Help me alsjeblieft! -belofte

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Roos03
Verkenner
Verkenner
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 jun 2020 14:44

Help me alsjeblieft! -belofte

Berichtdoor Roos03 » 05 jun 2020 14:11

Goedemiddag iedereen!
Ik vind het ontzettend spannend om hier te schrijven!
Ik heb 2 onduidelijkheden en hoop dat jullie me via deze weg willen helpen! Een tijdje geleden heb ik via “vragen” een vraag gesteld. Ik ben een meisje van 16 jaar, lijdt aan een depressie en he mijzelf laatst voor het eerst gesneden. Ik weet dat helemaal niet goed is. Die avond had ik een angst & paniek aanval omdat ik me schuldig voelde naar God. Ik heb toen gebeden maar ik weet niet meer of ik heb gezegd dat ik het nooit meer zal doen of dat ik heb gezegd dat ik het zou proberen om nooit meer te doen. Wel heb ik die dagen daarna gezegd tegen mijn ouders dat ik een belofte gemaakt heb (toen twijfelde ik ook al wel, maar heb het wel gezegd) staat die belofte dan wel of niet?

Als tweede, ik lijdt aan meerdere psychische problemen (krijg momenteel wel hulp voor alles) als ik dan bijvoorbeeld in een angst of paniek aanval kom en ik niet meer weet wat ik moet doen krijg ik dwang naar zelfbeschadiging (ik weet het.. het is niet goed en ik vind het heel erg!) op alle momenten kwam er steeds net iemand thuis dat mij hiervan redde. Maar als ik in die aanval zit krijg ik al snel de gedachten dat al heb ik die belofte wel gemaakt God snapt dat ik ziek ben (wat natuurlijk ook geen goede gedachten is, ik vind dit ook heel erg en het is natuurlijk helemaal geen excuus!). Nu weet ik dat ik het moet proberen te voorkomen en hier alles aan zou moeten doen, maar wat als het mis gaat?
Kan God dat vergeven? Kan ik dan nog naar de Hemel? Ik zal er alles aan proberen te doen dat het niet hoeft, maar als het mis is gegaan, wat moet ik dan doen?
Deze vraag stel ik omdat als het mis gaat en ik niet weet of God dit ooit kan vergeven of wat ik moet doen ik nog gekkere dingen ga doen omdat ik dan bang wordt dat ik niet naar de Hemel mag of het me niet meer vergeven word.

Heel veel vragen, maar ik hoop echt dat jullie antwoord kunnen geven!
Alvast heel erg bedankt een hele fijne dag!

tulp
Sergeant
Sergeant
Berichten: 380
Lid geworden op: 30 apr 2006 14:42

Re: Help me alsjeblieft! -belofte

Berichtdoor tulp » 05 jun 2020 15:58

Roos03 schreef:Maar als ik in die aanval zit krijg ik al snel de gedachten dat al heb ik die belofte wel gemaakt God snapt dat ik ziek ben (wat natuurlijk ook geen goede gedachten is, ik vind dit ook heel erg en het is natuurlijk helemaal geen excuus!).


Hoi Roos,
Deze gedachte licht ik er even uit omdat ik dat heel wijs van je vind. God kent je, Hij weet van je ziekte dus Hij begrijpt als geen ander hoe moeilijk het in je hoofd/hart is.

Het is, denk ik, goed om niet al je psychische klachten en je dwanggedachten theologisch te benaderen.
Ja, je bent zondig en nee, jezelf snijden is niet helpend maar dat is een ontstoken gewricht net zo min.
Je lichaam kan van slag zijn (cellen kunnen gaan woekeren, iets kan gaan ontsteken, enz) en je geest kan ook van slag zijn.

Je kunt aan God vragen of Hij je nabij wil zijn en je wilt helpen om nare gevoelens te hanteren en/of te verwerken. Of hij je behandeling wil zegenen.
Je kunt vragen of Hij je wil helpen om het nooit meer te doen en of Hij je kracht wil geven om tegen de dwang te vechten.
Maar om Hem te beloven dat je het noooooit meer zult doen...? En je daarna afvragen of Hij je wel zal kunnen vergeven?
Ik denk dat die gedachten sowieso niet helpend zijn: ze versterken je angst en daarmee versterk je de dwang.
Vergelijk het met het hebben van griep: beloof je dan aan God dat je nooooit meer koorts zult hebben en vraag je je daarna bij je volgende griep af of Hij je wel kan vergeven? Nee hè? Dan gaat er ergens iets scheef.

Goed van jou dat je in therapie bent: je werkt dus aan je herstel! Je hebt helemaal gelijk hoor: God weet dat je ziek bent. Hij weet al je moeilijke gedachten, al je kwelling kent Hij.
In de Bijbel is God met ontferming bewogen over mensen die het moeilijk hebben, dus ook met jou.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Help me alsjeblieft! -belofte

Berichtdoor Mortlach » 05 jun 2020 17:27

Roos03 schreef:Goedemiddag iedereen!
Ik vind het ontzettend spannend om hier te schrijven!
Ik heb 2 onduidelijkheden en hoop dat jullie me via deze weg willen helpen! Een tijdje geleden heb ik via “vragen” een vraag gesteld. Ik ben een meisje van 16 jaar, lijdt aan een depressie en he mijzelf laatst voor het eerst gesneden. Ik weet dat helemaal niet goed is. Die avond had ik een angst & paniek aanval omdat ik me schuldig voelde naar God. Ik heb toen gebeden maar ik weet niet meer of ik heb gezegd dat ik het nooit meer zal doen of dat ik heb gezegd dat ik het zou proberen om nooit meer te doen. Wel heb ik die dagen daarna gezegd tegen mijn ouders dat ik een belofte gemaakt heb (toen twijfelde ik ook al wel, maar heb het wel gezegd) staat die belofte dan wel of niet?

Als tweede, ik lijdt aan meerdere psychische problemen (krijg momenteel wel hulp voor alles) als ik dan bijvoorbeeld in een angst of paniek aanval kom en ik niet meer weet wat ik moet doen krijg ik dwang naar zelfbeschadiging (ik weet het.. het is niet goed en ik vind het heel erg!) op alle momenten kwam er steeds net iemand thuis dat mij hiervan redde. Maar als ik in die aanval zit krijg ik al snel de gedachten dat al heb ik die belofte wel gemaakt God snapt dat ik ziek ben (wat natuurlijk ook geen goede gedachten is, ik vind dit ook heel erg en het is natuurlijk helemaal geen excuus!). Nu weet ik dat ik het moet proberen te voorkomen en hier alles aan zou moeten doen, maar wat als het mis gaat?
Kan God dat vergeven? Kan ik dan nog naar de Hemel? Ik zal er alles aan proberen te doen dat het niet hoeft, maar als het mis is gegaan, wat moet ik dan doen?
Deze vraag stel ik omdat als het mis gaat en ik niet weet of God dit ooit kan vergeven of wat ik moet doen ik nog gekkere dingen ga doen omdat ik dan bang wordt dat ik niet naar de Hemel mag of het me niet meer vergeven word.

Heel veel vragen, maar ik hoop echt dat jullie antwoord kunnen geven!
Alvast heel erg bedankt een hele fijne dag!


Wat een lastige situatie.

Jezelf snijden kan inderdaad tijdelijk een goed gevoel geven, maar op lange termijn is het een zeer slechte oplossing. Dat weet je natuurlijk zelf ook. Maar ja, op crisis-momenten is het lastig om het grotere plaatje te blijven zien.

Goed dat je hulp krijgt voor je problemen. Misschien is het goed om te vragen of je iets voorgeschreven kunt krijgen voor je paniekaanvallen, Xanax bijvoorbeeld. Dat hoeft geen zware dosis te zijn trouwens, gewoon voor incidenteel gebruik. Ik zou hier op aandringen, maar ik weet dat sommige artsen hier wel eens moeilijk over doen. In dat geval is het belangrijk dat je je ademhaling beheerst/vertraagt wanneer je een paniekaanval hebt zodat je niet gaan hyperventileren. Zingen is daar heel goed voor en als dat niet werkt in een zakje blazen.

Wat die vergeving betreft, dat lijkt me het laatste waar je je zorgen om zou moeten maken. Jezus vergaf de moordenaars die naast hem aan het kruis hingen. Als je voor moord kunt worden vergeven, wat is een verbroken belofte dan? Het is lijkt me wel belangrijk dat je een beetje perspectief houdt.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Help me alsjeblieft! -belofte

Berichtdoor K80 » 05 jun 2020 21:06

Veel sterkte lieve meid, hopelijk kan je iets met aangegeven tips en uitleg hier boven.
Vandaag is het gisteren van morgen.

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Help me alsjeblieft! -belofte

Berichtdoor MoesTuin » 05 jun 2020 22:27

Inderdaad Roos, waardevolle inhoudelijke adviezen staan hierboven reeds.
Heel veel sterkte!





Als ik ’s avonds verlang naar de nacht,
als ik moe ben van ’t vragen om kracht,
komt de stem van de Heer, leg je zorgen toch neer,
want ik draag ze, ik heb alles volbracht.

Kom bij mij, kom bij mij zegt Jezus,
als je moe bent en uitgeblust,
kom bij mij met je last, ‘k heb een juk dat je past,
kom en volg mij en ik geef je rust.

Is de last van je leven te zwaar,
je gedachten vermoeid en verward,
kom dan bij mij en kniel, ik geef rust voor je ziel,
kom en leer van mij, ‘k ben nederig van hart.

Kom bij mij, kom bij mij zegt Jezus,
als je moe bent en uitgeblust,
kom bij mij met je last, ‘k heb een juk dat je past,
kom en volg mij en ik geef je rust.
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23584
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Help me alsjeblieft! -belofte

Berichtdoor Marnix » 05 jun 2020 23:17

Roos03 schreef:Goedemiddag iedereen!
Ik vind het ontzettend spannend om hier te schrijven!
Ik heb 2 onduidelijkheden en hoop dat jullie me via deze weg willen helpen! Een tijdje geleden heb ik via “vragen” een vraag gesteld. Ik ben een meisje van 16 jaar, lijdt aan een depressie en he mijzelf laatst voor het eerst gesneden. Ik weet dat helemaal niet goed is. Die avond had ik een angst & paniek aanval omdat ik me schuldig voelde naar God. Ik heb toen gebeden maar ik weet niet meer of ik heb gezegd dat ik het nooit meer zal doen of dat ik heb gezegd dat ik het zou proberen om nooit meer te doen. Wel heb ik die dagen daarna gezegd tegen mijn ouders dat ik een belofte gemaakt heb (toen twijfelde ik ook al wel, maar heb het wel gezegd) staat die belofte dan wel of niet?

Als tweede, ik lijdt aan meerdere psychische problemen (krijg momenteel wel hulp voor alles) als ik dan bijvoorbeeld in een angst of paniek aanval kom en ik niet meer weet wat ik moet doen krijg ik dwang naar zelfbeschadiging (ik weet het.. het is niet goed en ik vind het heel erg!) op alle momenten kwam er steeds net iemand thuis dat mij hiervan redde. Maar als ik in die aanval zit krijg ik al snel de gedachten dat al heb ik die belofte wel gemaakt God snapt dat ik ziek ben (wat natuurlijk ook geen goede gedachten is, ik vind dit ook heel erg en het is natuurlijk helemaal geen excuus!). Nu weet ik dat ik het moet proberen te voorkomen en hier alles aan zou moeten doen, maar wat als het mis gaat?
Kan God dat vergeven? Kan ik dan nog naar de Hemel? Ik zal er alles aan proberen te doen dat het niet hoeft, maar als het mis is gegaan, wat moet ik dan doen?
Deze vraag stel ik omdat als het mis gaat en ik niet weet of God dit ooit kan vergeven of wat ik moet doen ik nog gekkere dingen ga doen omdat ik dan bang wordt dat ik niet naar de Hemel mag of het me niet meer vergeven word.

Heel veel vragen, maar ik hoop echt dat jullie antwoord kunnen geven!
Alvast heel erg bedankt een hele fijne dag!


Dapper dat je dit hier plaatst. Ik heb hier zelf geen ervaring mee, ken wel mensen die dit ook hebben gehad. Een paar dingen die ik wil meegeven:

- ja, er is bij God altijd vergeving door Jezus Christus. Dat Hij van je houdt is niet de verdienste van hoe je zelf leeft. Gods liefde (en dus ook Zijn vergeving die daaruit voortkomt) zijn in Jezus onvoorwaardelijk. Ook, misschien wel juist voor mensen die telkens vallen. Het is heel belangrijk om je daar heel goed van te laten doordringen. Want ergens is je twijfel gebaseerd op een idee dat als jij goed leeft en geen fouten maakt, je bij Hem mag komen... maar anders... geloof me, dan zou geen christen geloofszekerheid kunnen hebben. Hij kijkt naar je door Jezus Christus en hoe meer je dat beseft, hoe meer je in je zwakheid sterk wordt.

Ik citeer hier regelmatig uit Hebreeen 4 omdat ik dat zo’n rijk gedeelte vindt:

Nu wij een hooggeplaatste hogepriester hebben die de hemel is doorgegaan, Jezus, de Zoon van God, moeten we vasthouden aan het geloof dat we belijden. Want de hogepriester die wij hebben is er een die met onze zwakheden kan meevoelen, juist omdat hij, net als wij, in elk opzicht op de proef is gesteld, met dit verschil dat hij niet vervallen is tot zonde. Laten we dus zonder schroom naderen tot de troon van de Genadige, waar we telkens als we hulp nodig hebben barmhartigheid en genade vinden.

Je mag bij God komen, nu en later omdat Jezus je leven leefde en niet verviel tot zonde. En daarom mag je, niet als je goed leeft maar juist als je zwak bent en valt, zonder schroom naar Gods troon en genade vinden. Ik kan niet genoeg benadrukken hoe belangrijk het is om dat te beseffen. Het is de kern van het evangelie en je zal dit overal in de Bijbel terugvinden. Kerf dat in je hart.

- bovenstaande moet geen reden zijn om juist aan verleidingen toe te geven omdat er toch wel vergeving is en het niet uitmaakt wat je doet. Het is een drug die tijdelijk even verlichting geeft en daarna voel je je alleen maar slechter. Het lost niets op, integendeel. Dat is rationeel en als je ergens aan verslaafd bent werkt dat heel anders maar blijf dat wel tegen jezelf zeggen.

- probeer niet alleen te bidden nadat het mis is gegaan maar op de momenten dat je die strijd hebt.

- professionele hulp is uitermate belangrijk. Wees daarin echt open en eerlijk over deze dingen. Als iemand je kan helpen zijn het wel professionals.

- is er een christen met wie je goed bevriend bent of zo, waarmee je dit kan delen, ook op geestelijk gebied? Dat is misschien heel spannend maar het kan enorm helpen als er iemand is die je kan bellen als je het lastig hebt, met wie je kan praten, die voor je of met je kan bidden, die regelmatig vraagt hoe het gaat, die je kan bemoedigen, troosten enzovoorts. Dat is bij verslavingen altijd heel belangrijk en kan echt enorm helpen. En nogmaals, dat kan heel spannend zijn maar als iemand om je geeft zal die persoon er echt graag voor je willen zijn en blij zijn dat je dat hebt verteld. God geeft mensen om je heen om je te helpen en zo mag je er ook voor anderen zijn, meeleven, bidden, elkaars lasten meedragen.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt, als je vragen hebt, stel ze gerust. Ik zal voor je bidden. Vertrouw op Hem!

Liefs & zegen,
Marnix
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Roos03
Verkenner
Verkenner
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 jun 2020 14:44

Re: Help me alsjeblieft! -belofte

Berichtdoor Roos03 » 06 jun 2020 06:43

Goedemorgen!
Wat een waardevolle reacties allemaal! Hier heb ik zeker iets aan en het helpt me enorm.
Ik wil jullie hier heel erg voor bedanken en de tijd die jullie er voor genomen hebben.

Heel erg bedankt!

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Help me alsjeblieft! -belofte

Berichtdoor MoesTuin » 06 jun 2020 07:11

Fijn Roos en bedankt voor de terugkoppeling en blijf gerust delen / vragen hier.....voel je vrij.

En tegelijk wordt ik er blij van hoe een meelevend bemoedigend liefdevol refoweb forum we met elkaar in al die verschillen ook kunnen zijn voor de medemens in nood / met vragen.
Dat kan dus ook!
Wat mooi en rijk!
om ook hier door heen de Liefde van de Heer te laten zien....je ziet hier de heilige Geest aan het werk...
Roos, er staan hier bidders om je heen....
Zegen voor iedereen op zijn of haar plek, hier op dit forum en in real - life.
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Roos03
Verkenner
Verkenner
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 jun 2020 14:44

Re: Help me alsjeblieft! -belofte

Berichtdoor Roos03 » 06 jun 2020 07:48

MoesTuin schreef:Inderdaad Roos, waardevolle inhoudelijke adviezen staan hierboven reeds.
Heel veel sterkte!





Als ik ’s avonds verlang naar de nacht,
als ik moe ben van ’t vragen om kracht,
komt de stem van de Heer, leg je zorgen toch neer,
want ik draag ze, ik heb alles volbracht.

Kom bij mij, kom bij mij zegt Jezus,
als je moe bent en uitgeblust,
kom bij mij met je last, ‘k heb een juk dat je past,
kom en volg mij en ik geef je rust.

Is de last van je leven te zwaar,
je gedachten vermoeid en verward,
kom dan bij mij en kniel, ik geef rust voor je ziel,
kom en leer van mij, ‘k ben nederig van hart.

Kom bij mij, kom bij mij zegt Jezus,
als je moe bent en uitgeblust,
kom bij mij met je last, ‘k heb een juk dat je past,
kom en volg mij en ik geef je rust.



Wat ontzettend mooi! Ik ga deze zeker opschrijven.
Het is inderdaad erg mooi dat dit er is & ik hoop dat alle andere die in deze situatie zitten hier ook wat steun uit kunnen halen.
Ik ben jullie dankbaar voor het begrip, ik vond het ontzettend spannend om dit plaatsen.
Nogmaals bedankt!

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Help me alsjeblieft! -belofte

Berichtdoor MoesTuin » 06 jun 2020 09:34

Roos03 schreef:Ik weet dat helemaal niet goed is. Die avond had ik een angst & paniek aanval omdat ik me schuldig voelde naar God. Ik heb toen gebeden maar ik weet niet meer of ik heb gezegd dat ik het nooit meer zal doen of dat ik heb gezegd dat ik het zou proberen om nooit meer te doen. Wel heb ik die dagen daarna gezegd tegen mijn ouders dat ik een belofte gemaakt heb (toen twijfelde ik ook al wel, maar heb het wel gezegd) staat die belofte dan wel of niet?

Kan God dat vergeven? Kan ik dan nog naar de Hemel? Ik zal er alles aan proberen te doen dat het niet hoeft, maar als het mis is gegaan, wat moet ik dan doen?
Deze vraag stel ik omdat als het mis gaat en ik niet weet of God dit ooit kan vergeven of wat ik moet doen ik nog gekkere dingen ga doen omdat ik dan bang wordt dat ik niet naar de Hemel mag of het me niet meer vergeven word.

Heel veel vragen, maar ik hoop echt dat jullie antwoord kunnen geven!


Beste Roos, fijn je reacties en terugkoppeling ook...
Dat maakt me ook wel nieuwsgierig naar bijvoorbeeld je kerkelijke achtergrond e.d.

Dit omdat ik nav je vragen een prachtig antwoord van de Heer voor je heb via Zijn Woord geleid door zijn heilige Geest die in harten werkt en spreekt door mensen, zo ook door deze Voorganger voor jou en die heilige Geest wil ook gaan werken in jou hart om dit Woord van God heel persoonlijk te maken voor jou in jou situatie.

Als je een half uur de tijd hebt.....rijk Evangelie Woord...verbindend in Christus alleen gebracht.

"Komt allen tot Mij die vermoeid en belast is en Ik zal u Rust geven"



P.J. Stam
Genade en Vergeving in 5 thema's:

1. Waarde
2. Ruimte
3. Kracht
4. Eenvoud
5. Onbaatzuchtigheid
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Roos03
Verkenner
Verkenner
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 jun 2020 14:44

Re: Help me alsjeblieft! -belofte

Berichtdoor Roos03 » 06 jun 2020 12:21

Dank u wel! Ik ga het zeker eens bekijken.
U mag me altijd een pb sturen over mijn kerkelijke achtergrond.

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: Help me alsjeblieft! -belofte

Berichtdoor elburger » 06 jun 2020 12:55

Beste Roos,

Ik kan gemakkelijk praten, maar wat er in jouw omgaat weet niemand.
Ik heb eens in een periode gezeten dat de dochter (17 jr ) van een hele goede vriendin van mij zichzelf ook sneed. Daarvoor stond zij indertijd onder behandeling. Het zichzelf verwonden kan diverse oorzaken hebben. Zij deed het omdat zij aandacht nodig had, omdat haar ouders waren gescheiden er ook andere kinderen waren waarvan er een paar autistisch waren en daarvoor medicatie kregen. Van het meisje werd gedacht dat zij zichzelf wel kon redden, het was een sterk meisje.Maar wat aan de buitenkant sterk lijkt, was aan de binnenkant een heel zacht en gevoelig meisje. Zij is diverse malen opgenomen geweest maar uiteindelijk is het met haar goed gekomen. Het is nu een mooie en sterke vrouw, maar haar littekens draagt zij altijd met zich mee. God kende zij niet, althans gelovig was zij niet.

Jij daarin tegen bent een gelovig mens als ik dat zo uit jouw schrijven op mag maken. God is jouw vriend, jouw steun en toeverlaat. Alles mag jij bij Hem brengen in gebed. Hij kent jouw woorden eer jij ze uitspreekt. Hoe zwaar deze periode ook voor jouw is momenteel, blijf vasthoudend in jouw geloof en gebed. Twijfels heeft ieder mens, maar twijfel nooit aan de liefde die God ook voor jou heeft. En of jij in de hemel komt, dat is voor niemand onmogelijk. Ook jij mag die smalle weg bewandelen, die niet altijd even gemakkelijk zal zijn, maar als jij standvastig blijft en volledig op God blijft vertrouwen, zul ook jij die weg voleinden.
Als jij over jouw psychische problemen wilt praten dan raad ik jou aan om dat via een PB te doen. Er zijn altijd mensen die naar jou willen luisteren en raad kunnen geven. Ook ik.

Veel sterkte en mijn beden zijn ook voor jou.
God bless you.
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Help me alsjeblieft! -belofte

Berichtdoor MoesTuin » 22 jun 2020 22:30

Roos03 schreef:.


Hoe is het nu met je Roos?

want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten