Sars, Mers, Corona...

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23544
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 13 okt 2020 11:00

benefietdiner schreef:Dat is natuurlijk naïef wat je wil en zo’n onderzoek komt er niet / nooit omdat dat onmogelijk is. Daar en tegen bewijzen de IC-s in de grote steden momenteel de globale cijfers dat het bij ‘niet westerse’ niet aan de corona maatregelen houden en je weet dat deze mensen de partij van Denk stemmen. Hoezo stoppen met lijkenpikkerij, het is momenteel waarheid wat IC aantonen maar een Nederlander wil altijd cijfertjes of een grafiek en dat is niet altijd mogelijk.


Allereerst zijn er helemaal geen exacte cijfers over bekend. Er is even rondgebeld lang de grote steden en de conclusie is: Het lijkt erop dat er relatief veel allochtone Nederlanders op de IC liggen. Hoeveel is totaal niet bekend. De oorzaak is ook helemaal niet bekend. Elbert noemt bijvoorbeeld twee opties waarbij het niets te maken heeft met inburgering, het spreken van de taal etcetera. Het kan ook te maken hebben met het werkt dat deze mensen doen etctera. Er valt dus nog helemaal niet veel over te zeggen. Hooguit dat het erop lijkt dat het het geval is. Maar Wilders heeft zijn conclusie al lang getrokken. Het komt omdat die mensen niet willen inburgeren, onze taal niet spreken en dus de voorschriften niet kunnen verstaan of niet willen kennen. En onze blanke autotochtonen die veel meer waard zijn dan mensen met een migratieachtergrond zijn daar de dupe van. En jij loopt als een kip zonder kop blind achter je leider aan en neemt dit soort onzin gelijk over. Het geeft wel weer aan hoe hersensloos men in die kringen is. Wilders inclusief die als een kleuter begint te schelden als hij om dit soort onzin terecht wordt gewezen. En jij ook als je beweert dat alle niet-westerse Nederlanders op Denk stemmen, maar waarom ze dan toch maar 3 van de 150 zetels hebben??
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor benefietdiner » 13 okt 2020 12:33

Marnix schreef:Allereerst zijn er helemaal geen exacte cijfers over bekend. Er is even rondgebeld lang de grote steden en de conclusie is: Het lijkt erop dat er relatief veel allochtone Nederlanders op de IC liggen. Hoeveel is totaal niet bekend. De oorzaak is ook helemaal niet bekend. Elbert noemt bijvoorbeeld twee opties waarbij het niets te maken heeft met inburgering, het spreken van de taal etcetera. Het kan ook te maken hebben met het werkt dat deze mensen doen etctera. Er valt dus nog helemaal niet veel over te zeggen. Hooguit dat het erop lijkt dat het het geval is. Maar Wilders heeft zijn conclusie al lang getrokken. Het komt omdat die mensen niet willen inburgeren, onze taal niet spreken en dus de voorschriften niet kunnen verstaan of niet willen kennen. En onze blanke autotochtonen die veel meer waard zijn dan mensen met een migratieachtergrond zijn daar de dupe van. En jij loopt als een kip zonder kop blind achter je leider aan en neemt dit soort onzin gelijk over. Het geeft wel weer aan hoe hersensloos men in die kringen is. Wilders inclusief die als een kleuter begint te schelden als hij om dit soort onzin terecht wordt gewezen. En jij ook als je beweert dat alle niet-westerse Nederlanders op Denk stemmen, maar waarom ze dan toch maar 3 van de 150 zetels hebben??

Ik vulde een derde punt aan op elbert dat het weldegelijk met inburgering te maken heeft, het spreken van de Nederlandse taal en de sociaaleconomische ladder bij niet westerse.

Je reactie bevestigd mijn naïviteit om wat Girbes (hoofd van de IC in het Amsterdam UMC) zichtbaar constateer hersenloos te noemen.

Het is nu eenmaal niet zo als je een kleur ziet het kleurnummer er direct bij kan leveren en zo is het ook bij Girbes. Hij constateer iets waarbij geen cijfertjes zijn maar wel opmerkelijk is.

Ik heb Wilders trouwens niet horen schelden bij deze constatering en opmerking, wat ik wel hoor van jou dat hij en ik deze opmerkingen niet mogen maken ](*,)

En zeker het geleld ook voor de Nederlander de opinie van Prof. dr. Jan Latten, emeritus hoogleraar demografie, in De Telegraaf 24 april 2020 schreef: We zullen minder tolerant worden voor degenen die zich niet aan de nieuwe spelregels houden. De gevolgen zijn te zwaar om daar licht mee om te gaan. Via het wij-belang krijgt het wij-gevoel meer prioriteit dan voorheen. Op Koningsdag met zijn allen uit volle borst het Wilhelmus zingen als nieuwe normaal. Durf maar eens af te wijken van nieuwe groepshypes. Versterking van het wij-gevoel is aan de orde. De ‘Dikke Ik’ moet inbinden. Dat zal menig selfie-addict zwaar vallen. De millennials zijn van alle generaties het minst gewend om primair naar de wensen van anderen te vragen of het recht op genieten op te geven. Stel je voor: deze zomer niet meer van festival naar festival met een pilletje. Einde citaat. Veel millennials vullen hun tijd met social media, festivals en Netflix. En verder boeit het hen niet hoe de samenleving tegen hen aankijkt …
Laatst gewijzigd door benefietdiner op 13 okt 2020 12:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23544
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 13 okt 2020 12:48

benefietdiner schreef:Ik vulde een derde punt aan op elbert dat het weldegelijk met inburgering te maken heeft, het spreken van de Nederlandse taal en de sociaaleconomische ladder bij niet westerse.

Je reactie bevestigd mijn naïviteit om wat Girbes (hoofd van de IC in het Amsterdam UMC) zichtbaar constateer hersenloos te noemen.

Het is nu eenmaal niet zo als je een kleur ziet het kleurnummer er direct bij kan leveren en zo is het ook bij Girbes. Hij constateer iets waarbij geen cijfertjes zijn maar wel opmerkelijk is.

Ik heb Wilders trouwens niet horen schelden bij deze constatering en opmerking, wat ik wel hoor van jou dat hij en ik deze opmerkingen niet mogen maken ](*,)


Ik verwees naar de tweet van Wilders nav de reactie van Jetten, waarbij hij begon met "sukkel". Het niveau van sommige politici.... En ja, dit soort dingen roepen zonder dat er voldoende over bekend is, alleen maar op basis van wat Girbes zegt is ronduit kwetsend. Stel nou dat wat Elbert zegt waar is, dat mensen met een donkerder huidskleur gevoeliger zijn voor corona omdat hun lichaam minder vitamine D aanmaakt. Dan is de opmerking dat Mohamed en Fatima de zorg van Henk en Ingrid wegkapen echt walgelijk. En zelfs al komt het door gebrek aan inburgering
/ het spreken van de taal, dan nog is het op z'n minst heel onchristelijk om te zeggen dat die mensen (die vroeger naar Nederland zijn gehaald om goedkoop rotklusjes te doen die wij niet wilden doen zonder dat er iets werd geinvesteerd in het hun inburgering) dus geen zorg verdienen. Maar de oorzaak van de waarneming van Girbes zijn helemaal niet bekend. Dus moet je ook niet gaan doen alsof dat wel het geval is. Wat Wilders hier wel doet, hij grijpt halve waarheden aan om zijn aversie tegen buitenlanders maar weer eens te kunnen botvieren.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor benefietdiner » 13 okt 2020 12:56

Marnix schreef:Ik verwees naar de tweet van Wilders nav de reactie van Jetten, waarbij hij begon met "sukkel". Het niveau van sommige politici.... En ja, dit soort dingen roepen zonder dat er voldoende over bekend is, alleen maar op basis van wat Girbes zegt is ronduit kwetsend. Stel nou dat wat Elbert zegt waar is, dat mensen met een donkerder huidskleur gevoeliger zijn voor corona omdat hun lichaam minder vitamine D aanmaakt. Dan is de opmerking dat Mohamed en Fatima de zorg van Henk en Ingrid wegkapen echt walgelijk. En zelfs al komt het door gebrek aan inburgering
/ het spreken van de taal, dan nog is het op z'n minst heel onchristelijk om te zeggen dat die mensen (die vroeger naar Nederland zijn gehaald om goedkoop rotklusjes te doen die wij niet wilden doen zonder dat er iets werd geinvesteerd in het hun inburgering) dus geen zorg verdienen. Maar de oorzaak van de waarneming van Girbes zijn helemaal niet bekend. Dus moet je ook niet gaan doen alsof dat wel het geval is. Wat Wilders hier wel doet, hij grijpt halve waarheden aan om zijn aversie tegen buitenlanders maar weer eens te kunnen botvieren.

Ik vulde mijn reactie nog aan maar je was sneller met reageren. Het is zeker waar dat het ook voor de Nederlanders geld. De opinie van Prof. dr. Jan Latten, emeritus hoogleraar demografie, in De Telegraaf 24 april 2020 schreef: We zullen minder tolerant worden voor degenen die zich niet aan de nieuwe spelregels houden. De gevolgen zijn te zwaar om daar licht mee om te gaan. Via het wij-belang krijgt het wij-gevoel meer prioriteit dan voorheen. Op Koningsdag met zijn allen uit volle borst het Wilhelmus zingen als nieuwe normaal. Durf maar eens af te wijken van nieuwe groepshypes. Versterking van het wij-gevoel is aan de orde. De ‘Dikke Ik’ moet inbinden. Dat zal menig selfie-addict zwaar vallen. De millennials zijn van alle generaties het minst gewend om primair naar de wensen van anderen te vragen of het recht op genieten op te geven. Stel je voor: deze zomer niet meer van festival naar festival met een pilletje. Einde citaat.
Veel millennials vullen hun tijd met social media, festivals en Netflix. En verder boeit het hen niet hoe de samenleving tegen hen aankijkt …

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23544
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 13 okt 2020 14:01

benefietdiner schreef:Ik vulde mijn reactie nog aan maar je was sneller met reageren. Het is zeker waar dat het ook voor de Nederlanders geld. De opinie van Prof. dr. Jan Latten, emeritus hoogleraar demografie, in De Telegraaf 24 april 2020 schreef: We zullen minder tolerant worden voor degenen die zich niet aan de nieuwe spelregels houden. De gevolgen zijn te zwaar om daar licht mee om te gaan. Via het wij-belang krijgt het wij-gevoel meer prioriteit dan voorheen. Op Koningsdag met zijn allen uit volle borst het Wilhelmus zingen als nieuwe normaal. Durf maar eens af te wijken van nieuwe groepshypes. Versterking van het wij-gevoel is aan de orde. De ‘Dikke Ik’ moet inbinden. Dat zal menig selfie-addict zwaar vallen. De millennials zijn van alle generaties het minst gewend om primair naar de wensen van anderen te vragen of het recht op genieten op te geven. Stel je voor: deze zomer niet meer van festival naar festival met een pilletje. Einde citaat.
Veel millennials vullen hun tijd met social media, festivals en Netflix. En verder boeit het hen niet hoe de samenleving tegen hen aankijkt …


Beetje off-topic en volgens mij gaat het ook niet echt zoals Jan Latten had voorspeld. Ik krijg nog niet het idee van een versterkt wij-gevoel.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor elbert » 13 okt 2020 14:17

benefietdiner schreef:Ik heb Wilders trouwens niet horen schelden bij deze constatering en opmerking, wat ik wel hoor van jou dat hij en ik deze opmerkingen niet mogen maken ](*,)
De reden waarom hij dit postte is anders wel duidelijk. Volgens Wilders houden allochtonen zich niet aan de coronaregels en daarom moeten "Henk en Ingrid" daar qua zorg onder lijden. Nog afgezien van de vraag of dat waar is, is het ook een vorm van bevolkingsgroepen onnodig tegen elkaar opzetten. Alsof allochtonen voor de lol op de IC liggen om Henk en Ingrid dwars te zitten.
Je kunt niet alles op het bordje van immigratieproblemen schuiven.
Je kunt zelfs niet alles op "je niet aan de regels houden" door bepaalde groepen mensen schuiven. Dat doen alle politieke partijen helaas (denk aan de onterechte discussie over de kerk in Staphorst). Ik verwees al naar het verband tussen vitamine D en covid.
Ik denk dat er ook sprake is van een seizoensgebonden effect (COVID is volgens mij vooral een seizoensziekte, dat hangt ook samen met vitamine D) plus van achterhaald beleid door de regering, ook omdat het RIVM achterloopt qua kennis over dit virus en dus achterhaalde adviezen geeft. In Duitsland bijvoorbeeld is men volgens mij al veel verder met de kennis over het virus. Zo erkent men dat aerosolen een grotere invloed hebben dan de grote druppels die het RIVM als voornaamste overdrachtsmiddel ziet.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23544
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 14 okt 2020 15:29

benefietdiner schreef:Dat is natuurlijk naïef wat je wil en zo’n onderzoek komt er niet / nooit omdat dat onmogelijk is. Daar en tegen bewijzen de IC-s in de grote steden momenteel de globale cijfers dat het bij ‘niet westerse’ niet aan de corona maatregelen houden en je weet dat deze mensen de partij van Denk stemmen. Hoezo stoppen met lijkenpikkerij, het is momenteel waarheid wat IC aantonen maar een Nederlander wil altijd cijfertjes of een grafiek en dat is niet altijd mogelijk.


Er blijken zelfs cijfers bekend over te zijn... maar natuurlijk gaat Wilders op basis daarvan zijn achterban die zich nogal slecht aan de regels houdt (wat niemand zal verrassen) aan te spreken. Hij kan alleen maar klagen over niet-blanke Nederlanders en mensen die hen als gelijke zien...
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor benefietdiner » 14 okt 2020 16:57

Marnix schreef:Er blijken zelfs cijfers bekend over te zijn... maar natuurlijk gaat Wilders op basis daarvan zijn achterban die zich nogal slecht aan de regels houdt (wat niemand zal verrassen) aan te spreken. Hij kan alleen maar klagen over niet-blanke Nederlanders en mensen die hen als gelijke zien...


Marnix schreef:Er blijken zelfs cijfers bekend over te zijn...
Vertel eens kan ik Geert informeren :lol:
Marnix schreef:(….) Wilders(…..) die zich nogal slecht aan de regels houdt (wat niemand zal verrassen)
Verrast mij wel, vertel eens of geef een bron kan ik Rutte informeren. :lol:
Marnix schreef:Hij kan alleen maar klagen over niet-blanke Nederlanders en mensen die hen als gelijke zien...
Je moet er niet té zwaar aan tillen. Het was een opmerking (opmerkelijk) van Girbes (hoofd van de IC in het Amsterdam UMC) die het zei en natuurlijk hakt Geert Wilders daar op in.
Ik heb Wilder ook even geïnformeerd over: :jaknikken:
Terreurverdachte (Marokaan) mag niet bellen met advocaat en gaat door het lint: 34.000 euro schade. https://www.ad.nl/binnenland/terreurver ... ~a785ae89/

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor StillAwake » 14 okt 2020 17:30

benefietdiner schreef:Vertel eens kan ik Geert informeren :lol:

Verrast mij wel, vertel eens of geef een bron kan ik Rutte informeren. :lol:
/

Als je nu, in plaats van hier meteen te reageren drie seconden zou hebben besteed aan Google had je zelf je antwoord gehad, en de "Blonde Profeet " kunnen informeren.
En wat betreft Rutte: ik denk dat hijzelf wel weet wat er speelt en wat de cijfers zijn. Op adviezen van "benefietdiner" zit hij vast niet te wachten :lol:
Laatst gewijzigd door StillAwake op 14 okt 2020 17:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor StillAwake » 14 okt 2020 17:34

Marnix schreef:Er blijken zelfs cijfers bekend over te zijn... maar natuurlijk gaat Wilders op basis daarvan zijn achterban die zich nogal slecht aan de regels houdt (wat niemand zal verrassen) aan te spreken. Hij kan alleen maar klagen over niet-blanke Nederlanders en mensen die hen als gelijke zien...

Sowieso het probleem van Wilders. Hij heeft vanuit zijn oppositie-functie makkelijk praten.
Hij hoeft alleen maar misstanden aan te wijzen, en mag de oplossingen die daarvoor verzonnen moeten worden lekker over de muur heen knikkeren.

En natuurlijk heeft hij vaak gelijk, maar dat is ook niet zo moeilijk als je alleen maar problemen wilt aanwijzen, en niet constructief wenst mee te denken.
Bovendien schijnen die cijfers over "Fatima en Mohammed' niet eens zoveel af te wijken van wat puur statistisch verwacht kon worden.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

ben db bd
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1264
Lid geworden op: 02 okt 2013 16:04

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor ben db bd » 14 okt 2020 21:14

Stil Awake schreef: Sowieso het probleem van Wilders. Hij heeft vanuit zijn oppositie-functie makkelijk praten.
Hij hoeft alleen maar misstanden aan te wijzen, en mag de oplossingen die daarvoor verzonnen moeten worden lekker over de muur heen knikkeren.

Als inmiddels zeer enthousiast 'complotaanhanger' (m.i. een inmiddels erenaam) meen ik dat Wilders voor al de misstanden welke hij geduldig blijft aanwijzen, wijze oplossingen aanbiedt, welke door domfoutlinks dan steeds voor fake worden uitgemaakt zonder onderbouwing daarvan. Het begint voor mij hopeloos te worden voor jullie. Heb ik een beetje gelijk?
(zelf woon ik ver buiten de urbane ramplocaties in wat wij vinden een luxe privé-vakantieoord, t.w. een vogelbosje)
Maar ik heb een eerlijke vraag: iedere dag horen we van meer positief getesten. Maar er worden toch ook iedere dag relatief meer mensen getest, omdat er steeds meer locaties voor beschikbaar komen? Meer testen, meer uitslagen, denk ik.

Als ik dan de harde cijfers met nuchtere argumenten op de onafhankelijke alternatieve media lees, blijkt er niet de helft waar te zijn van de zeer gemanipuleerde berichten op de mainstreammedia.
Het is reeds een paar jaar geleden dat ik voor mijzelf de conclusie trok dat we het eerste paard van de vier oordeelspaarden uit Op.6 waarnemen, of een aanloop daartoe. Dat is nu al veel duidelijker geworden, vind ik!
Mijn advies is: kraak dit niet dom af, maar controleer voor uzelf of er echt nog herstel van goede tijden komt. En hoe zou dat dan moeten, waar we steeds meer foute beslissingen nemen ... en durf ook de alternatieve berichten eens te lezen.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23544
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 14 okt 2020 22:25

Ah “domblindrechts” reageert weer eens. Wilders komt met bar weinig oplossingen. Ook nu weer. Hij heeft het over minder migranten maar wat wat is zijn plan met de mensen waar het hier gaat, die hier al jaren wonen?

En wat de testen betreft, sorry maar is dit echt een serieuze vraag van je? Ik vraag me af of ik hier serieus op in moet gaan. Het aantal positieve tests neemt veel harder toe dan het aantal tests. Je kan die aantallen ook procentueel bekijkenD Natuurlijk zijn er bij de eerste golf mensen een hoop mensen positief geweest maar niet getest maar dat verandert de ernst van de tweede golf niet. Bovendien heb je gewoon het reproductiegetal, het aantal ziekenhuisopnamen, het aantal mensen op de IC, het aantal mensen dat eraan overlijdt. Want dat is niet afhankelijk van het aantal positieve testen. En dan kan je simpel vergelijken met de eerste golf en uitrekenen hoe lang het nog duurt voor je IC’s weer vol liggen als je niets doet.

benefietdiner schreef:Vertel eens kan ik Geert informeren :lol: Verrast mij wel, vertel eens of geef een bron kan ik Rutte informeren. :lol:
Je moet er niet té zwaar aan tillen. Het was een opmerking (opmerkelijk) van Girbes (hoofd van de IC in het Amsterdam UMC) die het zei en natuurlijk hakt Geert Wilders daar op in.
Ik heb Wilder ook even geïnformeerd over: :jaknikken:
Terreurverdachte (Marokaan) mag niet bellen met advocaat en gaat door het lint: 34.000 euro schade. https://www.ad.nl/binnenland/terreurver ... ~a785ae89/


Maak je niet druk, hij is al lang op de hoogte. Nu jij nog. Misschien wil Greet (als je Girbes dan toch consequent Gribus noemt is dat wel terecht dat ik hem zo noem, dat typeert ook gelijk het niveau van je leider) het je een keer uitleggen.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

lekkerbek
Luitenant
Luitenant
Berichten: 520
Lid geworden op: 10 mei 2012 09:28

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor lekkerbek » 14 okt 2020 22:59

@ben db bd, Ik twijfel of ik serieus moet ingaan op je reactie, ga ik toch maar doen.
Ik werk in het ziekenhuis, het wordt wel degelijk nijpend in de zorg! Er melden zich weer veel zieke positief geteste mensen waarvan een deel veel bedden van de ic bezet houdt, een ander deel houdt een aantal afdelingen bezet.
Dat betekent dat er operaties niet door kunnen gaan omdat er geen bed op de ic voor ze is na de operatie.
Ook worden er weer artsen en verpleegkundigen over t hele ziekenhuis gevraagd om zicb aan te melden om te assisteren op de ic.
Dat betekent dat er op andere afdelingen/poli's minder personeel achterblijft zodat er afgeschaald moet worden. Dit is over 2 weken echt pittig als dit in t zelfde tempo gaat zoald de laatste dagen!
We krijgen nu weer, net als bij de 1e golf, dagelijks een update via de mail. En ik kan je zeggen dat we steeds tegen elkaar zeggen: wat gaat het snel!
Bovendien zijn er ook medewerkers uitgevallen omdat ze besmet zijn, of een huisgenoot besmet.

Tuurlijk is het zo dat we tijdens de eerste golf veel meer besmettingen hadden maar omdat er weinig getest werd kwamen die cijfers veel te laag uit.
Ook zijn er nu betere behandelmogelijkheden gelukkig.
Maar dat neemt niet weg dat de zorg in ziekenhuizen er weer net zo voor staat als in t begin van de eerste golf.
Gister hoorden we dat bij een ziekenhuis redelijk in de buurt de hele dag ambulances af en aan reden, er hadden zich zoveel zieke, positief geteste mensen gemeld dat ze het niet meer aan konden, deze zijn over heel Nederland verspreid.

Ik kan dus echt van harte achter veel maatregelen staan!
En natuurlijk baal ik er net zo goed van, ik heb mn ouders al 7 maanden geen knuffel gegeven, beiden behoorlijke risicopatienten. Ook ik moest mn vakantie annuleren. Ik zou graag weer met iedereen willen samenkomen. Ik gun de jongeren hun sociale leven evenals de studenten. De ouderen zijn eenzaam, natuurlijk gun ik ze dat niet! Ik wilde dat het niet nodig was. Maar willen we iedereen die zich meldt in het ziekenhuis, met en zonder corona, helpen, dan zijn maatregelen helaas hard nodig!

Maak nu niet dezelfde fout als Wilders door zomaar in t wilde weg te roeptoeteren, iets langer nadenken geeft meer inzicht in t geheel. Het is makkelijk om commentaar te leveren, zeker achteraf nu we meer effecten weten.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor StillAwake » 15 okt 2020 06:41

ben db bd schreef:Als inmiddels zeer enthousiast 'complotaanhanger' (m.i. een inmiddels erenaam) meen ik dat Wilders voor al de misstanden welke hij geduldig blijft aanwijzen, wijze oplossingen aanbiedt, welke door domfoutlinks dan steeds voor fake worden uitgemaakt zonder onderbouwing daarvan. Het begint voor mij hopeloos te worden voor jullie. Heb ik een beetje gelijk?
(zelf woon ik ver buiten de urbane ramplocaties in wat wij vinden een luxe privé-vakantieoord, t.w. een vogelbosje)
het is prima om met trots complottheorieën aan te hangen (en rond 11 september zie ik ook wel dat er dingen niet kloppen in de officiële lezing), maar blijf beseffen dat de meeste complottheorieen erg veel geheimhouding veronderstellen van zeer veel mensen.wat ze niet geloofwaardiger maakt...

En voor wat betreft de wijze oplossingen van Wilders: kun je er een voorbeeld van geven?

In je laatste zin zeg je iets heel tekenends.
Je hebt niet echt een idee bij de problematiek in de probleemgebieden, en roept dus zonder kennis dat de geboden oplossingen de juiste zijn...
ben db bd schreef:Maar ik heb een eerlijke vraag: iedere dag horen we van meer positief getesten. Maar er worden toch ook iedere dag relatief meer mensen getest, omdat er steeds meer locaties voor beschikbaar komen? Meer testen, meer uitslagen, denk ik.
je hebt volledig gelijk dat de cijfers van de eerste golf niet bekend zijn.
Toen waren de bekende ziektegevallen ook heftiger, juist omdat je pas getest werd als je ziek was.
Toch geeft het percentage positieve testen wel een beeld, en dat beeld is zeer zorgelijk.
Ook de leeftijden van veel besmette personen geven reden tot zorg, zelf zie ik een schoolsluiting ook nog wel boven de markt hangen.
ben db bd schreef:Als ik dan de harde cijfers met nuchtere argumenten op de onafhankelijke alternatieve media lees, blijkt er niet de helft waar te zijn van de zeer gemanipuleerde berichten op de mainstreammedia.
niemand ontkent dat de media gekleurd is. overigens is de alternatieve media dat ook...
Glasharde getallen zijn echter niet gekleurd, en daar is het huidige beleid, en ook de berichtgeving, op gebaseerd...
ben db bd schreef:Het is reeds een paar jaar geleden dat ik voor mijzelf de conclusie trok dat we het eerste paard van de vier oordeelspaarden uit Op.6 waarnemen, of een aanloop daartoe. Dat is nu al veel duidelijker geworden, vind ik!
Mijn advies is: kraak dit niet dom af, maar controleer voor uzelf of er echt nog herstel van goede tijden komt. En hoe zou dat dan moeten, waar we steeds meer foute beslissingen nemen ... en durf ook de alternatieve berichten eens te lezen.

Over die paarden uit Openbaringen: niemand kan ontkennen dat je gelijk hebt, de tijd zal het leren.
Wel goed om te beseffen dat er al ruim 1700 jaar bij elke grote ramp op deze paarden gewezen wordt.
En in alle eerlijkheid: ik heb niet de indruk dat het nu ernstiger is dan bijvoorbeeld de Spaanse griep, de Holocaust, of WWI (en dan beperk ik me tot 1 eeuw).
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor StillAwake » 15 okt 2020 06:52

Marnix schreef:En wat de testen betreft, sorry maar is dit echt een serieuze vraag van je? Ik vraag me af of ik hier serieus op in moet gaan. Het aantal positieve tests neemt veel harder toe dan het aantal tests. Je kan die aantallen ook procentueel bekijkenD Natuurlijk zijn er bij de eerste golf mensen een hoop mensen positief geweest maar niet getest maar dat verandert de ernst van de tweede golf niet. Bovendien heb je gewoon het reproductiegetal, het aantal ziekenhuisopnamen, het aantal mensen op de IC, het aantal mensen dat eraan overlijdt. Want dat is niet afhankelijk van het aantal positieve testen. En dan kan je simpel vergelijken met de eerste golf en uitrekenen hoe lang het nog duurt voor je IC’s weer vol liggen als je niets doet.
Wel moet bij jouw verhaal opgemerkt worden dar de reproductiewaarde uit de eerst golf niet heel nauwkeurig bekend is.
Daarom moeten we misschien stoppen met de vergelijkingen met de eerste golf: we kennen de getallen onvoldoende...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten