Sars, Mers, Corona...

Moderators: Memmem, Moderafo's

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor K80 » 06 apr 2020 16:48

Ook pas de vierde keer dat ze een toespraak heeft op tv.
En al sinds 52 op de troon, bijzonder dus dat ze nu wel een toespraak houd op tv en bv tijdens de Falkland crisis niet.
Duidelijk dus dat het serieus is in de UK.
Vandaag is het gisteren van morgen.

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3463
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor benefietdiner » 06 apr 2020 20:49

Pcrtje schreef:Mazelen, pokken en tuberculose komen van runderen, kinkhoest van varkens en griep van kippen. (Op de varkentjes na toch reine dieren volgens het OT.) Wat bezielt Europeanen om dergelijke dieren te verhandelen en te eten?

Aziatische bevolking wil af van dierenmarkten
https://www.ad.nl/buitenland/aziatische ... ~ace23676/
Lijkt mij een goed idee.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 06 apr 2020 21:11

https://www.bbc.com/news/uk-52192604

Britse premier Boris Johnson had al een tijdje COVID, maar is nu zo ver verslechterd dat hij is opgenomen op de IC. Hopelijk slaat hij zich er alsnog doorheen.

Verder de 'mijlpaal' van 10.000 doden in de VS en waarschijnlijk morgen of woensdag over 400.000 gevallen.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor K80 » 06 apr 2020 21:48

benefietdiner schreef:Aziatische bevolking wil af van dierenmarkten
https://www.ad.nl/buitenland/aziatische ... ~ace23676/
Lijkt mij een goed idee.


Van die wilde dierenmarkten dan.
Vandaag is het gisteren van morgen.

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor K80 » 06 apr 2020 21:50

Mortlach schreef:https://www.bbc.com/news/uk-52192604

Britse premier Boris Johnson had al een tijdje COVID, maar is nu zo ver verslechterd dat hij is opgenomen op de IC. Hopelijk slaat hij zich er alsnog doorheen.

Verder de 'mijlpaal' van 10.000 doden in de VS en waarschijnlijk morgen of woensdag over 400.000 gevallen.


Vandaag nog op de radio dat hij als voorzorg maatregel opgenomen was. Maar dat hij gewoon in staat was om het land te leiden.
Rap gegaan dan
Vandaag is het gisteren van morgen.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23572
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 06 apr 2020 22:49

K80 schreef:Vandaag nog op de radio dat hij als voorzorg maatregel opgenomen was. Maar dat hij gewoon in staat was om het land te leiden.
Rap gegaan dan


Klopt. Misschien dat ze de prime minister ook wel wat eerder naar naartoe brengen dan de gemiddelde Brit maar hij gaat inderdaad wel snel na de opname door naar de IC.

Gelukkig is er ook positief nieuws en worden hier en daar wat maatregelen heel voorzichtig zelfs iets versoepeld. (Bijv in Oostenrijk, Tsjechie.) In Denemarken wil men misschien volgende week scholen en opvang weer gaan heropenen. Wel weer heel snel misschien maar het is in ieder geval een soort “licht aan het eind van de tunnel”.

En ik heb ook wel voorzichtige waardering dat het RIVM hier geen totale lockdown afkondigde wat vanuit het binnenland en vooral
ook het buitenland kritiek opleverde maar dat dat toch wel goed lijkt te werken. Dat zeg ik met enige voorzichtigheid want het is lastig om cijfers met andere landen te vergelijken maar het heeft er wel alle schijn van.... en dan vind ik het wel goed dat ze niet blind de aanpak van veel andere landen hebben gevolgd want het verschil tussen een lockdown en hoe het hier ging lijkt misschien niet zo heel groot maar ik vind het toch wel een flink verschil maken of je alleen nog maar met een goede reden op straat mag komen of dat je nog wel op een verantwoorde manier de natuur in mag of met je kids even naar buiten kan.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor K80 » 07 apr 2020 10:32

Marnix schreef:Klopt. Misschien dat ze de prime minister ook wel wat eerder naar naartoe brengen dan de gemiddelde Brit maar hij gaat inderdaad wel snel na de opname door naar de IC.

Gelukkig is er ook positief nieuws en worden hier en daar wat maatregelen heel voorzichtig zelfs iets versoepeld. (Bijv in Oostenrijk, Tsjechie.) In Denemarken wil men misschien volgende week scholen en opvang weer gaan heropenen. Wel weer heel snel misschien maar het is in ieder geval een soort “licht aan het eind van de tunnel”.

En ik heb ook wel voorzichtige waardering dat het RIVM hier geen totale lockdown afkondigde wat vanuit het binnenland en vooral
ook het buitenland kritiek opleverde maar dat dat toch wel goed lijkt te werken. Dat zeg ik met enige voorzichtigheid want het is lastig om cijfers met andere landen te vergelijken maar het heeft er wel alle schijn van.... en dan vind ik het wel goed dat ze niet blind de aanpak van veel andere landen hebben gevolgd want het verschil tussen een lockdown en hoe het hier ging lijkt misschien niet zo heel groot maar ik vind het toch wel een flink verschil maken of je alleen nog maar met een goede reden op straat mag komen of dat je nog wel op een verantwoorde manier de natuur in mag of met je kids even naar buiten kan.


Vind Ik ook Marnix
Vandaag is het gisteren van morgen.

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor MoesTuin » 07 apr 2020 15:58

Jammer dat ook in reformatorische kring de Corona crisis misbruikt wordt als zijnde straf van God.

https://www.rijnmond.nl/nieuws/194122/A ... dse-zonden

Inmiddels heeft dit geleid tot aangifte tegen Krimpense predikant die corona verbindt met 'wereldse zonden'
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Speedy
Majoor
Majoor
Berichten: 2280
Lid geworden op: 30 jan 2003 16:20

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Speedy » 07 apr 2020 16:55

MoesTuin schreef:Jammer dat ook in reformatorische kring de Corona crisis misbruikt wordt als zijnde straf van God.

https://www.rijnmond.nl/nieuws/194122/A ... dse-zonden

Inmiddels heeft dit geleid tot aangifte tegen Krimpense predikant die corona verbindt met 'wereldse zonden'


Ach weer iemand die zo nodig de pers moet nablaten, die alles uit elkaar rukt. Lees eens de orginele tekst.

http://content.rijnmond.nl/briefDrsAKor ... 29FEC4.pdf
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor MoesTuin » 07 apr 2020 17:10

Speedy schreef:Ach weer iemand die zo nodig de pers moet nablaten, die alles uit elkaar rukt. Lees eens de orginele tekst.

http://content.rijnmond.nl/briefDrsAKor ... 29FEC4.pdf

dubbel Speedy :wink: (de brief stond al reeds in mijn gedeelde link)
het één bevestigd het ander en omgekeerd....
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor K80 » 07 apr 2020 17:36

Tsja, vond die brief aan de kinderen van een Werkendamse gemeente erger.
Snap dan de aangifte ook niet, beetje overtrokken. Zucht er een keer om en klaar.
Om nu gelijk met discriminatie te gaan roepen? Kom op zeg.

Dat er elke keer de straf van God wordt genoemd zal met elke ramp wel zijn.
Vandaag is het gisteren van morgen.

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor MoesTuin » 07 apr 2020 18:39

Het gaat er ook om de manier waarop....
Gisteravond op TV (!) Bij Jinek, ds Schot van de gereformeerde gemeenten van Nunspeet, een plaats die behoorlijk door Corona is getroffen...

https://www.rtl.nl/video/d780fdc2-7683- ... b7a0dada2/

Een prima uitzending en een eerlijke ds Schot.
Kijk dat kan ik nu wel waarderen :D
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor K80 » 07 apr 2020 19:54

MoesTuin schreef:Het gaat er ook om de manier waarop....
Gisteravond op TV (!) Bij Jinek, ds Schot van de gereformeerde gemeenten van Nunspeet, een plaats die behoorlijk door Corona is getroffen...

https://www.rtl.nl/video/d780fdc2-7683- ... b7a0dada2/

Een prima uitzending en een eerlijke ds Schot.
Kijk dat kan ik nu wel waarderen :D


Ik ga het eens kijken.
Vandaag is het gisteren van morgen.

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor K80 » 07 apr 2020 20:00

Dat heeft die dominee goed gedaan, om zo die verslaggever te ontvangen.
Leuk dat hij er een klein grapje om maakte dat ze normaal terughoudend zijn in moderne media, maar nu er gebruik van maken.

Kwam goed op me over.
Vandaag is het gisteren van morgen.

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor K80 » 07 apr 2020 20:19

Benieuwd of dit schooljaar nog kinderen naar school gaan? Gaat echt nog wel even duren denk ik met de regels.
Hoop dat iedereen met kinderen thuis het nog gezellig weten te houden.
Vandaag is het gisteren van morgen.


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten