Sars, Mers, Corona...

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23568
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 13 mei 2020 09:47

henkie schreef:Ik zag dat dit inmiddels door een aantal media is gecontroleerd:

https://nieuwscheckers.nl/nieuwschecker ... -internet/
https://www.rd.nl/troostvol-coronanieuw ... -1.1659334

Ik volg zelf @Nieuwscheckers en @JPeterBurger via de Twittert, daar worden wonderlijke berichten gefactcheckt. Dat is ook geen overbodige luxe voor een aantal andere forummers, zo te lezen ;-)


Helemaal mee eens. Ik verbaas me erover hoeveel nepnieuws er wordt verspreid in deze tijd. En hoeveel mensen, ook mensen waar ik dat totaal niet van verwacht, dat gewoon delen, zonder te feiten te checken.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Chaya » 13 mei 2020 12:52

henkie schreef:Ik volg zelf @Nieuwscheckers en @JPeterBurger via de Twittert, daar worden wonderlijke berichten gefactcheckt. Dat is ook geen overbodige luxe voor een aantal andere forummers, zo te lezen ;-)

O dus ik was te goed van vertrouwen. :(
Ik ben altijd wel op mijn hoede voor fakenews, ken Peter Burger ook wel, maar kennelijk gaat dan de emotie toch de overhand krijgen he.
En ik was niet de enige goedgelovige...
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 13 mei 2020 15:05

benefietdiner schreef:Nog niet. Het is momenteel nog koffiedik kijken. Wie weet wat ons te wachten staat.

Het is het zelfde als G5. Niemand weet wat er gebeurd, ook het RIVM niet, als G5 operationeel is. Als de zendmasten van G5 er allemaal straks staan kom misschien het probleem te voorschijn..... of niet.

Dat brengt uiteraard allemaal onzekerheid en speculatie met zich mee.


Die vaccin-paniek begrijp ik echt niet. Begrijp me heel goed: ik ben 100% voor vaccinatie, maar 100% tegen verplichte vaccinatie. Ik vind namelijk niet dat overheden het recht hebben om mij/mijn kinderen tegen mijn wil te injecteren met wat dan ook. De vaccinatiegraad moet omhoog, zeker, maar dat moet door onderwijs, bewustwording en publieke campagnes. En als je dan écht niet wilt (om geloofsredenen bijvoorbeeld), dan mag je dankbaar zijn dat voldoende mensen wél gevaccineerd zijn dat je toch redelijk beschermd bent.

Maar denk je eens in, er zijn plaatsen ter wereld waar mensen God dankend op de knieën vallen als er weer eens een zending met mazelenvaccin wordt geleverd, terwijl mensen hier blijkbaar vergeten zijn wat voor een gesel die ziekte ook hier nog niet eens zo heel lang geleden was - en dan heb ik het niet eens over pokken, polio, etc. Hier worden de gekste dingen verzonnen om het maar in een kwaad daglicht te stellen.

5G is ook zoiets. Stoomtreinen die de melk zuur maken!
Laatst gewijzigd door Mortlach op 13 mei 2020 15:10, 1 keer totaal gewijzigd.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 13 mei 2020 15:09

Chaya schreef:O dus ik was te goed van vertrouwen. :(
Ik ben altijd wel op mijn hoede voor fakenews, ken Peter Burger ook wel, maar kennelijk gaat dan de emotie toch de overhand krijgen he.
En ik was niet de enige goedgelovige...



Beter te goed van vertrouwen dan te cynisch/wantrouwend. En het overkomt ons allemaal, soms willen we ook gewoon dat iets waar is. Laatst deelde ik een foto van een lege winkelstraat in een dorp in buurt waar een eland liep. Bleek ook gewoon een Photoshop, vertelde iemand mij achteraf en als je goed kijkt zie je inderdaad dat de schaduwen niet kloppen.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor K80 » 13 mei 2020 15:56

Mortlach schreef:Die vaccin-paniek begrijp ik echt niet. Begrijp me heel goed: ik ben 100% voor vaccinatie, maar 100% tegen verplichte vaccinatie. Ik vind namelijk niet dat overheden het recht hebben om mij/mijn kinderen tegen mijn wil te injecteren met wat dan ook. De vaccinatiegraad moet omhoog, zeker, maar dat moet door onderwijs, bewustwording en publieke campagnes. En als je dan écht niet wilt (om geloofsredenen bijvoorbeeld), dan mag je dankbaar zijn dat voldoende mensen wél gevaccineerd zijn dat je toch redelijk beschermd bent.

Maar denk je eens in, er zijn plaatsen ter wereld waar mensen God dankend op de knieën vallen als er weer eens een zending met mazelenvaccin wordt geleverd, terwijl mensen hier blijkbaar vergeten zijn wat voor een gesel die ziekte ook hier nog niet eens zo heel lang geleden was - en dan heb ik het niet eens over pokken, polio, etc. Hier worden de gekste dingen verzonnen om het maar in een kwaad daglicht te stellen.

5G is ook zoiets. Stoomtreinen die de melk zuur maken!


Ben ik helemaal met je eens.
Niet verplichten, maar informeren en promoten wel.
Vandaag is het gisteren van morgen.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 13 mei 2020 17:43

Marnix schreef:Helemaal mee eens. Ik verbaas me erover hoeveel nepnieuws er wordt verspreid in deze tijd. En hoeveel mensen, ook mensen waar ik dat totaal niet van verwacht, dat gewoon delen, zonder te feiten te checken.


Ik denk dat het voor een groot deel ook komt door overactieve algoritmen van Facebook, YouTube, etc. Misschien is het tijd wat vaker het "incognito" venster te gebruiken, want ik merk dat mijn 'feed' nu dus meer van dit soort video's laat zien omdat ik hier op RW op zo'n linkje heb geklikt.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Memmem
Moderator
Berichten: 2720
Lid geworden op: 11 sep 2002 21:27

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Memmem » 13 mei 2020 20:32

henkie schreef:Deze meneer trekt zijn keutel inmiddels een beetje in: https://www.instagram.com/p/CAAuDbfA80Q/

Ik snap die discussie over een vaccin ook niet helemaal. Niemand wordt gedwongen gevaccineerd toch?

Goed lezen henk, deze meneer zegt dat zijn filmpje gedeeld wordt met teksten waar hij niet achter staat, en geeft het advies zijn film te bekijken en niet de begeleidende teksten van anderen.

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor elburger » 14 mei 2020 07:54

Wie gaat de schade, geleden door het coronavirus, betalen?
Het is mooi dat de staat miljarden euro's uit heeft getrokken om de schade voor ondernemers zo veel mogelijk te beperken.
Ook de zorg heeft ettelijke miljarden gekost.
Gelukkig, laat daar geen misverstand over bestaan.
Maar nu de vraag.
Wie gaat dat betalen? Net een artikel gelezen van een belgische gezondheidseonoom die eerkzaam is op een universiteit in Engeland ( Oxford) ,dat de oudere generatie daar maar het grootste offer voor moet brengen. De jongere generatie moet de economie weer opgang brengen.

Wat vindt u hiervan?

Ten tweede las en hoorde ik het bericht van de WHO dat men er maar vanuit moet gaan dat het COVID-19 virus wel een voor altijd aanwezig kan blijven!
Bangmakerij of zit er een kern van waarheid in?

Ten derde wil ik nog even terugkomen op een tip die ik vorige week gaf, en wel de documentaire van Rudi Vrankx op de VRT ovet corona in Equador, Idlib, Congo en Gaza. Vreselijke beelden uit Quayaquil waar de doden op de straat lagen en soms maar in de brand werden gestoken. Idlib dan. Gelukkig nog geen corona en weet men daar ook van de gevaren van dit virus, maar men vindt Assad een gevaarlijker virus. Als het virus daar toeslaat is de ramp niet te overzien.
Congo, daar zegt de bevolking dat het een blanke mensen ziekte is. De belangrijkste wijk van dat enorme land kent alleen een lockdown. De rest leeft gewoon verder. Tot nu toe blijft het coronavirus ook hier nog heel kleinschalig.
Gaza dan. Begin april 13 besmettingen eind april 19 en alleen zijn in behandeling. Er wordt een speciaal ziekenhuis gebouwd en daar gaat iedere verdachte van het virus in quarantaine. Opmerkelijk...er is samenwerking met de Israelisch.

Tenslotte nog.
Wanneer wordt die Jair Bolzonaro een wakker. Brazilie is er vreselijk aan toe, en die man doet het af als een griepje. DT is raar bezig maar deze man heeft totaal geen feeling met zijn bevolking!
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23568
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 14 mei 2020 09:01

elburger schreef:Wie gaat de schade, geleden door het coronavirus, betalen?
Het is mooi dat de staat miljarden euro's uit heeft getrokken om de schade voor ondernemers zo veel mogelijk te beperken.
Ook de zorg heeft ettelijke miljarden gekost.
Gelukkig, laat daar geen misverstand over bestaan.
Maar nu de vraag.
Wie gaat dat betalen? Net een artikel gelezen van een belgische gezondheidseonoom die eerkzaam is op een universiteit in Engeland ( Oxford) ,dat de oudere generatie daar maar het grootste offer voor moet brengen. De jongere generatie moet de economie weer opgang brengen.

Wat vindt u hiervan?


Ja dat is wel opmerkelijk. Zijn redenering is: De ouderen zijn het meest kwetsbaar voor het virus maar het zijn vooral de jongeren die hun banen verliezen als gevolg van de crisis. De jongeren brengen de grootste offers, vooral om te zorgen dat de ouderen niet besmet worden... daar mag wel wat tegenover staan. Nou denk ik niet dat dit idee veel gehoor zal vinden. Bij een crisis betaalt de overheid in eerste instantie maar de burgers zullen daar ook aan moeten bijdragen.

Ten tweede las en hoorde ik het bericht van de WHO dat men er maar vanuit moet gaan dat het COVID-19 virus wel een voor altijd aanwezig kan blijven!
Bangmakerij of zit er een kern van waarheid in?


Die kans is best groot. Kijk bijvoorbeeld naar het originele Sars-virus. Het is niet meer heel actief maar het bestaat nog wel. En het kan zich weer ontwikkeling tot een nieuwe variant, zoals Corona ook een vorm van Sars is. Kijk bijvoorbeeld ook naar de Mexicaanse griep. Het bestaat nog steeds. k heb er verder niet heel veel verstand van maar als er een vaccin komt kan het virus zich niet meer goed verspreiden. Maar om er helemaal vanaf te komen moet je wereldwijd een bepaalde vaccinatiegraad hebben... en moet het virus ook niet bij dieren kunnen overleven... anders blijft het altijd wel aanwezig lijkt me.

Maar het wil niet zeggen dat de nu genomen maatregelen er ook altijd blijven. Toen de mexicaanse griel wereldwijd toesloeg zag je ook overal zeep, handgels, reinigende doekjes etc maar ondanks dat de mexicaanse griep nog steeds bestaat is men daar toen ook gewoon weer mee gestopt.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Chaya » 14 mei 2020 15:49

elburger schreef:Wie gaat de schade, geleden door het coronavirus, betalen?

Jij, ik, zoete lieve gerritje, kortom, de belastingbetalende burger.
We maken ons geen illusies inmiddels meer he, dat we meer te besteden hebben na elke prinsjesdag?
We zouden in januari ook allemaal wat overhouden, wie heeft er iets van gemerkt?

Het enige voordeel is dat de benzine wekenlang op een laagterecordprijs stond, maar het was er niet zo druk, want veel mensen konden en mochten nergens heen. Ik heb in die weken ook maar 2 x hoeven te tanken.

Ik voorzie dat de zorgverzekeringspremie enorm gaat stijgen, evenals het eigen risico.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23568
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 14 mei 2020 16:54

Chaya schreef:Jij, ik, zoete lieve gerritje, kortom, de belastingbetalende burger.
We maken ons geen illusies inmiddels meer he, dat we meer te besteden hebben na elke prinsjesdag?
We zouden in januari ook allemaal wat overhouden, wie heeft er iets van gemerkt?

Het enige voordeel is dat de benzine wekenlang op een laagterecordprijs stond, maar het was er niet zo druk, want veel mensen konden en mochten nergens heen. Ik heb in die weken ook maar 2 x hoeven te tanken.

Ik voorzie dat de zorgverzekeringspremie enorm gaat stijgen, evenals het eigen risico.


Tot de corona-crisis zag het er prima uit. Dat door die crisis de economie in een recessie is gekomen kan je de overheid moeilijk verwijten. Overigens moet ik tot nu toe niet klagen, zo krijgen we bijvoorbeeld meer vakantiegeld. Dus ja, ik merk er nog wel wat van hoewel de komende tijd iedereen wel wat van de recessie zal gaan merken.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 14 mei 2020 17:56

Marnix schreef:Tot de corona-crisis zag het er prima uit. Dat door die crisis de economie in een recessie is gekomen kan je de overheid moeilijk verwijten. Overigens moet ik tot nu toe niet klagen, zo krijgen we bijvoorbeeld meer vakantiegeld. Dus ja, ik merk er nog wel wat van hoewel de komende tijd iedereen wel wat van de recessie zal gaan merken.


Man, als ZZP'er waren het best enge tijden qua inkomen. Gelukkig viel het mee met de daling en het lijkt allemaal al weer aan te trekken.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Boekenlezer » 14 mei 2020 19:52

Mortlach schreef:Hydroxychloroquine is toch ondertussen bewezen dat het op zijn best niets doet en zelfs de situatie kan verergeren?


Maar man, wat is het toch de laatste tijd met al die media van bijzonder betwijfelbare afkomst? En die vreselijke afkeer van vaccins. VACCINS. REDDEN. LEVENS. Maar dat mag blijkbaar niet. Hop jongens, allemaal weer kapot aan de pokken en de polio, want dan verdient de grote gemene farmaceutische industrie tenminste niks aan ons. Haha!

Waarom is men er zo op gebrand om dood te gaan? Daar zijn makkelijkere manieren voor hoor, als je echt wilt.


Moet je ook horen "de tien patienten die u genezen hebt met chloroquine..." Nee, de tien patiënten die u chloroquine gegeven hebt en die zijn genezen, dat is echt heel wat anders maar wel een belangrijk verschil. Dit is gewoon Post hoc, ergo procter hoc

Marnix schreef:Precies. Een beetje je in dingen verdiepen voor je fake news vol onjuiste complottheorieën deelt is wel prettig mensen....

Die arts lijkt mij toch niet een dom mannetje. Hij weet er, zo te horen, genoeg van. Dus dan mag ik hem toch wel serieus nemen?

Afkeer van vaccins? Hier maakt Mortlach een duidelijke vertekening, want dat is helemaal niet gezegd in de video. Die arts is niet tegen vaccins, maar ziet er zeker wel de waarde van in. Dat is dus niet het punt van die video.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor elburger » 14 mei 2020 20:10

Chaya schreef

Ik voorzie dat de zorgverzekeringspremie enorm gaat stijgen, evenals het eigen risico


Dat heb ik hier al meerdere malen geschreven. Dat ziet zelfs iemand met een IQ van 50 gebeuren. Na het zuur het zoet. Maar altijd zit er wel een tegenslag tussen. Nu kan ik het ( nog ) wel opbrengen, maar als ik denk aan al die mensen die net op of onder de armoede grens leven, dat is echt diep triest. O, roept men dan, die krijgen toeslagen, kortingen e.d. Zelfs dan redden die mensen het niet. In Elburg e.o. is er een toename bij de voedselbank, en ook bij de kerken om hulp. Triest voor een rijk land als Nederland.

Mijn oplossing?! Zorgkosten naar inkomen.
Is dat niet eerlijk? Iemand die een netto jaar inkomen heeft van 12000 moet nu net zoveel betalen als iemand die 120.000 verdient. En die 120.000 netto verdiend mijdt geen zorg maar heeft het beste pakket bij zijn zorgverzekeraar.

De rekening komt dus het hevigst aan bij Jan met de pet op.
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23568
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 14 mei 2020 21:40

Mortlach schreef:Man, als ZZP'er waren het best enge tijden qua inkomen. Gelukkig viel het mee met de daling en het lijkt allemaal al weer aan te trekken.


Klopt, ik zeg ook dat ik niet moet klagen, we hebben allebei een vast contract en dag zie ik in deze tijd zeker als een zegen. Voor ZZP’ers zijn het zeker zware tijden. Maar dat valt de overheid niet zo te verwijten, dat was mijn punt.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten