Sars, Mers, Corona...

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor lammetje » 23 nov 2020 09:22

Mortlach schreef: Elke keer dat ik iets vertel over de weerstand tegen basale maatregelen valt ze weer van de ene verbazing in de andere.


Welke basale maatregelen bedoel je? Ik ben nml ook niet voor alle maatregelen, er zijn er gewoon die niet onderbouwd zijn, waarom zal ik het daar dan mee eens zijn?

Tis inderdaad triest als je zulke verhalen hoort. Wat ik ook niet begrijp is dat mensen nu toch afspreken voor 5 december met een grote groep. Waarom moet dat nu perse. Zielig voor de kinderen? Ik vind het ook rot dat mijn kinderen wedstrijd kleding hebben gekocht voor de sport die ze doen terwijl er nu geen wedstrijden meer mogen. Tegen de tijd dat het weer mag zijn ze eruit gegroeid. Maar ja zeg, als dat het enige is :?

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Chaya » 23 nov 2020 13:35

pindas83 schreef:Op die manier ben ik ook gestopt maar dan in 2012 meen ik.

Pas na 25 jaar wordt je beschouwd als een niet-roker.
Je kunt nog jaren daarna een aan roken gerelateerde aandoening ontwikkelen.
Mijn buurman was 15 jaar gestopt en begon toen weer met roken. Zo dom. Vond ie zelf ook hoor.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 23 nov 2020 15:52

lammetje schreef:Welke basale maatregelen bedoel je? Ik ben nml ook niet voor alle maatregelen, er zijn er gewoon die niet onderbouwd zijn, waarom zal ik het daar dan mee eens zijn?


Sociale afstand, mondkapjes, thuisblijven, dat soort werk. Er is weinig rotter dan lezen over een familie die toch maar besluit die ene verjaardag van dat kind te vieren en een maand later zijn er een aantal (groot)ouders overleden. Het is deze week Amerikaanse Thanksgiving en we houden ons hart ervoor vast. Miljoenen mensen reizen naar familie voor (grote) feesten en straks weer terug. Dat is vragen om ellende. Ik las een uitspraak die wel pakkend is "Nu Thanksgiving in grote kring, straks met kerst een begrafenis in kleine kring."

En dan heb ik het nog niet eens over de gebieden waar nog steeds geen enkele officiële beperking geldt, Florida bijvoorbeeld. Nog steeds stampvolle kroegen daar. Ondertussen zijn er ook staten waar letterlijk geen IC-bed meer vrij is - nou ja, de bedden zijn er wel, maar er is geen personeel meer om voor de extra patiënten te zorgen. Daar gaan straks mensen dood aan een blindedarmonsteking die niet kan worden behandeld.

Weet je wat ook zo ontzettend vreemd is? Dat die Amerikaanse cultuuroorlog zo grondig wortel heeft geschoten in Nederland. Je hoort wel eens mensen dingen zeggen en dan weet ik gewoon dat dat van Qanon komt. Het zou me niks verbazen als er nog eens een Nederlander over zijn "second amendment" begint.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor irmo » 23 nov 2020 21:19

Tja mensen zijn hardleers Mortlach. Maar goed, ze komen er vanzelf achter als ze zelf ook ziek worden en er dan - oeps grapje- geen bed voor ze is. Maar dan zal het ziekenhuis wel te klein zijn.

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor pindas83 » 23 nov 2020 22:16

lammetje schreef:Welke basale maatregelen bedoel je? Ik ben nml ook niet voor alle maatregelen, er zijn er gewoon die niet onderbouwd zijn, waarom zal ik het daar dan mee eens zijn?


Precies. Wonderlijk dat je als niet nuchter en onverstandig wordt gezien wanneer je vraagtekens zet bij zaken als mondkapjes of vaccins. Ik vind het juist zorgwekkend wanneer mensen dat juist niet doen en het maar allemaal voor zoete koek slikken.

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor pindas83 » 23 nov 2020 22:20

Chaya schreef:Pas na 25 jaar wordt je beschouwd als een niet-roker.
Je kunt nog jaren daarna een aan roken gerelateerde aandoening ontwikkelen.
Mijn buurman was 15 jaar gestopt en begon toen weer met roken. Zo dom. Vond ie zelf ook hoor.


Ik heb ook vast een klein feestzaaltje gereserveerd voor 2037. Ze hadden nog ruimte dan, wel max. 30 man en allemaal verplicht gevaccineerd 8-[

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 23 nov 2020 22:55

pindas83 schreef:Precies. Wonderlijk dat je als niet nuchter en onverstandig wordt gezien wanneer je vraagtekens zet bij zaken als mondkapjes of vaccins. Ik vind het juist zorgwekkend wanneer mensen dat juist niet doen en het maar allemaal voor zoete koek slikken.


Weet je wat het is? Die vraagtekens worden vaak gezet, heb ik het idee, omdat mensen luisteren naar een of andere vlogger, beauty-instagrammer of mislukte rapper die weer 'onderzoek' heeft gedaan door een half uurtje op Youtube naar filmpjes te zoeken. En dan heeft men meer vertrouwen in dat soort lui dan in de experts voor wie dit gewoon hun vak is en die door hun collega's ter verantwoording kunnen worden geroepen. En dat vind ik ontzettend zorgelijk. Zeker omdat er zo ontzettend veel onzin op het internet is te vinden. Qanon, Vereniging Kritisch Prikken - man, wat heb ik een hekel aan dat woord "Kritisch"; alsof ze oprecht zijn. "Nee, we zijn niet tegen, we zijn kritisch" en vervolgens een pagina vol oncontroleerbare horrorverhalen en "doe je eigen onderzoek"

Alsof een leek zoals jij en ik daartoe in staat zijn. Wij kunnen echt geen wetenschappelijke paper lezen en dan zeggen, ja maar dit of dat klopt niet. Als je niet weet wat een P-waarde is, of andere statistische termen, kun je dus geen papers lezen.

En ik snap het ook niet. Waarom ze het doen. Om het geld? Meestal is er op dat soort pagina's wel ergens een donatieknop te vinden of een webwinkeltje met merchandise; of is het echt om maar zo veel mogelijk de maatschappij te destabiliseren?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 23 nov 2020 22:57

irmo schreef:Tja mensen zijn hardleers Mortlach. Maar goed, ze komen er vanzelf achter als ze zelf ook ziek worden en er dan - oeps grapje- geen bed voor ze is. Maar dan zal het ziekenhuis wel te klein zijn.


Ja, maar ondertussen zorgen dat soort lui er wel voor dat mijn moeder niet veilig bij ons op bezoek kan komen. Maakt niet uit joh, die tijd met haar kleinkind is echt niet zo heel belangrijk...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Dorpeling
Luitenant
Luitenant
Berichten: 682
Lid geworden op: 14 mei 2018 19:14

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Dorpeling » 24 nov 2020 09:39

Mortlach schreef:Ja, maar ondertussen zorgen dat soort lui er wel voor dat mijn moeder niet veilig bij ons op bezoek kan komen. Maakt niet uit joh, die tijd met haar kleinkind is echt niet zo heel belangrijk...

Hoe zo dat niet, Mortlach? Is het bij jullie zo erg dat je in een totale lockdown zit (sorry, ik hou het niet allemaal bij)?
Maar als dat niet het geval is, is er toch altijd wel een mouw aan te passen dat ze op bezoek kan, zonder dat 'dat soort lui' de schuld krijgen?

Mortlach schreef:Weet je wat het is? Die vraagtekens worden vaak gezet, heb ik het idee, omdat mensen luisteren naar een of andere vlogger, beauty-instagrammer of mislukte rapper die weer 'onderzoek' heeft gedaan door een half uurtje op Youtube naar filmpjes te zoeken.

Ik ben echt geen rapper of vlogger nodig om met mijn boerenverstand vraagtekens te zetten bij een vaccin wat met een onmogelijke snelheid ontwikkeld is, of een mondkapje dat 7 maanden lang 'geen toevoeging heeft' en nu ineens verplicht wordt.
Nee, ik wil geen vaccin en nee, ik draag geen mondkapje tot 1 december. Daarna zal ik wel moeten, dan is vrijheid verleden tijd.

Dus ja, hier ook zo'n 'soort lui'. Je mag me bedanken, maar ik zit ondertussen in dezelfde situatie.
Zie het Lam Gods, Dat de zonde der wereld wegneemt! Joh. 1:29

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor irmo » 24 nov 2020 11:19

Mortlach schreef:Ja, maar ondertussen zorgen dat soort lui er wel voor dat mijn moeder niet veilig bij ons op bezoek kan komen. Maakt niet uit joh, die tijd met haar kleinkind is echt niet zo heel belangrijk...


De meeste mensen zijn te dom om verder te kijken dan hun eigenbelang, dat weet je toch inmiddels......Hoe is het met je vriendin afgelopen trouwens?

Dorpeling
Luitenant
Luitenant
Berichten: 682
Lid geworden op: 14 mei 2018 19:14

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Dorpeling » 24 nov 2020 11:35

irmo schreef:De meeste mensen zijn te dom om verder te kijken dan hun eigenbelang, dat weet je toch inmiddels......

Ik herinner me dat jij voorop stelde dat er nu eindelijk eens begrijpend naar chronisch zieken gekeken werd.. dus jij hoort ook gewoon bij 'de meeste domme mensen'.
Zie het Lam Gods, Dat de zonde der wereld wegneemt! Joh. 1:29

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 24 nov 2020 11:46

Mortlach schreef:Weet je wat het is? Die vraagtekens worden vaak gezet, heb ik het idee, omdat mensen luisteren naar een of andere vlogger, beauty-instagrammer of mislukte rapper die weer 'onderzoek' heeft gedaan door een half uurtje op Youtube naar filmpjes te zoeken. En dan heeft men meer vertrouwen in dat soort lui dan in de experts voor wie dit gewoon hun vak is en die door hun collega's ter verantwoording kunnen worden geroepen. En dat vind ik ontzettend zorgelijk. Zeker omdat er zo ontzettend veel onzin op het internet is te vinden. Qanon, Vereniging Kritisch Prikken - man, wat heb ik een hekel aan dat woord "Kritisch"; alsof ze oprecht zijn. "Nee, we zijn niet tegen, we zijn kritisch" en vervolgens een pagina vol oncontroleerbare horrorverhalen en "doe je eigen onderzoek"

Alsof een leek zoals jij en ik daartoe in staat zijn. Wij kunnen echt geen wetenschappelijke paper lezen en dan zeggen, ja maar dit of dat klopt niet. Als je niet weet wat een P-waarde is, of andere statistische termen, kun je dus geen papers lezen.

En ik snap het ook niet. Waarom ze het doen. Om het geld? Meestal is er op dat soort pagina's wel ergens een donatieknop te vinden of een webwinkeltje met merchandise; of is het echt om maar zo veel mogelijk de maatschappij te destabiliseren?


Precies, kritische vragen stellen is prima. Maar tegenwoordig laat men die vragen vervolgens niet beantwoorden door mensen die er verstand van hebben maar door mensen die dat niet hebben.

Dorpeling schreef:Hoe zo dat niet, Mortlach? Is het bij jullie zo erg dat je in een totale lockdown zit (sorry, ik hou het niet allemaal bij)?
Maar als dat niet het geval is, is er toch altijd wel een mouw aan te passen dat ze op bezoek kan, zonder dat 'dat soort lui' de schuld krijgen?


Ik ben echt geen rapper of vlogger nodig om met mijn boerenverstand vraagtekens te zetten bij een vaccin wat met een onmogelijke snelheid ontwikkeld is, of een mondkapje dat 7 maanden lang 'geen toevoeging heeft' en nu ineens verplicht wordt.
Nee, ik wil geen vaccin en nee, ik draag geen mondkapje tot 1 december. Daarna zal ik wel moeten, dan is vrijheid verleden tijd.

Dus ja, hier ook zo'n 'soort lui'. Je mag me bedanken, maar ik zit ondertussen in dezelfde situatie.


Kijk... en daarom is het goed dat het verplicht wordt.... dan moeten mensen die denken dat ze met hun "gezonde boerenverstand" beter beslissingen kunnen nemen over hoe je een pandemie kan bestrijden dan hooggeleerden, virologen, epidemiologen en andere expert zich tenminste aan nuttige regels houden... ipv denken zelf beter te kunnen bepalen wat helpt en wat niet. Als je wat meer naar de experts zou luisteren had je al lang gesnapt waarom het RIVM een poos heeft gezegd: Mondkapjes zijn (als men voldoende afstand houdt) geen toevoeging... en waarom ze nu toch dat doet wat experts wereldwijd adviseren: Toch binnen een mondkapje dragen. Als je naar experts zou luisteren zou het je al lang duidelijk zijn waarom dit vaccin zo uitzonderlijk snel kan worden ontwikkeld en geproduceerd en waarom het desondanks net zo veilig is als ieder ander medicijn / vaccin. En ja, door al die betweters en mensen die denken zelf wel regels te kunnen bedenken waar ze zich wel en niet aan willen houden en zo zijn er veel meer besmettingen en dus ook veel meer beperkingen...
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor lammetje » 24 nov 2020 12:13

Sorry hoor maar die mondkapjes plicht gaat echt nergens over. Als je op een goede manier met een mondkapje op wil werken heb je daar echt een complete opleiding voor nodig. En daarnaast blaas je door de meeste mondkapjes zo heen.
En ja, als je de juiste hebt én ze goed gebruikt dan werkt het inderdaad. Maar niet op de manier waarop 99% het nu doet. En daarom vind ik het belachelijk dat het verplicht wordt.

Over vaccinaties, ik ken iemand van dichtbij die haar kind had laten vaccineren, hersenvliesontsteking ten gevolg. Gelukkig goed afgelopen maar zij was zelf arts. Is gestopt met het vaccinatie programma en heeft onderzoek gedaan. Zij weet echt wel waar ze over praat en ik heb mede door haar 'verhalen' besloten te stoppen met vaccineren van mijn kinderen.
En zolang ik respect voor anderen moet hebben die zich wel willen laten volspuiten, wil ik ook respect van hen. Want dat is het grappige. Als refo moet je wel respect voor homo's, zij die abortus (laten) uitvoeren, euthanasie etc etc (en ja ik heb respect voor iedereen) maar als ik zeg dat ik het bijbels niet kan verantwoorden dan ben ik opeens de pispaal. Sorry maar zo gaan we niet met elkaar om.

En ik zie niet in waarom je moeder niet op bezoek mag komen als er geen lockdown is. Zij kan toch gewoon gaan binnen de regels. Zolang jij die anderen die de regels niet houden niet treft kunnen ze jou ook niet ziek maken lijkt me.

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor lammetje » 24 nov 2020 12:19

Overigens erg grappig dat altijd anderen het gedaan hebben. Anderen luisteren niet, anderen laten zich niet vaccineren. Anderen denken dom, of denken helemaal niet.

Nooit nagedacht waarom ziekte in de wereld is gekomen? Wat heb je een leeg leven als dit het is. Zo veel mogelijk de gevolgen van de zonde kwijt zien te raken om maar lekker verder te kunnen leven.
Wij denken dat we met een vaccinatie weer terug naar 'vroeger' kunnen, denken jullie nu echt dat alles dan weer normaal wordt?

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor irmo » 24 nov 2020 12:27

lammetje schreef:Overigens erg grappig dat altijd anderen het gedaan hebben. Anderen luisteren niet, anderen laten zich niet vaccineren. Anderen denken dom, of denken helemaal niet.

Nooit nagedacht waarom ziekte in de wereld is gekomen? Wat heb je een leeg leven als dit het is. Zo veel mogelijk de gevolgen van de zonde kwijt zien te raken om maar lekker verder te kunnen leven.
Wij denken dat we met een vaccinatie weer terug naar 'vroeger' kunnen, denken jullie nu echt dat alles dan weer normaal wordt?


Ik hoop het niet. Het bevalt me wel zo, eigenlijk. Verder ben ik het helemaal met je eens.

Dorpeling schreef:Ik herinner me dat jij voorop stelde dat er nu eindelijk eens begrijpend naar chronisch zieken gekeken werd.. dus jij hoort ook gewoon bij 'de meeste domme mensen'.


Klopt helemaal.....met dit verschil dat dee maatregelen de afgelopen 10 jaar ook al golden voor mij, dus ik heb er weinig moeite mee.....gezonde mensen daarentegen blijken erg veel moeite te hebben om buiten hun eigen 5 vierkante centimeter te kijken.....want "we worden beperkt in onze mogelijkheden en dat willen we niet boehoehoehoe..."Sukkels, sorry.


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten