Mortlach schreef:Als het tempo aanhoudt, bereikt de VS maandag 1 miljoen gevallen en 58.000 doden (meer dan tijdens de Vietnam-oorlog en die duurde 20 jaar)
Tot dusver vergelijkbaar met Europa dus, of eigenlijk: nog niet helemaal. Als we het aantal doden van Italie, Spanje, Frankrijk en het VK optellen, dan zitten we al aan ruim 90.000 en dat is met minder inwoners dan de VS.
Waarschijnlijk (en dit is mijn eigen visie) zal het virus in de komende maanden een stuk minder actief zijn en steekt het pas in het najaar weer echt de kop op, als dat al gebeurt. Coronavirussen zijn over het algemeen seizoensgebonden en ik vermoed dat dat bij Covid-19 ook zo zal zijn. Natuurlijk is dat maar speculatie, maar historisch gezien klopt het wel (bijv. SARS stak in het najaar van 2002 de kop op en de uitbraak werd in juli 2003 als voorbij verklaard). Natuurlijk kan Covid-19 zich anders gaan gedragen, maar aangezien het voor 97% genetisch hetzelfde virus is als SARS, vermoed ik dat het vergelijkbaar gedrag heeft.
De wens is hier natuurlijk de vader van de gedachte.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)