Ergernissen

Forum voor minder serieuze onderwerpen.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gebruikersavatar
LordJava
Verkenner
Verkenner
Berichten: 84
Lid geworden op: 08 dec 2020 12:02

Re: Ergernissen

Berichtdoor LordJava » 09 dec 2020 15:43

irmo schreef:Ik heb inmiddels al een klacht ingediend, dus ik wacht het nog even rustig af. Jij loopt wel heel hard van stapel gelijk :P
Ik vind het prima dat ze mijn ID vragen, maar als ik die toon moet het ook gewoon afgelopen zijn. Ik heb geen behoefte aan 16jarige trutjes die lopen te kirren dat mijn paspoort"zogenaamd" vals zou zijn of dat ik er te jong uitzie voor de foto.

Ga je moeder klieren ofzo, laat mij met rust.


Een gesprek vragen met de manager is toch niet hard van stapel lopen? Ik vind dat de normaalste zaak van de wereld. Dat is gewoon even een volwassen onderhoud voeren met de filiaalleider. Meteen een klacht indienen en de winkel boycotten en dan op internet kwaad spreken van de winkel vind ik veel harder van stapel lopen. Ik zie het ook als de verantwoording nemen om dat “trutje”, zoals jij de puber noemt, op gepaste en nette wijze te corrigeren door haar eigen leidinggevende het te laten rechtzetten. Opvoeding.

Verder met je eens.
In de wereld van vandaag lopen de domkoppen over van zelfzekerheid, terwijl de slimmeriken één en al twijfel zijn.
~ Bertrand Russell ~

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Ergernissen

Berichtdoor irmo » 09 dec 2020 16:01

Ik heb toch een klacht ingediend bij de winkel? Psies wat je zegt.

Ik ben gewoon een beetje saggerijnig vandaag geloof ik.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Ergernissen

Berichtdoor Marnix » 09 dec 2020 16:06

irmo schreef:Ik heb toch een klacht ingediend bij de winkel? Psies wat je zegt.

Ik ben gewoon een beetje saggerijnig vandaag geloof ik.


Kijk, dat wilden we even horen. Hier een bosje bloemen om je om te vrolijken!

Afbeelding
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
LordJava
Verkenner
Verkenner
Berichten: 84
Lid geworden op: 08 dec 2020 12:02

Re: Ergernissen

Berichtdoor LordJava » 09 dec 2020 16:25

irmo schreef:Ik heb toch een klacht ingediend bij de winkel? Psies wat je zegt.

Ik ben gewoon een beetje saggerijnig vandaag geloof ik.


Nee niet wat ik zeg. Even een gesprekje voeren met de manager is iets anders dan een klacht indienen en de winkel boycotten.

Saggerijnig kan ook wel eens gebeuren. :wink:
In de wereld van vandaag lopen de domkoppen over van zelfzekerheid, terwijl de slimmeriken één en al twijfel zijn.
~ Bertrand Russell ~

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Ergernissen

Berichtdoor irmo » 09 dec 2020 17:14

Dat gesprek mag ik niet hebben tenzij ik een klacht indien. Ergo, klacht ingediend dus.

Hebben we nou trouwens 2 ergernissen topics?:P

Gebruikersavatar
LordJava
Verkenner
Verkenner
Berichten: 84
Lid geworden op: 08 dec 2020 12:02

Re: Ergernissen

Berichtdoor LordJava » 09 dec 2020 17:16

irmo schreef:Dat gesprek mag ik niet hebben tenzij ik een klacht indien. Ergo, klacht ingediend dus.


Serieus? Bij ons loopt de manager meestal zelf in de winkel. Als je de manager niet mag spreken zou ik bij de kassa blijven staan met de alcohol en mijn paspoort totdat de medewerkster de manager of zijn vervanger ging bellen.
In de wereld van vandaag lopen de domkoppen over van zelfzekerheid, terwijl de slimmeriken één en al twijfel zijn.
~ Bertrand Russell ~

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Ergernissen

Berichtdoor irmo » 09 dec 2020 17:31

Jazeker. |Dus deel 2 van de soapserie is in gang gezet, ik wacht het rustig af. Mocht ik dan inderdaad worden verteld dat een gewoon gesprek niet mogelijk is, dan overweeg ik wel verdere stappen. Als een normaal gesprek niet mogelijk is, dan maar zo. Ook al vind ik dat vrij vervelend.

Het is elk jaar met de feestdagen raak, en nu ben ik er gewoon ff klaar mee.

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Ergernissen

Berichtdoor irmo » 09 dec 2020 17:32

Marnix schreef:Kijk, dat wilden we even horen. Hier een bosje bloemen om je om te vrolijken!

Afbeelding




I love you. Wat zou ik moeten zonder jou....<3

Gebruikersavatar
LordJava
Verkenner
Verkenner
Berichten: 84
Lid geworden op: 08 dec 2020 12:02

Re: Ergernissen

Berichtdoor LordJava » 10 dec 2020 12:13

irmo schreef:Jazeker. |Dus deel 2 van de soapserie is in gang gezet, ik wacht het rustig af. Mocht ik dan inderdaad worden verteld dat een gewoon gesprek niet mogelijk is, dan overweeg ik wel verdere stappen. Als een normaal gesprek niet mogelijk is, dan maar zo. Ook al vind ik dat vrij vervelend.

Het is elk jaar met de feestdagen raak, en nu ben ik er gewoon ff klaar mee.


Begrijpelijk. Groot gelijk!
In de wereld van vandaag lopen de domkoppen over van zelfzekerheid, terwijl de slimmeriken één en al twijfel zijn.
~ Bertrand Russell ~

Gebruikersavatar
LordJava
Verkenner
Verkenner
Berichten: 84
Lid geworden op: 08 dec 2020 12:02

Re: Ergernissen

Berichtdoor LordJava » 12 dec 2020 13:19

gravo schreef:Ach, wij zongen vroeger in de kerk al tot grote hilariteit van de omstanders (ook jong): "De Palestijn, de Syriër, de Noren!
Strikt genomen natuurlijk niet on-Bijbels!

gravo


Ik vind dat je dat moet mogen zingen. Maar zelf zou ik het niet willen. Ik vind het eigenlijk wel fijn dat woorden als neger zoenen en jodenkoeken worden veranderd. Ik heb er zelf geen problemen mee, met die woorden, maar waar is het voor nodig? Al die hokjes zijn uit de tijd. Mensen zijn mensen. Jodenkoeken zijn gewoon lekkere koeken. We zijn als volkje creatief genoeg om er een gepastere naam aan te geven. Moorkoppen heten nu bij ons gewoon Bossche bollen. Wel jammer dat ze het slagroomtoefje erbovenop hebben verwijderd. Moorkoppen hadden een wit slagroommutsje. Dat kun je zo lekker in je koffie scheppen als het erbovenop zit.
In de wereld van vandaag lopen de domkoppen over van zelfzekerheid, terwijl de slimmeriken één en al twijfel zijn.
~ Bertrand Russell ~

Boanerges
Sergeant
Sergeant
Berichten: 342
Lid geworden op: 22 okt 2013 12:01

Re: Ergernissen

Berichtdoor Boanerges » 27 apr 2021 22:16

Ik heb mij vandaag weer suf geërgerd aan dat gedweep met ons Koningshuis. Wat een poppenkast en achterhaalde erfenis uit de tijd van de regenten. In Refokring is er een ongezonde verbinding met de Oranjes. Willem van Oranje is zelfs nooit protestant geworden laat staan gereformeerd. Hij was weliswaar voor godsdienstvrijheid maar was ook berekenend wanner het zijn eigen keuze betrof.

Ik heb persoonlijk niets tegen deze mensen maar heb ook geen enkele eerbied voor hun functie (ik noem het bewust geen ambt) Erfopvolging....dat kun je toch niet menen? De koning maakt geen onderdeel uit van de regering dus; eert de overheid heeft betrekking op het kabinet en de premier. Wat mij betreft schaffen we de hele santakraam zo snel mogelijk af. Dan kunnen Alexander en Maxima gewoon een baan zoeken en in een gewoon huis gaan wonen en als gezellige buurtjes meedraaien. Lekker sport kijken, hard juichen en bier drinken of gewoon op vakantie naar Griekenland. (Sorry, nu maak ik het toch persoonlijk) anyway, Leve de republiek!

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Ergernissen

Berichtdoor meribel » 28 apr 2021 08:59

Zo erg last heb ik er niet van maar toen mijn dochter vroeg: waarom al die vlaggen. En in zei’ onze koning is jarig’

Ja dan heb ik toch het geviel beetje in de middeleeuwen te leven hoor.

Haaibaai
Sergeant
Sergeant
Berichten: 441
Lid geworden op: 14 apr 2021 21:13

Re: Ergernissen

Berichtdoor Haaibaai » 28 apr 2021 10:29

Boanerges schreef:Ik heb mij vandaag weer suf geërgerd aan dat gedweep met ons Koningshuis. Wat een poppenkast en achterhaalde erfenis uit de tijd van de regenten. In Refokring is er een ongezonde verbinding met de Oranjes. Willem van Oranje is zelfs nooit protestant geworden laat staan gereformeerd. Hij was weliswaar voor godsdienstvrijheid maar was ook berekenend wanner het zijn eigen keuze betrof.

Ik heb persoonlijk niets tegen deze mensen maar heb ook geen enkele eerbied voor hun functie (ik noem het bewust geen ambt) Erfopvolging....dat kun je toch niet menen? De koning maakt geen onderdeel uit van de regering dus; eert de overheid heeft betrekking op het kabinet en de premier. Wat mij betreft schaffen we de hele santakraam zo snel mogelijk af. Dan kunnen Alexander en Maxima gewoon een baan zoeken en in een gewoon huis gaan wonen en als gezellige buurtjes meedraaien. Lekker sport kijken, hard juichen en bier drinken of gewoon op vakantie naar Griekenland. (Sorry, nu maak ik het toch persoonlijk) anyway, Leve de republiek!

Tja en je hebt mensen die dat allemaal fantastisch vinden,heel dat stelletje hebben geen benul van het gewone leven.En ergenis niet doen heb je alleen je zelf mee.Een Republiek zo snel mogelijk dit land was trouwend de eerste Republiek ter wereld. Voorts ook weer heel de Nederlanden een Noord en Zuid.
HET GOEDE HET WARE HET SCHONE.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Ergernissen

Berichtdoor Marnix » 28 apr 2021 12:47

meribel schreef:Zo erg last heb ik er niet van maar toen mijn dochter vroeg: waarom al die vlaggen. En in zei’ onze koning is jarig’

Ja dan heb ik toch het geviel beetje in de middeleeuwen te leven hoor.


Haha vind je? Ik kan het mijn kids prima uitleggen. Die vinden het niet raar of zo. Zo raar is het toch niet? De koning is jarig. Dus vieren we feest, zijn we vrij en dragen we Oranje kleren. Alternatief? Als Republiek op dag van de arbeid maar vrij zijn of zo. Of nog meer feestdagen afschaffen? :-)
En wordt het zoveel beter als je een gekozen staatshoofd hebt? In functioneren verschillen we niet zoveel van een republiek.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Ergernissen

Berichtdoor meribel » 28 apr 2021 16:43

Ik ben niet specifiek voor of tegen het koningshuis hoor


Maar dat je als volk samen vlagt en juicht voor je koning , kom op dat voelt toch als een Princess Diarys film waar je in zit


Terug naar “Slow Chat”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten