Sars, Mers, Corona...

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor irmo » 04 mei 2020 18:18

Dacht je echt dat dat geanonimiseed werd? Dream on sweetheart....

Ik dacht trouwens dat ze met een vaccin voor malaria bezig waren?

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 04 mei 2020 21:00

Bizar! De VS moet en zal weer 'open' gaan, koste wat kost, blijkbaar. Nu veel staten de maatregelen terugschroeven en mensen weer zoals vanouds de straat op gaan, voorspelt FEMA, de federale rampenbestrijding, dat er begin juni 200.000 nieuwe gevallen zullen zijn, en 3.000 doden. PER DAG!

https://www.nytimes.com/2020/05/04/us/c ... ticleShare
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor irmo » 04 mei 2020 22:02

Gezellig. De prutsers. Achja, ze komen er vanzelf achter wat er gebeurt als ze zich niet aan de regels houden. Alleen jammer dat zoveel andere onschuldige mensen het slachtoffer daarvan moeten worden.

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor elburger » 05 mei 2020 08:40

Mortlach schreef

Echt? Miljarden? Dat zal toch wel meevallen. Ik ben zelf helemaal voor het afschaffen van contanten, als ik eerlijk ben.


Het is uisttudies bewezen dat er in de handel van verdovende middelen alleen al om bedragen gaat die in de honderden miljoenen lopen.
Neem daarbij het z wart werken.
Door deze crisis is "pijnlijk" naar buiten gekomen dat veel mensen geen geld ontvangen omdat men niet geregistreerd staat als zijnde ZZP"er, en hoevel zijn er niet die zwart werken in de land- en tuinbouw, de schoonmaak branche.
Hoe velen zie je niet op zaterdag ergens een uitrit, of tuin opnieuw bestraten. Die zaterdags schilderen, enz, enz,
Echt, de schatkist loopt miljarden mis.

https://www.rd.nl/vandaag/economie/staat-loopt-24-miljard-mis-door-zwartwerk-1.585135

https://www.rd.nl/vandaag/economie/staat-loopt-24-miljard-mis-door-zwartwerk-1.585135

nog meer als ik dacht gelezen te hebben :shock: :shock:
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor elbert » 05 mei 2020 09:11

Mortlach schreef:Bizar! De VS moet en zal weer 'open' gaan, koste wat kost, blijkbaar. Nu veel staten de maatregelen terugschroeven en mensen weer zoals vanouds de straat op gaan, voorspelt FEMA, de federale rampenbestrijding, dat er begin juni 200.000 nieuwe gevallen zullen zijn, en 3.000 doden. PER DAG!

https://www.nytimes.com/2020/05/04/us/c ... ticleShare
Ik denk dat er beter op basis van de beschikbare data besluiten kunnen worden genomen dan op basis van modellen. Want modellen zijn de afgelopen maanden niet echt betrouwbaar gebleken. Iedereen kan namelijk een model maken en de aannames die je daarbij doet, bepalen voor een heel groot deel de uitkomst.
Deze getallen die uit modellen komen rollen, zijn dus allerminst een zekerheid.
Ik ben het er trouwens wel mee eens dat versoepeling van de maatregelen op dit moment nog te vroeg is voor de Verenigde Staten. Het aantal nieuwe gevallen per dag neemt daarvoor op dit moment nog te weinig af. In Nederland zijn we wel bijna zover dat de maatregelen kunnen worden versoepeld: we zijn duidelijk over de piek heen. De VS lopen zo'n 2 a 3 weken achter op Nederland en ze doen er beter aan om nog even vol te houden.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 05 mei 2020 14:53

elburger schreef:Het is uisttudies bewezen dat er in de handel van verdovende middelen alleen al om bedragen gaat die in de honderden miljoenen lopen.
Neem daarbij het z wart werken.
Door deze crisis is "pijnlijk" naar buiten gekomen dat veel mensen geen geld ontvangen omdat men niet geregistreerd staat als zijnde ZZP"er, en hoevel zijn er niet die zwart werken in de land- en tuinbouw, de schoonmaak branche.
Hoe velen zie je niet op zaterdag ergens een uitrit, of tuin opnieuw bestraten. Die zaterdags schilderen, enz, enz,
Echt, de schatkist loopt miljarden mis.


Sorry, maar als je je niet registreerd om belasting te ontduiken, dan moet je niet gaan lopen piepen dat je geen steun uit die belasting ontvangt.

Verder ging het volgens mij specifiek over het afschaffen van contant geld, waardoor mensen 'over de grens' boodschappen zouden gaan doen en DAT miljarden (aan btw?) zou kosten. En dus niet over handel die toch al illegaal is (drugs) of zwartwerken.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 05 mei 2020 14:56

elbert schreef:Ik denk dat er beter op basis van de beschikbare data besluiten kunnen worden genomen dan op basis van modellen. Want modellen zijn de afgelopen maanden niet echt betrouwbaar gebleken. Iedereen kan namelijk een model maken en de aannames die je daarbij doet, bepalen voor een heel groot deel de uitkomst.
Deze getallen die uit modellen komen rollen, zijn dus allerminst een zekerheid.


Ja, maar iedereen met verstand van modellen weet dat toch? En trouwens, als je een model maakt en op basis daarvan worden strengere maatregelen doorgevoerd, dan zul je als het goed is onder dat model blijven. Betekent dat dan dat het model "niet klopt"? Hoe wil je trouwens besluiten nemen op basis van beschikbare data? Die zul je dan toch ook in een model moeten gieten?

Ik ben het er trouwens wel mee eens dat versoepeling van de maatregelen op dit moment nog te vroeg is voor de Verenigde Staten. Het aantal nieuwe gevallen per dag neemt daarvoor op dit moment nog te weinig af.


Sterker nog, het neemt toe als je New York en New Jersey uitsluit!
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 05 mei 2020 20:30

Nou, jongens en meisjes, geen zorgen meer hoor. Amerika is klaar met de Corona. Of tenminste, de federale overheid daar is er helemaal klaar mee.
https://www.nytimes.com/2020/05/05/us/c ... ticleShare

Blijkbaar stuurt men nu al aan om de "task force" per Memorial Day (25 mei) te ontbinden. Dat is nog 3 weken en dan is er echt geen centrale sturing meer door de overheid. Terwijl het aantal gevallen nog steeds exponentieel toeneemt!

Maar de Trump admin wil het hier liever niet meer over hebben. Liever praten ze over "kijk die economie weer eens gaan!" want anders krijgen ze Trump niet herkozen.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor irmo » 05 mei 2020 20:56

En toen...ging het aantal doden in Spanje, Duitsland en VK weer omhoog…..wat denk ik betekent dat we zo de tweede golf invallen…..over de VS ga ik niet eens nadenken.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 05 mei 2020 21:39

Dat is wel erg vroeg. Ik dacht dat die golf pas over een paar maanden werd verwacht. Komt dat niet gewoon omdat mensen te vroeg de maatregelen is gaan versoepelen?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 05 mei 2020 22:30

Precies. Dit is geen tweede golf. Sowiewo zie je op dinsdag meestal een lichte toename omdat gevallen van het weekend pas dan worden gemeld.

Zie bijvoorbeeld:

https://www.epdata.es/fallecimientos-di ... 609fef8d5a

Dus niet gelijk paniekerig roepen dat de tweede golf is begonnen Irmo. Teken een lijn in de grafiek op bovenstaande pagina. In zie een golf. Geen tekenen van een tweede nog.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor elburger » 06 mei 2020 07:48

Mortlach schreef

Verder ging het volgens mij specifiek over het afschaffen van contant geld, waardoor mensen 'over de grens' boodschappen zouden gaan doen en DAT miljarden (aan btw?) zou kosten. En dus niet over handel die toch al illegaal is (drugs) of zwartwerken.


Als ik een potje heb waar ik naast mijn reguliere baan en de verdiensten daarvan ook een potje heb waar ik mijn zwart verdiende geld in bewaar van de klussen die ik in de avond en weekenden bijverdien, dan is dat geld wat ik zwart krijg niet uitgeefbaar als met contant geld niet meer kan betaald worden in NL.
Dan gaat men naar Duitsland om het uit te geven, of naar België. Ik ken zelfs mensen die 1x per maand zondags naar Luxemburg rijden om daar sigaretten, drank en benzine te halen.
Als inwoner van Canada kunt u hooguit de grens over naar de VS om iets goedkoper te kunnen krijgen, wat ik u niet zie doen,.
Misschien, of juist ook wel, bent u op de hoogte van de enorme prijsverschillen op goederen die er bestaan binnen de EU.
Als men in heel de EU zou beslissen dat per, ik noem maar iets, 01-01-2030 er niet meer betaald kan worden met contactgeld, dan moet men er maar eens opletten welke geldstromen er allemaal loskomen om dat zwarte cash geld kwijt te raken voor die datum.
Maar uiteraard mag en kunt u een heel andere visie hebben. No problem
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 06 mei 2020 08:02

elburger schreef:Als ik een potje heb waar ik naast mijn reguliere baan en de verdiensten daarvan ook een potje heb waar ik mijn zwart verdiende geld in bewaar van de klussen die ik in de avond en weekenden bijverdien, dan is dat geld wat ik zwart krijg niet uitgeefbaar als met contant geld niet meer kan betaald worden in NL.
Dan gaat men naar Duitsland om het uit te geven, of naar België. Ik ken zelfs mensen die 1x per maand zondags naar Luxemburg rijden om daar sigaretten, drank en benzine te halen.
Als inwoner van Canada kunt u hooguit de grens over naar de VS om iets goedkoper te kunnen krijgen, wat ik u niet zie doen,.
Misschien, of juist ook wel, bent u op de hoogte van de enorme prijsverschillen op goederen die er bestaan binnen de EU.
Als men in heel de EU zou beslissen dat per, ik noem maar iets, 01-01-2030 er niet meer betaald kan worden met contactgeld, dan moet men er maar eens opletten welke geldstromen er allemaal loskomen om dat zwarte cash geld kwijt te raken voor die datum.
Maar uiteraard mag en kunt u een heel andere visie hebben. No problem


Waarschijnlijk zet men het dan op de bank en mocht er controle komen, dan zeg je: Ik had een potje contant spaargeld liggen voor het geval mijn bank failliet zou gaan. En heel veel mensen zouden hun schoonmaakster opzeggen, die zou dan vervolgens weer bij de overheid aankloppen omdat hij / zij geen inkomen meer heeft en dan kan je flink extra aan uitkeringen gaan uitgeven als overheid. Waardoor een hoop van dat geld wel weer verdampt.

Best goed dat ze hier een keer grondig naar kijken hoor, maar tegelijkertijd lijkt het me ook wel verstandig dat dan het belastingstelsel zelf eens goed onder de loep word genomen.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor elbert » 06 mei 2020 08:16

Mortlach schreef:Ja, maar iedereen met verstand van modellen weet dat toch? En trouwens, als je een model maakt en op basis daarvan worden strengere maatregelen doorgevoerd, dan zul je als het goed is onder dat model blijven. Betekent dat dan dat het model "niet klopt"? Hoe wil je trouwens besluiten nemen op basis van beschikbare data? Die zul je dan toch ook in een model moeten gieten?
Je kunt heel goed een model maken van bestaande data. Dat kan bijvoorbeeld door uit te gaan van de verdubbelingstijd van de verspreiding van het virus.
Bijvoorbeeld als je deze data hebt:
dag 1: 1 besmetting
dag 2: 2 besmettingen
dag 3: 4 besmettingen

Dan kun je op basis hiervan een minimodelletje (een simpele verdubbelingsreeks) maken:
dag 4: 8 besmettingen
dag 5: 16 besmettingen.
dag 6: 32 besmettingen
enz.
Natuurlijk kun je dit model bijstellen als de gegevens veranderen.
Wiskundigen doen dit voortdurend en veel geraffineerder dan ik hier doe. Bijvoorbeeld iemand als Wouter Keller (een gepensioneerd statisticus van het CBS) geeft op Twitter verwachtingen die aardig blijken te kloppen. Als het niet klopt, zegt hij het ook.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor elbert » 06 mei 2020 08:20

In het RD stond een opiniestuk waar ik het geheel mee eens ben. Lees en huiver: https://t.co/VXzqge0Xcr?amp=1
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten