Sars, Mers, Corona...

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor StillAwake » 26 okt 2020 20:26

elburger schreef:@ Stillawake en die 166

Mijn punt gaat mede over handhaving.
Dat mag en moet overal, maar men gedoogd teveel, geen boetes voor overtreders, dat is mijn punt.

Eens!
Maar dan ook voor iedereen die de adviezen aan zijn laars lapt!

Of ze zichzelf nu koning noemen, minister van justitie, restaurant of religieuze groepering.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor elburger » 26 okt 2020 20:41

@Stillawake.

Dan zijn wij het daar over eens. Handhaving van de coronaregels geldt voor iedereen, ook voor kerkverbanden. Hier kan men nog iets leren van oa Spanje en GB, want daar wordt streng gehandhaaft met dito straffen.
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor StillAwake » 26 okt 2020 20:48

elburger schreef:@Stillawake.

Dan zijn wij het daar over eens. Handhaving van de coronaregels geldt voor iedereen, ook voor kerkverbanden. Hier kan men nog iets leren van oa Spanje en GB, want daar wordt streng gehandhaaft met dito straffen.

Terecht!
Eens, en dat moet hier ook worden gedaan.

Of je nu Grapperhaus of Willem Alexander heet, of dat je een feest bezoekt: straffen in plaats van gedogen!
Persoonlijk vind ik "advies" ook te slap klinken.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1466
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor hans0166 » 26 okt 2020 20:56

StillAwake schreef:Dat betekent niet dat ze niks verkeerd doen, het betekent dat ze een status aparte hebben.
Maar als jij de kritiek naast je neer wilt leggen: we kunnen je niet tegenhouden...


ze DOEN niets verkeerds .. ze houden afstand, dragen maskers tijdens verplaatsen.
Kritiek?? gezeur bedoel je. En ja dat leg ik naast me neer.

Dit is net als het gezeur over de vakantie van de Koninklijke familie.. die deden ook niets verkeerds, maar het gezeur van de zure massa heeft het verziekt. Iedereen, dus ook zij, mochten, en mogen nog steeds naar gele gebieden reizen. Het is slechts een advies om het niet te doen.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor StillAwake » 26 okt 2020 21:17

hans0166 schreef:ze DOEN niets verkeerds .. ze houden afstand, dragen maskers tijdens verplaatsen.
Kritiek?? gezeur bedoel je. En ja dat leg ik naast me neer.

Dit is net als het gezeur over de vakantie van de Koninklijke familie.. die deden ook niets verkeerds, maar het gezeur van de zure massa heeft het verziekt. Iedereen, dus ook zij, mochten, en mogen nog steeds naar gele gebieden reizen. Het is slechts een advies om het niet te doen.

Het gaat voornamelijk om het beperken van reisbewegingen.
Dat is de reden dat half NL thuis moet werken, dat de horeca dicht is en dat er maximale groepsgroottes zijn ingesteld.
Dat kerk een een beschermde status hebben geeft dat ze juridisch gezien niks fout doen, maar dat ze de geest van de regels naast zich neerleggen.

Dat Willem Alexander niks fout gedaan heeft (anders dan privé gebruik van een regeringsvliegtuig) zal waar zijn, maar juist in zijn positie had hij moeten bedenken dat adviezen opgevolgd dienen te worden.
Het signaal wat hij afgaf was niet verstandig.
Vandaar mijn opmerking: adviezen moeten ook door dat soort figuren worden opgevolgd.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 27 okt 2020 09:50

StillAwake schreef:Eens!
Maar dan ook voor iedereen die de adviezen aan zijn laars lapt!

Of ze zichzelf nu koning noemen, minister van justitie, restaurant of religieuze groepering.


Op adviezen kan je niet handhaven... Maar zowel voor de koning en koningin als voor de kerk geldt (vind ik) dat ze een voorbeeldfunctie hebben. En op basis daarvan zouden ze bepaalde dingen moeten doen maar ook bepaalde dingen moeten laten. Ook al wordt het wettelijk niet verboden. Adviezen moet je wel serieus nemen, ze zijn er niet voor niets.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1466
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor hans0166 » 27 okt 2020 09:58

StillAwake schreef:Het gaat voornamelijk om het beperken van reisbewegingen



nee, het gaat om beperking van contacten, en je terugtrekken in een eigen domein in het buitenland is daar niet mee in tegenspraak

StillAwake schreef: (anders dan privé gebruik van een regeringsvliegtuig)


kift ... hij heeft recht van gebruik/is ter beschikking gesteld. ...ook voor eigen gebruik.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor StillAwake » 27 okt 2020 10:46

hans0166 schreef:nee, het gaat om beperking van contacten, en je terugtrekken in een eigen domein in het buitenland is daar niet mee in tegenspraak



kift ... hij heeft recht van gebruik/is ter beschikking gesteld. ...ook voor eigen gebruik.

Die eerste opmerking ging over de kerken, niet over Willem Alexander...
die tweede: Het mag inderdaad, maar niet alles wat mag is ook moreel verantwoord.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor StillAwake » 27 okt 2020 10:48

Marnix schreef:Op adviezen kan je niet handhaven... Maar zowel voor de koning en koningin als voor de kerk geldt (vind ik) dat ze een voorbeeldfunctie hebben. En op basis daarvan zouden ze bepaalde dingen moeten doen maar ook bepaalde dingen moeten laten. Ook al wordt het wettelijk niet verboden. Adviezen moet je wel serieus nemen, ze zijn er niet voor niets.

Dat is ook de reden dat in mijn optiek de adviezen vervangen moeten worden door regels.
En dat die regels voor Willem Alexander moeten gelden, maar ook voor de kerken.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 27 okt 2020 11:19

StillAwake schreef:Dat is ook de reden dat in mijn optiek de adviezen vervangen moeten worden door regels.
En dat die regels voor Willem Alexander moeten gelden, maar ook voor de kerken.


Klopt, alleen heeft dat wel wat haken en ogen. Net als bij het gebruik van mondkapjes bijvoorbeeld. Dat wil men wel verplichten maar juridisch gezien is dat nu nog niet mogelijk. Zelfde is ook met de kerken, juridisch gezien is het lastig om het te verplichten omdat religieuze bijeenkomsten grondwettelijk gezien ook een soort uitzonderingspositie hebben. Bij de koning idem dito. Wil je dit dus aanpassen, dan zal je de grondwet aan moeten passen... en dat duurt altijd een poos, als je dat sowieso al moet willen. Mooier zou zijn dat men beseft waarom deze uitzonderingspositie er is waardoor iets niet verplicht maar geadviseerd wordt en dat men dan dus ook niet denkt: Mooi, wettelijk gezien mag het allemaal nog want ze kunnen het ons niet verbieden, dus gaan we lekker met het koninlijke gezin op vakantie naar Griekenland, met 600 man in een kerk zitten etcetera. Maar dat je dan solidair bent met de rest en naar de adviezen (dit niet zijn bedoeld om je leven saai te maken of je uit de kerk te houden maar met het oog op onze gezondheid worden gegeven) te luisteren.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

ben db bd
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1264
Lid geworden op: 02 okt 2013 16:04

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor ben db bd » 27 okt 2020 16:49

Dat is ook de reden dat in mijn optiek de adviezen vervangen moeten worden door regels.

m.i. stap je dan over van solidariteit op dictatuur. Wil iedereen dat? Of alleen de fanatiekelingen?
Er stapt net iemand uit het medische vak bij ons binnen, met eigenlijk minachting voor de MSM en heel het beleid.
ik houd er een paar heldere hardplastic mondschermpjes op over. Daarmee krijg je het niet zo benauwd, neem ik waar.
Dat is dus wel duidelijk in korting op de enorme (verzwegen) ongezondheid van de textiele 'bescherming', leer ik gelijk.
Hoeveel % van de lucht (koolzuur) die je uitblaast in een mondkapje adem je direct ook weer in?
Herinnert u zich ook nog hoe ze bij het RIVM eerst helemaal niet voor de ongezonde mondkapjes waren?

Maar het is net als in militaire dienst: allemaal hetzelfde uitgedost, allemaal hetzelfde gedrag, bevordert enorm de kadaverdiscipline, benodigd voor het niet meer zelf helder overwegen, behorend bij de aanstormende dodelijke dictatuur waarmee deze eindtijd langs politieke weg tot wederkomst van onze HEER zal geraken.

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor lammetje » 27 okt 2020 19:11

StillAwake schreef:Het mag inderdaad, maar niet alles wat mag is ook moreel verantwoord.


Tja wat vind je moreel verantwoord. Dat is denk ook best persoonlijk. Ik vind het excuus van het konings huis echt overdreven, ze deden niets verkeerd. Er is niemand verboden om op vakantie te gaan. Vakantie parken waren gewoon open, slim dat ze hun eigen vliegtuig hebben gebruikt. Vraag me heel af en toe af of de meeste mensen die commentaar gaven niet een beetje jaloers zijn dat ze zelf geen privé vliegtuig en vakantie huis hebben.

Regels zijn prima, maar laten we alsjeblieft niet gaan overdrijven door bepaalde adviezen verplicht te gaan stellen. Helemaal niet als het bewijs er is dat ze niet werken.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor StillAwake » 27 okt 2020 21:16

lammetje schreef:Tja wat vind je moreel verantwoord. Dat is denk ook best persoonlijk. Ik vind het excuus van het konings huis echt overdreven, ze deden niets verkeerd. Er is niemand verboden om op vakantie te gaan. Vakantie parken waren gewoon open, slim dat ze hun eigen vliegtuig hebben gebruikt. Vraag me heel af en toe af of de meeste mensen die commentaar gaven niet een beetje jaloers zijn dat ze zelf geen privé vliegtuig en vakantie huis hebben.

Regels zijn prima, maar laten we alsjeblieft niet gaan overdrijven door bepaalde adviezen verplicht te gaan stellen. Helemaal niet als het bewijs er is dat ze niet werken.

Dat is inderdaad persoonlijk.
Ik vond de excuses wat slap, geacteerd overkomen.
En dat heeft niks met jaloezie te maken, maar met een stukje rechtvaardigheidsgevoel.
Deze familie heeft zich op een moment dat het nodig was niet solidair getoond met het volk.
En dat is niet voor het eerst, ik heb dan ook niet het idee dat ze erg geschikt zijn voor hun taak.

En ik vind het prima dat adviezen adviezen blijven.
Maar op het moment dat deze adviezen met voeten getreden worden blijken sommigen niet met adviezen om te kunnen gaan.

En dat er bewijs is dat deze adviezen niet werken: heb je een bron?
Vooralsnog neemt het aantal besmettingen toe, waarbij een groot deel van de besmettingsgevallen terug is te voeren op g3negeerde adviezen.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 27 okt 2020 23:28

ben db bd schreef:m.i. stap je dan over van solidariteit op dictatuur. Wil iedereen dat? Of alleen de fanatiekelingen?


Onzin. Alsof verplichte regels bij een dicatatuur horen en vrijblijvende adviezen bij solidariteit / democratie. Ieder land kent regels die zijn bedacht met het oog op ieders veiligheid. Wat wel en niet mag, dat je niet door rood mag rijden, maximum snelheden in bebouwde kom en daarbuiten. En in een tijd met een pandemie heb je er meer nodig, veiligheidshalve. Maar niemand die zegt: dat je niet door rood MAG rijden ipv dat het een advies is maskt nl tot een dictatuur....
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1466
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor hans0166 » 28 okt 2020 07:25

StillAwake schreef:En dat heeft niks met jaloezie te maken, maar met een stukje rechtvaardigheidsgevoel.
Deze familie heeft zich op een moment dat het nodig was niet solidair getoond met het volk.


er zit wel degelijk jaloezie in... het niet opvolgen van advies heeft niets met rechtvaardigheid te maken, maar hullie wel en ikkke niet...
Het feit dat je niet eens het Koninklijk huis normaal aanspreekt maar iedere keer 'die" zegt meer dan genoeg.
"niet solidair met het volk"... doe jij dat altijd? Waarschijnlijk niet, want ik kén werkelijk niemand die alles uit de voorshriften of wet opvolgt..vertel het hier ook even en begin eens te foeteren op wat jij doet.


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten