Sars, Mers, Corona...

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1466
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor hans0166 » 23 mei 2020 11:50

dit is ook weer zo'n leuk ding..

(even rechts klikken en openen in privevenster)

https://www.nrc.nl/nieuws/2020/05/22/in-naam-van-god-slik-natriumchloriet-a4000554

Gebruikersavatar
Jerommel
Sergeant
Sergeant
Berichten: 348
Lid geworden op: 21 aug 2009 07:35
Locatie: den haag

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Jerommel » 23 mei 2020 18:26

Marnix schreef:En Trump gaf dinsdag aan dit middel al 1,5e week te gebruiken met daarbij “en ik ben er nog steeds”. Wat ook wel weer aangeeft hoe dom het was dit medicijn te suggereren.... en om het maar blind te gaan slikken.
In overleg met / op advies van zijn arts wel te verstaan.
Het is ook niet zonder doktersrecept te krijgen. (Hoewel waarschijnlijk alles illegaal is te verkrijgen..).

Verder wordt het veel toegepast en getest met groot succes.
Dus waarom is 'men' er tegen?

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor K80 » 23 mei 2020 20:34

hans0166 schreef:dit is ook weer zo'n leuk ding..

(even rechts klikken en openen in privevenster)

https://www.nrc.nl/nieuws/2020/05/22/in-naam-van-god-slik-natriumchloriet-a4000554



Wat een gekken.
Vandaag is het gisteren van morgen.

Memmem
Moderator
Berichten: 2720
Lid geworden op: 11 sep 2002 21:27

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Memmem » 23 mei 2020 20:37

Mortlach schreef:Groot onderzoek door The lancet onder ruim 90.000 patiënten wijst ondertussen uit dat het gebruik van Hydrochloroquine en Chloroquine de kans op overlijden met 33 tot 45% VERHOOGT.

https://www.thelancet.com/journals/lanc ... 40-6736(20)31180-6/fulltext


Kunnen we die gevaarlijke nonsens over dat "wondermiddel" eindelijk naast ons neerleggen? Edit: @mods: serieus, nu we weten dat dat spul letterlijk levensgevaarlijk is, kunnen vermeldingen ernaar worden verwijderd?

Dit middel is getest met en zonder azitromine en dan werkt het niet of is het gevaarlijker. Als het, zoals in veel landen om ons heen, met zink, vit c en d en selenium gegeven wordt werkt het wel. Dat is het grote verschil en het moet direct, bij de eerste verschijnselen geven worden en niet pas als mensen al heel ziek zijn. En om dat te onderzoeken loopt nu een petitie.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 24 mei 2020 00:44

Jerommel schreef:In overleg met / op advies van zijn arts wel te verstaan.
Het is ook niet zonder doktersrecept te krijgen. (Hoewel waarschijnlijk alles illegaal is te verkrijgen..).

Verder wordt het veel toegepast en getest met groot succes.
Dus waarom is 'men' er tegen?


Ooit gehoord van het woord “bijwerkingen”? En het wordt helemaal niet met groot succes toegepast...
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 24 mei 2020 02:30

Memmem schreef:Dit middel is getest met en zonder azitromine en dan werkt het niet of is het gevaarlijker. Als het, zoals in veel landen om ons heen, met zink, vit c en d en selenium gegeven wordt werkt het wel. Dat is het grote verschil en het moet direct, bij de eerste verschijnselen geven worden en niet pas als mensen al heel ziek zijn. En om dat te onderzoeken loopt nu een petitie.


Er zijn mensen die dat middel al JAREN slikken vanwege andere ziekten waar het middel daadwerkelijk voor bedoeld is (Lupus, geloof ik), en die mensen krijgen toch gewoon COVID. Heel gek...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Jerommel
Sergeant
Sergeant
Berichten: 348
Lid geworden op: 21 aug 2009 07:35
Locatie: den haag

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Jerommel » 24 mei 2020 09:32

Marnix schreef:Ooit gehoord van het woord “bijwerkingen”? En het wordt helemaal niet met groot succes toegepast...

Je kan het ontkennen tot je een ons weegt, maar dat verandert niets.

Gebruikersavatar
Jerommel
Sergeant
Sergeant
Berichten: 348
Lid geworden op: 21 aug 2009 07:35
Locatie: den haag

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Jerommel » 24 mei 2020 09:34

Mortlach schreef:Er zijn mensen die dat middel al JAREN slikken vanwege andere ziekten waar het middel daadwerkelijk voor bedoeld is (Lupus, geloof ik),
Het was ooit daadwerkelijk bedoeld voor Malaria.
Sinds 2005 weet men al dat het (i.c.m. andere medicijnen, vooral dat zinkhoudende medicijn waarvan ik telkens de naam vergeet) tegen Corona virussen werkt.

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor benefietdiner » 24 mei 2020 11:24

De Corona-maatregelen zijn nog lang niet voorbij. Integendeel, voorbereidingen voor het aanscherpen van de controle op de maatregelen zijn gaande.

DIGITAAL CORONA PASPOORT IN DE MAAK

De bovenstaande mededeling heeft de reguliere media nog niet bereikt, en waarschijnlijk is daar een reden voor. Op 11-05-20 publiceerde ‘Verdict’, een online mediabedrijf op het gebied van technologie het volgende artikel: “Coronavirus digital health passport to be supplied to 15 countries (digitaal coronavirus paspoort gaat geleverd worden in 15 landen).

Volgens Verdict heeft het Engelse bedrijf ‘VST Enterprises’ een zakelijke overeenkomst gesloten met het bedrijf ‘Circle Pass Enterprises’ voor het creëren van een digitaal “gezondheidspaspoort”.

https://www.verdict.co.uk/vst-enterprises/

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 24 mei 2020 11:34

Jerommel schreef:Je kan het ontkennen tot je een ons weegt, maar dat verandert niets.


Je kan mooi kletsen maar dat verandert niets...
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 25 mei 2020 08:47

DeLange schreef:Ik heb er geen verstand van, maar mijn boerenverstand wantrouwt puur het stijgende kostenplaatje binnen "marktwerking". Geef het terug aan de overheid en het kan stukken goedkoper. Het is gewoon een middel waaraan men gewoon rijk wil worden. Dat is een wet van meden en persen met alles in deze wereld. Niets wordt belangeloos gedaan. Alles moet geld kosten.


De farmaceutische industrie is nooit van de overheid geweest. En dat alles geld kost, zo werkt onze economie helaas. Daar kan je niet zoveel aan doen als er vrije marktwerking is. Want de lonen bij de overheid mogen weer niet te hoog zijn dus gaan veel onderzoekers toch naar die bedrijven omdat ze daar meer kunnen verdienen.

Toch zou ik, als ik behoorlijk ziek zou zijn, voor dat middel gaan. Ik zou niet mijn leven geven voor wat wetenschappers zeggen. Maar het blijkt wel dat het niet helpt, als je al in de tweede fase van de ziekte zit.
Je moet het middel op tijd nemen. Bewezen of onbewezen, er werden mensen beter. En bijwerkingen zijn er altijd.


Je weet van tevoren niet of je het gaat halen of niet. Er zijn mensen die niets doen en beter worden. Of die een of ander niet-helpend middeltje innemen en dan beter worden en dat toeschrijven aan een middel. Als ik griep heb kan ik ook een pak stroopwafels per dag gaan eten en als ik dan beter ben geworden zeggen: Stroopwafels zijn een goed medicijn bij griep want toen ik dat begon te eten knapte ik al snel weer op. Daarom moet je toch naar statistieken kijken of iets werkt of niet. En dat hebben ze gedaan:

Het sterftepercentage van de groep die niets gebruikte lag op 9 procent. Van de groepen die hydroxychloroquine of chloroquine kregen, stierven respectievelijk 18 en 16,4 procent. Dat percentage lag nog hoger bij coronapatiënten die de medicijnen kregen in combinatie met antibiotica. De onderzoekers stellen dat mensen die hydroxychloroquine en chloroquine gebruiken 45 procent meer kans hebben om dood te gaan dan als zij de middelen niet innemen.

Dus stel, je bent ziek. Er is nog geen medicijn. Er is wel iets waarbij de kans groter is dat je overlijdt en als je dat niet doet geeft het je een behoorlijke kans op blijvende hartritmestoornissen. Wat doe je dan? Volgens mij nemen mensen met een gezond boerenverstand alleen iets waarbij de kans om te overlijden kleiner wordt....

https://www.trouw.nl/buitenland/malaria ... ~ba391ca5/
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Jerommel
Sergeant
Sergeant
Berichten: 348
Lid geworden op: 21 aug 2009 07:35
Locatie: den haag

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Jerommel » 25 mei 2020 14:34

Marnix schreef:Het sterftepercentage van de groep die niets gebruikte lag op 9 procent. Van de groepen die hydroxychloroquine of chloroquine kregen, stierven respectievelijk 18 en 16,4 procent. Dat percentage lag nog hoger bij coronapatiënten die de medicijnen kregen in combinatie met antibiotica. De onderzoekers stellen dat mensen die hydroxychloroquine en chloroquine gebruiken 45 procent meer kans hebben om dood te gaan dan als zij de middelen niet innemen.
Deze test ging niet volgens de regels en de resultaten zeggen niet veel.
Daarnaast is erbij niet de essentiële zinkhoudende medicijn toegediend.
Erg misleidend dus om dit als bewijs tegen HCQ+ te gebruiken, maar dat doet men dus wel.

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor DeLange » 25 mei 2020 17:03

En dit bedoel ik. Ik ben geen kenner, maar als ik dit gesprek volg, kies ik toch weer voor Jerommel 8)

Maar even iets luchtigs, gisteren hebben we verhuisd. Ik gaf van de voren aan dat iedereen zo veel mogelijk aan de 1,5 meter moest houden. En wat dacht je? Al was iedereen die er was (10 man) christelijk (van evangelisch tot christelijk gereformeerd), men hield er met opzet niet aan en de kroon spande de huisarts in ons gezeldschap. Hij gaf twee mensen een knuffel en mij een box. :lol:

Nou kijken of we ziek worden :?
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor DeLange » 25 mei 2020 17:27

Dan lees ik ook nog dit: https://www.ontdekgod.nl/plan/
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 25 mei 2020 17:50

Marnix schreef:De farmaceutische industrie is nooit van de overheid geweest. En dat alles geld kost, zo werkt onze economie helaas. Daar kan je niet zoveel aan doen als er vrije marktwerking is. Want de lonen bij de overheid mogen weer niet te hoog zijn dus gaan veel onderzoekers toch naar die bedrijven omdat ze daar meer kunnen verdienen.


Sterker nog, we hebben voorbeelden van deze situatie. In de VS was het tijden zo dat patenten van medische ontdekkingen gefinancierd door belastinggeld eigendom van de staat, wat betekende dat ze in een lade verdwenen en er niets mee werd gedaan. Tegenwoordig is dat anders geregeld. Ik heb daar een tijdje terug een twitter topic over gelezen van een overheidswetenschapper die 'officieel' het patent heeft op een bepaald middel, maar die alle inkomsten daarvan doorgeeft aan de overheid. De manier waarop het nu gaat is in ieder geval een stuk beter voor de innovatie en is winstgevender voor de belastingbetaler.


Je weet van tevoren niet of je het gaat halen of niet. Er zijn mensen die niets doen en beter worden. Of die een of ander niet-helpend middeltje innemen en dan beter worden en dat toeschrijven aan een middel. Als ik griep heb kan ik ook een pak stroopwafels per dag gaan eten en als ik dan beter ben geworden zeggen: Stroopwafels zijn een goed medicijn bij griep want toen ik dat begon te eten knapte ik al snel weer op. Daarom moet je toch naar statistieken kijken of iets werkt of niet. En dat hebben ze gedaan:


Ik had een tijdje terug de ingeving dat dat waarschijnlijk is waarom er voor de wetenschappelijk periode zo veel absoluut bizarre 'behandelmethoden' waren. Het placebo-effect is een ongelooflijk psychologisch verschijnsel.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten