Presidents/senaat verkiezingen 2020

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8820
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor elbert » 04 dec 2020 08:47

Mortlach schreef:Ja, ook al zoiets. En nu doet het DOJ onderzoek naar de verdenking dat er omkoop in het spel was bij een pardon. Niet die van Flynn, want daar is het gewoon vrij duidelijk dat het corrupt was (d.w.z. dat het in Trumps voordeel is om dat pardon te verlenen), maar goed, dat kan tegenwoordig allemaal! En ik las dat er misschien preventieve pardons gaan komen voor de hele Trump-familie. Ik begrijp daar niks van, je hebt dat toch alleen maar nodig als je misdaden hebt gepleegd?
Voor het pardon van Flynn is veel te zeggen. Flynn is uiteindelijk veroordeeld vanwege liegen tegen de FBI. Zelfs de onlangs overleden linkse rechter Ruth Bader Ginsburg vond dat je niet iemand daarvoor kon veroordelen als er geen bewezen ander vergrijp aan ten grondslag lag. En verder was die zaak tegen Flynn sowieso al zwaar politiek geladen. Dus dat pardon vind ik niet vreemd.
V.w.b een preventief pardon: volgens mij kan dat helemaal niet (je kunt geen presidentieel pardon geven aan niet veroordeelde personen) en verder wordt het ook aan alle kanten ontkend.
Mortlach schreef:Nee, uiteraard, weet ik ook wel, dat de smoes is dat ze bang zijn dat de Biden administration straks uit wrok achter de Trumps aangaat. Die mensen kunnen zich echt niet bedenken dat er nog steeds mensen bestaan die niet zijn zoals zij, is het niet?
Je hoeft maar even te zoeken naar Democraten die Trump plus medewerkers in de gevangenis willen zien (zonder dat ze kunnen bedenken waarvoor precies) en dan vind je er honderden. Denk je echt dat er geen Democraten zijn die een bijltjesdag willen? Google even op "Trump should be prosecuted" en Google kan het aantal zoekresultaten bijna niet aan.
Mortlach schreef:Lol, in de volgende rechtszaak die Trump gaat verliezen, komt advocaat Sidney Powell met allerlei argumenten aanzetten die nogal rammelen.
Sidney Powell komt met een hele lading argumenten waarvan de meeste behoorlijk rammelen, dat ben ik met je eens. Maar dat is ook wel te verwachten. Bij dit soort zaken zit er een hele hoop kaf tussen het koren.

Dus kun je concluderen, zoals je doet: "haha, wat een clowns, ze komen alleen maar met onzinargumenten". Nou, niet zo snel. Er zijn ook verklaringen die onder ede zijn afgelegd, die je niet zomaar terzijde kunt schuiven. Ik neem aan dat die mensen niet de kans lopen om voor jaren de cel in te gaan, als ze niet daadwerkelijk dingen hebben gezien waar ze grote twijfels bij hebben.
Ook zijn er twijfels over stemmachines. Die gebruiken we in Nederland (en ook andere landen, zoals Frankrijk) al een tijdje niet meer vanwege het gevaar dat ze gehackt kunnen worden. In de VS worden die nog volop gebruikt. Ik laat de complottheorieen over Dominion maar even voor wat ze zijn, maar het is wel zo dat de veiligheid van stemmachines wereldwijd een issue is.

Bovendien is er videobewijs dat moeilijk te verklaren is, zoals deze video uit Georgia:

Het gaat om stemmen die vanonder een bureau worden gehaald nadat het tellen zou zijn gestopt en die worden geteld nadat waarnemers zouden zijn weggestuurd. Misschien dat er een gegronde verklaring voor is, maar die heb ik tot nog toe niet gezien. Het is aanleiding voor de gouverneur van Georgia om op te roepen om alsnog een controle van handtekeningen te doen.

Uiteindelijk gaat het erom dat de staten de kiesmannen aanwijzen. Zelfs al zou Trump alle rechtszaken verliezen, dan zouden de staten nog hun twijfels kunnen hebben of het allemaal goed is gegaan en zouden ze kunnen besluiten om kiesmannen voor Trump (of helemaal geen kiesmannen!) aan te wijzen. Dat is ongebruikelijk en vanuit democratisch oogpunt ronduit gevaarlijk (dat vind ik wel in elk geval), maar grondwettelijk gezien kan het allemaal in de VS.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23582
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Marnix » 04 dec 2020 09:37

Het probleem is dat als je eerst stellig beweert dat er grootschalige fraude gepleegd is en je daarna je aanhang die je deels blind volgt oproept om goed na te denken of ze geen verdachte dingen hebben gezien, alles ook opeens verdacht wordt. Iedereen die iets met een computer heeft gedaan of iets met een papieren stem. De fraude is immers een feit, het moet alleen nog maar bewezen worden. En dan willen er van die 74 miljoen stemmers vast wel wat mensen te getuigen als ze al net zo overtuigd zijn van het gelijk van Trump. Ik denk dat ze net zo overtuigd zijn dat er fraude is gepleegd.

Wat stemmachines zijn kan en twijfelen over het algemene gebruik ervan maar de machines zijn uitgebreid getest en de experts zeggen dat er niets verdachts is. Sterker nog, het was veiliger dan ooit. Wat de door Trump aangestelde baas van de dienst die over Cybersecurity gaat, overigens zijn baan kosttte want ja, zo is Trump ook wel weer. Volgens iedereen die hier wat zinnigs over kan zeggen waren de verkiezingen heel veilig. Behalve volgens Trump. Opmerkelijk dat zijn ongefundeerde beweringen dan toch draagvlak krijgen en mensen gaan beweren: zo erg als Trump het stelt zal het misschien niet zijn maar er zal toch wel een kern van waarheid in zitten dan...
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8820
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor elbert » 04 dec 2020 12:34

Marnix schreef:Het probleem is dat als je eerst stellig beweert dat er grootschalige fraude gepleegd is en je daarna je aanhang die je deels blind volgt oproept om goed na te denken of ze geen verdachte dingen hebben gezien, alles ook opeens verdacht wordt. Iedereen die iets met een computer heeft gedaan of iets met een papieren stem. De fraude is immers een feit, het moet alleen nog maar bewezen worden. En dan willen er van die 74 miljoen stemmers vast wel wat mensen te getuigen als ze al net zo overtuigd zijn van het gelijk van Trump. Ik denk dat ze net zo overtuigd zijn dat er fraude is gepleegd.
De mensen die getuigen (en die verklaringen onder ede hebben afgelegd) tijdens hoorzittingen zijn lang niet allemaal blinde Trump aanhangers. Voor een groot deel zijn het onafhankelijke waarnemers of mensen die meededen aan het stemmen tellen. Stemmers getuigen nauwelijks, omdat ze vaak niet meer dan een paar minuten in een stembureau zijn geweest en onmogelijk veel gezien kunnen hebben.
Dat wil niet zeggen dat degenen die wel getuigen allemaal grote onregelmatigheden gezien hebben, maar wel dat er dingen volgens hen niet klopten.
Daarom blijf ik erbij dat het uiteindelijk waarschijnlijk op de einduitslag niet zoveel effect zal hebben, tenzij er echt iets heel geks bewezen wordt.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Mortlach » 04 dec 2020 15:37

elbert schreef:Voor het pardon van Flynn is veel te zeggen. Flynn is uiteindelijk veroordeeld vanwege liegen tegen de FBI. Zelfs de onlangs overleden linkse rechter Ruth Bader Ginsburg vond dat je niet iemand daarvoor kon veroordelen als er geen bewezen ander vergrijp aan ten grondslag lag. En verder was die zaak tegen Flynn sowieso al zwaar politiek geladen. Dus dat pardon vind ik niet vreemd.


En je vindt het niet problematisch dat dit duidelijk een beloning is van Trump aan Flynn omdat hij zijn mond heeft gehouden? Dit is geen signaal voor anderen om vooral niet mee te werken aan onderzoeken want Trump zorgt wel dat het goed komt aan het eind? Hetzelfde met Roger Stone.

V.w.b een preventief pardon: volgens mij kan dat helemaal niet (je kunt geen presidentieel pardon geven aan niet veroordeelde personen) en verder wordt het ook aan alle kanten ontkend.


Ford gaf Nixon een pardon voor misdaden die hij mogelijk had gepleegd, dus er is gewoon precedent.

Je hoeft maar even te zoeken naar Democraten die Trump plus medewerkers in de gevangenis willen zien (zonder dat ze kunnen bedenken waarvoor precies) en dan vind je er honderden. Denk je echt dat er geen Democraten zijn die een bijltjesdag willen? Google even op "Trump should be prosecuted" en Google kan het aantal zoekresultaten bijna niet aan.


O, absoluut wil ik Trump en zijn halve regering in de gevangenis zien, maar ik weet bijzonder goed waarom precies. Niet omdat ze politieke tegenstanders zijn, maar omdat de misdaden die ze hebben gepleegd nauwelijks zijn te bevatten. Dus daarvoor moet hij worden vervolgd, de misdaden moeten worden bewezen 'beyond a reasonable doubt' en dan moet dat gevolgen hebben. Als blijkt dat Nancy Pelosi of Biden of AOC steekpenningen hebben aangenomen of hebben gehandeld met voorkennis, dan moet dat ook gevolgen hebben.

Het kan niet zo zijn dat je als president boven de wet staat, of wel?

Sidney Powell komt met een hele lading argumenten waarvan de meeste behoorlijk rammelen, dat ben ik met je eens. Maar dat is ook wel te verwachten. Bij dit soort zaken zit er een hele hoop kaf tussen het koren.


Ik moet überhaupt nog koren zien langskomen, tot nu toe is het alleen maar kaf.

Dus kun je concluderen, zoals je doet: "haha, wat een clowns, ze komen alleen maar met onzinargumenten". Nou, niet zo snel. Er zijn ook verklaringen die onder ede zijn afgelegd, die je niet zomaar terzijde kunt schuiven. Ik neem aan dat die mensen niet de kans lopen om voor jaren de cel in te gaan, als ze niet daadwerkelijk dingen hebben gezien waar ze grote twijfels bij hebben.


Ach, dan geeft Trump ze wel een pardon, toch?

Ook zijn er twijfels over stemmachines. Die gebruiken we in Nederland (en ook andere landen, zoals Frankrijk) al een tijdje niet meer vanwege het gevaar dat ze gehackt kunnen worden. In de VS worden die nog volop gebruikt. Ik laat de complottheorieen over Dominion maar even voor wat ze zijn, maar het is wel zo dat de veiligheid van stemmachines wereldwijd een issue is.



Kijk, in Rusland zijn ze in ieder geval slim genoeg om een tros ballonnen voor de camera te hangen als ze openlijk lopen te frauderen. Dit zal moeten worden onderzocht maar ik verwacht dat het allemaal wel mee zal vallen.



Ik geloof dat er in de meeste staten wel wetten zijn tegen 'faithless electors' alhoewel dat niet helemaal hetzelfde is als wat jij bedoelt. Als staten hiertoe zouden overgaan, is het echt het einde van de Amerikaanse democratie.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8820
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor elbert » 04 dec 2020 15:54

Mortlach schreef:En je vindt het niet problematisch dat dit duidelijk een beloning is van Trump aan Flynn omdat hij zijn mond heeft gehouden? Dit is geen signaal voor anderen om vooral niet mee te werken aan onderzoeken want Trump zorgt wel dat het goed komt aan het eind? Hetzelfde met Roger Stone.
Flynn is veroordeeld omdat hij zijn mond niet heeft gehouden. ;) Je gaat ervanuit dat hij iets verzwegen heeft wat mogelijk crimineel was, maar dat moet je dan eerst aantonen natuurlijk, wat juridisch gezien nog niet is gebeurd.
Verder is het natuurlijk absoluut zo dat Trump hiermee zijn eigen straatje schoonveegt.
Mortlach schreef:Ford gaf Nixon een pardon voor misdaden die hij mogelijk had gepleegd, dus er is gewoon precedent.
Ok, goed punt. Wel vreemd dat dit zo kan.
Mortlach schreef:O, absoluut wil ik Trump en zijn halve regering in de gevangenis zien, maar ik weet bijzonder goed waarom precies. Niet omdat ze politieke tegenstanders zijn, maar omdat de misdaden die ze hebben gepleegd nauwelijks zijn te bevatten. Dus daarvoor moet hij worden vervolgd, de misdaden moeten worden bewezen 'beyond a reasonable doubt' en dan moet dat gevolgen hebben. Als blijkt dat Nancy Pelosi of Biden of AOC steekpenningen hebben aangenomen of hebben gehandeld met voorkennis, dan moet dat ook gevolgen hebben.
Nou, dan denk ik dat Biden eerder de cel in gaat dan Trump gezien het feit dat hij opvallend rijk is geworden van 50 jaar in de politiek.
Maar ik denk dat mogelijke zaken tegen Trump na 20 januari als een nachtkaars uitgaan. Eenmaal weg van de macht, neemt de motivatie tot vervolgen vaak snel af. Misschien is dat maar beter ook.
Mortlach schreef:Ik geloof dat er in de meeste staten wel wetten zijn tegen 'faithless electors' alhoewel dat niet helemaal hetzelfde is als wat jij bedoelt. Als staten hiertoe zouden overgaan, is het echt het einde van de Amerikaanse democratie.
Nou, ik stond er ook van te kijken, maar de Amerikaanse democratie is niet zo geregeld als in Nederland. Hier is het vrij simpel: je moet hier voldoende stemmen halen voor een zetel en dan kom je in het parlement. In de VS zitten er nog allerlei schakels tussen, zoals de staten en de kiesmannen. Het meest treffende voorbeeld waarbij de verkiezingen niet door de kiezer, maar door het Congres werd beslist (185 tegen 184 kiesmannen waar men na een "compromis", nou ja, langspartijlijnen dan, op uitkwam) was in 1876, zie https://en.wikipedia.org/wiki/1876_Unit ... l_election. De Republikein Hayes werd president, terwijl zijn Democratische tegenstrever Tilden de meeste kiezers en aanvankelijk ook de meeste kiesmannen had gekregen. Blijkbaar zijn aangevochten verkiezingsuitslagen in de VS niet nieuw.
Ik denk trouwens niet dat we iets dergelijks als in 1876 gaan krijgen (gelukkig maar), alhoewel de strategie van Trump daar wel op duidt.
elbert schreef:Bovendien is er videobewijs dat moeilijk te verklaren is, zoals deze video uit Georgia:
Daar wordt nu een verklaring voor gegeven die hier te lezen is. Blijkbaar is er niets vreemds aan de hand.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23582
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Marnix » 04 dec 2020 16:19

elbert schreef:De mensen die getuigen (en die verklaringen onder ede hebben afgelegd) tijdens hoorzittingen zijn lang niet allemaal blinde Trump aanhangers. Voor een groot deel zijn het onafhankelijke waarnemers of mensen die meededen aan het stemmen tellen. Stemmers getuigen nauwelijks, omdat ze vaak niet meer dan een paar minuten in een stembureau zijn geweest en onmogelijk veel gezien kunnen hebben.
Dat wil niet zeggen dat degenen die wel getuigen allemaal grote onregelmatigheden gezien hebben, maar wel dat er dingen volgens hen niet klopten.
Daarom blijf ik erbij dat het uiteindelijk waarschijnlijk op de einduitslag niet zoveel effect zal hebben, tenzij er echt iets heel geks bewezen wordt.


Ja ik denk dat als je bij andere verkiezingen zo’n oproep had gedaan, je vergelijkbare dingen had gekregen. Wat maar meer bewijst dat Trump sinds de verkiezingsavond (en daarvoor werd dat ook al voorbereid) ononderbouwde onzin uitkraamt.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Prisma23
Kapitein
Kapitein
Berichten: 802
Lid geworden op: 02 aug 2016 19:29
Locatie: Republiek der Verenigde Nederlanden
Contacteer:

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Prisma23 » 04 dec 2020 16:46

Marnix schreef:...Wat maar meer bewijst dat Trump sinds de verkiezingsavond (en daarvoor werd dat ook al voorbereid) ononderbouwde onzin uitkraamt.


Volgens mij is dat uitkramen van ononderbouwde onzin al wat eerder begonnen... :)

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Mortlach » 04 dec 2020 16:55

elbert schreef:Flynn is veroordeeld omdat hij zijn mond niet heeft gehouden. ;) Je gaat ervanuit dat hij iets verzwegen heeft wat mogelijk crimineel was, maar dat moet je dan eerst aantonen natuurlijk, wat juridisch gezien nog niet is gebeurd.
Verder is het natuurlijk absoluut zo dat Trump hiermee zijn eigen straatje schoonveegt.


Nee, hij is veroordeeld vanwege liegen tegen de FBI. En toen was er een heel gedoe in hoeverre hij zou meewerken aan onderzoek naar Trump in ruil voor een lagere strafeis van het OM. Eerst was dat ja, daarna weer nee. Ik weet nog heel goed dat de rechter hem destijds vroeg of hij wel zeker wist dat hij niet méér wilde meewerken en dat dezelfde rechter het OM vroeg of ze hadden gekeken of Flynn niet moest/kon worden vervolgd wegens landverraad. Het is dus echt niet niks wat die knurft heeft uitgevreten. En nu wordt er dus helemaal niks meer aangetoond, want Trump pardonmacht geven is als een vos de sleutels van het kippenhok geven.

Nou, dan denk ik dat Biden eerder de cel in gaat dan Trump gezien het feit dat hij opvallend rijk is geworden van 50 jaar in de politiek.
Maar ik denk dat mogelijke zaken tegen Trump na 20 januari als een nachtkaars uitgaan. Eenmaal weg van de macht, neemt de motivatie tot vervolgen vaak snel af.


Ik hoop oprecht van niet, want zonder dat de waarheid boven tafel komt, kun je ook niet verder als land. Er zal toch een soort Waarheids- en Verzoeningscommissie moeten komen a la Zuid-Afrika destijds. Wel is het uiteraard belangrijk dat Biden zich hier verre van houdt en dat de juiste neutrale of bipartisan mensen worden aangesteld om het onderzoek te leiden.

En Biden's vermogen wordt geschat op 9 miljoen. Is dat veel? Ja, maar relatief valt dat dus echt wel weer mee. Dat is wel te verdienen in 50 jaar een beetje slim in de huizenmarkt zitten. Dus daar zou ik maar niet al te veel van verwachten. PS: hoe weten we dat Biden 9M waard is? Hij heeft zijn belastingaangiften wél vrijgegeven.

Nou, ik stond er ook van te kijken, maar de Amerikaanse democratie is niet zo geregeld als in Nederland. Hier is het vrij simpel: je moet hier voldoende stemmen halen voor een zetel en dan kom je in het parlement. In de VS zitten er nog allerlei schakels tussen, zoals de staten en de kiesmannen. Het meest treffende voorbeeld waarbij de verkiezingen niet door de kiezer, maar door de staten werd beslist (185 tegen 184 kiesmannen waar men na een compromis op uitkwam) was in 1876, zie https://en.wikipedia.org/wiki/1876_Unit ... l_election. De Republikein Hayes werd president, terwijl zijn Democratische tegenstrever Tilden de meeste kiezers en aanvankelijk ook de meeste kiesmannen had gekregen. Blijkbaar zijn aangevochten verkiezingsuitslagen in de VS niet nieuw.


Nee, en het is ook een ingewikkeld systeem dat blijkbaar in de 18de en 19de eeuw goed werkte toen mensen nog met de postkoets reisden maar ondertussen toch enigszins achterhaald lijkt.

Daar wordt nu een verklaring voor gegeven die hier te lezen is. Blijkbaar is er niets vreemds aan de hand.


Dat vermoedde ik al, maar bedankt voor het artikel dat het bevestigd. Helaas zijn er te veel mensen die wel de video zien, maar daarna niet verder kijken...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8820
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor elbert » 04 dec 2020 17:13

Mortlach schreef:Nee, hij is veroordeeld vanwege liegen tegen de FBI. En toen was er een heel gedoe in hoeverre hij zou meewerken aan onderzoek naar Trump in ruil voor een lagere strafeis van het OM. Eerst was dat ja, daarna weer nee. Ik weet nog heel goed dat de rechter hem destijds vroeg of hij wel zeker wist dat hij niet méér wilde meewerken en dat dezelfde rechter het OM vroeg of ze hadden gekeken of Flynn niet moest/kon worden vervolgd wegens landverraad. Het is dus echt niet niks wat die knurft heeft uitgevreten.
De beschuldiging was dat hij er bij de Russen op heeft aangedrongen om niet hard terug te slaan qua sancties tegen de VS. Nou, dan hadden ze mij ook wel kunnen veroordelen voor zoiets. Een nothing burger. Elk zinnig mens dringt er dan op aan bij een gesprekspartner (in dit geval bij de Russen) om hun reactie te matigen. Het domme van Flynn was dat hij erover loog. Dat had hij niet moeten doen. Voor de rest was er nl. niets waarvoor hij veroordeeld zou kunnen worden, anders was hij daar wel voor vervolgd.
Je hebt het over een verouderd systeem uit de 18e/19e eeuw. Dat onderzoek naar hem was op basis van de Logan act, komt ook uit 1799.
Mortlach schreef:Ik hoop oprecht van niet, want zonder dat de waarheid boven tafel komt, kun je ook niet verder als land. Er zal toch een soort Waarheids- en Verzoeningscommissie moeten komen a la Zuid-Afrika destijds.
Dat is in de VS uitgesloten. Ik denk eerder dat zo'n commissie binnen de kortste keren rollebollend over straat gaat.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Mortlach » 04 dec 2020 17:47

elbert schreef:De beschuldiging was dat hij er bij de Russen op heeft aangedrongen om niet hard terug te slaan qua sancties tegen de VS. Nou, dan hadden ze mij ook wel kunnen veroordelen voor zoiets. Een nothing burger. Elk zinnig mens dringt er dan op aan bij een gesprekspartner (in dit geval bij de Russen) om hun reactie te matigen. Het domme van Flynn was dat hij erover loog. Dat had hij niet moeten doen. Voor de rest was er nl. niets waarvoor hij veroordeeld zou kunnen worden, anders was hij daar wel voor vervolgd.


Maar dan ga je ervan uit dat de FBI niets meer heeft gevonden tijdens hun onderzoek. Flynn was bijvoorbeeld ook ongeregistreerd agent voor Turkije. Ik neem aan dat de rechter die wél alle redacted informatie kon lezen niet voor niets vroeg of landverraad was overwogen als aanklacht. Daarbij zijn criminele onderzoeken en counterintelligence onderzoeken gescheiden, en wat er in de CI-onderzoeken zat, zullen we hopelijk ooit te weten komen.

En je doet trouwens wel vaker alsof het doodnormaal was wat Flynn deed, maar dat is dus echt niet zo. Ten eerste had Flynn op dat moment nog geen officiële titel/benoeming en is het voor privépersonen (wat Flynn dus nog was) bij wet gewoon verboden om diplomatie te bedrijven. En ten tweede was de diplomatie die hij bedreef erop gericht om het beleid van de huidige regering te ondermijnen. Het zat geloof ik zo: hij zei tegen Rusland dat als ze fel zouden reageren, Trump niet zonder gezichtsverlies al die sancties weer kunnen terugdraaien. Dat is heel wat anders dan 'vragen om de reactie te matigen'; ik heb dit nou al een paar keer weerlegd en zou het op prijs stellen dat ik het niet opnieuw hoef te doen in de toekomst.

Je hebt het over een verouderd systeem uit de 18e/19e eeuw. Dat onderzoek naar hem was op basis van de Logan act, komt ook uit 1799.


Ja, en moord is ook al sinds mensheugenis verboden en toch is dat nu nog steeds zo. Het is dus appels met peren vergelijken.

Dat is in de VS uitgesloten. Ik denk eerder dat zo'n commissie binnen de kortste keren rollebollend over straat gaat.


Dat vrees ik ook, maar ook zonder commissie zal dit ophef geven. Ik benijd Biden absoluut niet deze lastige kluwen te moeten ontwarren. Maar er zal iets moeten gebeuren want het signaal afgeven dat je gewoon kunt doen wat je wilt als je president bent, is ook op lange termijn een zeer slecht idee.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Veendam » 05 dec 2020 15:44

https://www.youtube.com/watch?v=Sqbl0L8XlXI&feature=youtu.be&fbclid=IwAR1nkRvea7nR2VaIvcbChzqnRt1CA-8Vgd1gp2Jg-Evn34uEU91of5kvaX0

Als je deze zaken beluisteren gaat dan moet je toch concluderen dat er meer aan de hand is dan een storm in een glas water en dat de uitslag nog helemaal niet zeker is wat betreft de in de pers en media toegeschoven winst van Biden.

Gebruikersavatar
gravo
Majoor
Majoor
Berichten: 2017
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:20

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor gravo » 05 dec 2020 16:09

Veendam schreef:https://www.youtube.com/watch?v=Sqbl0L8XlXI&feature=youtu.be&fbclid=IwAR1nkRvea7nR2VaIvcbChzqnRt1CA-8Vgd1gp2Jg-Evn34uEU91of5kvaX0

Als je deze zaken beluisteren gaat dan moet je toch concluderen dat er meer aan de hand is dan een storm in een glas water en dat de uitslag nog helemaal niet zeker is wat betreft de in de pers en media toegeschoven winst van Biden.

En de meest betrouwbare informatie zou daarvoor van Trump moeten komen?
Laat ie maar bewijzen voor de rechtbank dat er fraude is. "so many evidence" . Nou dan. Kom op.

gravo
'Von Gott wissen wir nichts. Aber dies Nichtwissen ist Nichtwissen von Gott'
(Franz Rosenzweig, Der Stern der Erlösung)

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Veendam » 05 dec 2020 17:11

gravo schreef:En de meest betrouwbare informatie zou daarvoor van Trump moeten komen?
Laat ie maar bewijzen voor de rechtbank dat er fraude is. "so many evidence" . Nou dan. Kom op.

gravo


Blijft gewoon even afwachten allemaal, maar dat had ik al eerder geschreven.

Gebruikersavatar
gravo
Majoor
Majoor
Berichten: 2017
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:20

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor gravo » 05 dec 2020 18:33

Veendam schreef:Blijft gewoon even afwachten allemaal, maar dat had ik al eerder geschreven.

"Even afwachten" is echt wat anders dan "moeten we toch concluderen", zoals je eerder schreef.
Waarom toch steeds van die mistige taal?

gravo
'Von Gott wissen wir nichts. Aber dies Nichtwissen ist Nichtwissen von Gott'
(Franz Rosenzweig, Der Stern der Erlösung)

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Mortlach » 05 dec 2020 20:05

Veendam schreef:Als je deze zaken beluisteren gaat dan moet je toch concluderen dat er meer aan de hand is dan een storm in een glas water en dat de uitslag nog helemaal niet zeker is wat betreft de in de pers en media toegeschoven winst van Biden.


Ik heb het de eerste keer beluisterd en ga dat niet nog een keer doen. 46 minuten gejank van iemand die niet tegen zijn verlies kan.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten