Sars, Mers, Corona...

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
Jerommel
Sergeant
Sergeant
Berichten: 348
Lid geworden op: 21 aug 2009 07:35
Locatie: den haag

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Jerommel » 07 jun 2020 21:50

Media And Democrats "Political Hit Job" Against Trump And COVID Medicine EXPOSED, Likely Cost Lives - Tim Pool



Trump had long touted the potential for Hydroxychloroquine after several studies showed promising results.

But the media and Democratic establishment hate him so much they lied and said that the medicine was dangerous. It went so far that some dubious studies had to be retracted over absurd claims and bad methodology. The studies even convinced the World Health Organization to stop trials of the treatment and the obstruction of prescriptions likely cost lives.

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor elburger » 09 jun 2020 08:51

Heb zojuist een item gelezen over het COVID-19 virus. Het betrof een artikel uit de Noorse krant NRK, waarin men zegt dat na onderzoek is gebleken dat het coronavirus ontstaan is door menselijk handelen. Men heeft een bepaald eiwit ( spike,-eiwit) gevonden dewelke daar uit blijkt. Waarschijnlijk zou het om een ongeluk gaan. ( lijkt mij logisch) In de nabijheid van Wuhan bevind zich een centrum wat zich bezich houd met o.a. " biologische oorlogsvoering" .
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 09 jun 2020 09:01

elburger schreef:Heb zojuist een item gelezen over het COVID-19 virus. Het betrof een artikel uit de Noorse krant NRK, waarin men zegt dat na onderzoek is gebleken dat het coronavirus ontstaan is door menselijk handelen. Men heeft een bepaald eiwit ( spike,-eiwit) gevonden dewelke daar uit blijkt. Waarschijnlijk zou het om een ongeluk gaan. ( lijkt mij logisch) In de nabijheid van Wuhan bevind zich een centrum wat zich bezich houd met o.a. " biologische oorlogsvoering" .


Opmerkelijk dat het nog nauwelijks is opgepikt door de media dan, wat dat zou natuurlijk wereldnieuws zijn. Ik denk dat de claims en het bijbehorende onderzoek eerst gecheckt en geanalyseerd wordt.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 09 jun 2020 15:35

Ik zou ook in eerste instantie skeptisch zijn. Het genoom van het nieuwe corona-virus was al heel snel gepubliceerd en het wordt nauwlettend gevolgd op mutaties. Als het dus handmatig was ontwikkeld, heb ik het idee dat dit veel eerder bekend zou zijn. Het schurkt ook een beetje tegen de complottheoriën aan. Soms gebeuren zaken gewoon van nature; er hoeft echt niet achter elke significante gebeurtenis een kwade wil te zitten.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor elburger » 10 jun 2020 07:34

https://www.duurzaamnieuws.nl/noors-onderzoek-toont-menselijk-ingrijpen-in-coronavirus-aan/

Heb het artikel toch maar even opgezocht en de url gedeeld voor hen die het interessant vinden
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor elburger » 10 jun 2020 12:03

Net binnen gekomen nieuws waar menig burgemeester waar dan ook ter wereld angst voor heeft. In de VS, waar de afgelooen week in Washington 1700 reservisten van de National Guard aanwezig waren om plunderingen van winkels te voorkomen, zijn onder die reservisten nu besmette gevallen bekend. Aantallen worden niet genoemd. Nu kan men matuurlijk zeggen dat het een politieke statement is, maar hoe men het ook went of keert, ook in Amsterdam, Sidney, Londen, Brussel, waar dan ook bestaat de kans op uitbreiding van de besmettingshaard.
Protesteren prima.
Denk wel aan uw medemens!
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 10 jun 2020 17:27

elburger schreef:https://www.duurzaamnieuws.nl/noors-onderzoek-toont-menselijk-ingrijpen-in-coronavirus-aan/

Heb het artikel toch maar even opgezocht en de url gedeeld voor hen die het interessant vinden


https://hoax.fandom.com/nl/wiki/HoaxWik ... re_Bronnen

Kijk ook even onder werk kopje Duurzaamnieuws staat (Ctrl+F, Duurzaam). Geen idee hoe betrouwbaar de site is waar IK naar verwijs, maar toch.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor irmo » 10 jun 2020 17:56

elburger schreef:Net binnen gekomen nieuws waar menig burgemeester waar dan ook ter wereld angst voor heeft. In de VS, waar de afgelooen week in Washington 1700 reservisten van de National Guard aanwezig waren om plunderingen van winkels te voorkomen, zijn onder die reservisten nu besmette gevallen bekend. Aantallen worden niet genoemd. Nu kan men matuurlijk zeggen dat het een politieke statement is, maar hoe men het ook went of keert, ook in Amsterdam, Sidney, Londen, Brussel, waar dan ook bestaat de kans op uitbreiding van de besmettingshaard.
Protesteren prima.
Denk wel aan uw medemens!


Ze wouden het politieapparaat toch hervormen daar? Als de helft ziek thuis ligt gaat dat een stuk makkelijker. Of ben ik nou weer te cynisch?

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 10 jun 2020 21:42

Jerommel schreef:Trump had long touted the potential for Hydroxychloroquine after several studies showed promising results.



Ik zag net weer de betreffende sessie met Trump waarin hij aangaf het te gebruiken en anderen aanmoedigde om het te doen. En hij zei: It may work, ik may not work... I feel good about it. “Long touted the potential”, right....

Memmem schreef:En nu maar weer on topic

https://www.nu.nl/coronavirus/6055913/tijdschrift-trekt-omstreden-artikel-over-risicos-van-malariamiddel-in.html
Het was toch anders
Zo levensgevaarlijk is het dus niet. Ben benieuwd wat de echte, goede resultaten zijn


Dit zijn de resultaten over een van de nieuwe studies die hiernaar zijn gedaan:

https://www.apothekersnieuws.nl/nieuw-i ... ij-corona/

Vanavond was de onderzoekeker van het Radboud UMC ook in Op1.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor elburger » 12 jun 2020 11:18

Mijn vrouw en ik hebben beiden corona gehad, positief getest. Na 5 respectievelijk 7 weken gaan wij weer trachten ons leven op te pakken. Wij, en vele lotgenoten voelen ons wel melaats, want iedereen loopt wel 4 m om ons heen en een praatje idem dito. Wij zijn gelukkig uit het ziekenhuis gebleven. Helaas zegt men dan, ooo dat viel dan wel mee. Wel, het valt niet mee. Waarschijnlijk heb ik er een cardiologisch probleen aan over gehouden. Om nog maar niet te spreken over longinhoud, concentratie problemen, vermoeidheid die extreem is.
Mijn huisarts zei van de week ook al dat er steeds meer ellende bekend wordt van mensen die serieus corona hebben gehad.
Het longfonds heeft een enquete gehouden en daaruit kwam voort dat 6% van de mensen zich nu gezond voelt en dat voor corona dat 85% was.
Wens niemand deze ellende toe.
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 12 jun 2020 20:00

Wat naar dat het je zo heeft getroffen, Elburger. Hopelijk maken zowel jij en je vrouw spoedig een volledig herstel door!


Vanaf vandaag kan het aantal dodelijke slachtoffers in de VS als gevolg van Corona worden uitgedrukt in meervouden van de Vietnamoorlog... :cry:
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor elburger » 13 jun 2020 07:16

Mortlach schreef

Hopelijk maken zowel jij en je vrouw spoedig een volledig herstel door!


Bedankt MOrtlach. Wij gaan er positief tegenaan.

Wat betreft al die doden in de VS, vreselijk, en wat een falend beleid.
Al verwacht ik de VS niet de boeken zullen ingaan als het land met de meeste corona doden in 2020.
Zeer waarschijnlijk is dat weggelegd voor het land waar de grootste zot ter wereld leider van is, Brazilië.
Als je daar de beelden van ziet, via regionale tv in bijv Manaus, dat lijkt daar wel een groot kerkhof. Daar is Margraten en Arlington niet bij.
En het aller trieste van het verhaal, en iets wat houtkap bedrijven prima uitkomt, is dat inheemse indianen stammen met uitroeien bedreigt worden.
Mensen in het oerwoud sterven daar als vliegen, en als men al het ziekenhuis weet te halen heeft men er vaak al 2 tot 4 dagen over gedaan om er tekomen.
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor K80 » 14 jun 2020 08:33

Veel sterkte!!!!
Vandaag is het gisteren van morgen.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 17 jun 2020 19:24

Van wat ik zo zie gaat het redelijk goed in Nederland met Corona. Weinig nieuwe gevallen, enkele sterfgevallen. Een hele opluchting.

In de Canada lijken we ook over de heuvel heen te zijn. Duimen dat de daling doorzet.

In de VS ondertussen, man man man. Daar lijkt iedereen zich ondertussen neer te leggen bij zo'n 5.000 doden per week tot, ja, hoe lang? Geen idee. Maar het dragen van een masker lijkt te zijn opgeworpen als principieel gevecht voor de 'vrijheid'; staten waar het aantal gevallen en de doden toeneemt, lijken niet erg geneigd de economie weer op slot te gooien en op federaal niveau, tja, Trump heeft aanstaande zaterdag een rally in Tulsa, in een sportarena met een capaciteit van 20.000 man. Volgens eigen zeggen (dus ongetwijfeld gelogen, maar goed) zouden er een miljoen mensen worden verwacht. Maar zelfs als het maar 5% van dat aantal is, 50.000 man op een kluitje, geen maskers, en daarna weer verspreiden over het land.

"voordeel" is dan wel weer dat ze eventuele nieuwe uitbraken aan de demonstranten kunnen wijten. Canada houdt de grens met de VS in ieder geval nog ruim 6 weken langer dicht.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 22 jun 2020 23:51

De rally van Trump viel volledig in het water. Goede zaak, want zo werd dat evenement geen 'superspreider'.

Maar ook zonder deze stunt gaat het helemaal de verkeerde kant op met de VS.

Afbeelding


Daarbij heeft Trump nu bevestigd dat hij het testen met opzet heeft afgeremd, want ze vonden te veel gevallen. Gevallen van mensen die weinig last hadden, a-symptomatische gevallen, etc. "JA, ABSOLUTE KNURFT! DAT ZIJN TOCH JUIST DE MENSEN DIE JE WILT VINDEN ZODAT ZE HET VIRUS NIET AAN ANDEREN DOORGEVEN!"
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten