Sars, Mers, Corona...

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor elburger » 24 apr 2020 20:18

Net nog even BBC world gelezen. Geen melding van de dood van Kim.

Het aantal besmettingen in de USA loopt naar de 1 M ILJOEN. Het aantal sterfgevallen gerelateerd aan het COVI-19 virus loopt richting de 100 DUIZEND.

Nu mag men een Trump hater zijn of een fan van hem. I don't care. Ik leef mee en bid voor al die slachtoffers die daar zijn gestorven of nog vechten voor hun leven.

In de VS zegt men:" the bill comes later". Er zullen dus koppen gaan rollen. Ja, Mortlach, ik zal je even voor zijn :-) ook die van DT.

Dit virus zal als een veenbrand voort woekeren.
Dus lieve mensen, bid voor de wereld en haar inwoners.
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23571
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 24 apr 2020 20:29

irmo schreef:Ik lees zowaar net dat Kim-Jung-nogwat is overleden aan het coronavirus. Zou het?


Ik lees het niet als bevestigd nieuws, ook niet van vermoedens, op nos, nu.nl, cnn, bbc of wat dan ook. Er gaan een hoop geruchten rond over hem dus maar even afwachten wat waar is en wat niet. Geruchten van gezondheidsproblemen waren er al vanuit Zuid-Korea en nu heeft iemand in Hongkong gezegd dat hij is overleden....

Afwachten maar....
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 24 apr 2020 20:54

Marnix schreef:Ik lees het niet als bevestigd nieuws, ook niet van vermoedens, op nos, nu.nl, cnn, bbc of wat dan ook. Er gaan een hoop geruchten rond over hem dus maar even afwachten wat waar is en wat niet. Geruchten van gezondheidsproblemen waren er al vanuit Zuid-Korea en nu heeft iemand in Hongkong gezegd dat hij is overleden....

Afwachten maar....


Hmm, daar had het RD toch even wat meer journalistieke terughoudendheid moeten toepassen en moeten wachten tot er bevestiging is van of officiële bronnen of meerdere onafhankelijke bronnen.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 24 apr 2020 21:08

Als het tempo aanhoudt, bereikt de VS maandag 1 miljoen gevallen en 58.000 doden (meer dan tijdens de Vietnam-oorlog en die duurde 20 jaar)
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23571
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 24 apr 2020 21:29

Mortlach schreef:Hmm, daar had het RD toch even wat meer journalistieke terughoudendheid moeten toepassen en moeten wachten tot er bevestiging is van of officiële bronnen of meerdere onafhankelijke bronnen.


Mwah ze brengen als nieuws dat nadat Zuid-Korea meldde dat hij gezondheidsproblemen zou hebben, media in Hongkong nu stellen dat hij overleden is. Is niet helemaal journalistiek incorrect, je moet je alleen afvragen in hoeverre je in nieuwsgeving geruchten moet vermelden. Dat hangt ook wel weer uit van de betrouwbaarheid van de bronnen, dag moet je dan wel onderzoeken. Als een of andere vage site meldt dat er iemand is overleden neem je dat als krant niet over. Als een betrouwbare grote partij het meldt met bronvermelding zal het eerder gebeuren... en meld je dat het nog niet officieel is bevestigd.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

de passant
Sergeant
Sergeant
Berichten: 322
Lid geworden op: 15 okt 2014 12:16

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor de passant » 25 apr 2020 08:32


Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23571
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 25 apr 2020 09:43

En dit spreekt het overlijden van Kim Jong-Un weer tegen:

https://www.nu.nl/buitenland/6047183/ch ... ng-un.html
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 25 apr 2020 17:31

Het feit dat ze doktoren sturen is een teken dat Un nog niet dood is; maar het zegt niets over de situatie anders dan dat deze toch wel ernstig zal zijn.
Hoewel, het kan ook een rookgordijn zijn dat NK probeert op te werpen om de dood van hun leider te verhullen.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23571
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 26 apr 2020 13:46

Mortlach schreef:Het feit dat ze doktoren sturen is een teken dat Un nog niet dood is; maar het zegt niets over de situatie anders dan dat deze toch wel ernstig zal zijn.
Hoewel, het kan ook een rookgordijn zijn dat NK probeert op te werpen om de dood van hun leider te verhullen.


Klopt, er zijn allerlei mogelijkheden. Noord-Korea is niet zo scheutig met het geven van nieuws, er is geen vrije pers. En als hij is overleden heeft de regering er wel baat bij om dat zo lang mogelijk stil te houden om onrust / onlusten te voorkomen. Maar voor het zelfde geld is hij alleen ziek. Het is dus afwachten.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8814
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor elbert » 27 apr 2020 16:30

Mortlach schreef:Als het tempo aanhoudt, bereikt de VS maandag 1 miljoen gevallen en 58.000 doden (meer dan tijdens de Vietnam-oorlog en die duurde 20 jaar)
Tot dusver vergelijkbaar met Europa dus, of eigenlijk: nog niet helemaal. Als we het aantal doden van Italie, Spanje, Frankrijk en het VK optellen, dan zitten we al aan ruim 90.000 en dat is met minder inwoners dan de VS.

Waarschijnlijk (en dit is mijn eigen visie) zal het virus in de komende maanden een stuk minder actief zijn en steekt het pas in het najaar weer echt de kop op, als dat al gebeurt. Coronavirussen zijn over het algemeen seizoensgebonden en ik vermoed dat dat bij Covid-19 ook zo zal zijn. Natuurlijk is dat maar speculatie, maar historisch gezien klopt het wel (bijv. SARS stak in het najaar van 2002 de kop op en de uitbraak werd in juli 2003 als voorbij verklaard). Natuurlijk kan Covid-19 zich anders gaan gedragen, maar aangezien het voor 97% genetisch hetzelfde virus is als SARS, vermoed ik dat het vergelijkbaar gedrag heeft.
De wens is hier natuurlijk de vader van de gedachte.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 28 apr 2020 19:57

https://www.wsj.com/articles/a-bargain- ... 1588083336

Helaas achter een betaalmuur, dus ik kan het alleen over de kop hebben.

Er blijken mensen te zijn die huizen/appartementen hebben opgekocht en de hypotheek hebben afgesloten tegen de toekomstige huuropbrengsten die ze via AirBnB en dat soort sites verwachtten. Nu iedereen in isolatie/lockdown/sociale afstand zit, huurt niemand meer via AirBnB en drogen de opbrengsten dus op. Maar de hypotheek moet wel worden betaald en dat is dus een probleem voor deze sociale parasieten "ondernemers".

Hoe diep ik ook graaf, ik kan geen greintje sympathie voor dit soort lui vinden. Zij zijn een belangrijke reden waarom je in Toronto bijna 900.000 CAD (€600k) betaalt voor een gemiddeld huis. En omdat niemand dat kan betalen, zwermen mensen uit naar de omliggende gebieden waar volgens dus huizenprijs door de toegenomen vraag OOK omhoogschiet.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor irmo » 28 apr 2020 20:40

tja, Mortlach,

Ik heb hier in de buurt ook wel een aantal van dat soort mensen. En maar klagen dat de maatregelen zo strikt zijn en dat het zo moeilijk zijn. Geinteresseerd in iemand anders buiten zichzelf zijn ze niet.

Ik denk dat het nog wel boven gaat komen hoe verknipt sommige mensen kunnen zijn. en daar kunnen we nog wel eens mee staan te kijken.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 29 apr 2020 01:53

Tjonge, dat virus wordt steeds bizarder. Er zijn nu blijkbaar aanwijzingen dat het in anderszins volledig gezonde mensen suikerziekte zou veroorzaken.

https://www.sbs.com.au/news/scientists- ... thy-adults

Mensen mét suikerziekte hadden al een 50% hogere overlijdenskans, maar nu veroorzaakt het virus het ook nog?


O ja, en de VS is voorbij het 'Vietnam-aantal'; het aantal Amerikaanse doden dat viel gedurende de gehele Amerikaanse deelname aan de Vietnamoorlog tussen 1965 en 1973, 58.220 doden.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Katlheen
Majoor
Majoor
Berichten: 1885
Lid geworden op: 08 okt 2005 15:56

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Katlheen » 30 apr 2020 09:57

Dat is een fors aantal ja. Maar wel in perspectief plaatsen.

Italië:
- heeft 27.682 doden op een bevolking van 60.360.000 (cijfers 2019) = 0,046%
- heeft 204.000 bevestigde gevallen op een bevolking van 60.360.000 (cijfers 2019) = 0,33%

Spanje:
- heeft 24.275 doden op een bevolking van 46.940.000 (cijfers 2019) = 0,051%
- heeft 213.000 bevestigde gevallen op een bevolking van 46.940.000 (cijfers 2019) = 0,45%

Nederland:
- heeft 4.711 doden op een bevolking van 17.280.000 (cijfers 2019) = 0,027%
- heeft 38.802 bevestigde gevallen op een bevolking van 17.280.000 (cijfers 2019) = 0,22%

USA:
- heeft 61.504 doden op een bevolking van 328.200.000 (cijfers 2019) = 0,018%
- heeft 1.060.000 bevestigde gevallen op een bevolking van 328.200.000 (cijfers 20109) = 0,32%

Italië en Spanje doen het dus veel slechter. Daarnaast wordt er in de VS veel meer getest, en in Nederland juist heel weinig. Kortom, zo slecht doet de VS het nog niet. Sommige delen uiteraard wel, de staat en stad New York zijn zwaar getroffen, die cijfers zijn het dubbele of driedubbele van Spanje of Italië.
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Memmem
Moderator
Berichten: 2720
Lid geworden op: 11 sep 2002 21:27

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Memmem » 30 apr 2020 10:21

Mortlach schreef:Tjonge, dat virus wordt steeds bizarder. Er zijn nu blijkbaar aanwijzingen dat het in anderszins volledig gezonde mensen suikerziekte zou veroorzaken.

https://www.sbs.com.au/news/scientists- ... thy-adults

Mensen mét suikerziekte hadden al een 50% hogere overlijdenskans, maar nu veroorzaakt het virus het ook nog?


O ja, en de VS is voorbij het 'Vietnam-aantal'; het aantal Amerikaanse doden dat viel gedurende de gehele Amerikaanse deelname aan de Vietnamoorlog tussen 1965 en 1973, 58.220 doden.

Maar dat gebeurt wel vaker dat mensen door een ontregeld lichaam suikerziekte krijgen.


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten