seks op zondag, vragenrubriek

Forum voor minder serieuze onderwerpen.

Moderators: johannes1, mw, Johan81, Moderafo's

Prisma23
Sergeant
Sergeant

seks op zondag, vragenrubriek

Berichtdoor Prisma23 » 31 jul 2020 15:31

Het antwoord "ja, maar niet tijdens de diensten" op de vraag "mag je seks hebben op zondag?" vind ik ronduit briljant.

https://www.refoweb.nl/vragenrubriek/27846/zondagseks/

MoesTuin
Generaal
Generaal

Re: seks op zondag, vragenrubriek

Berichtdoor MoesTuin » 31 jul 2020 15:50

Toch hebben we in de kerk ook tijdens de dienst "gemeenschap" met elkaar :wink:
(Kan voor buiten kerkelijken vreemd klinken) :)
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Prisma23
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Prisma23 » 31 jul 2020 19:12

MoesTuin schreef:Toch hebben we in de kerk ook tijdens de dienst "gemeenschap" met elkaar :wink:
(Kan voor buiten kerkelijken vreemd klinken) :)

Inderdaad lastig dat woord binnen en buiten de kerk, ik zal niet snel zeggen dat ik " gemeenschap" heb met de zusters uit mijn gemeente. :)

Kapitein
Mineur
Mineur

Berichtdoor Kapitein » 31 jul 2020 20:04

Prisma23 schreef:Het antwoord "ja, maar niet tijdens de diensten" op de vraag "mag je seks hebben op zondag?" vind ik ronduit briljant.

Ik kon er ook zeker om lachen
--
Ik ben het Licht der wereld; wie Mij volgt, zal beslist niet in de duisternis wandelen, maar zal het licht van het leven hebben. (Joh8:12b)

irmo
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor irmo » 01 aug 2020 00:14

Ik vond het een briljant antwoord. Ik zal niet snel die keer vergeten dat dominee mij aansprak" En heb jij al gemeenschap met God gehad?" Ik geloof niet dat ik ooit zo raar gekeken heb.….en mijn omgeving hard gelachen :P

K80
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor K80 » 01 aug 2020 07:00

Dat je het moet vragen of het mag. Je verzint het niet.
Vandaag is het gisteren van morgen.

naamloos
Generaal
Generaal

Berichtdoor naamloos » 01 aug 2020 07:54

Morgen heerlijk 'uitslapen' in plaats van......
Alles wat nodig is voor kwaad om te overwinnen, is dat goede mensen niets doen

hans0166
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor hans0166 » 01 aug 2020 09:57

het verklaart misschien waarom Kortjakje op zondag niet ziek was ( chronische "hoofdpijn" doordeweeks ? :) )

Prisma23
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Prisma23 » 01 aug 2020 10:45

K80 schreef:Dat je het moet vragen of het mag. Je verzint het niet.

Tja, hoe zou dat nu komen? De gereformeerde gezindte wordt gezien als een voortzetting van de Afscheiding (1834) en deze viel in het zogeheten Victoriaans tijdperk. Ik ben zeker geen socioloog maar zou er een relatie zijn?

Dogar
Mineur
Mineur

Berichtdoor Dogar » 01 aug 2020 11:43

Ik durf het hier niet eens voor te stellen. Schat op zondag maar niet ?? Ik denk dat ik dan voorlopig zelf moet koken....
Dulce bellum inexpertis.
Nec spe nec metu.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 01 aug 2020 14:44

Prisma23 schreef:Het antwoord "ja, maar niet tijdens de diensten" op de vraag "mag je seks hebben op zondag?" vind ik ronduit briljant.

Geweldig! Sowieso, als dat niet mag komt het met veel mensen niet goed, als ik de verhalen over “zondagmiddagslaapjes” mag geloven...

Maar dat mensen dit soort vragen serieus stellen vind ik ook wel weer zorgelijk. Wat heb je dan voor beelf van God en van de rustdag? Die is dan volgens mij nogal wettisch en bovendien, de rustdag is er om tot rust te komen en daarom ook uitermate geschikt voor de samenkomsten en zo kan je ook geestelijk tot rust komen. Maar de sabbat is er voor de mens, de mens niet voor de sabbat. Hoe kan het dan dat er toch telkens weer allemaal wetjes en regeltjes in mensenhoofden ontstaan die totaal geen bijbels fundament hebben? En dat heeft voor een deel met het taboe te maken. Dat seks toch een beetje raar en dus iets onheiligs zou zijn. Terwijl God het zelf heeft bedacht. Maar dat is niet het enige want ook bij andere dingen wordt afgevraagd of het wel op zondag kan. Buiten spelen als kids, wandelen, fietsen, varen, autorijden, potje voetballen etcetera. Jammer dat er zo vaak een karikatuur van de vrije dag wordt gemaakt.
I think that if God forgives us we must forgive ourselves. Otherwise, it is almost like setting up ourselves as a higher tribunal than Him.
C.S. Lewis

K80
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor K80 » 01 aug 2020 20:45

Ik vind dit van die typische CBR vragen. "Mag je hier rechtsaf slaan?"
Schijnbaar mag je op zondag alleen naar de kerk, lopend uiteraard, de kinderen mogen het huis niet uit, en alleen bevindelijke boeken lezen.
Plezier maken en hebben op zondag is te strengste verboden. Tsja, dus seks zal dan ook wel niet mogen. Stel je voor dat je er van zou genieten. Daarom alleen met het licht uit en onder de dekens in de slaapkamer.
Vandaag is het gisteren van morgen.

MoesTuin
Generaal
Generaal

Berichtdoor MoesTuin » 03 aug 2020 22:16

Prisma23 schreef:Inderdaad lastig dat woord binnen en buiten de kerk, ik zal niet snel zeggen dat ik " gemeenschap" heb met de zusters uit mijn gemeente. :)

en toch is het zo :wink:
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

elburger
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elburger » 04 aug 2020 07:39

Enige tenenkrommende reacties weer. En altijd die zwaar gereformeerden die op de korrel worden genomen. Zo dom, dat ik hier verder maar niet op in ga
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 04 aug 2020 11:58

elburger schreef:Enige tenenkrommende reacties weer. En altijd die zwaar gereformeerden die op de korrel worden genomen. Zo dom, dat ik hier verder maar niet op in ga

Wat is er zo tenenkrommend aan? En snap je dat zo’n vraag, ook al komt die uit een goed hart, in het licht van de Bijbel ook wel wat tenenkrommend kan zijn? Niet omdat hij uit een bepaalde hoek komt maar omdat er zo’n karikatuur van de zondag wordt gemaakt? Dat is niet liefdeloos, men heeft er juist moeite mee als men zich, verlost door Jezus Christus, weer een slavenjuk laat opleggen met onbijbelse regels over wat wel en niet mag. Dan gun ik mensen juist de vrijheid die Hij geeft.
I think that if God forgives us we must forgive ourselves. Otherwise, it is almost like setting up ourselves as a higher tribunal than Him.
C.S. Lewis

Terug naar “Slow Chat”