Ergernissen

Forum voor minder serieuze onderwerpen.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Dogar

Re: Ergernissen

Berichtdoor Dogar » 26 jul 2020 00:02

Dresscodes vermijd ik toch zo veel als kan.

Ik heb 7 jaar in een pakkie van de baas rondgesjokt en dat was meer dan genoeg. Eigenlijk doe ik alleen op de mat aan de gebruikelijke voorschriften. Heren/jongens wit frisgewassen en heel Judo pak niets eronder blote voetjes korte nagels lang haar in de staart geen ijzerwaren etc Dames/meisjes hetzelfde maar met een sport BH en wit shirt eronder.

Op het werk moet het vooral veilig zijn dus overall of werkpak in 2 delen kleur kan mij niets schelen de meeste bij ons hebben/willen blauw groen of grijs. Bij erg warm weer mag een t-hemd en zelfs korte broek best als de werkzaamheden het toelaten.

Voor de kantoor poppetjes draag vooral wat je prettig vind casual mag best en in de praktijk blijkt wel dat mensen eigenlijk nooit iets dragen wat echt niet kan. of althans in al die jaren hebben we maar 1 keer een jonge dame naar huis moeten sturen met het verzoek iets meer aan te trekken. In de praktijk is het nergens voor nodig zo stijfjes te doen. Ik neem je iig niet serieuzer omdat je in een maatpak of mantelpakje verschijnt. Eerder het tegenover gestelde.

Jasjes bij voorkeur niet, stropdassen ten strengste verboden ook voor vertegenwoordigers en aanverwant geteisem. Ach je moet ze soms opvoeden maar de meeste hebben het vrij snel door.

Bij de kerkgang doe ik mijn echtgenote een plezier jeans en een overhemd. En vermaak me doorgaans kostelijk om die mensjes die op zondag ineens keurig opgepoetst en opgedoft ten tonele verschijnen. Jezus was een timmerman of althans een handwerker en had er een paar vissers bijlopen. Die droegen echt geen driedelige pakken. Geen broeken ook trouwens. Broeken zijn eigenlijk een heidense traditie. Maar een kniesoor die daar op let.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Ergernissen

Berichtdoor Marnix » 27 jul 2020 08:31

Dogar schreef:Dresscodes vermijd ik toch zo veel als kan.

Ik heb 7 jaar in een pakkie van de baas rondgesjokt en dat was meer dan genoeg. Eigenlijk doe ik alleen op de mat aan de gebruikelijke voorschriften. Heren/jongens wit frisgewassen en heel Judo pak niets eronder blote voetjes korte nagels lang haar in de staart geen ijzerwaren etc Dames/meisjes hetzelfde maar met een sport BH en wit shirt eronder.

Op het werk moet het vooral veilig zijn dus overall of werkpak in 2 delen kleur kan mij niets schelen de meeste bij ons hebben/willen blauw groen of grijs. Bij erg warm weer mag een t-hemd en zelfs korte broek best als de werkzaamheden het toelaten.

Voor de kantoor poppetjes draag vooral wat je prettig vind casual mag best en in de praktijk blijkt wel dat mensen eigenlijk nooit iets dragen wat echt niet kan. of althans in al die jaren hebben we maar 1 keer een jonge dame naar huis moeten sturen met het verzoek iets meer aan te trekken. In de praktijk is het nergens voor nodig zo stijfjes te doen. Ik neem je iig niet serieuzer omdat je in een maatpak of mantelpakje verschijnt. Eerder het tegenover gestelde.

Jasjes bij voorkeur niet, stropdassen ten strengste verboden ook voor vertegenwoordigers en aanverwant geteisem. Ach je moet ze soms opvoeden maar de meeste hebben het vrij snel door.

Bij de kerkgang doe ik mijn echtgenote een plezier jeans en een overhemd. En vermaak me doorgaans kostelijk om die mensjes die op zondag ineens keurig opgepoetst en opgedoft ten tonele verschijnen. Jezus was een timmerman of althans een handwerker en had er een paar vissers bijlopen. Die droegen echt geen driedelige pakken. Geen broeken ook trouwens. Broeken zijn eigenlijk een heidense traditie. Maar een kniesoor die daar op let.


Dat laatste zou ik dan weer niet doen. Want je hebt geen idee wat er in het hart van die mensen omgaat. En dan trekt de een uit eerbied voor God op zondag z'n beste kleren aan met als argument "ik ga naar het huis van de Allerhoogste en naar de koning ga je toch ook niet in je kloffie" en de ander trekt z''n gewone kleren aan en zeggen: "God ziet me altijd en overal dus waarom zou ik me opdoffen, Hij kijkt daar toch dwars doorheen"en beiden doen ze het dan tot eer van God. Dus als we dat nou voor ogen houden en er vervolgens niet zo'n punt van maken en elkaar er vrij in laten...
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Dogar

Re: Ergernissen

Berichtdoor Dogar » 27 jul 2020 10:22

Ik vermaak me kostelijk wil niet zeggen dat ik mensen uitlach of iets van dien aard maar een binnenpretje moet toch zeker kunnen.

Trouwens ik ben wel eens in mijn werkgoed verschenen ook. Nou dan zijn ¨ze¨ ineens ook niet mals... Waarmee je indd ook wel afvraagt hoe dat in die hoofdjes gaat. Mijn wederhelft was not amused ik wel. Overigens we hadden een klusje in den vreemde en ik was de halve Zaterdag plus nacht en Zondagochtend dwars door Europa gereden om nog net op tijd te zijn. Ik had het immers beloofd en dat maakt schuld. Maar het kan ook aan mijn gevoel voor humor liggen natuurlijk. Maar dat is mijn ¨schuld¨ niet.

O jawel hoor als ik bij de Oranjes op de thee zou gaan (mocht ik zo gek zijn hen die eer te vergunnen) kom ik gerust in mijn ketelpak als het aan mij ligt. Ok Ok voor Maxima was ik nog net mijn handen. Ik heb niks met die luitjes. Nou ja in het licht van hun ¨functie¨ op persoonlijk vlak kan het zo maar zo zijn dat ik het prima met ze zou kunnen vinden.

Maar het hele instituut kan mij eerlijk gezegd gestolen worden. Of het moet nu eindelijk eens gereduceert worden tot een PUUR symbolische functie.

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: Ergernissen

Berichtdoor elburger » 27 jul 2020 11:33

Ergernissen, deze zou ik ook kunnen plaatsen in de topic over corona, maar in het algemeen kan het veel uitgebreider zijn.
Waar ik mij vooral de laatste weken enorm aan erger is het niet naleven van grote groepen mensen op de corona maatregelen die eigenlijk een ieder moet volgen.
Of het nu jeugd betreft of jongeren of ouderen ( in mindere mate ) men heeft lak aan de afstandsregel van 1.5.m Ook heeft men er lak aan dan men niet in grote groepen bij elkaar mag komen. Vandaag weer een bericht gelezen dat ergens onder de snelweg A1, er een illegaal feest werd georganiseerd. De politie heeft het feestje afgebroken en de organisator beboet. Toch te gek om los te lopen! Honderden aanwezigen, lappen allemaal wat euro's en de organisator is uit de problemen. Waarom niet allemaal beboeten? Nederland is echt een gedoog land.
Alles moet hier maar gedoogd worden, of de politie besteed geen aandacht aan het handhaven van de wettelijke bepalingen.
En of het nu om corona maatregelen gaat, het mobiel bedienen terwijl men fietst of auto rijdt. Of men vol lachgas bezig is aan het verkeer deel te nemen, men een hond niet aan de lijn heeft waar dat verplicht word, men tot 3 uur in de nacht de buren wakker houdt Het wordt allemaal gedoogd. Zelfs als meneer of mevrouw agent een overtreding constateert doet men alsof men niets ziet, men geeft een waarschuwing en de gewaarschuwde lacht zich rot.
Mijn ergernis is dus dat faliekant "failliet" van handhavend Nederland.
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Dogar

Re: Ergernissen

Berichtdoor Dogar » 27 jul 2020 11:49

Ah. u predikt het evangelie van repressie ?Ja want dat is de weg tot een fijne samenleving.... Daar denk ik dan wat anders over maar Bon.

Ach ja het is ook wel vreemd natuurlijk. Tijdens de lessen dei ik geef en neem (Judo/Jiu-Jitsu) mag ik rustig met tientallen verschillende dames en heren letterlijk lijf aan lijf over elkaar heen zwetend over de mat rollen. Maar als ik na 3 uur met een van de dames op fiets om haar thuis te brengen (woont niet in het beste deel van de stad) moet dat op 1,5 Mtr. Ook in de kleedkamers etc.... Ben ik dan nou gek of wat ?

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: Ergernissen

Berichtdoor elburger » 27 jul 2020 14:34

Dogar schreef


Ah. u predikt het evangelie van repressie ?Ja want dat is de weg tot een fijne samenleving.... Daar denk ik dan wat anders over maar Bon.


Er zit een héél groot verschil tussen repressie en handhaving.
Maar ala, u bent iemand die graag een andere mening ventileert, en dat is prima, maar wel goed lezen graag.
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Gebruikersavatar
Prisma23
Kapitein
Kapitein
Berichten: 800
Lid geworden op: 02 aug 2016 19:29
Locatie: Republiek der Verenigde Nederlanden
Contacteer:

Re: Ergernissen

Berichtdoor Prisma23 » 27 jul 2020 15:36

Dogar schreef:Ah. u predikt het evangelie van repressie ?Ja want dat is de weg tot een fijne samenleving.... Daar denk ik dan wat anders over maar Bon.

Ach ja het is ook wel vreemd natuurlijk. Tijdens de lessen dei ik geef en neem (Judo/Jiu-Jitsu) mag ik rustig met tientallen verschillende dames en heren letterlijk lijf aan lijf over elkaar heen zwetend over de mat rollen. Maar als ik na 3 uur met een van de dames op fiets om haar thuis te brengen (woont niet in het beste deel van de stad) moet dat op 1,5 Mtr. Ook in de kleedkamers etc.... Ben ik dan nou gek of wat ?


Ja, daarom heet het ook een "Intelligent Lockdown", maar dat kan blijkbaar niet iedereen volgen.

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Ergernissen

Berichtdoor K80 » 27 jul 2020 18:38

Vooral 65 plus heeft de poep aan de regels valt me op.
Vandaag is het gisteren van morgen.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Ergernissen

Berichtdoor Chaya » 27 jul 2020 20:46

K80 schreef:Vooral 65 plus heeft de poep aan de regels valt me op.

Nee dat is niet zo.
In Rotterdam zijn verschillende brandhaarden ontdekt, ontstaan door studentenfeestjes.

Burgemeester Aboutaleb van Rotterdam is geschrokken van de explosie van het coronavirus onder studenten in zijn stad. Ook het grote aantal nieuwe besmettingen onder islamitische Rotterdammers baart hem zorgen. Aboutaleb roept daarom als voorzitter van de Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond inwoners op om geen bijeenkomsten rondom het offerfeest bij te wonen in verband met het coronavirus. De voorzitters van alle studentenverenigingen roept hij dinsdag op het matje.
bron: Rijnmond.nl
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Dogar

Re: Ergernissen

Berichtdoor Dogar » 28 jul 2020 00:45

elburger schreef: Er zit een héél groot verschil tussen repressie en handhaving.
Maar ala, u bent iemand die graag een andere mening ventileert, en dat is prima, maar wel goed lezen graag.


Handhaving is een vorm van repressie (het doel is een bepaald gedrag te onderdrukken) En dat is zeker niet per definitie verkeerd maar men kan er ook obsessief mee omgaan. In zo een wereld wil ik niet leven. In ¨mijn" team moet ik inderddad ook wel eens ¨optreden¨ Maar ik ben niet van plan om alles tot achter de punt en komma waar ik in principe een sanctie op kunnen leggen dat ook te doen.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Ergernissen

Berichtdoor Marnix » 28 jul 2020 08:44

Dogar schreef:Handhaving is een vorm van repressie (het doel is een bepaald gedrag te onderdrukken) En dat is zeker niet per definitie verkeerd maar men kan er ook obsessief mee omgaan. In zo een wereld wil ik niet leven. In ¨mijn" team moet ik inderdaad ook wel eens ¨optreden¨ Maar ik ben niet van plan om alles tot achter de punt en komma waar ik in principe een sanctie op kunnen leggen dat ook te doen.


Er word eigenlijk nauwelijk gehandhaafd op de regels. Dat is ook lastig, je kan gewoon niet op iedere straakhoek een agent of een boa neerzetten om corona-regels te handhaven want daar heb je totaal niet de mensen voor. Je kan in het handhaven ook doorslaan, dan wordt het een soort van repressie (zoals in het begin nog wel eens incidenteel gebeurde) maar goed. Maar landelijke regels vallen gewoon moeilijk op grote schaal te handhaven.

Overigens vind ik dat handhaving niet zo heel snel tot repressie leidt. Voorbeeld: Je mag niet door rood rijden. Als je dat gaat handhaven en iedereen die door rood rijdt aanhoudt en een boete geeft lijkt me dat uitstekend. Dan zeg je toch ook niet: als je zo strak gaat handhaven is dat een vorm van onderdrukking? Nou is het met corona iets minder zwart-wit, je gaat niet constant met een metertje rondlopen en als mensen dan een keer op 1,4 meter van elkaar komen direct een boete uitdelen. Maar als je ziet dat er structureel te weinig afstand wordt gehouden wil je daar toch wel wat aan doen? Net als de regel dat je niet door rood mag rijden zijn ook deze regels er niet om mensen te pesten (ook al zijn ze soms vervelend) maar met het oog op elkaars veiligheid en gezondheid.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Ergernissen

Berichtdoor MoesTuin » 28 jul 2020 21:44

Handhaving is juist ook een goed middel om mensen aan te spreken, in gesprek te gaan, wijzen op iets en dat het ook anders kan....
De tijd van jij doet het fout dus krijgt een boete lijkt gelukkig redelijk voorbij.
In de vorm van samen praten erover is uiteindelijk effectiever ....
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Ergernissen

Berichtdoor Chaya » 21 nov 2020 15:21

Het gezeur rondom een van de leukste kinderboeken.

Afbeelding

Maar het plaatje is dan wel grappig en eigenlijk off topic. :D
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Ergernissen

Berichtdoor Mortlach » 07 dec 2020 17:08

Chaya schreef:Het gezeur rondom een van de leukste kinderboeken.

Afbeelding

Maar het plaatje is dan wel grappig en eigenlijk off topic. :D


Tja, noem het maar gezeur...

Hier stond laatst Jungle book op voor de kleine. Nu beginnen alle oude Disney films tegenwoordig al met een disclaimer dat het andere tijden waren en dat bepaalde groepen nogal racistisch werden afgebeeld. En van Dombo wist ik het wel, maar nu viel de scène waar Mowgli wordt ontvoerd door de apen/koning Louis me op.
- Baloe noemt de eerste aap "flat nose", een scheldwoord voor zwarten
- Alle apen zijn duidelijk ingesproken door zwarte stemacteurs.
- Later noemt Bagheera ze "undesirables"

Leuk, als je als daar als niet-blank kind mee te maken krijgt...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: Ergernissen

Berichtdoor elburger » 08 dec 2020 09:19

@Mortlach @Chaya

Dit is nog maar een begin. Let maar eens goed op bijv. de reclames op tv. Het aantal donkere mensen wat een rol speelt is in vergelijking met dit jaar enorm toegenomen. ( heb daar geen probleem mee hoor). Zoals geschreven, (kinder)boeken onder een vergrootglas. Musea die gaan kijken of men spullen heeft die aan het slavernijverleden een kwalijke reuk hebben overgehouden. Dan voorspel ik bij deze dat muziek(teksten) ook nog wel eens onder de loep worden genomen. Onderhand moet je je nog gaan schamen dat je als blanke geboren werd. Het hek is van de dam, het eerste schaap ook.

Toch iets langer van stof deze keer, Marnix.
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij


Terug naar “Slow Chat”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten