Presidents/senaat verkiezingen 2020

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor elbert » 17 aug 2020 15:41

@elburger: de laatste peiling van CNN zet Biden op 50% en Trump op 46%. Biden ligt dus voor, maar volgens hetzelfde CNN lag Biden vorige maand nog 14% voor, nu dus 4%.
Dit gaat (zoals ik al had verwacht) nog spannend worden.
Zoals we weten: Hillary Clinton lag de vorige verkiezingen ook de hele tijd voor.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

de passant
Sergeant
Sergeant
Berichten: 322
Lid geworden op: 15 okt 2014 12:16

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor de passant » 18 aug 2020 20:35

Dat het spannend gaat worden , daar twijfel ik niet aan, maar ik blijf hoop houden!
https://www.youtube.com/watch?v=jUBwxpDfLok&t=4s

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Mortlach » 19 aug 2020 20:11

Zijn er al mensen die deel 5 van het rapport van de Senaatscommissie voor Inlichtingen hebben gelezen? Het is maar een krappe 1000 pagina's :-)
De commissie die onder het bewind van de Republikeinen staat? Het rapport waarin glashard de conclusie staat dat er WEL intensief met de Russen is samengewerkt door Trump, de campagne, Paul Manaford en Roger Stone? De enige reden dat toch geen 'collusion' is, is vanwege de juridische definitie en omdat de campagne niet rechtstreeks met de Russische overheid samenwerkte, maar met vertegenwoordigers van de Russische overheid zoals Kilimnik. Nogmaals, het zijn de Republikeinen die dit beweren.

Maar niks aan de hand hoor... allemaal fake news en de Russia hoax...

Uit het rapport, pag 7.
The Committee found that Manafort's presence on the Campaign and proximity to Trump created opportunities for Russian intelligence services to exert influence over, and acquire confidential information on, the Trump Campaign. Taken as a whole, Manafort's high level access and willingness to share information with individuals closely affiliated with the Russian intelligence services, particularly Kilimnik and associates of Oleg Deripaska,
represented a grave counterintelligence threat.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor elbert » 20 aug 2020 12:36

Mortlach schreef:Vergeet ook niet dat hij op dit moment bezig is de Amerikaanse posterijen (USPS) van binnenuit kapot te maken en dat een van zijn kornuiten daar aan het roer staat. Allerlei bronnen en klokkenluiders spreken zich al uit dat ze vrezen dat ze tegen November niet meer de mogelijkheid hebben om alle stemmen per post op tijd bezorgd te krijgen.
Toch wel opvallend dat de Democraten met dit issue komen. Tijdens de regering Obama zijn er 14.000 postbussen verwijderd. Er kraaide geen haan naar. Het is ook niet vreemd als een postbedrijf het aantal postbussen vermindert als besparingsmaatregel. Dat doet TNT post ook in mijn buurt hier in Nederland.

Maar nu wordt Trump ervan beschuldigd dat hij stemmen per post saboteert, zodat de Democraten straks een excuus hebben om hem weer te impeachen als hij onverhoopt mocht winnen.
Maar Trump is ook niet vies van een complottheorie en stelt dat stemmen per post onveilig is, wat waarschijnlijk ook niet klopt.

Dus hebben ze allebei een excuus als ze verliezen: de Democraten zullen zeggen dat Trump het postbedrijf heeft kapotgemaakt en Trump zal zeggen dat de Democraten hebben gefraudeerd.
Win-win voor beide kanten, behalve voor de waarheid.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Mortlach » 20 aug 2020 18:08

elbert schreef:Toch wel opvallend dat de Democraten met dit issue komen. Tijdens de regering Obama zijn er 14.000 postbussen verwijderd. Er kraaide geen haan naar. Het is ook niet vreemd als een postbedrijf het aantal postbussen vermindert als besparingsmaatregel. Dat doet TNT post ook in mijn buurt hier in Nederland.


Maar Trump is dan weer zo'n knurft die gewoon openlijk toegeeft dat het is om stemmen per post tegen te houden. En die 'besparingsmaatregelen' zijn ook disproportioneel gericht op Democratische steden/wijken.

Maar nu wordt Trump ervan beschuldigd dat hij stemmen per post saboteert, zodat de Democraten straks een excuus hebben om hem weer te impeachen als hij onverhoopt mocht winnen.
Maar Trump is ook niet vies van een complottheorie en stelt dat stemmen per post onveilig is, wat waarschijnlijk ook niet klopt.


Weet je, alle onderzoeken die kijken naar fraude met stemmen per post, komen met waarden als 0,0025% van de stemmen. Aan de andere kant is er verkiezingsfraude, bijvoorbeeld door het team van Trump die handtekeningen vervalst om Kanye West -technisch gezien een tegenstander van Trump, maar praktisch alleen nadelig voor Biden, op verschillende kieslijsten te krijgen. Lijkt me veel ernstiger dan die fractie van een fractie aan potentieel valse stemmen.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Prisma23
Kapitein
Kapitein
Berichten: 800
Lid geworden op: 02 aug 2016 19:29
Locatie: Republiek der Verenigde Nederlanden
Contacteer:

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Prisma23 » 28 aug 2020 08:53

Door alleen maar af te geven op Biden heeft Trump vannacht weer mooi laten zien wat voor een "halve gare" hij is.

Hier nog een leerzaam stukje voor christenen:

https://www.mariabode.nl/mensen/robert- ... gsterclan/

Gebruikersavatar
Prisma23
Kapitein
Kapitein
Berichten: 800
Lid geworden op: 02 aug 2016 19:29
Locatie: Republiek der Verenigde Nederlanden
Contacteer:

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Prisma23 » 29 aug 2020 08:55


de passant
Sergeant
Sergeant
Berichten: 322
Lid geworden op: 15 okt 2014 12:16

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor de passant » 29 aug 2020 09:40


ben db bd
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1264
Lid geworden op: 02 okt 2013 16:04

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor ben db bd » 29 aug 2020 15:02

deel van een bericht in de Mariabode van Prisma:
Op de vraag of hij in een film ook de rol van President Donald Trump zou kunnen spelen, zegt De Niro: “Neen, in geen geval, deze President is voor mij in ieder opzicht onsympathiek, want hij is een gierige vrek, hij staat voor geldzucht, is egocentrisch en vreemdelingenhater”.

Ach, zeg ik dan, mensen die jouw visie niet delen en niet passen bij jouw persoon, vind je automatisch onsympathiek.
Als Robert mijn baas was en hij trad mij tegemoet met het hoofd zoals op de bijgaande foto, dan zou ik hem ook eng vinden. Net zo arrogant als Trump zelf. Maar heeft hij daarom ongelijk? Dat Trump geldzucht heeft, toont hij m.i. heel zijn leven al aan. (in wat voor huis woont de Niro zelf echter? per maand zo'n 100 000 euro, zie ik op Google) Van hard werken wordt je niet rijk, toch? Dat zegt nog niet dat je een vrek bent; met veel geld kan je zelfs veel gemakkelijker gul zijn!
En ja, Trump heeft het zichtbaar net zo goed met zichzelf getroffen als de Niro.
Maar is Trump een vreemdelingenhater? Dat vind ik nog lang niet. Net zomin als dat ik Thierry Baudet of Geert Wilders dat vind.
Net als in Amerika zullen wij ons ook moeten beperken in het op onze nu reeds zeer uit de hand lopende kosten binnen laten van 'de halve wereld'. En al zeker van de grote groep aangetoond kwaadwillenden en/of fout geconditioneerden onder hen.

Maar omdat ik dat uitspreek, ben ik in de ogen van domfoutlinks verfoeilijk, zag ik, en moet ik dus ook scheldwoorden verwachten.
Ja, zo kan dit topic nog jaren gevoed worden. Maar voorlopig ga ik nog door met het ook door vele christenen in Amerika belijden, dat de Heere God met de krachtige persoon Donald Trump als wellicht deels toch wat kromme stok, zeer rechte slagen loslaat op onze fout gerichte wereldorde.

de passant
Sergeant
Sergeant
Berichten: 322
Lid geworden op: 15 okt 2014 12:16

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor de passant » 29 aug 2020 16:06

Misschien is het verstandig om eerst naar Amerikaanse christen te luisteren.
https://www.youtube.com/watch?v=-3jpS1GiOas

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Marnix » 30 sep 2020 09:37

Wat was het debat vannacht een aanfluiting. Modder naar elkaar gooien, elkaar in de rede vallen / door elkaar heen praten, leugens over de tafel gooien. Van Trump-kant nog een stuk extremer dan van de kant van Biden. Maar ja, Trump was met zijn grote mond wel het meest aan het woord dus de Trump-aanhanger zal vast zeggen: "Die man zegt tenminste nog wat". Hoe dan ook, van beiden geen sterk optreden. Ook niet van Wallace, maar ik vraag me af of er iemand dit debat wel goed had kunnen leiden.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor elbert » 01 okt 2020 07:31

Ik heb het debat niet gezien, wel stukjes achteraf. Het verbaast me eerlijk gezegd niets dat het zo gelopen is. Dit is allemaal strategie.
Deze verkiezingen gaan over het naar de stembus laten komen van de eigen achterban en zo weinig mogelijk die van je tegenstander.
In het geval van Trump geldt dat hij een vaste achterban heeft die gegarandeerd komt opdagen, wat hij ook zegt en doet. Als Trump ergens komt spreken, dan zie je hele hordes supporters langs de weg staan. Bij Biden staan mensen niet in hordes langs de weg, zijn achterban is een stuk minder enthousiast. Als die mogelijke achterban er toch geen zin in heeft om op te komen dagen bij de verkiezingen, dan wint Trump.
Welnu, als iets mogelijke kiezers niet enthousiast zal maken om te gaan stemmen, dan is het wel het debat van afgelopen dinsdag (met scheldpartijen e.d.). Na afloop kun je veel zeggen, maar niet dat Biden de gelegenheid kreeg zich als het betere alternatief van Trump te presenteren. Het is wat dat betreft veelzeggend dat het debat veel minder goed bekeken werd dan 4 jaar geleden tussen Trump en Clinton.
Fraai is het niet in elk geval.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Marnix » 01 okt 2020 12:18

elbert schreef:Ik heb het debat niet gezien, wel stukjes achteraf. Het verbaast me eerlijk gezegd niets dat het zo gelopen is. Dit is allemaal strategie.
Deze verkiezingen gaan over het naar de stembus laten komen van de eigen achterban en zo weinig mogelijk die van je tegenstander.
In het geval van Trump geldt dat hij een vaste achterban heeft die gegarandeerd komt opdagen, wat hij ook zegt en doet. Als Trump ergens komt spreken, dan zie je hele hordes supporters langs de weg staan. Bij Biden staan mensen niet in hordes langs de weg, zijn achterban is een stuk minder enthousiast. Als die mogelijke achterban er toch geen zin in heeft om op te komen dagen bij de verkiezingen, dan wint Trump.
Welnu, als iets mogelijke kiezers niet enthousiast zal maken om te gaan stemmen, dan is het wel het debat van afgelopen dinsdag (met scheldpartijen e.d.). Na afloop kun je veel zeggen, maar niet dat Biden de gelegenheid kreeg zich als het betere alternatief van Trump te presenteren. Het is wat dat betreft veelzeggend dat het debat veel minder goed bekeken werd dan 4 jaar geleden tussen Trump en Clinton.
Fraai is het niet in elk geval.


Ik ben benieuwd of het inderdaad zo werkt. Ik zou als democraat juist heel erg gemotiveerd zijn om te stemmen om er maar voor te zorgen dat Trump (die toch uitblonk in het in de rede vallen en dergelijke) niet herkozen wordt. Maar ja, of iedereen zo denkt weet ik niet. En of het volledig geacteerd is vraag ik me ook af, in 2016 was het een stuk minder erg maar ook toen liet Trump al wel zien dat hij mensen niet uit kan laten praten en graag in de rede valt. Gelukkig gaat er bij toekomstige debatten een mute-button komen. Kinderachtig, maar het kan blijkbaar niet anders.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

ben db bd
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1264
Lid geworden op: 02 okt 2013 16:04

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor ben db bd » 01 okt 2020 13:07

wat ik zo triest vind, is de toenemende verharding tussen links en rechts in Amerika, wat zeker ook naar hier zal overslaan.
Beiden hebben in feite een toch wel bekend programma, waar e.e.a. vóór is, maar ook e.e.a. tegen. Daar gaat het toch om?
Zou een zakenkabinet niet zo onderhand de meest wijze constructie zijn? Van die onzinnige ruzie wordt toch niemand beter?

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor elbert » 01 okt 2020 14:55

Marnix schreef:Ik ben benieuwd of het inderdaad zo werkt. Ik zou als democraat juist heel erg gemotiveerd zijn om te stemmen om er maar voor te zorgen dat Trump (die toch uitblonk in het in de rede vallen en dergelijke) niet herkozen wordt. Maar ja, of iedereen zo denkt weet ik niet.
De meeste mensen redeneren zo niet. Of iemand een toffe gast is of juist niet, is geen reden om wel of niet op iemand te stemmen. Wat zo iemand bereikt heeft of wil bereiken in het leven van zijn kiezers is veel belangrijker voor mensen.
Dus bijvoorbeeld de vraag of zo iemand goed of slecht is voor de economie.
Of zo iemand goed of slecht is voor de gezondheidszorg.
Of zo iemand oorlogen start of juist beeindigt.
Of zo iemand voor of tegen klimaatbeleid is.
Of zo iemand verkiezingsbeloften houdt of mensen op dat punt voor de gek houdt.
Of zo iemand goede opperrechters benoemt of niet.
enz. enz.
Kiezers weten echt wel dat er geen heiligen in het Witte Huis zitten of komen. Trump niet en Biden ook niet. Daarom stemmen ze dus ook niet, ze zijn niet gek. Ze stemmen wel vanwege die andere dingen.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten