Zijn politici nog wel integer?

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Zijn politici nog wel integer?

Berichtdoor benefietdiner » 20 aug 2020 21:04

Walgelijk! Pieter Omtzigt wordt fysiek lastiggevallen door complot-wappies, en wordt bedreigd!

https://www.dagelijksestandaard.nl/2020 ... t-wappies/

Links of rechts, met je handen blijf je af van politici. Bij de demonstratie in Den Haag besloten enkele fanatieke wappies om Kamerlid Omtzigt lastig te vallen. Het bleef niet alleen bij leuzen schreeuwen als ‘satanisten’ of ‘deepstate’. Sommige wappies ging bewust dicht om hem heen staan, of raakte Omtzigt aan.

Wie goed luistert kan op het einde van de video een doodsbedreiging richting Omtzigt horen.
Waar gaat het heen met dit land, dit zijn geen incidenten; er is een trend zichtbaar….

Bron: De Dagelijkse Standaard

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Zijn politici nog wel integer?

Berichtdoor Marnix » 21 aug 2020 11:03

elburger schreef:Ik kreeg vroeger van mijn vader mee, een oud Zuiderzee visser die de bouw in moest dat ik later maar op de PVDA moest stemmen, dat was de partij voor de arbeiders.
Mijn moeder zei, later dat ik maar CDA moest stemmen omdat die christelijke normen en waarden hoog in het vaandel heeft staan.
Dus vandaar dat ik zeg, laat de CDA die C maar weghalen want ik persoonlijk van van mening dat die C waarden steeds verder vervagen.
Wat betreft van de C van de CU, daarover heb ik dezelfde gedachten.
Men is "slaaf" geworden van de VVD en moet "overal" ja en amen op zeggen.
En als men dat doet, dan is men in mijn ogen niet integer want als men lid wil zijn van een partij, welke partij dan ook dan dient men niet aan de leiband van de partij te lopen.
Vrijheid van meningsuiting wordt m.i. beknot als men tegen de zin mee stemt met iets waar men principieel op tegen is.
Maar ach, waar maak ik mij eigenlijk druk om.
Het is menselijk, echter niet wenselijk, maar "corruptie"is overal, zelfs in de politiek.


Volgens mij begrijp je weinig van ons politieke stelsel. In een meerpartijenstelsel vorm je een coalitie waarin het geven en nemen is. En als grote partij heb je dan meer in de melk te brokkelen dan wanneer je een kleine partij binnen die coalitie bent. Zo werkt het. Als je niet bereid bent tot consensus kan je als partij nooit in dit politieke stelsel opereren behalve door vanuit de oppositie een tegengeluid te laten horen. Dat is wel lekker makkelijk maar ik heb wel respect voor de CU die verantwoordelijkheid durft te nemen. En zo bereik je meer dan wanneer je niet regeert en alleen een kritisch geluid kn laten horen. En nee, dan gebeurt niet altijd alles wat je wil en stem je soms voor dingen waar je tegen bent en krijg je daar weer dingen voor terug. Dat noemen we een regeerakkoord... maar dat afdoen als “niet christelijk zijn, niet integer zijn en zelfs corrupt zijn” is nogal zwak. Wees dan gewoon eerlijk en zeg gewoon dat je de CU te links en progressief vindt, niet reformatorisch genoeg.

De CU staat overigens algemeen bekend als een integere partij, jammer als christenen elkaar dan onderling op basis van verschillen in ligging zwartmaken.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Zijn politici nog wel integer?

Berichtdoor elbert » 21 aug 2020 14:43

benefietdiner schreef:Walgelijk! Pieter Omtzigt wordt fysiek lastiggevallen door complot-wappies, en wordt bedreigd!
Er is aangifte gedaan bij de politie en 2 van de belagers zijn volgens dit bericht aangehouden.

Over integere politici gesproken: Omtzigt hoort wat mij betreft bij de integere politici die keihard werkt voor zijn achterban en het algemeen belang.

Nog iets over Omtzigt: er is opnieuw ophef over de lijsttrekkersverkiezing bij het CDA. Mensen die op Omtzigt gestemd hadden via de app, kregen als antwoord: "Bedankt voor uw stem op Hugo de Jonge". :!:
Het overkwam onder andere de vrouw van Omtzigt. Als je bedenkt dat het verschil maar 237 stemmen was, dan zijn de twijfels over de geldigheid ervan wel terecht. "Dit zaakje stinkt", zegt een tech journalist van RTL, wiens vragen niet beantwoord worden door het CDA. Openheid hoort ook bij integriteit.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: Zijn politici nog wel integer?

Berichtdoor elburger » 21 aug 2020 16:54

Als Hugo de Jonge alle schijn van fouten gemaakt tijdens het stemmen, had hij gezegd dat hij ook opheldering wil. Nu met zijn statement dat het wel goed zit, maakt hij op mij een foute indruk.

En Marnix, natuurlijk snap ik nergens wat van. Alles wat ik hier schrijf ligt onder de grootst mogelijke loep die er maar te vinden is. Het is zelden goed. Dat ik bot ben, discussies uitlok valt bij velen niet in goede aarde. Ik verwonder mij er nig steeds om dat ik niet gecensureerd wordt. En menigeen oordeeld en heeft mij al veroordeeld.
Ben trouwens niet de enige die onder een vergrootgals ligt, maar dat ben ik wel gewend. Ik kan beter maar niets meer schrijven waar discussie over mogelijk is.

En voor het geval iemand denkt dat ik mij aangevallen voel, dat stadium ben ik al jaaaaren voorbij. Dat heb ik wel geleerd in mijn functie in de sportwereld. Ik kijk nu al weer uit naar al die negatieve reacties op mijn " negatieve/ domme " inbreng.
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Zijn politici nog wel integer?

Berichtdoor Marnix » 21 aug 2020 23:46

elburger schreef:Als Hugo de Jonge alle schijn van fouten gemaakt tijdens het stemmen, had hij gezegd dat hij ook opheldering wil. Nu met zijn statement dat het wel goed zit, maakt hij op mij een foute indruk.

En Marnix, natuurlijk snap ik nergens wat van. Alles wat ik hier schrijf ligt onder de grootst mogelijke loep die er maar te vinden is. Het is zelden goed. Dat ik bot ben, discussies uitlok valt bij velen niet in goede aarde. Ik verwonder mij er nig steeds om dat ik niet gecensureerd wordt. En menigeen oordeeld en heeft mij al veroordeeld.
Ben trouwens niet de enige die onder een vergrootgals ligt, maar dat ben ik wel gewend. Ik kan beter maar niets meer schrijven waar discussie over mogelijk is.

En voor het geval iemand denkt dat ik mij aangevallen voel, dat stadium ben ik al jaaaaren voorbij. Dat heb ik wel geleerd in mijn functie in de sportwereld. Ik kijk nu al weer uit naar al die negatieve reacties op mijn " negatieve/ domme " inbreng.


Ga eens inhoudelijk op mijn opmerkingen in. Je roept telkens dingen en als daar dan een weerwoord op komt kom je gelijk met “alles wat ik zeg ligt onder een vergrootglas, ik ben al veroordeeld” en dat soort dingen. Als je je niet aangevallen zou voelen zou je inhoudelijk hebben gereageerd. Maar ondertussen lever jij op allerlei zaken kritiek zoals hier op de CU maar mag niemand daar wat van vinden.

Ik probeer je gewoon uit te leggen hoe het politieke stelsel werkt en dat meeregeren vraagt om concensus, om geven en nemen. Als dat helder is ben je iets milder over de CU die die verantwoordelijkheid durft te nemen en snap je dat een regeerakkoord inhoudt dat je soms de mening van de coalitie moet volgen, ook al volgt die niet altijd wat je zou willen. De CU heeft 5 van de 150 zetels wat neerkomt op 3,4 procent van de stemmen van het volk en het dubbele dus iets minder dan 7% van de coalitie.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: Zijn politici nog wel integer?

Berichtdoor elburger » 16 sep 2020 14:58

Vandaag maar eens naar de Algemene Beschouwingen volgend. Als 1 ding duidelijk is dat het Nederlandse landschap bedorven is van corruptie. Van hoog tot laag. En wie durft te stellen dat ik altijd gelijk wil hebben, het zal wel. Feit is en blijft dat er dingen gebeuren die niet zuiver op de graat zijn. Klasse justitie. Met enig geluk wordt dit bericht niet gecensureerd. Maar ik trek niet aan de touwtjes.
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Gebruikersavatar
Prisma23
Kapitein
Kapitein
Berichten: 800
Lid geworden op: 02 aug 2016 19:29
Locatie: Republiek der Verenigde Nederlanden
Contacteer:

Re: Zijn politici nog wel integer?

Berichtdoor Prisma23 » 16 sep 2020 15:47

elburger schreef:Vandaag maar eens naar de Algemene Beschouwingen volgend. Als 1 ding duidelijk is dat het Nederlandse landschap bedorven is van corruptie. Van hoog tot laag. En wie durft te stellen dat ik altijd gelijk wil hebben, het zal wel. Feit is en blijft dat er dingen gebeuren die niet zuiver op de graat zijn. Klasse justitie. Met enig geluk wordt dit bericht niet gecensureerd. Maar ik trek niet aan de touwtjes.


Mooi dat je de beschouwingen hebt gevolgd. Ik was niet in de gelegenheid omdat ik aan het werk ben. Goed dat het duidelijk is dat het Nederlandse landschap bedorven is van corruptie. Blijkbaar is dit te onderbouwen met feiten. Als je die feiten nu nog even met ons deelt is het verhaal helemaal rond.
Laatst gewijzigd door Prisma23 op 18 sep 2020 14:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Zijn politici nog wel integer?

Berichtdoor Marnix » 18 sep 2020 07:52

De hele kamer met uitzondering van FvD en PVV was het als hier in ieder geval mee oneens. Dan weet je in ieder geval waar je staat. Maar het verbaast me niet want het “klassenjustitieverhaal” is ook een soort slachtofferrol van Wilders die roept of mensen meer of minder marokkanen willen en zegt minder te zullen regelen (een belofte die hij trouwens nooit heeft ingelost, zo is oppositie voeren bij hem ook wel weer). Als hij zich voor die uitspraken moet verantwoorden krijg je al snel een zielig verhaal: de rest is de elite en ik word vervolgd dus er is sprake van klassejustitie. Een veelgebruikt populistisch trucje.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Zijn politici nog wel integer?

Berichtdoor elbert » 21 sep 2020 09:57

Marnix schreef:De hele kamer met uitzondering van FvD en PVV was het als hier in ieder geval mee oneens. Dan weet je in ieder geval waar je staat. Maar het verbaast me niet want het “klassenjustitieverhaal” is ook een soort slachtofferrol van Wilders die roept of mensen meer of minder marokkanen willen en zegt minder te zullen regelen (een belofte die hij trouwens nooit heeft ingelost, zo is oppositie voeren bij hem ook wel weer). Als hij zich voor die uitspraken moet verantwoorden krijg je al snel een zielig verhaal: de rest is de elite en ik word vervolgd dus er is sprake van klassejustitie. Een veelgebruikt populistisch trucje.
Wilders kruipt inderdaad in de slachtofferrol. Het probleem is wel dat hij op zijn minst een beetje gelijk heeft.
Uitspraken van PvdA prominenten zoals Spekman en Samson over Marokkanen, werden immers niet vervolgd.
Ook iemand als Akwasi wordt na gedane doodsbedreigingen niet vervolgd na een excuusbriefje dat na samenspraak met een sympathiserende OvJ werd opgesteld.

Het achterliggende verhaal hier is het zogenaamde opportuniteitsbeginsel, waarbij het OM kan besluiten om strafbare feiten niet te vervolgen "in het algemeen belang". Daar wringt de schoen. Want wat is in het algemeen belang en hoe wordt dat bepaald? Spelen politieke voorkeuren van het OM hier geen rol? Officieel natuurlijk niet, maar stilletjes kan dat natuurlijk weldegelijk. Een excuus om wel of niet te vervolgen "in het algemeen belang" is immers snel gevonden.
Dat lijkt hier ook aan de hand te zijn: Wilders moest vervolgd omdat dat "in het maatschappelijk belang" was en Akwasi niet, omdat de strijd tegen racisme wellicht door het OM te belangrijk wordt gevonden om zoiets banaals als doodsbedreigingen te vervolgen.
Dat dit al gauw het verwijt van klassenjustitie oproept, is natuurlijk helemaal niet vreemd.

Ter info: met het opportuniteitsbeginsel in het strafrecht is Nederland tamelijk uniek in Europa. In andere landen worden mensen na dergelijke uitspraken standaard vervolgd (het legaliteitsprincipe). Dus dat zou betekenen dat zowel Wilders als de PvdA prominenten als Akwasi voor de rechter zouden moeten komen. Dat lijkt me voor het aanzien van de rechtsstaat ook beter en het zou verwijten van klassenjustitie ook veel beter pareren dan nu het geval is.

Toevoeging: Iemand die "‘In Amsterdam, gay is not normal’" en nog meer van dat soort beledigingen (iets met een dodelijke ziekte) roept, wordt vrijgesproken van groepsbelediging, terwijl Wilders wel voor groepsbelediging veroordeeld is. Wie me dat uit kan leggen, mag een poging wagen. Ik snap er in elk geval niets van.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: Zijn politici nog wel integer?

Berichtdoor elburger » 02 okt 2020 05:40

Ook al snap ik volgens sommigen niets van politiek, toch maar weer eens even enige feiten op tafel gooien wat betreft deze topic, integrediteit van onze politici.

Laat ik eens negatief beginnen.
De burgemeester van ons lands grootste stad, Femke Halsema, verkeerd weer eens in slechte papieren nu het tv programma, Nieuwsuur met bewijzen is gekomen dat F.H. de dag voor de BLM manifestatie, midden in de coronacrisis, al kenbaar heeft gemaakt dat zij zich zorgen maakte over de handhaving van o.a. de 1,5m regel. Daags na de storm van verontwaardiging verklaarde zij dat tijdens het begin van de manifistatie zij berichten kreeg van de massa die toestroomde.
LEUGEN

Dan het goede nieuws.
Op Urk heeft een wethouder besloten om op te stappen.
In Dronten heeft een raadslid besloten op te stappen na eerst nog weken doodleuk te zijn blijven zitten terwijl de hele raad een motie van afkeuring had aangenomen waarin men haar handelen afkeurde. Een eerdere motie over het aftreden haalde het niet omdat haar pattij, het CDA, anders de coalitie zou laten ploffen.

Maart 2021. Zeer waarschijnlijk de reden waarom deze SGP'er en CDA' er nu als nog zijn opgestapt.
Zelfde geldt voor Elburg.

Waren er de eerste paar jaren geen verkiezingen geweest, dan vermoed ik dat er in deze 3 gevallen mensen waren geweest die niet waren opgestapt.

Dit is maar het topje van de ijsberg want ik wert dat er enige maanden geleden iets dergelijks gebeurde in Ede. Ook CDA.

Helaas zitten er nog steeds rotte appels in de mand.
En al heb ik geen verstand van politiek, ik ben 1 van die honderdduizenden die wel weet wat wel mag en niet mag.
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1466
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Zijn politici nog wel integer?

Berichtdoor hans0166 » 02 okt 2020 10:20

elburger schreef:Ook al snap ik volgens sommigen niets van politiek, toch maar weer eens even enige feiten op tafel gooien wat betreft deze topic, integrediteit van onze politici.


Dan het goede nieuws.
Op Urk heeft een wethouder besloten om op te stappen.
In Dronten heeft een raadslid besloten op te stappen na eerst nog weken doodleuk te zijn blijven zitten terwijl de hele raad een motie van afkeuring had aangenomen waarin men haar handelen afkeurde. Een eerdere motie over het aftreden haalde het niet omdat haar pattij, het CDA, anders de coalitie zou laten ploffen.

Maart 2021. Zeer waarschijnlijk de reden waarom deze SGP'er en CDA' er nu als nog zijn opgestapt.


een motie van afkeuring slaat op het beleid van een functionaris, níet op de persoon, dus is geen reden voor aftreden. Het is een correctief middel. Dit tot tegenstelling met een motie van wantrouwen, dat is wel op de persoon gericht, met de uitdrukkelijke boodschap: dit komt niet meer goed, wegwezen.

De situatie in Urk heeft te maken met de zoon van de wethouder. Men vermoed kennis van deze zaak, maar er zijn geen bewijzen. Om verdere schade van aanzien voor de partij/politiek/of eigen persoon, te voorkomen is, zover ik begreep, hij teruggetreden.

Het is juist integer handelen van deze personen door terug te treden. Dus geen feiten van schendingen wat mij betreft, juist voorbeelden van het tegendeel.

Indien.. bij voorbeeld, de wethouder uit Urk in een later stadium wél zou blijken betrokken geweest te zijn, dan nóg heeft hij integer gehandeld door nu de gemeente op voorhand te verlaten dan eerst een rechtsgang af te wachten. Al had hij dat ook eerder had kunnen doen, maar naar mijn aanname is er binnen B&W en gemeenteraadfractie grondig overleg geweest over deze situatie.

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: Zijn politici nog wel integer?

Berichtdoor elburger » 02 okt 2020 12:57

@hans0166 =D> =D>

Ik ga hierover niet zomaar dingen schrijven waar ik geen weet van heb. Over al deze zaken ben ik goed ingelicht.
Situatie in Dronten was gericht op de werkzaammheden van deze persoon.
Situatie Urk, inderdaad..ging om de zoon, maar wethouder verzweeg zaken.
Situatie Elburg ben ik zeer goed over geinformeerd als SGP lid afd Elburg.
Situatie Ede, ruim de pers gehaald en uitleg van betrokkenen die toegaven fout te zijn geweest.

Bedankt Hans.
Zat al op jouw antwoord te wachten
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1466
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Zijn politici nog wel integer?

Berichtdoor hans0166 » 05 okt 2020 09:15

elburger schreef:Bedankt Hans.
Zat al op jouw antwoord te wachten


kijk al uit naar je volgende discussie

Gebruikersavatar
Prisma23
Kapitein
Kapitein
Berichten: 800
Lid geworden op: 02 aug 2016 19:29
Locatie: Republiek der Verenigde Nederlanden
Contacteer:

Re: Zijn politici nog wel integer?

Berichtdoor Prisma23 » 05 okt 2020 15:08


Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Zijn politici nog wel integer?

Berichtdoor MoesTuin » 05 okt 2020 16:17

Prisma23 schreef:Tja, de SGP in Elburg...

https://www.omroepgelderland.nl/nieuws/ ... P-raadslid

Daar was ergens wel eens een topic over dacht ik... zondagopenstelling..

Maar op wat een kortzichtig eiland zit men daar :roll:
Laat die winkeliers lekker..
Al dat gedoe over en weer is nou ook niet bepaald christelijk op ma t/m vr :-({|=
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten