Protesteer tegen Gsus mode!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

RPGtB
Mineur
Mineur
Berichten: 211
Lid geworden op: 23 nov 2002 19:25

Protesteer tegen Gsus mode!

Berichtdoor RPGtB » 23 nov 2002 19:42

Misschien heb je al van het nieuwe modemerk Gsus gehoord. De makers van deze mode hebben als doel om met de heilige Naam van Jezus te spotten. Dus stuurt allen een protestmail, naar info@gsus.demon.nl



Hier is een voorbeeld van een protestmail (gemaakt door letsbeatgoliath@hotmail.com) die je zelf kunt ondertekenen:

Geachte medewerkers van GsusSindustries,

Door middel van deze brief wil ik protesteren tegen de manier waarop jullie omgaan met de naam van mijn God. Wat jullie doen raakt mij recht in het hart.
Ik geloof dat God Zijn eigen Zoon naar deze aarde heeft gestuurd om voor ons te sterven. Dit omdat wij allemaal zondigen en daar zelf niks aan kunnen doen. Daarom hadden wij eigenlijk moeten sterven. Doordat de Enige die nooit heeft gezondigd is gestorven hoeven wij niet meer dood te gaan. Hij gaf Zijn leven voor ons. Hij is gelukkig ook na drie dagen weer opgestaan. Daardoor heb ik nu een levende God.
De namen, slogans en redenen achter jullie kledingmerk spot hiermee op een manier die mij pijn doet. Vaak hebben jullie al gezegd dat het alleen bedoeld is om lichtelijk te provoceren. Provoceren is uitdagen, hier is mijn reactie.
Ten eerste de oorsprong van jullie naam. In één van de interviews die onder andere op jullie eigen site gepubliceerd is staat het volgende: ‘De naam Coca-Cola was al vergeven. Dus werd het Gsus’ Dat zeg je wanneer je een mooie vrouw ziet of wanneer iemand een deur voor je neus dichtslaat, licht Jan Schrijver toe.’
Dit ervaar ik als dat jullie de naam baseren op een vloek.
In een artikel van NRC Handelsblad zeggen jullie het volgende: ‘De naam Gsus bedachten we in 1993’, zegt Jan Schrijver. ‘We wilden een beetje provoceren. Maar ook de voorkeur voor de letter g speelde een rol. Die was toendertijd nogal hip. Je had een band die G-Love heette, en in de rap hadden ze het over ‘g-style’, dat van ‘gangster’ kwam.’
Dat de G voor gangster staat is zeer onterecht. Jezus was juist de enige die zonder zonden was. En dus zeker geen gangster.
In een ander interview op jullie site staat dit: ’Jan Schrijver is amibivalently against religion. He was raised in a strict catholic family. He still has a score to settle with all those Sundays when he had to go to church in his black trousers. Saturated by faith, still soaked in holy water. He was even an altar boy.’
Hieruit maak ik op dat de naam gekozen is uit een soort wraak en frustratie. Deze komt door de katholiek kerk in eerste instantie. In de praktijk wordt er echter door jullie wraak genomen op God zelf en niet op de kerk.
Dat jullie de naam Gsubelle gebruiken ervaar ik als dat jullie jezelf laten zien als groot vijand van God. De naam Izebel komt in de Bijbel twee keer voor. Zij roeide de profeten van God uit ten tijde van Elia. Zij stelde profeten aan voor andere goden. In Openbaring wordt zij ook nog genoemd als een profetes die christenen afbrengt van hetgeen waarin zij geloven. Haar naam wordt in de Bijbel dus gebruikt voor grote vijanden van God. Vrouwen die het op God en Zijn volgelingen hebben gemunt.
Tot slot jullie logo. Voordat Jezus gekruisigd werd voor onze zonden werd hij door mensen bespot. Hij werd mishandeld. Daar gebruikte men onder andere een doornenkroon voor die men in Zijn hoofd duwde. Zo’n lijdenswapen gebruiken jullie om geld aan te verdienen.
Wanneer het voor jullie moeilijk te begrijpen is hoe dit voelt voor ons moet je maar eens aan zinloos geweld denken. Hoe denken jullie dat mensen het zouden vinden als jullie van Meindert Tjoelkert of van de jongen uit Venlo een kledinglijn zouden maken. Spot nooit met iemand die zijn leven gaf voor een ander. Spot nooit met een God. God is de belangrijkste persoon in mijn leven. Daar mag je niet mee spotten.
Vanuit de Bijbel kan ik jullie nog meer argumenten aandragen.
Maar op dit moment is het genoeg dat jullie weten dat ik het niet met jullie eens ben. Ik draag jullie kleding niet. Ik bid wel voor jullie. Ik roep jullie op om te stoppen met deze spot. Jullie zeggen dat het niet zo bedoeld is maar zo ervaar ik het wel.

Hartelijke groet,

Gebruikersavatar
janneke
Sergeant
Sergeant
Berichten: 475
Lid geworden op: 12 sep 2002 13:05
Locatie: Moordrecht
Contacteer:

Berichtdoor janneke » 24 nov 2002 14:06

Dit merk bestaat al een hele tijd...Maar dat terzijde!

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3923
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:28

Berichtdoor TheKeimpe » 25 nov 2002 13:40

Janneke, das waar, maar misschien is het wel goed om te protesteren, kweet het alleen niet. kHad trouwens ooit ook een topic over Gsus willen openen, maar nu heeft RPGtB het al gedaan...

Gebruikersavatar
johannes1
Moderator
Berichten: 3142
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:13
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 25 nov 2002 13:41

als het allang bestaat, zoals janneke zegt. wat wil je er dan nog aan doen?
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Gebruikersavatar
janneke
Sergeant
Sergeant
Berichten: 475
Lid geworden op: 12 sep 2002 13:05
Locatie: Moordrecht
Contacteer:

Berichtdoor janneke » 25 nov 2002 13:44

Het bestaat al minstens een jaar volgens mij. Ik denk dat er weinig aan te doen is...Ze zouden die hele lijn er dan weer uit moeten halen ed....Ik denk, heel eerlijk gezegd, dat ze zich wienig van ons zullen aantrekken en misschien wel uitlachen.

Maargoed, wie niet waagt, wie niet wint! Je kan het altijd proberen...!

Gebruikersavatar
henkie
Beheerder
Berichten: 3651
Lid geworden op: 10 sep 2002 15:05

Berichtdoor henkie » 25 nov 2002 14:49

Ik geloof dat die winkel al een jaar of 3 in Arnhem staat. Ze breiden nu uit, las ik. Echt een grote schande.
Ik vrees dat het te laat is voor een actie, maar goed we kunnen het allicht proberen.

Mailen dus...

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8205
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 25 nov 2002 16:24

heej, ik wist helemaal niet dat je het zo uitspreekt... nooit bij nagedacht. Thanx!

RPGtB
Mineur
Mineur
Berichten: 211
Lid geworden op: 23 nov 2002 19:25

Berichtdoor RPGtB » 25 nov 2002 18:11

Verrek, bestaan ze al zolang???!!!!!!!!!!! :( :?

Gebruikersavatar
henkie
Beheerder
Berichten: 3651
Lid geworden op: 10 sep 2002 15:05

Berichtdoor henkie » 26 nov 2002 17:20

RPGtB schreef:Verrek, bestaan ze al zolang???!!!!!!!!!!! :( :?


Het was zo'n achteraf-winkeltje in de arnhemse binnenstad. Ik heb me altijd weten in te houden om geen baksteen door die ruit te laten vliegen ;-)

Alleen dat logo al zeg :x

Cybercurse
Luitenant
Luitenant
Berichten: 643
Lid geworden op: 11 sep 2002 14:24
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Berichtdoor Cybercurse » 26 nov 2002 17:50

Heb die mail ook ff ingestuurd, de lijers!!

Gebruikersavatar
janneke
Sergeant
Sergeant
Berichten: 475
Lid geworden op: 12 sep 2002 13:05
Locatie: Moordrecht
Contacteer:

Berichtdoor janneke » 26 nov 2002 18:45

henkie schreef:
Het was zo'n achteraf-winkeltje in de arnhemse binnenstad. I


Zo achteraf is het niet (wist niet eens dat er een apart winkeltje voor was)want ze verkopen het ook bij wo_men at work...

Nostyle

Berichtdoor Nostyle » 27 nov 2002 11:54

bestaat al zeker jaartje of acht a vijf Het merk komt namelijk uit de skatershoek maar is nu pas redelijk populair.

Gebruikersavatar
henkie
Beheerder
Berichten: 3651
Lid geworden op: 10 sep 2002 15:05

Berichtdoor henkie » 27 nov 2002 14:30

Nostyle schreef:bestaat al zeker jaartje of acht a vijf Het merk komt namelijk uit de skatershoek maar is nu pas redelijk populair.


De Nederlandse winkels van Gsus bestaan al een tijdje. De eerste startte zo'n 3 jaar geleden in Arnhem.

Cybercurse
Luitenant
Luitenant
Berichten: 643
Lid geworden op: 11 sep 2002 14:24
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Berichtdoor Cybercurse » 27 nov 2002 14:34

Nostyle schreef:bestaat al zeker jaartje of acht a vijf Het merk komt namelijk uit de skatershoek maar is nu pas redelijk populair.


Die skatersrommel zou ik sowieso al nooit kopen ;)

Nostyle

Berichtdoor Nostyle » 27 nov 2002 17:36

Skaters rulen nog wel lekkere wijde broeken en coole t-shirts


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten