Sars, Mers, Corona...

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23581
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 09 dec 2020 22:37

pindas83 schreef:Mijn punt is vooral dat iedereen (alleen jij nu :wink: :) ‘complottheorie ‘ schreeuwt terwijl de info open en bloot is te krijgen, uit eerste hand en de media zwijgt erover als het graf. Vind ik opmerkelijk. The great reset is een voorbeeld wat ik behoorlijk nieuwswaardig vind (zeker voor een talkshow interessant) maar ook de onlangs masale protesten in Denemarken tegen de wet (nu ingetrokken) die vaccinatie zou verplichten voor delen van de bevolking.
Ik weet niet of jij het op het journaal of in de krant heb gelezen maar ik niet.
Misschien dat er een krant is geweest die er een bericht over heeft geplaatst maar bij het grote publiek onbekend.
Maar natuurlijk zal er ook voor deze dingen een hele logische verklaring zijn... :-k


Ik heb me er wat meer in verdiept en the Great Reset is een voorstel van het WEF om de economie te versterken en vervolgens is de complottheorie er op bedacht dat men op die manier een New World Order wil vestigen. Het voorstel
En de complottheorie zijn twee totaal verschillende dingen.

Met dat voorstel van het WEF is niets mis. Wat Denemarken betreft, ik heb het bericht alleen op dubieuze sites gezien en nergens een foto erbij. Dus hoe masaal waren die protesten? En wat klopt er sowieso?

In Nederland is bovendien geen enkele vaccinatie verplicht. In sommige andere Europese landen, zoals Duitsland en Frankrijk, zijn bepaalde vaccinaties verplicht. Het gaat dan bijvoorbeeld om een vaccinatie tegen mazelen.

In Denemarken bestaat daarnaast al zeker tien jaar een wet die bepaalt dat vaccinaties verplicht kunnen worden om de verspreiding van een gevaarlijke ziekte tegen te gaan. Het gaat dan wel om de vaccinatie van een beperkt aantal personen of inwoners van een specifiek gebied.

In maart is deze Deense wet aangepast, zodat het tijdens de huidige pandemie ook mogelijk is om risicogroepen te verplichten zich tegen andere ziekten dan COVID-19 te laten vaccineren. Dit moet voorkomen dat de druk op de zorg te groot wordt. Mogelijk zijn de beweringen in de petitie tegen de spoedwet op deze Deense wet gebaseerd.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23581
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 09 dec 2020 22:46

Dorpeling schreef:Dat jij nu andere onderzoekers en hun uitkomsten slimmer acht, wil niet zeggen dat tegenovergestelde onderzoeken, feiten en beweringen direct naar het land van de fabeltjes verwezen kunnen worden.
En uh.. hoe vaak ik een mondkapje op moet? Niet.


Waar klaag je er dan zo over?

En wat te onderzoeken betreft, het is niet alsof de meningen een beetje 50/50 zijn. Ongezond of niet. Vrijwel alle onderzoeken hebben aangetoond dat het dragen van mondkapjes niet ongeszond of schadelijk is. Op basis daarvan adviseren allerlei gezondheidsorganisaties wereldwijd mondkapjes te dragen en geven ze aan dat het niet schadelijk is. Dat is wat anders dan “je denkt dat a het beter weet dan b)

Schrijft de regionele krant'. Juist, en de 'krant' zit doorgaans geen geluid bij... Beeld Youtube geeft toch iets anders


Dat het geduld van de politie op een gegeven moment een beetje op was? Na constant tegenwerken, beledigen etcetera?! Je moet op een gegeven moment dat soort mensen gewoon verdedigt.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor irmo » 09 dec 2020 23:07

pindas83 schreef:Niet zo sip irmootje, gooi een nieuw kleurtje in je haar en schaf jezelf een nieuwe bezem aan voor kerst en ‘t komt allemaal wel weer voor mekaar, nietwaar?! :wink:


Ik heb wijn! En chocola! En schatje gaat morgen oliebollen halen. Dus veel beterder, komt wel weer goed.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 09 dec 2020 23:24

Dorpeling schreef:Vooroordeel. Wie zegt dat doven en slechthorenden etc. bij 'ons' anders niet in the picture zijn?


Je hoort er in ieder geval weinig over. Natuurlijk, als je het mensen zou vragen, zeggen ze direct de sociaal wenselijke dingen, maar hoeveel er uit zichzelf gebeurt? Hoeveel preekdiensten hebben standaard gebarentaaltolken, bijvoorbeeld? Maar ook tv. Tegenwoordig wel steeds meer, maar dat is voor zover ik weet een vrij recent fenomeen. Een paar jaar geleden kon een politicus nog 'gewoon' een persco houden zonder gebarentaaltolk en dat zegt mij dus dat men toen in ieder geval nog niet dacht dat het de moeite waard was om zaken voor doven toegankelijk te maken.

Ik ben uiteraard bijzonder blij dat hier verandering in aan het komen is.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
LordJava
Verkenner
Verkenner
Berichten: 84
Lid geworden op: 08 dec 2020 12:02

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor LordJava » 09 dec 2020 23:54

Marnix schreef:Waar klaag je er dan zo over?

En wat te onderzoeken betreft, het is niet alsof de meningen een beetje 50/50 zijn. Ongezond of niet. Vrijwel alle onderzoeken hebben aangetoond dat het dragen van mondkapjes niet ongeszond of schadelijk is. Op basis daarvan adviseren allerlei gezondheidsorganisaties wereldwijd mondkapjes te dragen en geven ze aan dat het niet schadelijk is. Dat is wat anders dan “je denkt dat a het beter weet dan b)
.


Het heeft alleen geen zin. In China dragen ze al vele jaren direct bij verkoudheden en dergelijken mondkapjes. Dat is daar normaal. En de verspreiding van het virus was daar in een mum van tijd enorm groot. De overheid zegt het zelf ook, luister maar naar wat van Dissel zegt vanaf ongeveer 1 minuut 7

https://youtu.be/zx6h6lcjS9w

Maar goed, een groot deel van de mensen wil het. Er liepen al vrij veel mensen met mondkapjes op toen zelfs het advies nog niet eens gegeven was. Dus we doen het ermee. Neemt niet weg dat het zinloos is.
In de wereld van vandaag lopen de domkoppen over van zelfzekerheid, terwijl de slimmeriken één en al twijfel zijn.
~ Bertrand Russell ~

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8818
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor elbert » 10 dec 2020 07:32

Marnix schreef:Dat klopt niet helemaal. Allereerst heeft het RIVM nooit met zekerheid gezegd dat mondkapjes schijveiligheid zouden bieden, dit was een sterk vermoeden. Men heeft dit onderzocht en in dat onderzoek werd dat vermoeden niet bevestigd, men hield juist iets meer afstand (waarbij ik me wel weer afvraag in hoeverre dat blijvend is, toen nog haast niemand een mondmasker droeg viel het meer op als iemand dat wel deed wat dat kan verklaren). Zoals je weet is op basis van dat voortschrijdend inzicht ondanks dat het RIVM altijd terughoudend is geweest, er wel een mondkapjesplicht in het OV gekomen. Toen de besmettingen weer opliepen laaide de discussie weer op en dat er steeds meer geluiden opgingen om het te verplichten zal vast een rol hebben gespeeld om te besluiten het toch in te voeren, maar voortschrijdend inzicht (dat het niet leidt tot minder afstand houden en steeds meer data dat het wel wat lijkt te werken in gesloten ruimten, waar afstand houden wat moeilijker mogelijk is (was bijvoorbeeld ook wat Fauci adviseerde aan NL)) en dat alle beetjes die helpen welkom zijn. En verder idd: Afstand houden is veel belangrijker, als je afstand houdt hoef je eigenlijk geen mondkapje te dragen. Maar die theorie en de praktijk gaan niet altijd hand in hand. Ik vind het vrij duidelijk en ik noem dat geen zwalkbeleid. Het is rechte lijn van een nee naar een voorzichtige ja op basis van voortschrijdend inzicht met een beetje maatschappelijke druk erbij. :-)
Hier kan ik kort over zijn: wetenschappelijk gezien is er op dit punt geen voortschrijdend inzicht geweest. De mondkapjesplicht is er gekomen door publieke/politieke druk, niet omdat de wetenschappelijke inzichten hierover veranderd zouden zijn. Bovendien gaat het om niet-medische (dus niet werkende) mondkapjes, dus het beetje dat ze zouden moeten werken, doen ze niet. Het RIVM is dan ook feitelijk niet van mening veranderd. Toen de politiek had besloten om een mondkapjesplicht in te voeren, zei van Dissel dan ook dat mondkapjes "een buitengewoon gering effect" hebben.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23581
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 10 dec 2020 09:41

elbert schreef:Hier kan ik kort over zijn: wetenschappelijk gezien is er op dit punt geen voortschrijdend inzicht geweest. De mondkapjesplicht is er gekomen door publieke/politieke druk, niet omdat de wetenschappelijke inzichten hierover veranderd zouden zijn. Bovendien gaat het om niet-medische (dus niet werkende) mondkapjes, dus het beetje dat ze zouden moeten werken, doen ze niet. Het RIVM is dan ook feitelijk niet van mening veranderd. Toen de politiek had besloten om een mondkapjesplicht in te voeren, zei van Dissel dan ook dat mondkapjes "een buitengewoon gering effect" hebben.


Voor een deel waar, ook al is het feit dat overal in de wereld mondkapjes worden geadviseerd ook niet een gokje geweest of kuddegedrag of zo, dat heeft ook wel een wetenschappelijke grondslag. De afweging is meer: Het effect is gering en is de maatregel misschien ergen dan wat je ermee voorkomt? En in die afweging en de veranderde lijn is wel het een en ander aan voortschrijdend inzicht voorafgegaan, namelijk inzicht over hoe mensen met mondmaskers zich gedragen in verhouding tot mensen zonder mondmaker. Daarom was wilde men er vooral niet aan, omdat men bang was dat het beetje effect dat het heeft wordt gecompenseerd of overgecompenseerd door menselijk gedrag, minder afstand houden omdat je denkt dat je met mondkapje veiliger bent. Daar is deze zomer meer naar gekeken en dat bleek niet het geval te zijn. En daarnaast heeft het ook te maken met afstand. Voldoende afstand houden is veel belangrijker, als je minstens anderhalve meter bij elkaar uit de buurt blijft heb je helemaal geen mondkapjes nodig. En die regel is er toch? Maar in de praktijk blijkt dat toch niet altijd te gebeuren. En daarmee blijkt het nut van mondkapjes ook weer wat te veranderen. Ik lees namelijk in het zelfde artikel waar je naar verwijst:

Het Outbreak Management Team, het adviesorgaan van het kabinet waar Van Dissel voorzitter van is, stelde eerder deze week voor het eerst het advies over mondkapjes enigszins bij. Zo schreef het OMT dat mondkapjes geadviseerd konden worden op plaatsen waar niet altijd voldoende afstand tot elkaar gehouden kan worden "zoals in drukke winkels". Om dezelfde reden geldt sinds juni al een mondkapjesplicht in het openbaar vervoer.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
LordJava
Verkenner
Verkenner
Berichten: 84
Lid geworden op: 08 dec 2020 12:02

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor LordJava » 10 dec 2020 11:22

Marnix schreef:Ik heb me er wat meer in verdiept en the Great Reset is een voorstel van het WEF om de economie te versterken en vervolgens is de complottheorie er op bedacht dat men op die manier een New World Order wil vestigen. Het voorstel
En de complottheorie zijn twee totaal verschillende dingen.

Met dat voorstel van het WEF is niets mis. Wat Denemarken betreft, ik heb het bericht alleen op dubieuze sites gezien en nergens een foto erbij. Dus hoe masaal waren die protesten? En wat klopt er sowieso?

In Nederland is bovendien geen enkele vaccinatie verplicht. In sommige andere Europese landen, zoals Duitsland en Frankrijk, zijn bepaalde vaccinaties verplicht. Het gaat dan bijvoorbeeld om een vaccinatie tegen mazelen.

In Denemarken bestaat daarnaast al zeker tien jaar een wet die bepaalt dat vaccinaties verplicht kunnen worden om de verspreiding van een gevaarlijke ziekte tegen te gaan. Het gaat dan wel om de vaccinatie van een beperkt aantal personen of inwoners van een specifiek gebied.

In maart is deze Deense wet aangepast, zodat het tijdens de huidige pandemie ook mogelijk is om risicogroepen te verplichten zich tegen andere ziekten dan COVID-19 te laten vaccineren. Dit moet voorkomen dat de druk op de zorg te groot wordt. Mogelijk zijn de beweringen in de petitie tegen de spoedwet op deze Deense wet gebaseerd.



In Israël is de regering ook van zins het te verplichten. Daar gaan ze erover stemmen in het parlement. Verplichting houdt dan in dat je zonder vaccinatie niet naar hotels kunt, niet naar sportevenementen en niet naar bioscopen en musea. Ongeveer zoals tachtig jaar geleden mensen zonder de juiste religies nergens binnen mochten in Europa. Eerste en tweede rangs mensen gemaakt.
In de wereld van vandaag lopen de domkoppen over van zelfzekerheid, terwijl de slimmeriken één en al twijfel zijn.
~ Bertrand Russell ~

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23581
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 10 dec 2020 11:40

LordJava schreef:In Israël is de regering ook van zins het te verplichten. Daar gaan ze erover stemmen in het parlement. Verplichting houdt dan in dat je zonder vaccinatie niet naar hotels kunt, niet naar sportevenementen en niet naar bioscopen en musea. Ongeveer zoals tachtig jaar geleden mensen zonder de juiste religies nergens binnen mochten in Europa. Eerste en tweede rangs mensen gemaakt.


Ik denk dat dat uiteindelijk wel mee gaat vallen als er voldoende mensen ingeënt zijn. Want zoals wel vaker dan het geval is, worden de weigeraars beschermd door de mensen die het wel doen, mits het aantal weigeraars niet te groot is. Gelukkig is dat bij een virus met deze besmettelijkheid niet zo hoog (rond de 70%) als bijvoorbeeld bij mazelen het geval is. Verder is je verwijzing naar de tweede wereldoorlog nogal misplaatst. Het gaat om elkaars gezondheid (niet alleen die van jezelf) en als een pandemie alleen door een vaccin snel gestopt kan worden en je wil geen vaccin, is het niet zo raar dat dat ook gevolgen heeft. Het vaccin zou voor zo'n 95 procent werken wat inhoudt dat er nog steeds een kleine kans is dat mensen die het vaccin hebben toch besmet worden.

Overigens is dit niets heel nieuw, voor veel landen worden vaccinaties geadviseerd en in sommige landen zijn die al verplicht. Tegen malaria bijvoorbeeld. Ik heb daar zelden iemand moeilijk over horen doen. Maar het is niet verplicht, het wordt ook niet verplicht in Israel of in Denemarken. Maar als je niet wil kan dat wel gevolgen hebben. Net als dat je wanneer je geen mondkapje wil dragen en je geen goede reden hebt om dat niet te hoeven, je een winkel niet meer in mag bijvoorbeeld.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
LordJava
Verkenner
Verkenner
Berichten: 84
Lid geworden op: 08 dec 2020 12:02

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor LordJava » 10 dec 2020 11:51

In medische studies wordt er nu volop gewerkt met luciferase. Daarmee maken ze bepaalde cellen in het lichaam lichtgevend en daardoor detecteerbaar met een speciale scanner. Het systeem heet Luciferase Immunoprecipitation System, afgekort als LIPS. Zoals mensen die kanker hebben (gehad) weten, zijn er in het menselijk lichaam zogenaamde markers aanwezig die op de aanwezigheid van een bepaalde ziekte of antistoffen tegen een ziekte duiden. Door Luciferase aan (onderdelen van) cellen toe te voegen worden die (onderdelen van) cellen lichtgevend en kunnen gescand worden met een speciale scanner,

https://www.youtube.com/watch?v=yxA2M8pXgBM

https://www.youtube.com/watch?v=PD_6JU3NayE

https://www.fda.gov/vaccines-blood-biol ... t-antibody

Het is denkbaar dat op langere termijn (dat is nu bij de huidige vaccins bij mijn weten nog lang niet het geval) gevaccineerde mensen uiteindelijk via de huid gescand kunnen worden en daarmee van antistoffen kunnen getuigen.
Laatst gewijzigd door LordJava op 10 dec 2020 12:10, 2 keer totaal gewijzigd.
In de wereld van vandaag lopen de domkoppen over van zelfzekerheid, terwijl de slimmeriken één en al twijfel zijn.
~ Bertrand Russell ~

Gebruikersavatar
LordJava
Verkenner
Verkenner
Berichten: 84
Lid geworden op: 08 dec 2020 12:02

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor LordJava » 10 dec 2020 11:56

Wie zou zich nog laten inenten zonder mondkapjes? Het lijkt me dat het leven eerst flink zuur moet zijn willen mensen een in een jaar uit de grond gestampt risicovol vaccin nemen.
In de wereld van vandaag lopen de domkoppen over van zelfzekerheid, terwijl de slimmeriken één en al twijfel zijn.
~ Bertrand Russell ~

Gebruikersavatar
LordJava
Verkenner
Verkenner
Berichten: 84
Lid geworden op: 08 dec 2020 12:02

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor LordJava » 10 dec 2020 12:42

Marnix schreef:Ik denk dat dat uiteindelijk wel mee gaat vallen als er voldoende mensen ingeënt zijn. Want zoals wel vaker dan het geval is, worden de weigeraars beschermd door de mensen die het wel doen, mits het aantal weigeraars niet te groot is.


Door het woord weigeraars te gebruiken zet je vaccinatie voor Covid bij voorbaat als een standaard neer. Dan kun je naar mijn mening beter onthouders zeggen.

Wat betreft bescherming via wel gevaccineerden, dat weet men helemaal nog niet. Het is goed mogelijk dat een gevaccineerde toch een niet gevaccineerde kan besmetten. Het vaccin voorkomt wel ziekte maar geen besmetting namelijk, het zet enkel maar de antistoffen van de gevaccineerde aan het werk zodat het virus hem niet ziek kan maken. Dit is de afgelopen dagen een aantal malen in het nieuws besproken.


Marnix schreef:Verder is je verwijzing naar de tweede wereldoorlog nogal misplaatst. Het gaat om elkaars gezondheid (niet alleen die van jezelf) en als een pandemie alleen door een vaccin snel gestopt kan worden en je wil geen vaccin, is het niet zo raar dat dat ook gevolgen heeft.


Waar het in mijn betoog om gaat is het creëren van twee rangen van mensen op basis van biologische kenmerken. Je zou eens naar films als The Wave moeten kijken. Dan zie je hoe dit soort dingen begint.

Marnix schreef:
Overigens is dit niets heel nieuw, voor veel landen worden vaccinaties geadviseerd en in sommige landen zijn die al verplicht. Tegen malaria bijvoorbeeld. Ik heb daar zelden iemand moeilijk over horen doen.


Malaria doormaken is wel even wat anders dan de covidgriep. Van de laatste merken de meeste mensen helemaal niets. Mijn moeder heeft als kind na de tweede wereldoorlog malaria gehad. Waarschijnlijk door muggen die met in de wijk teruggekeerde Indiëgangers zijn meegereisd, wonende in waterrijk gebied. Malaria kun je niet vergelijken met covidgriep. Zij heeft ook de mazelen doorgemaakt en is zonder het te weten met tbc besmet geweest. Dit laatste kwam aan het licht toen de hele familie op tbc moest worden getest omdat men dacht dat mijn opa tbc had. Mijn opa bleek alleen later geen tbc maar asbest-longkanker te hebben. Omdat de pleurabladen aan elkaar bleken te zitten dachten ze eerst aan tbc. Tijdens die test kreeg mijn moeder een dusdanig heftige immuunreactie dat daaruit bleek dat zij een bijzonder sterke afweer heeft en ooit besmet moest zijn geweest. Het natuurlijk immuunsysteem van de mens is tot zoveel meer in staat dan dat de moderne mens voor mogelijk houdt. En werkt beter dan bij gevaccineerden. Mijn moeder mag nu zelfs nooit meer op tbc getest worden, daar heeft ze ook een attest voor, zo sterk is haar natuurlijk immuunsysteem dat het direct bijzonder hevig reageert. De kindertjes van tegenwoordig worden tegen van alles en nog wat gevaccineerd maar lopen voortdurend met snottebellen rond en kunnen nergens meer tegen. Hun jonge lichaam wordt meteen volgespoten met allerlei troep waardoor het immuunysteem in mijn ogen wordt gesaboteerd. De relatie autisme en vaccinatie is daar een voorbeeld van.

Marnix schreef:Ik het wordt ook niet verplicht in Israel of in Denemarken.


Dan weet jij blijkbaar meer dan het Israëlisch Ministerie voor Volksgezondheid.

MIDDLE EAST (Precision Vaccinations)
The prospect of Israel making it mandatory to get an experimental vaccine against the new coronavirus has quickly become a concern, commented Ronny Linder in an editorial published by The Haaretz.

‘This possibility didn't emerge from thin air, but rather comments by the professionals in charge of managing Israel’s COVID-19 pandemic response.’

Chezy Levi, the Health Ministry director-general, said in a recent interview that “a way has to be found to force people to immunize … we are in talks with the attorney general about this and clarifying whether there’s a way to make it mandatory to get vaccinated against the coronavirus.”


I would definitely want to advance a law that would require people to get vaccinated if it does not pose any medical risk to them,” reported Linder on November 13, 2020.

According to precedent, Israel’s Ministry of Health (MOH) is generally responsible for public health crisis management. And the MOH is authorized to classify specific diseases as “communicable diseases,” and to declare a public health crisis caused by such diseases.

As of November 12, 2020, Israel has confirmed over 2,700 fatalities related to COVID-19 during 2020.

Theoretically, the legal infrastructure for mandating vaccinations already exists in Israel.

Lees verder op: https://www.precisionvaccinations.com/w ... accination
Laatst gewijzigd door LordJava op 10 dec 2020 13:24, 5 keer totaal gewijzigd.
In de wereld van vandaag lopen de domkoppen over van zelfzekerheid, terwijl de slimmeriken één en al twijfel zijn.
~ Bertrand Russell ~

Gebruikersavatar
LordJava
Verkenner
Verkenner
Berichten: 84
Lid geworden op: 08 dec 2020 12:02

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor LordJava » 10 dec 2020 12:54

In Afrika zitten ze nu met een veel ergere dan de wilde variant van Polio opgescheept door vaccinatie. De zaken liggen allemaal veel genuanceerder dan wordt voorgedaan.

https://www.theguardian.com/global-deve ... in-vaccine

Daarom vind ik dat wel of niet vaccinatie aan de mensen zelf moet worden overgelaten, zonder welke sturing dan ook. Want de overheid gaat naar mijn mening veel te ver. Als een vaccin werkt dan kan een gevaccineerde geen gevaar lopen door een ongevaccineerde. Omgekeerd wel maar dat is het risico dat ongevaccineerden dan nemen. Is mijn mening.
In de wereld van vandaag lopen de domkoppen over van zelfzekerheid, terwijl de slimmeriken één en al twijfel zijn.
~ Bertrand Russell ~

ben db bd
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1264
Lid geworden op: 02 okt 2013 16:04

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor ben db bd » 10 dec 2020 13:32

ik heb mijzelf de vraag gesteld waarom ik mij inzake de coronadiscussie openlijk bij de complotdenkers heb aangesloten.
En dat terwijl we nog helemaal niet zichtbaar de voor velen hier niet bestaande NWO zijn ingerommeld.
Toen kwam ik toch uit bij mijn gereformeerde vorming, waarbij ons duidelijk als wijsheid werd geleerd dat:
de mens onbekwaam is tot enig goed en wel geneigd tot alle kwaad. Is dat nou zo'n gekke gedachte? vraag ik.
Voorts geloof ik tevens dat Gods Heilige Geest daar wel verandering ten goede in aanbrengt.
Maar hoeveel mensen op cruciale machtsplaatsen op deze aarde laten zich leiden door de goede Geest? de WHO? :(
Op de alternatieve media lees ik wie daar de macht bezitten en hoe het met hun aanstelling is gegaan.
De VN? Voor mij één grote antisemitische bende, wat voor mij wel hun bedoelingen tot uitdrukking brengt.

Waar ik zo van geschrokken ben, is dat over de hele wereld mondkapjes verplicht zijn gesteld, niet slechts plaatselijk.
Hierboven las ik ergens over kuddegedrag. Zal best zijn, maar voor mij tekent zich hier een vorm van wereldheerschappij af.
En die kant moet het wel uitgaan, volgens mijn op dit punt niet zo heel gereformeerde, voor een kwart profetische Bijbeltje.
(vergun mij hier de veel meer evangelische Maranathalessen te mogen roemen!)

Neem ik inmiddels op dit punt echt nog geen beginselen van druk tot kadaverdiscipline waar?
Heel erg helpen de gewone kapjes voor de grote volksmassa niet, weten we nu met elkaar zo onderhand wel. Als het ware net zoiets als muggen met kippengaas willen stoppen, weten we nog?...
Wel loopt het CO2 gehalte in je longen hoog op. Las u dat ook niet in de mainstreammedia? Nee allicht niet...
Niet voor niets is ons op straat gezichtsbedekkende kleding verboden, doet een mondmasker dat echt niet, vind u?

En dan die opmerking van Rutte dat een anderhalvemetermaatschappij wel onze toekomst zal moeten blijven.
Zonder een gezellige hug? zonder een warm schouderklopje? Laat staan een hartelijke kus. Niet eens een handje ...
En dat noemen we niet de mensen uit elkaar spelen? ... Gezegende Kerstdagen hoor,... saampjes.

Dorpeling
Luitenant
Luitenant
Berichten: 682
Lid geworden op: 14 mei 2018 19:14

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Dorpeling » 10 dec 2020 14:02

LordJava schreef: De kindertjes van tegenwoordig worden tegen van alles en nog wat gevaccineerd maar lopen voortdurend met snottebellen rond en kunnen nergens meer tegen. Hun jonge lichaam wordt meteen volgespoten met allerlei troep waardoor het immuunysteem in mijn ogen wordt gesaboteerd.

Inderdaad. Niet gevaccineerd worden wordt bijna gezien als kindermishandeling. Persoonlijk nooit ergens voor ingeent, alle kinderziekten tot kinkhoest en mazelen aan toe doorlopen en heb alles (jawel) overleefd. En mijn weerstand werkt tiptop. Dus nee, hier komt er ook dit keer al helemaal geen vaccin in waarvoor nu al besloten is een financiele compensatie te bieden voor eventuele lange-termijn gevolgen en de daaruit voortvloeiende schadeclaims. Maar dat meen ik ook al eerder gezegd te hebben.
Marnix schreef:Waar klaag je er dan zo over?

Omdat heel veel redenen. Niet zozeer voor mezelf dus, want ik draag ze (zeer bewust) toch weinig of niet. De gevolgen zijn dan ook voor mezelf.
Omdat ze gewoon ontzettend ongezond zijn, zoals ik eerder al noemde. Maar omdat ze toch verplicht worden, komen mijn pubers niet meer zonder masker de school in. Moeten ze hem urenlang op tijdens hun bijbaantje. En vervolgens hebben ze elke dag hoofdpijn en gaan ze gewoon opzien tegen school en werk. En dat is nog maar een enkel effect.
Er zijn er nog zoveel meer. Er wordt aan tig mensen de toegang geweigerd tot hun sociale burgerrechten, alleen maar omdat ze bezwaren hebben tegen een niet-werkend kapje. Er worden mensen uitgescholden, beledigd en geweigerd op grond van het niet willen of kunnen dragen van zo'n onding. Er worden mensen beboet, er worden mensen verraden, vermeden, weggezet als moordenaars.. is dat een samenleving die we willen?
'Ja maar, het is maar tijdelijk'.. wie zegt dat? Het beangstigd me bijna hoe volgzaam iedereen aan het worden is. De een mekkert dat het gewoon iets is wat je moet doen, en vervolgens mekkert iedereen met hem mee. En wee je gebeente als je iets anders zegt.. of doet.

En wat te onderzoeken betreft, het is niet alsof de meningen een beetje 50/50 zijn. Ongezond of niet. Vrijwel alle onderzoeken hebben aangetoond dat het dragen van mondkapjes niet ongeszond of schadelijk is. Op basis daarvan adviseren allerlei gezondheidsorganisaties wereldwijd mondkapjes te dragen en geven ze aan dat het niet schadelijk is. Dat is wat anders dan “je denkt dat a het beter weet dan b)


Dan is maar net welke onderzoeken je wilt geloven. Ik realiseer me dat datzelfde voor mij geldt, maar de gevolgen van het dragen ervan komen gewoon overeen met wat ik binnen mijn gezin en daarbuiten veel hoor van 'gedwongen' dragers. Dus staaft me dat in mijn eigen opinie. Namelijk klachten als hoofdpijn, huiduitslag (veel meer pukkels) en jeuk, ongemak en stress, benauwd gevoel en hyperventilatie. Ik zie ze daarom niet als toevoeging, maar juist als extra last. En dat terwijl ze niet werken.

Dat het geduld van de politie op een gegeven moment een beetje op was? Na constant tegenwerken, beledigen etcetera?! Je moet op een gegeven moment dat soort mensen gewoon verdedigt.

Dus jij vind het normaal dat minderjarigen met grof geweld tegen de grond gewerkt worden en een nekklem en boeien toegepast worden wanneer iemand zegt mee te willen werken?! Ik vind het boeiend om te zien hoeveel mensen begrip lijken te hebben voor acties die overeenkomen met de kenmerken van een politiestaat. En om te zien ook hoe de politie hiervoor (!) alle tijd lijkt te hebben, maar als je ze elders nodig bent er ineens grote tekorten zijn.
Zie het Lam Gods, Dat de zonde der wereld wegneemt! Joh. 1:29


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten