Omgaan met boosheid

*(Persoonlijk) geloof in het dagelijks leven*
Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Als je instemt met de voorwaarden krijg je direct toegang.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht
(Off topic en niet-serieuze postings worden verwijderd)

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Re: Omgaan met boosheid

Berichtdoor benefietdiner » 13 jun 2020 08:50

irmo schreef:U is de geweldigste. :D

En foei, hoe weet jij dat die site bestaat? Jij mag die helemaal niet zien met je internetfilter, stout!

Dat wist ik ook niet maar de machine van Google vertelde mij dat.
En ik mag dat niet zien?
Ik heb toch maar de reacties gelezen op de blog die jij kopieerde van de zondares, o.a. de reacties dat ze de plank volledig mis slaat. En dat vind ik ook.
Wat ons treffe vóór of tegen, volgen wij het pad der deugd. Zo gaan wij langs schoonewegen, Naar het oord der eeuwige vreugd’

irmo
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor irmo » 13 jun 2020 17:31

benefietdiner schreef:Dat wist ik ook niet maar de machine van Google vertelde mij dat.
En ik mag dat niet zien?
Ik heb toch maar de reacties gelezen op de blog die jij kopieerde van de zondares, o.a. de reacties dat ze de plank volledig mis slaat. En dat vind ik ook.

Cool. Welke zoekterm heb je gebruikt? Ben ik ineens best nieuwsgierig naar :P
Ik dacht dat rechtgeaarde gereformeerden niet op dat soort sites kwamen maar misschien heb ik me vergipst.

Ik vind nog steeds dat ze gelijk heeft.

naamloos
Generaal
Generaal

Berichtdoor naamloos » 13 jun 2020 18:04

Het ruikt een beetje naar plagiaat @Imro.
Alles wat nodig is voor kwaad om te overwinnen, is dat goede mensen niets doen

irmo
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor irmo » 13 jun 2020 22:11

Mowah. Eerder luiheid, ik had geen zin.

Gtn
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Gtn » 15 jun 2020 17:29

irmo schreef:Mowah. Eerder luiheid, ik had geen zin.

Kon thuis vanwege het filter de betreffende site niet lezen, dus heb dat vandaag op m'n werk gedaan :mrgreen:

Voel me wel een beetje bedonderd dat je dit presenteert als je eigen mening, maar je luiheid is je vergeven.

Ik ben het niet met het artikel eens, meer met de meeste reacties daaronder! Veelzeggend dat veruit de meeste reacties negatief zijn :!:

Maar ondanks dat we hierin dus een verschillende mening hebben hoop ik dat je wilt blijven reageren.

irmo
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor irmo » 23 jun 2020 17:22

Gtn, hoe gaat het ermee vandaag?

Gtn
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Gtn » 24 jun 2020 05:58

Dag irmo, het gaat zo met ups en downs. Vanuit de hulpverlening nog steeds geen reactie op mijn aanmelding dus dan komt de twijfel weer of ik wel de juiste weg kies. Gewoon maar eens achteraan bellen denk ik.

En ik weet natuurlijk ook wel hoe het komt die ups en downs. Ik loop hiermee in m'n maag om het maar zo te zeggen. Dit is iets wat God ook opgeruimd wil hebben en daarom staat het er soms tussen.

Wat me wel rust geeft is dat hoe de toekomst ook zal gaan, Hij weet dat allang. Daarmee weet ik natuurlijk nog niet hoe het zal gaan maar ik kan het soms wel in Zijn hand leggen.

MoesTuin
Generaal
Generaal

Berichtdoor MoesTuin » 24 jun 2020 10:04

GtN, gewoon vandaag nog eens bellen hoor...
Meestal moet het eerst vanuit jezelf komen voordat je een keer in beeld komt / in hun systemen :wink:
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gtn
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Gtn » 26 jun 2020 11:52

2x achteraan gebeld en gisteren eindelijk teruggebeld. Bleek dat ze eigenlijk nog steeds een opname stop hadden... Gelukkig stelden ze zelf voor om me toch op de wachtlijst te plaatsen, omdat ze mij vergeten waren. Is het wachten toch ergens goed voor geweest. Na de vakantie volgt intake.

Gtn
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Gtn » 14 sep 2020 05:51

Het hoge woord is eruit. Ik had willen wachten tot de hulpverlening op gang was, maar zelfs de intake laat nog op zich wachten. Het kwam steeds meer tussen God en mijzelf in te staan en de laatste weken werd mij steeds duidelijker dat ik niet meer moest wachten. En gisteren was de preek erg duidelijk, God sprak door de dominee heen, exact dezelfde woorden als die ik in mijn hoofd had zitten. Gisteren heb ik alles uit het verleden opgebiecht.

En nu? De deur staat nog op een kier. Waarvoor ik God dankbaar ben. In ieder geval moet ik tijdelijk andere woonruimte zoeken. Verder kijken kan ze nog niet. Logisch, want voor haar begint de ellende nu pas, en dit alles verwerken zal waarschijnlijk veel tijd kosten.

Veel geduld en liefde nodig dus, waar ik God ook om bid. Uit mijzelf heb ik dat niet, ik ben een grote egoïst. Maar bij God zijn alle dingen mogelijk. Daar houdt ik mij aan vast. En ik bid ook voor mijn vrouw.

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 14 sep 2020 10:52

Gtn schreef:Het hoge woord is eruit. Ik had willen wachten tot de hulpverlening op gang was, maar zelfs de intake laat nog op zich wachten. Het kwam steeds meer tussen God en mijzelf in te staan en de laatste weken werd mij steeds duidelijker dat ik niet meer moest wachten. En gisteren was de preek erg duidelijk, God sprak door de dominee heen, exact dezelfde woorden als die ik in mijn hoofd had zitten. Gisteren heb ik alles uit het verleden opgebiecht.

En nu? De deur staat nog op een kier. Waarvoor ik God dankbaar ben. In ieder geval moet ik tijdelijk andere woonruimte zoeken. Verder kijken kan ze nog niet. Logisch, want voor haar begint de ellende nu pas, en dit alles verwerken zal waarschijnlijk veel tijd kosten.

Veel geduld en liefde nodig dus, waar ik God ook om bid. Uit mijzelf heb ik dat niet, ik ben een grote egoïst. Maar bij God zijn alle dingen mogelijk. Daar houdt ik mij aan vast. En ik bid ook voor mijn vrouw.

Ik ken je niet persoonlijk en daarom vind ik het moeilijk om voor jou te bidden. Maar…. wat je in dit topic medegedeeld hebt begrijp ik je situatie wel een beetje en bid ik voor jou en je gezin.

Bidden is altijd goed maar bidden zonder werken is niet goed en….. dat werken en stappen zetten zul je zelf moeten doen. Als je stappen zet ziet daarvóór altijd op de grote leidsman Jezus de Voleinder van het geloof. Hij heeft om de vreugde die Hem in het vooruitzicht was gesteld, het kruis verdragen en de schande veracht.

Ik heb het je al meerdere malen zien schrijven en zeggen dat je een egoïst ben en dat zelf ook zo ziet.

Het kenmerk van egoïsme is dat je veel meer om jezelf geef dan om andere. Maar..... we leven in een tijd dat de meeste mensen meer om zichzelf geven dan om hun familie of naaste. In de wereld om ons heen hebben we dus geen goed voorbeeld.

Als je het egoïsme wil veranderen betekend een gedragsverandering en dat is zeer moeilijk. Het veranderen van je gedrag verandert uiteindelijk wie je bent.

Ik denk dat we van het idee af moeten dat we nou eenmaal een persoonlijkheid hebben en het daarmee moeten doen. Als je je namelijk op een bepaalde manier gedraagt, dan gaat die gedraging vanzelf meer bij je horen. Het wordt dan een gewoonte en een deel van je persoonlijkheid die je dan maar accepteer.

Maar de Bijbel roept ons op om om te keren en rekening houden met anderen, God lief te hebben boven alles en je naaste als je zelf. Ik denk dat die ontdekkende genade wel bij jou gekomen is omdat je zelf ziet als een egoïst. Dat is een hele strijd in je leven en..... die strijd kun je in je ééntje nooit winnen omdat Jezus dat heeft gedaan. Probeer daarom Zijn voetstappen na te volgen.

Ik hoop en bid daarom dat het vervolg goed mag gaan in je gezin.
Wat ons treffe vóór of tegen, volgen wij het pad der deugd. Zo gaan wij langs schoonewegen, Naar het oord der eeuwige vreugd’

Gtn
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Gtn » 14 sep 2020 11:45

Dankjewel. Ik heb geen makkelijk karakter, maar wil me daar absoluut niet achter verschuilen. Juist omdat ik wil veranderen en ook inzicht krijgen in mijzelf en mijn gedrag, heb ik hulpverlening aangevraagd. Ik kan dit niet alleen, maar hoop en bid dat ik mét God en met hulpverlening uiteindelijk mag veranderen. Ik ga me ook niet verschuilen achter de maatschappij van nu, ik ben persoonlijk aansprakelijk voor mijn daden in het verleden. Uiteindelijk heeft dit mij bij God gebracht, ik bid dat mijn vrouw er ook mee bij God uitkomt. Dat zij God ook mag leren kennen. Maar daar kan ik niet voor zorgen, sterker nog op dit moment ben ik juist geen goed voorbeeld geweest en nog niet.

irmo
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor irmo » 14 sep 2020 22:50

Gtn schreef:Het hoge woord is eruit. Ik had willen wachten tot de hulpverlening op gang was, maar zelfs de intake laat nog op zich wachten. Het kwam steeds meer tussen God en mijzelf in te staan en de laatste weken werd mij steeds duidelijker dat ik niet meer moest wachten. En gisteren was de preek erg duidelijk, God sprak door de dominee heen, exact dezelfde woorden als die ik in mijn hoofd had zitten. Gisteren heb ik alles uit het verleden opgebiecht.

Zo dan. Hoe heeft ze gereageerd? Heeft ze je eruit gegooid?

Gtn
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Gtn » 15 sep 2020 05:59

irmo schreef:Zo dan. Hoe heeft ze gereageerd? Heeft ze je eruit gegooid?

Even lezen irmo. Ik moet tijdelijk andere woonruimte zoeken, verder denken kan ze nu nog niet. De deur is nog niet volledig dicht, maar staat nog op een kier zogezegd.

irmo
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor irmo » 15 sep 2020 21:13

Ik had je gelezen honey. Ik had het alleen zo geinterpreteerd als had ze je eruit getrapt :( Blijkbaar is het niet zo, en dan denk Ik dat je veel geluk hebt.

Ik hoop dat je hulpverlening snel gaat beginnen. Je hebt het nodig, zo te lezen. Gaat je vrouw ook mee?

Terug naar “[Religie] - Geloof & Leven”