Off Topic

Forum voor minder serieuze onderwerpen.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gebruikersavatar
BroerKobijn
Verkenner
Verkenner
Berichten: 45
Lid geworden op: 17 aug 2016 06:00

Re: Off Topic

Berichtdoor BroerKobijn » 27 apr 2020 18:00

Chaya schreef:Ben je ziek geweest?
En warmte alleen is het einde niet van het COVID virus.

Nee, niet ziek.
Mortlach schreef:Ik vraag me dat ook af. Warme landen hebben ook gewoon last van COVID dus dat het met de zomer ineens zal verdwijnen, lijkt voornamelijk een wensdroom van ene D. Trump te zijn.

Tja, nu je het zegt...
Maar ik hou evengoed niet van Trump.
Come as you are

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Off Topic

Berichtdoor Chaya » 27 apr 2020 19:37

BroerKobijn schreef:Nee, niet ziek.

Ik bedoel dit niet onaardig hoor, maar klaag niet over klaar zijn met.
Wees dankbaar dat je tot nu toe gespaard bent gebleven.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Off Topic

Berichtdoor Marnix » 28 apr 2020 09:08

Chaya schreef:Ik bedoel dit niet onaardig hoor, maar klaag niet over klaar zijn met.
Wees dankbaar dat je tot nu toe gespaard bent gebleven.


Nou, dat is wel een beetje bot. Ik snap best dat mensen klaar zijn met alle beperkingen die er door het virus zijn. De een heeft er meer last van dan de ander. Je hebt mensen die sowieso het liefste thuis zitten, die liever veel alleen zijn dan in groepen. De een kan prima doorwerken en krijgt betaald, de ander heeft geen of nauwelijks werk en ook veel minder inkomsten. De een heeft geen kinderen, de ander de hele dag kids om zich heen terwijl er ook nog gewerkt moet worden. Dat heeft allemaal best impact en "klaag niet, wees blij dat je nog leeft" is dan wel wat rigoureus :-)


Wat warmte betreft is er nog veel onduidelijk, hooguit is het iets minder actief of wordt het iets minder verspreid omdat mensen dan wat minder dicht op elkaar zitten en wat minder bijkomstige verkoudheidsverschijnselen hebben waardoor het weer overdraagbaar is... wat al niet zeker is. Duidelijk is wel dat het virus er niet door zal verdwijnen en als de zomer al een gunstig effect heeft houdt dat in dat je in het najaar dus weer een snellere verspreiding kan krijgen. En dat versoepelingen misschien ook wel weer teruggedraaid worden in het najaar. Dus hou er maar rekening mee, BroerKobijn, dat je er nog wel even aan vast zit...
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Off Topic

Berichtdoor Chaya » 28 apr 2020 09:22

BroerKobijn schreef:Nee, niet ziek.

Kijk, probeer dat dan als zegen te zien. Er zijn ook mensen die heel ziek zijn geweest en desondanks toch mee moeten blijven doen met de sociale isolatie. Omdat er nog niet aangetoond is dat ze antistoffen hebben.
Ik heb hier in huis ook jongeren die hun vrienden niet zien, alleen via een digitale verbinding.
Graag eens weer een leuk etentje of avondje uit willen beleven.
Het is een test op je incasserings- en uithoudingsvermogen. :wink:
En het geeft diepere inzichten in jezelf. Hoe stond je in het leven, wat wilde je, wat wil je bereiken, hoe breng je je tijd door, hoeveel mensen heb je nodig om je gelukkig te voelen?
Ben je in staat om van een vervelende situatie toch iets positiefs te maken?

Ik hoorde hier buren klagen, "ik zal blij zijn als ik weer eens op een terrasje kan zitten".
Ik zei: "je zit op een terras, je eigen terras."
Het was wekenlang prachtig weer, we konden van de zon genieten.
Tel je zegeningen BroerKobijn. Het zijn er altijd meer dan je op het eerste oog ziet. :D
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
BroerKobijn
Verkenner
Verkenner
Berichten: 45
Lid geworden op: 17 aug 2016 06:00

Re: Off Topic

Berichtdoor BroerKobijn » 28 apr 2020 11:40

Ik kan het wel degelijk als een zegening zien, dat ik niet ziek ben geweest.

Toch: Sommige mensen in mijn omgeving gebruiken de uitdrukking wel veel: 'Ik ben er klaar mee.' Als ik zeur of als de overheid lastig doet: 'Ik ben er wel klaar mee'. In dit geval 'ben ik helemaal klaar' met de beperkingen omtrent het corona -virus. 'Ik ben klaar met Trump', en nog een paar gevallen.

Vandaar mijn ietwat snel gebruik van de uitdrukking 'Ik ben er klaar mee'. Ik bedoelde niet hiermee dat het slecht gaat met mij. Soms gaat het wel slecht, maar dat is iets anders...
Come as you are

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Off Topic

Berichtdoor Mortlach » 28 apr 2020 13:18

Leed is geen onderdeel van de Olympisch Spelen waar alleen goud telt. Als iemand frustratie uit, wil deze persoon meestal alleen even worden gehoord en zijn/haar gevoelens gevalideerd en dan is "ja maar anderen hebben het nog veel erger" niet heel erg behulpzaam. Volgens die logica mag alleen de persoon die het het allerergst heeft in de hele wereld klagen en dat is natuurlijk een beetje raar. De persoon die klaagt weet ook wel dat zijn/haar situatie minder erg is dan bijvoorbeeld in een vluchtelingenkamp in Afrika zitten dat wordt bedreigd door warlords. Door even naar de kleine frustraties te luisteren en deze te bevestigen, maak je weer ruimte voor dat soort medeleven. "Je bent er helemaal klaar mee? Ja, dat kan ik begrijpen, ik ook. Maar gelukkig zijn we nog wel gezond, nietwaar?"
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Off Topic

Berichtdoor Chaya » 28 apr 2020 15:19

BroerKobijn schreef:Ik kan het wel degelijk als een zegening zien, dat ik niet ziek ben geweest.

Toch: Sommige mensen in mijn omgeving gebruiken de uitdrukking wel veel: 'Ik ben er klaar mee.' Als ik zeur of als de overheid lastig doet: 'Ik ben er wel klaar mee'. In dit geval 'ben ik helemaal klaar' met de beperkingen omtrent het corona -virus. 'Ik ben klaar met Trump', en nog een paar gevallen.

Vandaar mijn ietwat snel gebruik van de uitdrukking 'Ik ben er klaar mee'. Ik bedoelde niet hiermee dat het slecht gaat met mij. Soms gaat het wel slecht, maar dat is iets anders...

Ik snap die uitdrukking wel en ik hoor hem ook regelmatig.
Maar ik vind hem onterecht als hij nu gebruikt wordt, omdat we er allemaal in zitten.
En als je tot nu gespaard bent van het virus, past eerder dankbaarheid dan mopperen.
En stel je voor dat iedereen dat nu gaat zeggen, dan krijg je een morrend volk.
Mijn moeder zei: niet klagen, maar dragen en voor de gelovigen (en God bidden om kracht)

Er zijn mensen die zich juist heel prettig voelen nu omdat ze van alle sociale druk af zijn.
BroerKobijn schreef:Als ik zeur of als de overheid lastig doet: 'Ik ben er wel klaar mee'. In dit geval 'ben ik helemaal klaar' met de beperkingen omtrent het corona -virus. 'Ik ben klaar met Trump', en nog een paar gevallen.

Dan mag het. :D
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Off Topic

Berichtdoor Marnix » 28 apr 2020 17:25

Chaya schreef:Ik snap die uitdrukking wel en ik hoor hem ook regelmatig.
Maar ik vind hem onterecht als hij nu gebruikt wordt, omdat we er allemaal in zitten.
En als je tot nu gespaard bent van het virus, past eerder dankbaarheid dan mopperen.
En stel je voor dat iedereen dat nu gaat zeggen, dan krijg je een morrend volk.
Mijn moeder zei: niet klagen, maar dragen en voor de gelovigen (en God bidden om kracht)

Er zijn mensen die zich juist heel prettig voelen nu omdat ze van alle sociale druk af zijn.


Dat zijn vast vaak mensen zonder kinderen want je krijgt er dan weer een hoop druk voor terug. En daarnaast kan je bijvoorbeeld niet sporten (wat weer een uitlaatklep is voor druk), geen samenkomsten wat de meesten toch echt wel missen enzovoorts. Niet op bezoek kunnen bij familie / vrienden / dierbaren.

Er zijn tot nu toe van de 17 miljoen Nederlanders 38000 besmettingen vastgesteld en ruim 4500 mensen overleden (werkelijke cijfers zijn natuurlijk hoger) maar dat is een klein percentage van de bevolking. De maatregelen raken echter alle Nederlanders in meer of of mindere mate en de meesten zijn er echt wel klaar mee en zouden als dat mogelijk was direct wel afschaffen)

Maar goed wie de huidge tijd als een verademing ziet of ook positieve kanten ervan ziet doet er goed aan na te denken hoe je dat voor zover mogelijk een beetje kan vasthouden. Ben je ongeveer iedere avond weg en vind je het eigenlijk wel prettig dat je nu vaak thuis bent? Denk dan bijvoorbeeld na over hoe je meer ruimte kan vrijhouden. Tegen welke dingen je dan nee gaat zeggen. Wat dat betreft is deze crisis wel een moment van reflectie denk ik. Want normaal heb je niet nu de kans op zomaar te stoppen omdat je erin wordt meegezogen... tenminste, daardoor veranderen mensen hun gedrag niet snel. En nu is iedereen noodgedwongen even stilgezet.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Off Topic

Berichtdoor MoesTuin » 29 apr 2020 08:02

MoesTuin schreef:De bedoeling van dit topic is in enkele woorden heel kort te plaatsen wat je bijvoorbeeld aan het doen bent of bezig houdt......kan van alles zijn......
enne vooral hier niet op elkaar reageren is de kunst 8)


Toch leuk als je het oorspronkelijke doel van dit topic naar boven haalt :mrgreen: :lol: :wink:
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Off Topic

Berichtdoor Marnix » 29 apr 2020 08:50

Dit is ook het enige topic waar je gesprekken met jezelf mag voeren.... :-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Off Topic

Berichtdoor MoesTuin » 29 apr 2020 08:59

Ik ga tuinbonen poten :mrgreen:
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Off Topic

Berichtdoor Marnix » 29 apr 2020 10:53

MoesTuin schreef:Ik ga tuinbonen poten :mrgreen:


Ja dat is een betere setting voor een goed gesprek met jezelf :-) Hoop dat ze snel omhoog slingeren om je rekjes heen en veel vrucht zullen dragen! :-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Off Topic

Berichtdoor MoesTuin » 29 apr 2020 14:42

Ze zijn gepoot... :D
Tuinbonen groeien stevig rechtop...
Doperwtjes peultjes sugersnaps zijn oa slingerplanten die omhoog slingeren....
Ik had gelukkig genoeg belangstelling op de tuin van de bijtjes oa, die kwamen even kijken wat ik aan het uitspoken was, maar heerlijk dat wroeten in de grond, dan komt het beste in een mens naar boven....
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Off Topic

Berichtdoor DeLange » 13 mei 2020 17:23

Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Off Topic

Berichtdoor MoesTuin » 14 mei 2020 09:55

:0~
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"


Terug naar “Slow Chat”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten