Sars, Mers, Corona...

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor MoesTuin » 17 okt 2020 06:41

Dorpeling schreef:Dus dan maar geen gebruik maken van je rechten, want dan is het ineens 'misbruik'?


de Koning en familie handelde ook volgens de regels :wink:

"klein beetje dom?"

#vakantie Griekenland #eigen familie #prive resort
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor benefietdiner » 17 okt 2020 08:25

Heb ik Griep of Corona?

lastig te constateren.


Afbeelding

Twee werknemers lieten zich testen omdat zij Griep klachten hadden en wat bleek zij hadden Corona.
Tja... het was druk op het bedrijf dus werkte ze maar gewoon door en na drie dagen was het zo goed als over.

Wat is er aan de hand.....Griep of Corona? moeilijk wijs uit te worden. Oké als je getest ben weet je het maar het verschil voel je niet tussen Griep en Corona.

Hierdoor ontstaan de complotdenkers! Of speelt er meer? En hoe gevaarlijk zijn complotdenkers?

Pas als de Corona heviger toe slaat in je lichaam ga je het verschil wel opmerken tussen Corona en Griep.

Maar met 15 miljoen mensen.......


Coronacrisis snelkookpan van broodjeaapverhalen

Afbeelding

https://www.rd.nl/vandaag/binnenland/co ... -1.1705239

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor StillAwake » 17 okt 2020 18:51

Dorpeling schreef:Ook al de schuld van 'Staphorst'?
Er is niet 1 schuldige, maar ook in Staphorst hebben journalisten last gehad van agressief gedrag en intimidatie.
Zodoende : er is niet 1 schuldige, en die moten we niet willen aanwijzen ook.
Dorpeling schreef:Ik begrijp het verband niet, en ook niet waar je het vandaan haalt dat ik dit soort bedrog een wijze keus zou vinden.
De man maakt gebruik van een maas in de wet. Hij gebruikt de wet op een wijze die niet zo bedoeld is, maar puur volgens de regels kan niemand hem iets maken.
En dat is precies wat Staphorst (en anderen) deden. Vandaar: wees een vent en trek 1 lijn. Als jij de situatie bij Joelia als bedrog bestempelt, en Staphorst wijs vindt zie ik niet in hoe de logica daarachter in elkaar steekt.
Dorpeling schreef:Dus dan maar geen gebruik maken van je rechten, want dan is het ineens 'misbruik'?
Het gebruiken van een vrijheid voor iets waarvoor deze niet bedoeld is is misbruik ja.
Dorpeling schreef:Waar ken ik dat toch van? 'Wat ik niet mag, mag jij ook niet'. Was dat niet het kleuterschoolgedrag waar je zo over opgaf? :P
Waar maak jij uit op dat ik anderen dezelfde regels opleg dan diegene waar ik zelf aan onderhevig ben?
Het is in mijn ogen alleen onbegrijpelijk om te zien dat de een zich aan de regels houdt of tracht te houden, waar een ander diezelfde regels met voeten treedt.
Dorpeling schreef:Overigens begrijp ik niet waarom je steeds de Kuip en feestgangers op 1 lijn zet met kerkgangers.
Lijkt me nogal wat verschil zitten tussen rustig na binnenkomst je handen ontsmetten, naar je gereserveerde plaats gebracht worden op ruime afstand van je buurman, daar continu blijven zitten en pas op een teken een voor een de ruimte mag verlaten; en tussen het massaal negeren van de regels, schreeuwend en bezopen rollebollend over je buurman een lekker feestje te bouwen.
Klopt, daar zit verschil tussen. En dat zie ik ook wel. Het achterliggende principe en de bijbehorende denkwijze is echter dezelfde.
Ikke, ikke
Dorpeling schreef:Nog een artikel over het waarom de fysieke kerkgang zo belangrijk kan zijn voor mensen. ''De kerkgang is niet alleen een sterk ontwikkelde traditie waar mensen aan hechten. Maar bovenal is kerkgang volgens Schaeffer een uiting van het geloof dat je hebt in de God die het leven heeft geschapen en die je vertrouwt: "Het geeft een enorme collectieve kracht om dat geloof samen uit te zingen, veel sterker dan wanneer je dat alleen en in stilte belijdt."
https://www.rtvoost.nl/nieuws/1320613/O ... lde-kerken

ikke, ikke....
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1466
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor hans0166 » 17 okt 2020 20:20

MoesTuin schreef:de Koning en familie handelde ook volgens de regels :wink:

"klein beetje dom?"

#vakantie Griekenland #eigen familie #prive resort


helemaal niet dom, en geheel volgens de regels. Ook jij, ik, en de buurman mogen gewoon naar een geel gebied toe.
Er zijn momenteel duizenden nederlanders gewoon op herfstvakantie gegaan... met de auto op eigen gelegenheid.. en kan je garanderen, die gaan niet in quarantaine als ze thuiskomen.. ook niet wanneer ze in het rode frankrijk geweest zijn ..

De koning is teruggekomen om de nodeloze ophef, niet omdat het buiten de regels viel.

Dorpeling
Luitenant
Luitenant
Berichten: 682
Lid geworden op: 14 mei 2018 19:14

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Dorpeling » 17 okt 2020 21:15

StillAwake schreef:
Ikke, ikke
ikke, ikke....


Ik vind het echt sneu voor je. En daar houd ik het maar bij dan.

Morgen hoopt deze ikke ikke op te gaan naar Gods huis. Om daar, samen met andere gemillimeterde ikke's in een bijna leeg kerkgebouw Gods Woord te horen; te midden van een klein deel van onze gemeenteleden het geloof wat ons verbindt in het openbaar te belijden; de voor ons zo onmisbare woorden van hoop en troost te horen; de rijkdom die in Christus is en de werking van Zijn Geest weer in mijn hart te voelen; Zijn genade die mij rijk maakt te beleven; samen voor ons land en volk te bidden en misschien zelfs nog wel Zijn lof te zingen. Buiten, binnen of in mijn hart.
Omdat ons dat dierbaar en heilig is, en ik niet anders kan en niet anders wil. Ook bij tegenslagen, spanning, bestrijdingen, onbegrip, tijden van ziekte en onzekerheid. Bij voorkeur en zo vaak mogelijk is in de kerk, en alleen in geval van nood vanuit huis.
Wat een gelukkige, schatrijke ikke. Van Hem te zijn, in leven en dood!
Egoistisch toch hè!

Jullie ook een goede zondag!
Laatst gewijzigd door Dorpeling op 17 okt 2020 21:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Zie het Lam Gods, Dat de zonde der wereld wegneemt! Joh. 1:29

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor StillAwake » 17 okt 2020 21:18

hans0166 schreef:helemaal niet dom, en geheel volgens de regels. Ook jij, ik, en de buurman mogen gewoon naar een geel gebied toe.
Er zijn momenteel duizenden nederlanders gewoon op herfstvakantie gegaan... met de auto op eigen gelegenheid.. en kan je garanderen, die gaan niet in quarantaine als ze thuiskomen.. ook niet wanneer ze in het rode frankrijk geweest zijn ..

De koning is teruggekomen om de nodeloze ophef, niet omdat het buiten de regels viel.

Klopt.
Maar het is in zijn positie niet wijs om te gaan.
Nu heeft hij aangetoond die eigenwijze Nederlander te zijn die de grenzen opzoekt.
Hiermee heeft hij aan veel mensen het signaal afgegeven dat adviezen niet belangrijk zijn.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor StillAwake » 17 okt 2020 21:20

Dorpeling schreef:Ik vind het echt sneu voor je. En daar houd ik het maar bij dan.

Morgen hoopt deze ikke ikke op te gaan naar Gods huis. Om daar, samen met andere gemillimeterde ikke's in een bijna leeg kerkgebouw Gods Woord te horen; te midden van een minimaal aantal gemeenteleden het geloof wat ons verbindt te belijden; de voor ons zo onmisbare woorden van hoop en troost te horen; de rijkdom die in Christus is en de werking van Zijn Geest weer in mijn hart te voelen; Zijn genade die mij rijk maakt te beleven; samen voor ons land en volk te bidden en misschien zelfs nog wel Zijn lof te zingen. Buiten, binnen of in mijn hart.
Omdat ons dat dierbaar en heilig is, en ik niet anders kan en niet anders wil. Ook bij tegenslagen, spanning, bestrijdingen, onbegrip, tijden van ziekte en onzekerheid. Bij voorkeur en zo vaak mogelijk is in de kerk, en alleen in geval van nood vanuit huis.
Wat een gelukkige, schatrijke ikke. Van Hem te zijn, in leven en dood!
Egoistisch toch hè!

Jullie ook een goede zondag!

Goede zondag!
Blijf gezond, en let ook op de mensen om je heen.

Ik hoop ook op een goede zondag, verbonden met de gemeente via de technische middelen die we gekregen hebben.
Wat een zegen, dat er zoveel mogelijkheden zijn om toch een dienst te houden!
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1466
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor hans0166 » 18 okt 2020 13:28

StillAwake schreef:
Nu heeft hij aangetoond die eigenwijze Nederlander te zijn die de grenzen opzoekt.
Hiermee heeft hij aan veel mensen het signaal afgegeven dat adviezen niet belangrijk zijn.


nee hoor heeft hij niet gedaan. Hij heeft gewoon eerst overleg gevoerd met de MP en die heeft geoordeeld dat het kon.
Onze koning kan geen eigenwijze Nederlander zijn, de MP heeft die verantwoordelijkheid voor hem.
Ook voor het nemen van het besluit is de MP volledig verantwoordelijk. WA heeft wél zelf het besluit genomen om de vakantie af te breken.

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1466
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor hans0166 » 18 okt 2020 13:37

StillAwake schreef:verbonden met de gemeente via de technische middelen die we gekregen hebben.
Wat een zegen, dat er zoveel mogelijkheden zijn om toch een dienst te houden!


dan kunnen we alle kerken wel sluiten.. boeken, en preken genoeg op het internet.
Voor mij zijn dat echter geen diensten.
Gelukkig denkt mijn Kerk er ook zo over.
Het huidige uitzenden is geen vervanger van de werkelijke viering maar een "lapmiddel" om toch nog iets te kunnen doen.
Het werkelijke sacrament van het Woord en dienst van de Tafel is in het midden der gemeente, het werkelijk gesproken en gehoorde Woord. Het daadwerkelijke deelnemen aan de sacramenten.
Niet op een schermpje.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor StillAwake » 18 okt 2020 15:54

hans0166 schreef:nee hoor heeft hij niet gedaan. Hij heeft gewoon eerst overleg gevoerd met de MP en die heeft geoordeeld dat het kon.
Onze koning kan geen eigenwijze Nederlander zijn, de MP heeft die verantwoordelijkheid voor hem.
Ook voor het nemen van het besluit is de MP volledig verantwoordelijk. WA heeft wél zelf het besluit genomen om de vakantie af te breken.

Dus als WA iets doms doet is het de schuld van Rutte, en als hij er onder publieke druk op terugkomt is het zijn eigen intelligentie?

Stop nou eens met het verafgoden van die familie
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor StillAwake » 18 okt 2020 16:01

hans0166 schreef:dan kunnen we alle kerken wel sluiten.. boeken, en preken genoeg op het internet.
Voor mij zijn dat echter geen diensten.
Gelukkig denkt mijn Kerk er ook zo over.
Het huidige uitzenden is geen vervanger van de werkelijke viering maar een "lapmiddel" om toch nog iets te kunnen doen.
Het werkelijke sacrament van het Woord en dienst van de Tafel is in het midden der gemeente, het werkelijk gesproken en gehoorde Woord. Het daadwerkelijke deelnemen aan de sacramenten.
Niet op een schermpje.

Mee eens.
Maar in deze tijd is het een zegen.
Je kunt een preek beluisteren die voor je eigen gemeente gemaakt is, terwijl 90% van de gemeente fysiek niet aanwezig kan zijn.
Natuurlijk gaat er niets boven lijfelijk aanwezig kunnen zijn met zijn allen, maar we leven nu eenmaal in een rare tijd.

Bovendien maakt de hele gemeente ineens mee waar bejaarden, zeelieden, verzorgenden en zieken altijd mee te dealen hebben.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1466
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor hans0166 » 18 okt 2020 16:17

StillAwake schreef:
Stop nou eens met het verafgoden van die familie


is gewoon vastgelegd in de Nederlandse wet.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor StillAwake » 18 okt 2020 16:50

hans0166 schreef:is gewoon vastgelegd in de Nederlandse wet.

Kan waar zijn, maar geldt 2 kanten op.
Rutte is verantwoordelijk voor WA zijn stommiteiten, en voor zijn slimmere acties.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 19 okt 2020 09:10

Dorpeling schreef:
Morgen hoopt deze ikke ikke op te gaan naar Gods huis. Om daar, samen met andere gemillimeterde ikke's in een bijna leeg kerkgebouw Gods Woord te horen; te midden van een klein deel van onze gemeenteleden het geloof wat ons verbindt in het openbaar te belijden; de voor ons zo onmisbare woorden van hoop en troost te horen; de rijkdom die in Christus is en de werking van Zijn Geest weer in mijn hart te voelen; Zijn genade die mij rijk maakt te beleven; samen voor ons land en volk te bidden en misschien zelfs nog wel Zijn lof te zingen. Buiten, binnen of in mijn hart.
Omdat ons dat dierbaar en heilig is, en ik niet anders kan en niet anders wil. Ook bij tegenslagen, spanning, bestrijdingen, onbegrip, tijden van ziekte en onzekerheid. Bij voorkeur en zo vaak mogelijk is in de kerk, en alleen in geval van nood vanuit huis.
Wat een gelukkige, schatrijke ikke. Van Hem te zijn, in leven en dood!
Egoistisch toch hè!

Jullie ook een goede zondag!


Mooi dat je zo graag gaat. Maar ik hoop dat je ook beseft dat veel mensen ook heel graag naar de kerk waren gegaan maar er toch voor kiezen om thuis te blijven om zo zichzelf maar bovenal ook mensen om hen heen te beschermen. Omdat we offers moeten brengen om de verspreiding van dit virus te stoppen en ze daar liever een voorstrekkersrol in vervullen dan van een uitzonderingspositie gebruik maken. Ik spreek geregeld mensen die niet gaan en het ontzettend missen, die verlangen om weer samen te kunnen komen. Ik krijg bij je reactie een beetje het idee van "als je echt graag wil dan ga je gewoon" en daarom wil ik even die grote groep mensen benadrukken die echt graag willen maar desondanks thuisblijven en het samenkomen enorm missen. En gelukkig zijn er dan digitaal mogelijkheden waardoor deze mensen zich toch gezien weten, onderwezen worden, hun geloof kunnen belijden en kunnen zingen....
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 19 okt 2020 09:41

benefietdiner schreef:Heb ik Griep of Corona?

lastig te constateren.


Afbeelding

Twee werknemers lieten zich testen omdat zij Griep klachten hadden en wat bleek zij hadden Corona.
Tja... het was druk op het bedrijf dus werkte ze maar gewoon door en na drie dagen was het zo goed als over.

Wat is er aan de hand.....Griep of Corona? moeilijk wijs uit te worden. Oké als je getest ben weet je het maar het verschil voel je niet tussen Griep en Corona.

Hierdoor ontstaan de complotdenkers! Of speelt er meer? En hoe gevaarlijk zijn complotdenkers?

Pas als de Corona heviger toe slaat in je lichaam ga je het verschil wel opmerken tussen Corona en Griep.

Maar met 15 miljoen mensen.......


Coronacrisis snelkookpan van broodjeaapverhalen

Afbeelding

https://www.rd.nl/vandaag/binnenland/co ... -1.1705239


Leukste is dat die complottheorieen vooral veel geloofd worden door aanhangers van de PVV en FVD.... Goed item over in Zondag met Lubach, gisteren trouwens.... De fabeltjesfuik.

https://www.youtube.com/watch?v=FLoR2Spftwg
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten