Sars, Mers, Corona...

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 21 mei 2020 21:11

Jerommel schreef:Zelfmoord cijfers stijgen door de isolatie.


Nog een keer aannames versus feiten dan.....

https://nos.nl/artikel/2334626-tot-20-p ... atijd.html
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Jerommel
Sergeant
Sergeant
Berichten: 348
Lid geworden op: 21 aug 2009 07:35
Locatie: den haag

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Jerommel » 21 mei 2020 22:08

Marnix schreef:Nog een keer aannames versus feiten dan.....

https://nos.nl/artikel/2334626-tot-20-p ... atijd.html

Oh, okay, verrassend.
Gelukkig maar.
Ik vernam dat het in USA anders is en ging er eigenlijk vanuit dat het hier ook zo was.
Bedankt voor de link.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 21 mei 2020 22:56

Jerommel schreef:Oh, okay, verrassend.
Gelukkig maar.
Ik vernam dat het in USA anders is en ging er eigenlijk vanuit dat het hier ook zo was.
Bedankt voor de link.


Het vermoeden was er dat de lockdown wel eens tot meer zelfmoord zou kunnen leiden. Nu blijkt dat juust niet het geval te zijn. Geen idee waarom, misschien omdat de situatie tot minder maarschappelijk druk leidt, minder contact juist tot minder confrontaties leidt, meer rust geeft? Ik weet het niet. Het is wel interessant. Maar het maakt ook wel weer duidelijk dat je aannames niet als feiten moet presenteren. De feiten zijn nu duidelijk.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor elburger » 22 mei 2020 10:55

Het bericht dat het aantal zelfmoorden in Nederland niet explosief was gestegen was prettig om te lezen. .en zou toch denken dat voor de een of de ander het toekomst perspectief door dit virus en alle ellende die dit met zich meebrengt er juist een stijging zou zijn in het aantal zelfdodingen. Gelukkig maar.

Nu iets over het houden van de 1.5 m afstand onderling en hoe verschillend gemeenten daar mee omgaan.

Gezien, wachtrijen voor de ingang van het Vondelpark in Amsterdam waar men op nog geen 100 cm van elkaar stond in de rij.
Strand van Scheveningen wat erg druk leek.
Strand van Zandvoort waar nog volop ruimte was maar waar men werd verzocht niet meer te komen of naar huis te gaan.
Galderse Plassen bij Breda waar men niet meer naar toe kon gaan omdat het vol was. Was ook vol.
Zeeland, mensen op de stranden, ruimte te over en toch handhaving vanwege drukte.

Wat mij stoort is dat er overal verschillend wordt omgegaan met die 1.5 m handhaving.
Als ik een strand zie met alle ruimte, dan vraag ik mij af waarom dat de mensen daar niet mogen zonnen.
En als ik dan een oudere vrouw zie ( rond de 80) die vind dat het te druk was op het strand terwijl er ruimte genoeg was, dan denk ik: gun een ander mens nu ook eens iets.

Als ex erkend coronapatient vind ik dat men hier en daar de plank goed misslaat en mensen in hun vrijheden beknot. Anderzijds treedt men niet op, zoals in Amsterdam.
Wees consequent, welke gemeente dan ook in NL, en gun de mensen ook iets binnen die 1.5.m
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 22 mei 2020 11:14

Duidelijke richtlijnen zijn inderdaad wel prettig. En wat beter reguleren, we hebben heel veel strand maar het probleem is dat iedereen bij de opgangen direct in / bij de bekende badplaatsten het strand op wil.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor K80 » 22 mei 2020 12:51

Viel me ook op bij het journaal dat er verteld werdt dat het druk was op de stranden, maar op de beelden was juist veel open ruimte te zien.
Ook bij de strandtent was het heel rustig.
Alles hoeft ook niet over één kam te gaan. Dat het in Scheveningen te druk was zal best zo zijn. Maar dat is één plaats. Kust genoeg in Nederland.
Vandaag is het gisteren van morgen.

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1466
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor hans0166 » 22 mei 2020 14:29


Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Chaya » 22 mei 2020 14:45


Corona veranderde helaas niet het a sociale gedrag van velen. :(

Laat niet na het aangenaam verpozen, voor de boswachter, de schillen en de dozen...

Ik zou me schamen als ik daar gezeten zou hebben.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 22 mei 2020 16:20

elburger schreef:Nu iets over het houden van de 1.5 m afstand onderling en hoe verschillend gemeenten daar mee omgaan.

Gezien, wachtrijen voor de ingang van het Vondelpark in Amsterdam waar men op nog geen 100 cm van elkaar stond in de rij.
Strand van Scheveningen wat erg druk leek.
Strand van Zandvoort waar nog volop ruimte was maar waar men werd verzocht niet meer te komen of naar huis te gaan.
Galderse Plassen bij Breda waar men niet meer naar toe kon gaan omdat het vol was. Was ook vol.
Zeeland, mensen op de stranden, ruimte te over en toch handhaving vanwege drukte.


Ik zeg zeker NIET dat het overal goed gaat, maar let wel op dat het perspectief van foto's enorm kan vertekenen. En om de een of andere vreemde reden - totaal onverklaarbaar - zijn heel veel foto's in de media ineens geschoten vanuit een laag, zijdelings perspectief, en dan lijkt het inderdaad alsof men hutje mutje op elkaar zit. Zou je dezelfde foto met een drone vanuit de lucht schieten, dan zou de ruimte die mensen onderling proberen te bewaren veel duidelijker zijn.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 22 mei 2020 17:19

Afbeelding

Waar het dus ook helemaal niet goed gaat, is Brazilië. Het is lastig om meer problemen te verzinnen waar Brazilië mee kampt: arme bevolking in sloppenwijken waar afstandhouden gewoon geen optie is; toch al gammele gezondheidszorg; een regering die het probleem negeert; inheemse bevolking die sowieso al kwetsbaarder is.

Dat wordt een tranendal als de ziekenhuizen daar echt bezwijken.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 22 mei 2020 17:21

Mortlach schreef:Ik zeg zeker NIET dat het overal goed gaat, maar let wel op dat het perspectief van foto's enorm kan vertekenen. En om de een of andere vreemde reden - totaal onverklaarbaar - zijn heel veel foto's in de media ineens geschoten vanuit een laag, zijdelings perspectief, en dan lijkt het inderdaad alsof men hutje mutje op elkaar zit. Zou je dezelfde foto met een drone vanuit de lucht schieten, dan zou de ruimte die mensen onderling proberen te bewaren veel duidelijker zijn.


Precies. Normaal gingen mensen doorgaans ook niet met hun handdoek een meter naast je liggen. Maar dat je op een dag als gisteren vrijwillig naar Zandvoort, Scheveningen of Bloemendaal gaat snap ik sowieso niet. Er zijn zoveel plekken waar het een stuk rustiger is.

En ja triest dat mensen hun zooi niet opruimen maar in de natuur laten slingeren...
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 22 mei 2020 17:32

Groot onderzoek door The lancet onder ruim 90.000 patiënten wijst ondertussen uit dat het gebruik van Hydrochloroquine en Chloroquine de kans op overlijden met 33 tot 45% VERHOOGT.

https://www.thelancet.com/journals/lanc ... 40-6736(20)31180-6/fulltext


Kunnen we die gevaarlijke nonsens over dat "wondermiddel" eindelijk naast ons neerleggen? Edit: @mods: serieus, nu we weten dat dat spul letterlijk levensgevaarlijk is, kunnen vermeldingen ernaar worden verwijderd?
Laatst gewijzigd door Mortlach op 22 mei 2020 19:37, 1 keer totaal gewijzigd.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor K80 » 22 mei 2020 18:27



Verschrikkelijk asociaal vind ik dat. Zelfde als je een strandbedje huurt vragen ze altijd of je het aub terug wilt brengen voor 17:00 uur. Tenminste in Domburg. De meeste mensen laten het gewoon staan. Ook zo triest.
Vandaag is het gisteren van morgen.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 22 mei 2020 21:54

Mortlach schreef:Groot onderzoek door The lancet onder ruim 90.000 patiënten wijst ondertussen uit dat het gebruik van Hydrochloroquine en Chloroquine de kans op overlijden met 33 tot 45% VERHOOGT.

https://www.thelancet.com/journals/lanc ... 40-6736(20)31180-6/fulltext


Kunnen we die gevaarlijke nonsens over dat "wondermiddel" eindelijk naast ons neerleggen? Edit: @mods: serieus, nu we weten dat dat spul letterlijk levensgevaarlijk is, kunnen vermeldingen ernaar worden verwijderd?


En Trump gaf dinsdag aan dit middel al 1,5e week te gebruiken met daarbij “en ik ben er nog steeds”. Wat ook wel weer aangeeft hoe dom het was dit medicijn te suggereren.... en om het maar blind te gaan slikken. De experts die kritisch reageerden hadden gelijk. Clinton had wel een punt toen ze vervolgens twitterde dat Trump niet voor dokter moet spelen. En de arts die met allerlei theorien kwam over winstbejag van de farmaceutische industrie en dat hem daarom verboden werd dit middel te gebruiken (en iedereen die dat vervolgens maar deelde) moeten zoch maar eens achter de oren krabben...
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 23 mei 2020 01:18

Marnix schreef:En Trump gaf dinsdag aan dit middel al 1,5e week te gebruiken met daarbij “en ik ben er nog steeds”. Wat ook wel weer aangeeft hoe dom het was dit medicijn te suggereren.... en om het maar blind te gaan slikken. De experts die kritisch reageerden hadden gelijk. Clinton had wel een punt toen ze vervolgens twitterde dat Trump niet voor dokter moet spelen. En de arts die met allerlei theorien kwam over winstbejag van de farmaceutische industrie en dat hem daarom verboden werd dit middel te gebruiken (en iedereen die dat vervolgens maar deelde) moeten zoch maar eens achter de oren krabben...


Goed, maar je mag er gewoon vanuitgaan dat Trump liegt, tenzij er bewijs verschijnt van het tegendeel. Niet dat Trump zich daar wat van aantrekt, de leugens zijn het punt. Want hoe meer hij liegt, hoe 'normaler' mensen dat gaan vinden; en als hij erop wordt aangesproken, gooit het hij meteen op "ja, maar iedereen liegt, altijd' en dat nemen mensen tegenwoordig vrij gemakkelijk aan. Het idee dat er nog politici zijn met integriteit en principes, is door Trump de afgelopen 4 jaar met de grond gelijk gemaakt.

En zijn base maakt het ook niks uit. De impeachement niet, de corona niet, de recessie niet, overstromingen niet, orkanen niet, racisme niet, leugens niet. Trump is nu letterlijk net zo populair onder sommigen als een jaar geleden. Onbegrijpelijk.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten