tweede golf nep was. (Allemaal figuranten die in het ziekenhuis liggen zeker). Die door de hele wetenschappelijke wereld als leugenaar wordt bestempeld. Maar hij roept wat jij graag wil horen en dus vind je hem veel geloofwaardiger dan die honderden andere experts....

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Veendam » 06 jan 2021 09:48

Marnix schreef:Ah ja die man van viruswaanzin,emeritus hoogleraar die wat dubieuze onderzoeken deed, die in de zomer riep dat het virus weg was en een tweede golf nep was. (Allemaal figuranten die in het ziekenhuis liggen zeker). Die door de hele wetenschappelijke wereld als leugenaar wordt bestempeld. Maar hij roept wat jij graag wil horen en dus vind je hem veel geloofwaardiger dan die honderden andere experts....


Zo simpel, jij oordeelt op de persoon en luisteren naar wat ze zeggen doe je dan dus ook niet eens meer.
Deze emeritus hoogleraar heeft een behoorlijke staat van dienst maar hij zegt wat anders da wat jij graag wil horen en vind jij de andere honderden die wat roepen wel experts, maar die zijn niet emeritus hoogleraar met een staat van dienst zoals deze man dus heeft.

Het is net zoals Timmermans zei voor hij bij de EU zat: Kijk deze stapel dossiers die geschreven is door mensen die ook vinden wat ik zeg, en dat andere stapeltje is dus onzin. Wetenschap is onderzoeken en naar de feiten kijken en niet naar wat het grootste stapeltje is van mensen die er over hebben geschreven en allemaal hetzelfde zeggen zonder diepgaand eigen onderzoek.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23582
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 06 jan 2021 10:16

Veendam schreef:Zo simpel, jij oordeelt op de persoon en luisteren naar wat ze zeggen doe je dan dus ook niet eens meer.
Deze emeritus hoogleraar heeft een behoorlijke staat van dienst maar hij zegt wat anders da wat jij graag wil horen en vind jij de andere honderden die wat roepen wel experts, maar die zijn niet emeritus hoogleraar met een staat van dienst zoals deze man dus heeft.

Het is net zoals Timmermans zei voor hij bij de EU zat: Kijk deze stapel dossiers die geschreven is door mensen die ook vinden wat ik zeg, en dat andere stapeltje is dus onzin. Wetenschap is onderzoeken en naar de feiten kijken en niet naar wat het grootste stapeltje is van mensen die er over hebben geschreven en allemaal hetzelfde zeggen zonder diepgaand eigen onderzoek.


Dat kan zijn beste Veendam, maar als het gaat om “horen wat je graag wil horen” heb ik de statistieken in ieder geval aan mijn kant en jij niet. Als 99 geleerden A zeggen en 1 geleerde zegt B en in denk dat A klopt en jij dat B klopt, kunnen we allebei zeggen: je hoort graag wat me wil horen he. Maar daar is 99 procent van de experts het mee eens. En jij gelooft wat 1 procent zegt. Hoezo “je luistert alleen naar wat je wil horen”.?

Onzin trouwens dat Capel de topexpert van Nederland is op dit gebied.... hij is gewoon een van de vele emeritus hoogleraren die we hebben.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor StillAwake » 06 jan 2021 10:19

Veendam schreef:https://profs.library.uu.nl/index.php/profrec/getprofdata/202/7/78/0

Deze man die zal er toch wel wat meer van af weten dan een paar forum bezoekers of niet ?

Luister maar wat hij te zeggen heeft, maar als je je eigen standpunt wilt houden luister dan vooral niet.
En deze man willen ze niet horen want hij schopt de ingezette route van lockdown op lockdown door de was.

https://www.bitchute.com/video/6PqidbZyd5bH/

Of die man (overigens op zijn 56e met emiritaat gestuurd omdat de grens tussen wetenschap en waanzin wat aan het vervagen was) hier meer vanaf weet: geen idee. Onmogelijk om te zeggen of hij er meer vanaf weet dan "een paar forum-bezoekers", om de simpele reden dat ik de forumbezoekers en hun intellect af en toe moeilijk kan peilen.
Hoe anders bij Pierre Capel. Ik heb hem een aantal maal gesproken rond mijn eigen promotie, maar ging er vanuit dat hij in de kwantumfysica zat (daar claimde hij indertijd een autoriteit op te zijn).

Vooralsnog ga ik er van uit dat de meeste mensen die gewoon hun middelbare school afgemaakt hebben en sindsdien ook nog wel eens een krant hebben opengeslagen meer kennis hebben dan deze man (om het even over welk onderwerp).
De grens tussen geniaal en gek is soms niet zo heel erg scherp te trekken...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor StillAwake » 06 jan 2021 10:24

Veendam schreef:Zo simpel, jij oordeelt op de persoon en luisteren naar wat ze zeggen doe je dan dus ook niet eens meer.
Deze emeritus hoogleraar heeft een behoorlijke staat van dienst maar hij zegt wat anders da wat jij graag wil horen en vind jij de andere honderden die wat roepen wel experts, maar die zijn niet emeritus hoogleraar met een staat van dienst zoals deze man dus heeft.
Ernst Kuipers, Diederik Gommers: zomaar twee namen van mensen die een grotere staat van dienst hebben en het niet met hem eens zijn.
Bovendien: "emeritus-hoogleraar" klinkt prachtig, maar verdiep je eens in de reden van zijn "vervroegd emeritaat".
Veendam schreef:Het is net zoals Timmermans zei voor hij bij de EU zat: Kijk deze stapel dossiers die geschreven is door mensen die ook vinden wat ik zeg, en dat andere stapeltje is dus onzin. Wetenschap is onderzoeken en naar de feiten kijken en niet naar wat het grootste stapeltje is van mensen die er over hebben geschreven en allemaal hetzelfde zeggen zonder diepgaand eigen onderzoek.

Grappig dat je de visie van Timmermans aanhaalt. Afgezien van het feit dat hij iets dergelijks nooit op deze manier gezegd heeft: juist mensen als Willem Engel, Pierre Capel, en ook jijzelf, geven uiting aan exact deze denktrant.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor StillAwake » 06 jan 2021 10:45

irmo schreef:Daar hebben ze niet de moeite voor genomen om dat uit te zoeken. Na de laatste keer heb ik een bloedtest gehad en het enige wat ik weet is dat er geen antistoffen waren aangemaakt. 0.0 nada. Dus het vaccin heeft niet gewerkt werd me verteld. Maar ik moest toch maar vooral het RVP blijven volgen want dat was zo goed voor de anderen want groepsimmuniteit is toch wel belangrijk. Hoe ze dat willen bereiken als het niet werkt is mij een raadsel. Waarom ik me dan moest blijven inenten als het bewezen niet werkt, ook geen idee. Of er een andere manier is, idem dito. Hoe het nu verder moet als ik toch ziek wordt, zou het niet weten. Sowieso een grondige en fatsoenlijke uitleg over de hele zaak, die krijg je niet. " U moet toch maar doen wat de rest doet mevrouw, dat is verstandig" en meer komt er niet uit.

Bovendien las ik gister dat de werking van het covid vaccin maar 3 maanden is en dat je dan weer opnieuw mag. Dat vind ik eigenlijk wel een beetje weinig moet ik zeggen. En de voorlichting naar het publiek toe, die vind ik tot nu toe ook bar slecht. Nog slechter dan bij de gewone vaccinaties.

Voor wat betreft het eerste: als jij iemand bent bij wie vaccins niet werken: dat kan, en komt inderdaad voor. Aan de andere kant: de meeste vaccins zorgen er niet voor dat je permanent antistoffen in je bloed hebt, maar dat er een "bouwtekening" voor de antistoffen door je lichaam wordt gemaakt en opgeslagen.

Je laatste opmerking: onzin. Ten eerst is het nonsens om te spreken van "het vaccin" omdat er inmiddels meerdere vaccins van meerdere ontwikkelaars in omloop zijn.
Ik heb jaren geleden mijn gele koorts vaccin moeten herhalen (was namelijk maar 10 jaar geldig), maar achteraf hoorde ik van het EMC dat de laatste vaccinatie (bij mij dus weer 10 jaar geldig) als hij drie weken later gezet zou zijn (nieuwe regels per 1 januari) hij levenslang geldig zou zijn.
Zodoende: ze durven voor een vaccin te garanderen dat hij een bepaalde periode werkt. En dat moet aangetoond zijn. En een vaccin wat drie maanden op de markt is en zich in die tijd bewezen heeft is dus bewezen voor 3 maanden.
Als niemand er meer ziek van wordt zal hij over een jaar beschouwd worden als "geldig voor een jaar", en over 10 jaar krijgt hij het predicaat "10 jaar geldig". Dat is hoe het werkt, en niemand heeft tot nog toe geclaimd dat een driemaandelijkse herhaling noodzakelijk is (op wat viruswaanzin figuren en anti-vaxxers na)
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor lammetje » 06 jan 2021 12:28

Maar wees eerlijk. Dat hele filmpje van de eerste vaccinatie is toch echt een lachertje
Punt 1,toeschouwers zonder mondkapje en volgens mij ook minder dan 1,5 meter afstand onderling.
Punt 2, ze zegt dat ze haar ouderen wil beschermen maar dat staat nog ter discussie want je zou zelf niet of minder ziek worden.
Punt 3,deze gaat volgens mij in je spier. Om te bepalen hoe dik je vel is "Je kunt zien hoe dik je huid is door door een huidplooi te nemen, dat is de dubbele dikte van je huid. Daar moet je doorheen en dan moet je nog 1 centimeter door je spier heen. De naald gaat dus niet zo diep"
Maar dit checken ze helemaal niet. Iedere naald is dezelfde lengte... Dus de kans is groot dat hij niet eens goed zit. Dit is overigens bij alle injecties die intramusculair gaan. Een best groot percentage wordt niet goed gegeven.

En wees eerlijk, hoe groot is het percentage van zieke mensen die daadwerkelijk opgenomen moet worden tov die thuis kunnen uitzieken. Laat de risico groepen dat vaccin maar halen als ze dat graag willen. Als je zelf een goede gezondheid hebt, goede conditie, goed gewicht, dan kun je dit virus echt wel aan.

Kans is overigens nog groot ook dat je, als je het vaccin hebt gehad, besmet bent maar zonder klachten uiteraard gewoon gaat werken (je weet immers niet dat je besmet bent) je de hele afdeling besmet #-o nee dat is lekker voor je bewoners, haal die vaccinatie maar, dan kunnen we straks de huizen sluiten en zijn we meteen van de vergrijzing af.

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor lammetje » 06 jan 2021 12:28

Foutje

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23582
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 06 jan 2021 13:55

lammetje schreef:Maar wees eerlijk. Dat hele filmpje van de eerste vaccinatie is toch echt een lachertje
Punt 1,toeschouwers zonder mondkapje en volgens mij ook minder dan 1,5 meter afstand onderling.
Punt 2, ze zegt dat ze haar ouderen wil beschermen maar dat staat nog ter discussie want je zou zelf niet of minder ziek worden.
Punt 3,deze gaat volgens mij in je spier. Om te bepalen hoe dik je vel is "Je kunt zien hoe dik je huid is door door een huidplooi te nemen, dat is de dubbele dikte van je huid. Daar moet je doorheen en dan moet je nog 1 centimeter door je spier heen. De naald gaat dus niet zo diep"
Maar dit checken ze helemaal niet. Iedere naald is dezelfde lengte... Dus de kans is groot dat hij niet eens goed zit. Dit is overigens bij alle injecties die intramusculair gaan. Een best groot percentage wordt niet goed gegeven.

En wees eerlijk, hoe groot is het percentage van zieke mensen die daadwerkelijk opgenomen moet worden tov die thuis kunnen uitzieken. Laat de risico groepen dat vaccin maar halen als ze dat graag willen. Als je zelf een goede gezondheid hebt, goede conditie, goed gewicht, dan kun je dit virus echt wel aan.

Kans is overigens nog groot ook dat je, als je het vaccin hebt gehad, besmet bent maar zonder klachten uiteraard gewoon gaat werken (je weet immers niet dat je besmet bent) je de hele afdeling besmet #-o nee dat is lekker voor je bewoners, haal die vaccinatie maar, dan kunnen we straks de huizen sluiten en zijn we meteen van de vergrijzing af.


Afstand is ruim voldoende, mondkapje hadden ze idd wel even op kunnen doen, voor het idee, want afstand houden is veel belangrijker.

Ik neem aan dat ze wel iets hebben bedacht waardoor die prikken doorgaans gewoon goed gaan.

Wat overdraagbaarheid betreft, als je het virus nu krijgt wordt het snel uitgeschakeld en kan je het veel minder makkelijk overdragen. (Daarom is er ook maar een vaccinatiegraad van 70 procent nodig waar dat bij sommige vaccins veel hoger ligt)

En verder is wat je noemt wel de reden om eerst zorgmedewerkers en kwetsbare groepen in te enten. En zullen voordat iedereen is ingeeent een hoop maatregelen nog wel blijven.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor lammetje » 06 jan 2021 14:13

Marnix schreef:Afstand is ruim voldoende, mondkapje hadden ze idd wel even op kunnen doen, voor het idee, want afstand houden is veel belangrijker.

Ik neem aan dat ze wel iets hebben bedacht waardoor die prikken doorgaans gewoon goed gaan.

Wat overdraagbaarheid betreft, als je het virus nu krijgt wordt het snel uitgeschakeld en kan je het veel minder makkelijk overdragen. (Daarom is er ook maar een vaccinatiegraad van 70 procent nodig waar dat bij sommige vaccins veel hoger ligt)


Afstand is dan vertekend want wat ik zie is echt geen 1,5 meter

Over die injecties, dat kun je maar op 1 manier goed doen en zoals je ziet hebben ze dat niet gecontroleerd. Laatst een bijscholingen gevolgd hierover en dat was erg interessant.

En die overdraagbaarheid weten ze niet 100% zeker. De kans is kleiner maar niet weggenomen. Juist omdat je zelf geen klachten hebt... Ik vind die opmerking dat je het voor je cliënt doet echt niet terecht.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23582
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 06 jan 2021 14:29

lammetje schreef:Afstand is dan vertekend want wat ik zie is echt geen 1,5 meter

Over die injecties, dat kun je maar op 1 manier goed doen en zoals je ziet hebben ze dat niet gecontroleerd. Laatst een bijscholingen gevolgd hierover en dat was erg interessant.

En die overdraagbaarheid weten ze niet 100% zeker. De kans is kleiner maar niet weggenomen. Juist omdat je zelf geen klachten hebt... Ik vind die opmerking dat je het voor je cliënt doet echt niet terecht.


Ik zou het ook zeker voor jezelf doen, ook al zal je als je jong en vitaal bent niet snel aan Covid overlijden... en niet alleen voor anderen. Maar je beschermt anderen ook, zeker met zn allen als de vaccinatiegraad toeneemt en het virus dan niet meer goed rond kan gaan. Daarnaast is de kans op overdragen veel kleiner en al is die misschien niet weggenomen, met een veel kleinere kans overdragen bescherm je je clienten dus wel extra.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor StillAwake » 06 jan 2021 15:35

Marnix schreef:Ik zou het ook zeker voor jezelf doen, ook al zal je als je jong en vitaal bent niet snel aan Covid overlijden... en niet alleen voor anderen. Maar je beschermt anderen ook, zeker met zn allen als de vaccinatiegraad toeneemt en het virus dan niet meer goed rond kan gaan. Daarnaast is de kans op overdragen veel kleiner en al is die misschien niet weggenomen, met een veel kleinere kans overdragen bescherm je je clienten dus wel extra.

Toch is de overweging om juist mensen in de zorg als eerste te vaccineren het gegeven dat daarmee de patienten impliciet beschermd worden.
Wellicht een drogredenering (ik ben pas sinds maart vorig jaar amateurviroloog :-oo), maar wel de redenering die leidend was in de huidige keuzes (voor zover de grote massa de echte argumenten ooit hoort).
Natuurlijk doe je het in de eerste plaats voor jezelf, daar ben ik het wel mee eens.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten