Sars, Mers, Corona...

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23578
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 24 dec 2020 09:56

Dorpeling schreef:Hoezo 'niet willen stigmatiseren'.
Alsof je met het opvolgen van adviezen een besmetting kunt voorkomen. En alsof je een slechte naam wél waard bent als je je best doet, maar daarnaast ook gewoon mens blijft. Heb je het dan ineens niet goed met je naaste voor? :?

Toename zal vooral door grote gezinnen komen. Ik ken diverse gezinnen van +/- 15 personen die met z'n allen in quarantaine zitten of kortgeleden zaten. Telt wel op die cijfers dan hè!

Daarbij zijn er onder 'christelijke gemeenten' ook (kleine) dorpen. Geen idee of dat nu de zgn 'brandhaarden' zijn, ik hou dat niet zo bij. Maar in dat geval heb je wel snel een groot aantal besmettingen wanneer men per 100.000 inwoners rekent. Terwijl het in werkelijkheid dan maar een paar personen zijn.


Er is gekeken naar gemeenten, niet naar plaatsen. En dan naar de besmettingsgraad dus het aantal besmettingen per 100000 inwoners. Dat ligt vrij hoog en dat is opvallend. Dat lijkt overigens niet zozeer te komen doordat in die gemeenten nog relatief veel kerken open zijn en diensten houden maar het is wel opmerkelijk dat daar zoveel besmettingen zijn. Gemiddelde gezinsgrootte lijkt inderdaad wel een grote rol te spelen en dat veel mensen bij elkaar werken en zo. Maar het is natuurlijk wel goed om te kijken of wat de enige oorzaken zijn of dat er meer redenen zijn. Want dat veel biblebelt-gemeenten structureel ruim boven de 100 besmettingen per 100000 inwoners zitten op een gemiddelde van 30 war veel omliggende steden en zo maar rond de 40,50 zitten kan natuurlijk wel meer oorzaken hebben. De hoge besmettingen in Urk lijken ook wel te komen doordat men daar een druk sociaal leven heeft en dat blijkbaar ook wat minder makkelijk opgeeft. Kan dus ook wel wat met gedrag binnen subculturen te maken hebben, dus zonder stigmatiserend te zijn: Het is wel goed om daar gewoon eens neutraal naar te kijken.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Dorpeling
Luitenant
Luitenant
Berichten: 682
Lid geworden op: 14 mei 2018 19:14

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Dorpeling » 24 dec 2020 14:34

Marnix schreef:Er is gekeken naar gemeenten, niet naar plaatsen. (...) Het is wel goed om daar gewoon eens neutraal naar te kijken.


Dat denk ik niet, er is gekeken naar gemeenten met een bepaald percentage stemmen op christelijke partijen. Alle plaatsen zijn tegelijk gemeenten, ook Amsterdam en Rotterdam. Alleen is daar het percentage stemmen op de SGP en CU dus niet zo hoog.
En neutraal naar kijken? Dat lukt een heleboel mensen duidelijk niet.

Oa Trouw meldt het zo: "Voor het antwoord op die vraag selecteerde Van den Hof met collega’s alle gemeenten waar bij de laatste verkiezingen meer dan 20 procent SGP of ChristenUnie had gestemd – ze kon het niet verder uitsplitsen omdat de partijen in sommige gemeenten één lijst hadden. Zo kwam ze op 42 christelijke gemeenten. Vervolgens bekeek ze voor alle 355 gemeenten het aantal positieve meldingen in december. Toen ze de gemeenten op volgorde van besmettingsgraad zette, belandden 32 van de christelijke gemeenten in de bovenste helft – terwijl je er maar 21 (de helft van 42) zou verwachten. (....) Hoe de besmettingen binnen een gemeente verdeeld zijn, weet het RIVM niet. “Maar het is aannemelijk dat de christelijke gemeenschappen de verklarende factor zijn omdat het verband anders niet zo duidelijk was”, verklaart epidemioloog Van den Hof tegen Trouw.''

Dus staan 'gemeenten' blijkbaar los van 'christelijke gemeenschappen'. Maar goed, het zijn weer aannames, net zoals we in het voorjaar aannamen dat het door de wintersporters en carnavalvierders binnengekomen is. Daarna werd aangenomen dat het de jongeren en vakantiegangers waren, toen de werknemers die niet genoeg thuis zouden werken en de mensen die zich niet genoeg aan de regels houden. En nu dus de christelijke gemeenschappen. Het zij zo. Wie zal de volgende zijn die men aanwijst?

We kunnen dit met z'n allen blijkbaar toch niet. Samen krijgen we het niet onder controle. Wanneer zal dat besef doordringen?
Zie het Lam Gods, Dat de zonde der wereld wegneemt! Joh. 1:29

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23578
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 24 dec 2020 21:55

Dorpeling schreef:Dat denk ik niet, er is gekeken naar gemeenten met een bepaald percentage stemmen op christelijke partijen. Alle plaatsen zijn tegelijk gemeenten, ook Amsterdam en Rotterdam. Alleen is daar het percentage stemmen op de SGP en CU dus niet zo hoog.
En neutraal naar kijken? Dat lukt een heleboel mensen duidelijk niet.

Oa Trouw meldt het zo: "Voor het antwoord op die vraag selecteerde Van den Hof met collega’s alle gemeenten waar bij de laatste verkiezingen meer dan 20 procent SGP of ChristenUnie had gestemd – ze kon het niet verder uitsplitsen omdat de partijen in sommige gemeenten één lijst hadden. Zo kwam ze op 42 christelijke gemeenten. Vervolgens bekeek ze voor alle 355 gemeenten het aantal positieve meldingen in december. Toen ze de gemeenten op volgorde van besmettingsgraad zette, belandden 32 van de christelijke gemeenten in de bovenste helft – terwijl je er maar 21 (de helft van 42) zou verwachten. (....) Hoe de besmettingen binnen een gemeente verdeeld zijn, weet het RIVM niet. “Maar het is aannemelijk dat de christelijke gemeenschappen de verklarende factor zijn omdat het verband anders niet zo duidelijk was”, verklaart epidemioloog Van den Hof tegen Trouw.''

Dus staan 'gemeenten' blijkbaar los van 'christelijke gemeenschappen'. Maar goed, het zijn weer aannames, net zoals we in het voorjaar aannamen dat het door de wintersporters en carnavalvierders binnengekomen is. Daarna werd aangenomen dat het de jongeren en vakantiegangers waren, toen de werknemers die niet genoeg thuis zouden werken en de mensen die zich niet genoeg aan de regels houden. En nu dus de christelijke gemeenschappen. Het zij zo. Wie zal de volgende zijn die men aanwijst?

We kunnen dit met z'n allen blijkbaar toch niet. Samen krijgen we het niet onder controle. Wanneer zal dat besef doordringen?


Het stuk is wel een redelijk genuanceerd artikel. Er wordt niet geoordeeld, er wordt niet gezegd: het komt door die kerkdiensten (wordt nauwelijks genoemd) of “die christenen nemen het allemaal niet zo nauw. Kijk de cijfers zijn gewoon feiten: op de biblebelt zijn relatief veel besmettingen. Naast wat je noemt dus 9 van de 10 meeste besmettingen in gemeenten die als christelijk te boek staan en hoe men stemt onderstreept dat. En dan kan best een logische verklaringen hebben zonder dat mensenlijk gedrag daar de oorzaak van hoeft te zijn. Het RIVM geeft dat ook duidelijk aan: het valt ons op, niet zorgwekkend, wel opvallend dus zonder te stigmatiseren willen we het onder de aandacht brengen.

Dat lijkt me een betere houding dan gelijk in de verdediging gaan (ze moeten de christenen weer hebben hoor) of gelijk in de aanval te gaan zoals sommige mensen als ze zoiets lezen natuurlijk ook doen (jahoor, zie je wel, die christenen met hun privileges zorgen voor de hoge cijfers)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

ben db bd
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1264
Lid geworden op: 02 okt 2013 16:04

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor ben db bd » 26 dec 2020 16:27

ik vind AMEN een van de betere christelijke magazines en neem ze volgaarne serieus.
Onder de titel 'Coronaschandaal: Misdaad tegen de mensheid' voeren zij de Duitse advocaat Dr. Reiner Fuellmilch op, die ook bekend werd vanwege de corruptiezaken tegen de Deutsche Bank en VW. Hij zegt o.a.:
De mensen die verantwoordelijk zijn voor het fraudeschandaal rond corona moeten strafrechtelijk vervolgd worden wegens
'het grootste misdrijf tegen de mensheid ooit'.

Dr. Fuellmilch is één van de vier leden van een Duitse onderzoekscommissie naar de aanpak van corona.
Al sinds juli spreekt deze commissie met wetenschappers en deskundigen over de coronacrisis.
'Op politiek niveau moet alles in het werk worden gesteld om ervoor te zorgen dat niemand ooit nog zo machtig zal zijn dat hij de mensheid kan bedriegen of ons kan proberen te manipuleren met een corrupte agenda.'

Een internationaal netwerk van advocaten zal de wellicht grootste onrechtmatige daad ooit, aanvechten, enz., enz.
(bron: Stichtingvaccinvrij.nl) Uit angst voor de denkpolitie van Ajsa, tot zover maar weer even, ben

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 26 dec 2020 18:02

ben db bd schreef:(bron: Stichtingvaccinvrij.nl)


Ik word altijd een beetje verdrietig van dit soort sites. Wees dan eerlijk en noem jezelf StichtingProPolio.nl of zoiets.

Verder is een 'bezwaar' dat je nu veel hoort "Ja maar je weet niet wat er allemaal in zit!" - vaak hoor je dat terwijl iemand een frikandel of iets dergelijks eet of een shot Goldstrike drinkt maar die ironie ontgaat de mensen dan vaak weer een beetje. Alsof men wél weet wat er in die paracetamol zit die ze de dag erna naar binnen werken.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

ben db bd
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1264
Lid geworden op: 02 okt 2013 16:04

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor ben db bd » 26 dec 2020 19:34

Ik word altijd een beetje verdrietig van dit soort sites. Wees dan eerlijk en noem jezelf StichtingProPolio.nl of zoiets.

Ja, dat is een andere kant van dezelfde zaak; echter niet zo gebruikelijk zo in algemene zin, is mijn ervaring.
Maar die meneer Fuellmilch.com (staat er ook onder!), op de foto ziet hij er heel keurig en vertrouwenwekkend uit, dat is geen kleine jongen op zijn gebied, dunkt mij. En u weet dat ik wél bereid ben om aangetoonde zinnige complottheorieën in overweging te nemen.
En dat vooral als er voor de belanghebbenden zulke grote bedragen op kosten van de gemeenschap mee gemoeid zijn.
En de boodschap van het Nieuwgeboren Kindje is voor de meeste Joden ook nu nog, en de hauptausmachers toen al, een complottheorie.

In onze disputen hier op het forum is het m.i. altijd zo vóór versus tégen.
Edoch, er zijn zoveel méér onderwerpen als corona en vaccinatie welke zowel voor- als tegenargumenten in zich bezitten, toch?
Zoals eerder geduid, heeft heel de aartsleugenaar cs vanaf het begin een vreselijk wereldwijd complot tegen de ganse schepping gesmeed.
Als de Heere het niet zou verhoeden, zou de duivel m.i. dagelijks al die complotten uit kunnen voeren, want dat wil hij wel!
ik geloof dus als christen in zeer foutbedoelde complotten tegenover Gods steeds beschermend handelen. Ook aangaande corona.
En dat deze ramp mede ruimte geeft om ons onder dictatoriale discipline te brengen, deel ik inmiddels met miljoenen anderen, weet ik.
En samen weten we, indien we Bijbelgetrouw zijn, dat dit glijdend in de profetieën aangaande de eindtijd past!

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 26 dec 2020 20:12

Zoals eerder geduid, heeft heel de aartsleugenaar cs vanaf het begin een vreselijk wereldwijd complot tegen de ganse schepping gesmeed.
Als de Heere het niet zou verhoeden, zou de duivel m.i. dagelijks al die complotten uit kunnen voeren, want dat wil hij wel!
ik geloof dus als christen in zeer foutbedoelde complotten tegenover Gods steeds beschermend handelen. Ook aangaande corona.
En dat deze ramp mede ruimte geeft om ons onder dictatoriale discipline te brengen, deel ik inmiddels met miljoenen anderen, weet ik.
En samen weten we, indien we Bijbelgetrouw zijn, dat dit glijdend in de profetieën aangaande de eindtijd past!


Ik heb werkelijk waar geen idee waar je het over hebt. Satan gebruikt corona om de mensheid uit te roeien? Gelukkig is het coronavirus niet ZO dodelijk; het is gelukkig geen Zwarte dood.

Maar goed, tja, als je het in dat kader wilt zien, dan begrijp ik wel waarom je muurvast zit. Vaccineren is kiezen tegen God? Ach, zo erg moet het toch niet worden?
En dictatoriale discipline? Waar heb je het in vredesnaam over? Dictatoriale regimes zijn van alle tijd, en heden ten dagen juist minder dan op alle andere momenten in de geschiedenis.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23578
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 26 dec 2020 23:20

Dat mensen er betrouwbaar uitzien wil niet zeggen dat ze dus de waarheid spreken. Verder is het natuurlijk belachelijk om de met de meest wilde complottheorieen te komen en die vervolgens te gaan verdedigen met “ja maar velen zien het bestaan van God, de schepping etcetera ook als een complottheorie en dat is wel waar dus kloppen alle andere dingen die als een complottheorie worden beschouwd vast ook”
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Dorpeling
Luitenant
Luitenant
Berichten: 682
Lid geworden op: 14 mei 2018 19:14

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Dorpeling » 28 dec 2020 14:15

Mortlach schreef:Ik heb werkelijk waar geen idee waar je het over hebt. Satan gebruikt corona om de mensheid uit te roeien? Gelukkig is het coronavirus niet ZO dodelijk; het is gelukkig geen Zwarte dood.

Dat zegt Ben bd db niet. Hij zegt dat satan 'een vreselijk wereldwijd complot tegen de ganse schepping gesmeed' heeft. En dat is waar.
Satan doet er alles aan om de mens naar de ondergang te helpen. Daar begon hij in het paradijs al mee. En alles kan en zal hij aangrijpen om daarmee verder te gaan, ook deze crisis. Hij gaat ''rond als een briesende leeuw, zoekende wie hij zou kunnen verslinden''.

Maar goed, tja, als je het in dat kader wilt zien, dan begrijp ik wel waarom je muurvast zit. Vaccineren is kiezen tegen God? Ach, zo erg moet het toch niet worden?
En dictatoriale discipline? Waar heb je het in vredesnaam over? Dictatoriale regimes zijn van alle tijd, en heden ten dagen juist minder dan op alle andere momenten in de geschiedenis.

Iets minder laatdunkend mag ook wel. Mag hij lekker zelf weten wat hij al dan niet geloofd? Doe jij toch ook?

Marnix schreef:(..)Dat lijkt me een betere houding dan gelijk in de verdediging gaan (ze moeten de christenen weer hebben hoor) of gelijk in de aanval te gaan zoals sommige mensen als ze zoiets lezen natuurlijk ook doen (jahoor, zie je wel, die christenen met hun privileges zorgen voor de hoge cijfers)

Gevolg van dit soort berichtgeving is ondertussen wel dat alles ogen weer eens gericht zijn op de biblebelt in negatieve zin (maar nee hoor, 'we willen echt niet stigmatiseren!').

Terwijl in heel NLD de besmettingcijfers omhoog schieten. Blijkt wel weer dat een (deze) krant dat wel redelijk neutraal kan berichten (wat is hiervan de nieuwswaarde overigens?) maar de reacties op oa social media zijn in reactie hierop weer niet mals, zwak uitgedrukt. Dus dat doel is weer bereikt, net als onlangs. Maar goed, dat was ook wel te verwachten. Want die christenen, daar kun je zo lekker op afgeven...
Zie het Lam Gods, Dat de zonde der wereld wegneemt! Joh. 1:29

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Veendam » 29 dec 2020 09:04

Dorpeling schreef:

Gevolg van dit soort berichtgeving is ondertussen wel dat alles ogen weer eens gericht zijn op de biblebelt in negatieve zin (maar nee hoor, 'we willen echt niet stigmatiseren!').

Terwijl in heel NLD de besmettingcijfers omhoog schieten. Blijkt wel weer dat een (deze) krant dat wel redelijk neutraal kan berichten (wat is hiervan de nieuwswaarde overigens?) maar de reacties op oa social media zijn in reactie hierop weer niet mals, zwak uitgedrukt. Dus dat doel is weer bereikt, net als onlangs. Maar goed, dat was ook wel te verwachten. Want die christenen, daar kun je zo lekker op afgeven...


De feiten:
Er is een PCR test, maar die geeft ook uitslagen die niet kloppen, de zogenaamde vals positieve tests.
Er zijn nieuwe sneltesten die commercieel gebruikt worden.
Door die tests te gebruiken is er 40 % minder positieve uitslag dan bij de PCR test.
(Zou de sneltest beter zijn en de vals positieven er uit halen ?)

Wat de PCR test meet: De PCR test meet een bepaald stofje, en door dat te laten vermenigvuldigen met celdeling komt daar een bepaald aantal cellen uit tevoorschijn. De GGD had opdracht gekregen om de cellen vaker te laten delen zodat er een hogere waarde uit zo komen of om een lagere waarde al als positieve uitslag te beordelen. Je weet dan dus eigenlijk alleen of dat deeltje in het lichaam zat, maar niet sinds wanneer dat stofje al in dat lichaam zat. Er is bij een positieve PCR test dus GEEN SPRAKE van dat iemand net besmet zou zijn, maar zo wordt het wel gebracht.
Omdat in een hechte gemeenschap het onderlinge contact groter is dan bij een minder hechte gemeenschap krijg je ook overdracht van stoffen, maar dat wil niet zeggen dat dit negatief zou zijn.

Bekijk de cijfers maar, dan zie je dat het aantal besmettingen wel in de cijfers veel hoger is geworden maar het aantal ziekenhuisopnamen en IC opnames en doden is een cumulatief aantal en bij de meeste plaatsen blijven die redelijk gelijk.
Wanneer je het aantal doden en ziekenhuis en IC opnames dan weer gaat onderverdelen in leeftijdsgroepen dan zie je dat het eigenlijk voor 95 % mensen zijn ouder dan 65 jaar.

Betreffende de presentatie van het vaccin bij de persconferentie van de NOS: Er is eigenlijk nog niets zeker over wat het vaccin nu wel of niet doet.

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8816
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor elbert » 29 dec 2020 10:04

Veendam schreef:Betreffende de presentatie van het vaccin bij de persconferentie van de NOS: Er is eigenlijk nog niets zeker over wat het vaccin nu wel of niet doet.
Wat ik zou willen weten:
- beschermt het vaccin tegen alle mutaties?
- hoe lang beschermt het vaccin tegen het virus?
- als je ingeent bent, kun je anderen dan nog besmetten?
- wat zijn de mogelijke bijwerkingen en hoe vaak treden die op?

Zonder antwoord op die vragen, wacht ik nog even af voordat ik me in laat enten. Sowieso moeten we wachten, want Nederland is zo'n beetje het laatste land dat met inentingen begint en het gaat vele maanden duren voordat iedereen ingeent kan zijn.
Ondertussen is minister de Jonge aan het rondvragen of hij mensen indirect kan dwingen om zich te laten vaccineren.
Want daar komt zo'n coronapaspoort wel op neer: "wilt u blijven werken? Dan moet u zich wel laten vaccineren.", "wilt u in een verpleeghuis? Dan moet u zich wel laten vaccineren". Wie een beetje van zijn vrijheid houdt, verzet zich tegen zo'n indirecte verplichting. Sowieso is het verlies van vrijheid op allerlei vlakken een ernstig punt van zorg.

Tot ik antwoord op mijn vragen heb, slik ik regelmatig vitamine D pilletjes. Volgens dit artikel in Nature is de kans groter op ernstige complicaties als je een vitamine D tekort hebt.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
gravo
Majoor
Majoor
Berichten: 2017
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:20

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor gravo » 29 dec 2020 11:10

Even een commentaar op al die gekke complotfluisteraarsites waar ben db bd mee op de proppen komt:

"waar je mee omgaat, daar word je mee besmet".

Vind ik in verband met het onderwerp corona een heel toepasselijk commentaar.

Daarmee is dit ook een zeer geslaagde en spitsvondige bijdrage van gravo geworden (al zeg ik het zelf).
Goed zo, gravo! Je slaat de spijker echt op z'n kop en je zegt precies wat ik wilde horen!
Fijn, om mijn gelijk zo bevestigd te zien! Dank gravo!

gravo
'Von Gott wissen wir nichts. Aber dies Nichtwissen ist Nichtwissen von Gott'
(Franz Rosenzweig, Der Stern der Erlösung)

Gebruikersavatar
Cathy
Majoor
Majoor
Berichten: 1543
Lid geworden op: 13 sep 2002 17:18
Locatie: Krimpen aan den IJssel

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Cathy » 29 dec 2020 11:58

elbert schreef:Wat ik zou willen weten:
- beschermt het vaccin tegen alle mutaties?
- hoe lang beschermt het vaccin tegen het virus?
- als je ingeent bent, kun je anderen dan nog besmetten?
- wat zijn de mogelijke bijwerkingen en hoe vaak treden die op?

Tot ik antwoord op mijn vragen heb, slik ik regelmatig vitamine D pilletjes. Volgens dit artikel in Nature is de kans groter op ernstige complicaties als je een vitamine D tekort hebt.


Op al die vragen die je stelt zou ik het antwoord ook graag willen weten.
Wat vit D betreft heb ik ook nogal wat vragen: hoe kan het dat in veel landen met een zonnig klimaat zoveel zieken en doden zijn? Daar is toch geen sprake van een vit D tekort?
Een antwoord zou kunnen zijn dat de meeste doden oud zijn en te weinig in de zon komen, maar ik heb een paar jaar geleden met eigen ogen gezien dat in Frankrijk vit D wordt toegevoegd aan allerlei soorten zuivelproducten. Dus iedereen krijgt al extra vit D.
Dan raak ik het spoor weer bijster. :?
Samen bidden, samen zoeken,
naar het plan van onze Heer.

Dorpeling
Luitenant
Luitenant
Berichten: 682
Lid geworden op: 14 mei 2018 19:14

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Dorpeling » 29 dec 2020 13:58

Cathy schreef:Op al die vragen die je stelt zou ik het antwoord ook graag willen weten.
Wat vit D betreft heb ik ook nogal wat vragen: hoe kan het dat in veel landen met een zonnig klimaat zoveel zieken en doden zijn? Daar is toch geen sprake van een vit D tekort?
Een antwoord zou kunnen zijn dat de meeste doden oud zijn en te weinig in de zon komen, maar ik heb een paar jaar geleden met eigen ogen gezien dat in Frankrijk vit D wordt toegevoegd aan allerlei soorten zuivelproducten. Dus iedereen krijgt al extra vit D.
Dan raak ik het spoor weer bijster. :?

Geen Vit D tekort daar waarschijnlijk, maar misschien een ander tekort? Gezond en afwisselend voedsel bijvoorbeeld, of een ander soort vitamine. Extra Vit D lijkt invloed te hebben op het verloop van de ziekte, maar voorkomt niet dat je ziek wordt. En kwaad kan het niet.
elbert schreef: Sowieso is het verlies van vrijheid op allerlei vlakken een ernstig punt van zorg.

Exact! Je moet tegenwoordig van alles en er mag bijna niets meer.
gravo schreef:Daarmee is dit ook een zeer geslaagde en spitsvondige bijdrage van gravo geworden (al zeg ik het zelf).
Goed zo, gravo! Je slaat de spijker echt op z'n kop en je zegt precies wat ik wilde horen!
Fijn, om mijn gelijk zo bevestigd te zien! Dank gravo!

gravo

Deze niets-toevoegende bijdrage stinkt nogal naar eigendunk.
Veendam schreef:Er is een PCR test, maar die geeft ook uitslagen die niet kloppen, de zogenaamde vals positieve tests.
Er zijn nieuwe sneltesten die commercieel gebruikt worden.
Door die tests te gebruiken is er 40 % minder positieve uitslag dan bij de PCR test.
(Zou de sneltest beter zijn en de vals positieven er uit halen ?)

Dat denk ik eerlijk gezegt niet. Ik heb meer vertrouwen in de PCR dan in de sneltest. In mijn omgeving te vaak een negatieve sneltest en toch alle symptomen, of een negatieve sneltest en een positieve PCR. Deze laatste lijkt toch iets zorgvuldiger.
Wat de PCR test meet: De PCR test meet een bepaald stofje, en door dat te laten vermenigvuldigen met celdeling komt daar een bepaald aantal cellen uit tevoorschijn. De GGD had opdracht gekregen om de cellen vaker te laten delen zodat er een hogere waarde uit zo komen of om een lagere waarde al als positieve uitslag te beordelen. Je weet dan dus eigenlijk alleen of dat deeltje in het lichaam zat, maar niet sinds wanneer dat stofje al in dat lichaam zat. Er is bij een positieve PCR test dus GEEN SPRAKE van dat iemand net besmet zou zijn, maar zo wordt het wel gebracht.

Deze week nog de GGD aan de lijn gehad, deze medewerker zei dat je tot 8 weken na besmetting nog een positieve uitslag kunt hebben, dus kan het moment van besmetting net zo goed van een aantal weken terug zijn.
Vooral wanneer je geen symptomen hebt lijkt me dat je nooit het precieze moment zult weten. En bij een eventuele herbesmetting wordt het al helemaal een lastig verhaal. Want is het dan positief omdat je het virus opnieuw hebt opgelopen, of is dit gewoon nog van de eerste keer?
Omdat in een hechte gemeenschap het onderlinge contact groter is dan bij een minder hechte gemeenschap krijg je ook overdracht van stoffen, maar dat wil niet zeggen dat dit negatief zou zijn.

Bekijk de cijfers maar, dan zie je dat het aantal besmettingen wel in de cijfers veel hoger is geworden maar het aantal ziekenhuisopnamen en IC opnames en doden is een cumulatief aantal en bij de meeste plaatsen blijven die redelijk gelijk.

Die laatste cijfers kunnen nog veranderen, maar het is wel opvallend idd. Het positieve hiervan is m.i dat er sneller groepsimmuniteit ontstaat zonder vaccin.
Laatst gewijzigd door Dorpeling op 29 dec 2020 14:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Zie het Lam Gods, Dat de zonde der wereld wegneemt! Joh. 1:29

Dorpeling
Luitenant
Luitenant
Berichten: 682
Lid geworden op: 14 mei 2018 19:14

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Dorpeling » 29 dec 2020 14:48

--ging iets verkeerd--
Zie het Lam Gods, Dat de zonde der wereld wegneemt! Joh. 1:29


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten